Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Nowo zakupione autko - uszkodzony silnik


Gość ShowView
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie,

tydzień temu zakupiłem autko bezpośrednio z Niemiec (P11 2001, benzyna 1.8), nic nie wskazywało na uszkodzenia, lecz po tygodniu się okazało....

Nie będę opisywał, co było i dlaczego ją kupiłem - napiszę co jest i nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc i doświadczenie.

Zatem... dwa razy wykonana diagnostyka u dwóch różnych mechaników wskazuje:

świeci się pomarańczowa kontrolka, komputer podłączony wskazuje "przeskakiwanie zapłonu" lub problemy z zapłonem

kompresja w cylindrach I-11, II-11, III-8, IV-7

Po 1200 km oleju całkowiecie brak (pod korkiem czarna smoła), dolałem 2 litry oleju!!! i wymieniłem wszystkie świece, na IV było z 1,5mm nagaru!!!

Mechanik zaleca wymianę cewki zapłonowej lub dwóch a później remont silnika.

 

Pytanie 1.

W jaki sposób mogę stwierdzić, że cewka jest uszkodzona (organoleptycznie)? No bo są cztery cewki, komputer nie wskazuje bezpośrenio, który zapłon się opóźnia lub przeskakuje, domyslam się że ten z małą kompresją (są dwa takie), ale chciałbym być pewny. A wogóle chciałbym wyeliminować kupno cewki jeśli cewki które posiadam są sprawne.

 

Pytanie 2.

Jeśłi są braki kompresji w dwóch cylindrach to czeka mnie jakaś naprawa (i to poważna) Mechanik proponuje... samo wzięcie się za silnik 2000 + to co na tę chwilę wie 1000 i coś może się jeszcze okazać... więc minimum 3000 - to nie mało, a silnik jednak będzie regenerowany.

Druga opcja to jest znaleźć silnik (ale gdzie i skąd pewność jego doskonałości? wszystkie oferowane w sprzedaży maja przebieg 70.000 ;) czy to nie jest zbieg okoliczności?) i go wymienić... koszt 1500 za silnik + 500 za wymianę, zatem ok. 2000, swój mogę sprzedać jako uszkodzony, może komuś się przyda, więc koszt tej operacji może zejść poniżej 1500 - tylko istnieje ryzyko kupna uszkodzonego silnika :) - co proponujecie?

 

Pytanie 3.

I ostatnie pytanie, co to mogą być za króćce (załączam 3 zdjęcia) i do czego mogą służyć... i czy dobrze że są niezaślepione? Auto ma klimatyzacje automatyczną i system Webasto. Aha, klima nie ma czynnika, jeszcze jej nie badałem, chyba jest nieszczelna bo dmucha i chłodzi, ale mało, a czynnika nie ma wcale bo po wciśnieciu zaworka nic sie nie dzieje. Natomiast Webasto działa bez zarzutów (chyba, że się nie znam, ale grzeje podczas postoju)

http://i34.tinypic.com/s4p43o.jpg

http://i33.tinypic.com/2wq7ghz.jpg

http://i34.tinypic.com/34e9lwp.jpg

 

... a myślałem, że gdy kupię Japończyka to z silnikiem na pewno nie będę miał kłopotów... ;(

mimo wszystko i tak bardzo mi się podoba i nawet przez myśl mi nie przeszło, aby ją sprzedać jak leci i kupić następną... jest cudna :)

 

Pozdrawiam wszystkich i pomóżcie nowemu, doradźcie coś...

