Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] bardzo twarde nowe sprzęgło??


Gość lukasz_k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

przy przebiegu 150kkm musiałem remontowałem skrzynie biegów przy okazji mechanik orzekł że tego sprzęgła się nie opłaca już montować bo zaraz będzie znowu wyciągane, skoro skrzynia już była na wierzchu wymieniłem komplet sprzęgła na nowe,

przed wymianą zacząłem już czuć że się ślizga więc faktycznie czas na nie był najwyższy.

pedał sprzęgła chodził bardzo lekko,

po wymianie, trzeba było sporo siły żeby je wciskać, jeżdżę tak już 20 kkm po drodze wszystko zostało przesmarowane i wyregulowane, a mimo to chodzi bardzo ciężko

 

mechanik skwitował że każde sprzęgło jest inne i nie trafi się dwóch takich samych a ja trafiłem widocznie na takie twarde. nie chce mi się w to wierzyć.

 

czy ktoś mi potrafi coś podpowiedzieć?

 

dzięki za wszystkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak w u mnie w sunny po wymianie sprzeglo chodzilo twardo a w dodatku szarpalo podczas ruszania.wkurzylem sie pojechalem do mechanika on zareklamowal sprzeglo zwrocil mi pieniadze kupilem nowy komplet VALEO za 343 zł.Zalozyli mi to Valeo i pedal chodzi mieciutko nic szarpie.Po prostu nowe sprzegła to nie to samo co włozone od nowosći

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam mobile

parę dni temu kupiłem Almerę 1.6 16V '98r. i od razu zauważyłem problem z pedałem sprzęgła, żeby go wcisnąć trzeba użyć sporo siły

wydaje mi się na pierwszą jazdę, że sprzęgło działa poprawnie, wiem natomiast, że jest założona nowa linka sprzęgła- czy to może być źródłem tego problemu, może to kwestia regulacji, czy na dzień dobry WYMIANA SPRZĘGŁA??????????

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego ja też mam problem ze sprzęgłem jutro odbiorę i powiem jak u mnie (przez Bombla założyłem niestety Valeo). Jeśli chodzi o regulacje to można regulować sprawdzaliśmy ale u mnie był kompletny trup jak byśmy nie zmienili niebawem by nitami szorowało. Tak mniej więcej :) jak jest komora silnika to po prawej stronie obok silnika na samum spodzie widać skrzynie i linkę od sprzęgła. Ale doczytaj żeby nie było :) Klamerke mam dopiero tydzień.

Pzdr.

 

PS. U mnie jak się kończyło sprzęgło też chodziło bardzo twardo, ale to mi nie przeszkadzało bo GTI tam wszystko jest twarde, gorsze bo obroty szły a auto nie jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja ostatnio również wymieniałem sprzęgło (na Valeo właśnie) i jak na razie, a jeżdżę na nim już około trzech miesięcy jestem zadowolony. Dodam, że sprzęgło jest mięciutkie jak puchowa kołdra :D;) !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,koledzy ze sprzęgłem (mam na myśli docisk)jest tak że wystarczy żle założona w produkcji któraś z łapek dociskowych i po obiedzie!Wiele tysięcy trzeba by było przejechać aby siła nacisku wróciła do normy,stąd biorą się szarpania duże opory przy wciskaniu i zwalnianiu sprzęgła.Czasami sama tarcza powoduje duży opór na wale mając żle profilowany wieloklin.Jedyna rada przed wymianą to(każdy mechanior powinien tak sprawdzić ,ale niewielu to robi,bo po co?)nasunąć tarczę na wałek w kilu pozycjach i powinna leciutko się przesuwać .Co innego docisk,miałem kiedyś zrobiony tester z klucza dynamometrycznego którym sprawdzałem silę ugięcia każdej łapki,zabawy jest dużo ale eliminuje takie niespodzianki jakie Was spotkały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!!!!!!

napiszcie mi jakie sprzęgło wydaje się być najlepsze, której firmy: LUK, VALEO, czy może SACHS?????????

bo z tego co czytam na forum odnośnie mojego sprzęgła, to myślę, że wymiana mnie nie ominie

napiszcie mi ile kompletne sprzęgło kosztuje, bo w internecie znalazłem Valeo za 293zł komplet; czy to dobra cena?????????(peze.pl)

pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon 15 Gru, 2008 21:34 ]

witam

czy orientuje sie ktos jakiej firmy jest sprzęgło w almerze fabryczne????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie do wersji UK jest montowane LUK. Do JP nie pamiętam ;)

Anglia montuje co tańsze (ekonomia niestety w dzisiejszych czasach), a LUK jest najtańszy. Z tych bardziej markowych, bo są jeszcze np. Statim i inne wynalazki. Osobiście jako użytkownik-laik ufam sprawdzonym markom. Dlatego dzisiaj za 15 minut (jest 23:38 dzień przed wigilią) mechanik kończy mi montować Aisin'a ;) Myślę, że warto dać kilka złotych więcej w zamian za czas przyszłego użytkowania, bez obawy, że będę musiał kilka lat wcześniej znowu wymieniać komplet. Po rozłożeniu różnicy cen na przewidywany okres użytkowania naprawdę się chyba opłaca.

