Gość Maciek C Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Witam wszystkich. Mam mały problem, a może i nie problem z primerą P12 1,9dci... Mianowicie zauważyłem w ostanich dniach (kiedy jest zimno i mokro), że podczas szybkiego ruszania, np przy włączaniu się do ruchu, na pierwszym lub drugim biegu dochodzi dziwny dźwięk... Coś jakby działało ESP... Na początku myślałem, że po prostu jak zimno i ślisko, to gumy tracą przczepność i rzeczywiście włącza się esp, ale po wyłączeniu ESP jest to samo... ;/ Zastanawiam się czy to nie sprzęgło, ale auto ma przejechane 84000km dopiero, mam też P11 z przebiegiem ponad 200000 i sprzęgła tam nie zajeździłem, więc nie wydaje mi się abym w tej tak szybko zużył? Biegi wchodzą bez peoblemów, nie ma problemu z przyśpieszaniem... Zastanawiam się co to może być? Czy ktoś się spotkał z takimi objawami (dziwny dźwięk z dolnych okolic przodu przy szybkim ruszaniu). Za pomoc będę wdzięczny... Ewentualnie czy ktoś zna dobrego mechanika od P12 w okolicach Katowic lub Częstochowy który mógłby pomóc w zdiagnozowaniu usterki bez wymiany połowy samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gall_anonim3 Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Ja bym stawiał na ASR czy też TCS. Nie wiem jak Nissan u siebie nazywa to cudeńko ale chodzi o system kontroli trakcji, który zapobiega poślizgowi kół podczas przyśpieszania (acceleration slip regulation bądź traction control system). W tym celu wykorzystywany jest system ABS, który przyhamowuje koła w przypadku poślizgu, a w przypadku niektórych aut również sterowanie silnikiem, szczególnie w dieslach. Więc odgłos przypominający pracę ESP/ABS jest jak najbardziej naturalny. Pamiętaj, że ESP to system wykorzystujący elementy ABS/ASR. ASR jest zintegrowany z ABS ale nie z ESP więc wyłączając ESP nie wyłączy ASR/ABS. Więc przypuszczam, że nic Ci się tam nie dzieje. A z zapytaniem możesz podjechać do ASO. Przecież Cię nie skasują za info... Co do sprzęgła, faktycznie przebieg masz za mały ale pamiętaj że diesle CR maja ogromny moment obrotowy, co powoduje szybsze zużycie elementów przeniesienia napędu. Oczywiście wszystko zależy od tego jak kto autem jeździ... W Primerach P11 były montowane stosunkowo słabe silniki w porównaniu z 1.9 dci więc zużycie sprzęgła przy normalnej eksploatacji na pewno postępowało wolniej. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Tez mam to samo(tak mi sie wydaje) ,ale to jest normalne.Zalanczaja sie czujniki w abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.