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 chyba najgorsza jednostka Nissana :/ duze zuzycie oleju, Coobcia kolega mial chyba taki silnik do sprzedania, zapytaj go. Remont min. 3kola???? U mnie bylo to samo wsadzilem "nowy" motor i jest git :D tylko ze u mnie 2,0 jest :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to remont tego silnika rzeczywiście wyniesie minimum 3 koła i czort wie jak będzie chodził. Ja przeżyłem naprawę silnika 2,0 (głowica + pierścienie) i wyszło 2300 zł, ale kompresje miałem jak w nowym silniku na wszystkich cylindrach. W jednym był przytarty pierścień zbierajacy i silnik żarł 1litr oleju na 100 km. Oprócz tego w głowicy był skrzywiony zawór i mikropękniecia na tulejach prowadzących zawory. Silnik musiał być przygrzany ale nie był w złym stanie dlatego go naprawiałem (dobra i równa kompresja). Miałem wczesniej kupić właśnie 1,8 i na odchodne wyjąłem bagnet - oleju w silniku nie było i odpuściłem. Coś z tymi silnikami jest nie tak. Szukaj lepiej używanego silnika 1,8 nawet jakby miał 170 000 tys przebiegu ale żeby był sprawny, a najlepiej wstawić 2,0. Ja P10 2,0 zrobiłem 400 000 km i dalej chodził jak zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpytaj tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=45066 o silniki.

 

Jak dla mnie to prawidłowa kompresja to 12-14 (chyba atm)

Myślę że i 10 atm by stykło. Najgorsza jest różnica w sprężaniu pomiędzy cylindrami. Powyżej 2 atm. różnicy to już robi się problem. Poszukaj moich innych postów-przerabiałem temat z moją byłą almerą.

 

A cewkę ostatnio przerabiałem w Primce. Jak pada jedna to jeszcze da się jechać ale jak dwie to gaśnie. Przy uruchomionym silniku wypinasz na zmianę przewody od świec, przy której po wypięciu nie ma żadnych zmian w pracy silnika ta walnięta, natomiast jak wypinasz przy dobrej cewce i silnik zaczyna wariować to ta jest ok.

 

Te ilości oleju połykane nic dobrego nie wróżą pewnie zamęczony silnik albo po jakichś dziwnych przejściach sama zmiana pierścieni może mu nie pomóc. Pomyśl raczej nad podmianą motoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ShowView, jak masz takie różne ciśnienia to w najlepszym wypadku pierścienie, albo klawiatura a najgorszy to szlif i nowe tłoki, ale taniej jak stare tłoki są ok to wsadzić tuleje i spasować pod stare tłoki, ale najlepiej i najtaniej kupić cały silnik.

Można wyrwać taki, że jest jeszcze w samochodzie, oglądasz, mierzysz ciśnienie, posłuchasz, nawet przejedziesz się i wtedy decydujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być problem pierścieni porostu zapiekły się na tłokach można spróbować wymiany ale to wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicę no i demontażu panewek najtaniej to będzie ok 1000 zł-pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mozna zaobserwowac to jest mniej wiecej tak:

na 4 cylindrze po odlaczeniu cewki nie ma praktycznie zadnej różnicy, na 3 jest malutka, natomiast 2 i 1 to silnik sie dławi i wariuje jak kolega napisał...

zatem pewnie cewka nr 3 i 4 jest uwalona,

musze je jeszcze zamienic z 1 i 2 i jesli sytuacja sie powtorzy to raczej nie wina cewek tylko cisnienia w tłokach (poprostu mieszanka nie wybucha), lecz jesli teraz bede sie dusił na 1 i 2 to raczej wina cewek ewidentnie.

Autko ma przejechane 162tys, tego wczesniej nie pisalem i to ze cos wogole jest nie tak to mozna zauwazyc na wolnych obrotach na 1 biegu, w czasie szybszej jazdy to juz raczej jest niewyczuwalne.

Wczoraj zrobilem przy spokojnej jezdzie 300km (80-110km/h) i zeżarł mi ok. 1 cm z oleju z bagnetu ;( więc bierze olej ;(

 

Odnośnie pytania 3. czyli tych dziwnych końcówek... u nikogo z was nie ma pod maską czegoś podobnego? serio?