 

Przy okazji polecam złotego człowieka, jakim w okolicach Poznania jest pan Wojtek Koprowski (Witex Bolechowo, specjalizacja: japońce). Ratuje w sytuacji podbramkowej (tuż przed wyjazdem do rodziny w Polskę na Święta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich w moim pierwszym poście na tym forum.

 

 

dombek, Możesz mi podać namiary na tego mechanika z okolic Poznania...mam właśnie sprzęgło do wymiany i wolał bym by ktoś odpowiedni się tym zajął.

 

Pytanie też do innych: Gdzie są najkorzystniejsze ceny kompletnych sprzęgieł do almery 1.6 z 1996roku (adres sklepu internetowego itp...)

 

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, w sumie juz ponad rok jezdze swoja almerka, ale kiedy ja kupowalem, wlasnie pierwsza sprawa, jaka rzucila mi sie w "oczy" a raczej w stope, to bylo sprzeglo, w wielu autach jezdzilem, nissanem rowniez, ale w momencie jak wcisnalem pedal sprzegla, wcale nie poczulem oporu, doslownie jakby wpadl... oczywiscie wracal na swoje miejsce i biefi wrzucaly sie dobrze, ale bylem w szoku i cos nie do konca dowierzalem, myslalem ze cos nie tak... po godz jazdy sie przyzwyczailem... pozniej sie przesiadlem do innego auta, nie zwrocilem uwagi na to, ze tam chodzi ciezej, ale kiedy wrocilem do almerki, znowu cos mi za lekko chodzilo :) ale sie juz przyzwyczailem, mowicie ze wszytsko ok? ze tak jak ktos napisal, jak poszuszeczka puchowa ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie szukam, tylko poprostu dla mnie bylo to cos niespotykanego :P ze jak nacisnalem pedal z taka sama sila jak w innym aucie, to doslownie "wpadl" do konca, wrazenie ze nie ma oporow :) ale jak juz napisalem, po jakims czasie juz sie przyzwyczailem i jest dla mnie to normalne:) tylko tak pytam, czy ze jak za lekko czy wszystko ok... ale nie slizga sie, biegi wskakuja bez problemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie cała zabawa z awariami almery od kiedy ją posiadam (luty 2008) dotyczyła sprzęgła. Unieruchomiło mi auto raz. Zerwała się linka sprzęgła. Znajomy, od którego brałem auto, mówił, żeby zwrócić na to uwagę, bo mu mechanik powiedział,że linka cięzko chodzi i może się zerwać. I rzeczywiście, puściła przy połączeniu z pedałem. Wymiania droga nie była, ale to nie koniec. Czeka mnie jeszcze wymiana sprzęgła. Poprzedni właściciel jeździł praktycznie tylko po mieście, przebieg względnie nieduży (150tyś km). U mnie sprawa wygląda tak, że pedał do 2/3 głębokości wciska się "na pusto" nie ciągnąc linki. Dopiero pod koniec łapie. Sprzegło się jeszcze nie ślizga, ale jego wciskaniu towarzyszy metaliczne tarcie. Zrobie to pewnie w kwietniu. Widzę, że zdania co do producenta sprzęgła są podzielone. Prosze, napiszcie, ile kosztowało Was sprzęgło którego producenta i co polecacie do 1.4 z 1999 roku. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w sumie świeżo po wymianie sprzęgła (12.2008) i po przejechaniu 7tys.km i powiem tak...pedał chodzi bardzo lekko, nie szarpie jest ciszej a kupiłem zestaw z JC za jakieś

150 PLN.Fakt że w środku siedziało KKK , więc warto popatrzeć czasami na tańsze zamienniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem (pedał chodził BARDZO ciężko, przy puszczaniu zostawał wciśnięty by po chwili odskoczyć dopiero. Ale ostatnio trzasła linka w trakcie jazdy, było holowanie, UNO 0,9 leeedwoo pociągnęło ;-) na nowej lince to samo sprzęgło chodzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

pierwsze pytanie ślizga mi sprzęgło i chcę je jeszcze na chwilę podregulować powinienem popuścić nakrętkę na lince czy ją dociągnąć (może mi paść coś innego przez to sprzęgło jak nic z tym nie zrobię)

 

a drugie to ile może kosztować sama wymiana sprzęgła przez mechanika (nie wliczając ceny sprzęgła?) ma ktoś na jakiegoś zaufanego mechanika w okolicach Nowego Sącza co by zrobił to dobrze i za rozsądną cenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość targetti

U mnie wygląda to następująco...

 

Wymieniłem sprzęgło firmy AISIN i teraz chodzi pedał tak jak by na 2 razy tzn. ok 40% naciśnięcia sprzęgło chodzi bardzo lekko (tak jak by było w powietrzu) jedynie naciągając linkę. Następnie trzeba przycisnąć trochę mocniej i sprzęgło zaczyna pracować.

Chodzi o to, że trzeba wykonać tak jak by 2 ruchy z różną siłą nacisku... jeden bardzo lekki (jakby pedał był w powietrzu) a drugi mocniejszy w momencie gdy sprzęgło zaczyna pracować.... jest to dosyć dla mnie niekomfortowa sytuacja... jak temu zaradzić ? Popuścić linkę sprzęgła ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...