Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co wymienić po zakupie Almery N16

luin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum,

W ten weekend stałem się szczęśliwym posiadaczem Nissana Almery 1.8 beznyna, sedan z 2002 r. z przebiegiem 113 tyś km.

Ponieważ jest to mój pierwszy Nissan oraz jestem laikiem w sprawach mechaniki samochodów chciałem dowiedzieć się kilku rzeczy:

- wyczytałem, iż Almery zamiast paska rozrządu posiadają łańcuch - czy to prawda oraz czy w związku z tym należy po zakupie mojego autka robić cokolwiek wokół rozrządu?

- jaki polecacie olej do mojego silnika?

- jakie świece kupić?

- czy wymienić płyn hamulcowy, jeżeli tak to jaki polecacie?

- co jeszcze dodatkowo wymienić (zwrócić uwagę) w nowo zakupionej Almerze?

- czy znacie jakiś dobry sklep z częściami do Almery w województwie śląskim (najlepiej okolice Katowic, Tychów)

- czy znacie dobry warsztat samochodowy, gdzie znają się na Almerach (najlepiej okolice Katowic, Tychów)

Za wszelkie udzielone informacje (wskazówki) z góry serdeczne dzięki :) Pozdrawiam

1. Jeżeli nic się nie dzieje, nie słychac go ( a stwierdzi to tylko i wyłącznie mechanik, który ma pojęcie nie tylko o samych rozrządach, ale szczególnie o rozrządach na łańcuchu ) zostawic i nie myślec.

2. Valvoline, Liqui Moly, w zasadzie każde, które nie są rozlewane w Polsce i które nie pochodzą z beczki. Jeżeli masz syntetyk, zostań przy nim jak najdłużej, jeżeli nie wiesz co masz i nie masz możliwości tego sprawdzi, zalej już półsyntetykiem

3. NGK

4. Profilaktyka nie zaszkodzi, każdy z oznaczeniem DOT-4

5. Wszelkie filtry, oleju, powietrza i paliwa, jak również kabinowy ( jest za łatwo wyjmowalnym schowkiem pasażera - na stronie prodecenta filtrów FILTRON, jest instrukcja, demontażu schowka i montażu filtra, która jest także dołączona do każdego sprzedawanego, do danego modelu )