 

pozdrawiam i dziękuję za wszystkie wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 chyba najgorsza jednostka Nissana :/ duze zuzycie oleju, Coobcia kolega mial chyba taki silnik do sprzedania, zapytaj go. Remont min. 3kola???? U mnie bylo to samo wsadzilem "nowy" motor i jest git :D tylko ze u mnie 2,0 jest :027:

 

To nie pierwszy wątek na którym właściciele 2.0 plują na 1.8, o co k...wa chodzi?

 

Ja gdybym miał ponownie wybierac wybrał bym znów 1.8. Gdybym chciał być złośliwy, też bym mógł napisać wiele złego o silniku 2.0, jak i o wielu innych (tak samo rzeczy prawdziwe jak i bajki). Faktem jest że była partia silników 1.8 z walniętymmi pierścieniami (końcówka produkcji p11.144 i potem w P12), które łykały olej, ale nie można tego uogólniać na wszystkie 1.8.

 

A trefne egzemplarze zawsze się zdarzają niezależnie od producemta czy pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj SR20DE.

Primerka z tym motorkiem to szybkie i niezbyt paliwożerna autko (140 kucy i spalanie w mieście 12 l/100 km gazu to chyba nie tragedia :-) ). No i to stara sprawdzona konstrukcja bez żadnych udziwnień- długowieczna i bezawaryjna (no może za wyjątkiem nieszczęsnych przepływek)

 

Teraz jest pełno anglików na szrotach więc pewnie dałoby się wyrwać jakiś dobrze zachowany motorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam, ze to opinia goscia z Siedlec, który w tym interesie siedzi z 30 lat

Gosc z siedlec tez czlowiek i pomylic sie moze(nie twierdze ze tak jest). Moze chodzilo mu, ze jest taka sama jak w GA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie mial ja wyciagnieta z auta i tak powiedzial? Jesli to by byla prawda to by byla swietna wiadomosc np dla posiadaczy almer n15 z GA chcacych zrobic swapa na SR. Przeciez skrzynia w QG i GA jest taka sama (poprawic jesli sie myle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam ponownie,

nie chcialem otwierac nowego wątku więc piszę tutaj dalej, ponieważ jest to kontunuacja sprawy.

Zatem po obserwacjach moich wynika, że silnik bierze 200-250 ml oleju na 100km. Nie ma wycieków pod autem, uszczelka tez sucha no i z rury wcale nie dymi jakna auto co tyle "bierze"

Mechanicy proponują wymianę silnika wiec szukam... i oto pytanie:

jaka moze byc rozsądna cena silnika? znam zasadę: towar jest tyle wart ile kupujący może za niego zapłacic" :)

 

trochę poszperałem i oto co znalazłem:

allegro - silniki różne,już rozebrane wiec nie potwierdzisz jego dzialania i sprawnosci, zazwyczaj jest gwarancja rozruchowa 7 - 30 dni. zadnych certyfikatow badan - cena od 1300 - 2000

sprzedaz przez internet bez certyfikatu - gwarancja 60 dni - ale tez nie wieszs co kupujesz - cena 1800 - 2000

i ostatnio znalazlem firmę (nie wiem czy mogę podawac jej nazwe) co oferuje silnik przepadany, dają certyfikat na proby przed demontazem silnika, mierzona jest kompresja, wycieki i inne (nie znam sie dobrze), gwarantowany jest przebieg do 100km no i rozne warianty gwarancji, od 7 dni (bez cert.) - cena 2990, do 30 dni (cert) - 3290 i do 60 dni (cert) plus zwrot wszystkich kosztow przekladki i plynow w razie wady - cena 3590

 

powiedzcie mi, jaka jest srednia rynkowa cena silnika 1,8 benzyna z roku 2001 bo nie chce przeplacic... albo zaproponujcie zaufane zrodlo. ale interesuje mnie silnik przebadany i sprawny w 100%

 

i aha... czy jak juz wymienie silnik to czy moj uszkodzony moze sie komus przydac, zanizona kompresja w dwoch cilindrach, chodzi mi ze chcialbym sobie odbic strate :) ile mogę wziąć za taki?

 

pozdrawiam i licze na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...