Gość rafal_79 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Witam Niedawno kupiłem moją Micrusie i odkryłem, że w miejscach gdzie znajdują się dziury do przykręcenia ramki na tablicę rejestracyjną znajdują się ogniska rdzy. Chodzi o tylną klapę. Planuję kupić brunox epoxy i zabezpieczyć te miejsca, żeby rdza mi się nie rozłaziła. Po odkręceniu ramki tablicy rej. chcę delikatnie papierem ściernym zedrzeć lakier i pierwsze warstwy rdzy; następnie przemyć to benzyną ekstrakcyjną i po wyschnięciu pędzelkiem pokryć brunoxem. Czy taka kolejność będzie dobra. A może trzeba benzyną najpierw przemyć miejsca korozji żeby je odtłuścić a potem potraktować papierem ściernym. Robię to pierwszy raz i nie chciałbym tego spieprzyć. Może ktoś z Was już to przerabiał. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Kolejność prawidłowa. Purchle dookoła zardzewiałego miejsca też zerwij i wyczyść bo inaczej na nic twoja robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Usuń tak z grubsza płaty rdzy, ale pamiętaj że brunox epoxy bez rdzy jest bezużyteczny.Rdza jest jego żywicielem.Największą bolączką jest czas schnięcia...24h.Zaaplikuj dwie wartswy w kilku godzinnych odstępach, po 24h możesz dać na to już podkład i dalej jak jak już przy malowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal_79 Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Dziś kupiłem mini zestaw: brunox epoxy 30ml (13 zł ), rozcieńczalnik ekstrakcyjny, papier ścierny o gramaturze 240 i pędzelek. Teraz chcę miejsca gdzie jest rdza przeczyścić rozcieńczalnikiem aby je odtłuścić a następnie zetrzeć papierem ściernym ale tak żeby trochę rdzy zostało - jak radzicie brunox musi się z czymś związać. Następnie ponownie chcę przetrzeć to rozcieńczalnikiem. I teraz mam pytanko ile muszę odczekać od drugiego przeczyszczenia rozcieńczalnikiem aby położyć brunox oraz ile trzeba odczekać czasu przed położeniem drugiej warstwy brunoxa. Rozumiem że po 24h można wyjechać autem z garażu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Przed malowaniem brunoxem przeleć z grubsza papierem ściernym i benzyną extrakcyjną i maluj.Extrakcyjna momentalnie wysycha, bedziesz widział.Nie odtłuszczaj nie wyschniętego brunoxa!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal_79 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Dziękuję za porady zrobiłem według Waszych wskazówek, na razie się wszystko trzyma zobaczymy po zimie co się z tym będzie działo. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Dziękuję za porady zrobiłem według Waszych wskazówek, na razie się wszystko trzyma zobaczymy po zimie co się z tym będzie działo.Pozdrawiam I jak kolego ? Zima minela, a ty sie nie chwalisz jak efekty brunoxa Trzyma sie to? Ruda nie wychodzi? Mam zamiar u siebie tym posrmarowac, ale mam zle doswiadczenia, w kilku samochodach tym smarowalem i ruda zawsze wychodzila - moze cos nie tak robilem. Ktos moze napisac ile czasu tak naprawde powinien schnac burnox w taka pogode jak teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Mam ten sam problem co Rafał, również zauważyłem że na tylnej klapie wokół otworów pod śruby, które kiedyś mocowały tablice mam rudo. Z początku myślałem aby to wyczyścić i pomalować ale nie ma to większego sensu bo jak mam kupować lakier na podkład, lakier bazowy , bezbarwny itd tylko po to aby pokryć malutką przestrzeń to nie widzę w tym najmniejszego sensu. Inna kwestia że od wewnątrz klapy jest trudny dostęp więc nie wiem jak bym miał tam dojść aby ro zrobić porządnie. W związku z powyższym postanowiłem potraktować to jakimś środkiem zatrzymującym korozję i padło na brunox. Rafał juz chyba tu nie bywa więc niestety nie dowiemy się czy to działa. Mam niejasność czy zapodanie tego środka wystarczy. I jak to w ogóle jest z czasem schnięcia? Bo tutaj czytam o 24h a gdzie indziej o 3 dobach? Ma to dla mnie o tyle znaczenie że nie mam garażu i auto pod chmurką stoi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Dla potomnych. Brunox Epoksy to lipa, ruda wyłazi po pomalowaniu, podobnie jak po śnieżce niby na korozję, na którą niegdyś też się nadziałem. Nie polecam. A i żeby nie było, robiłem testy zarówno na powierzchni oczyszczonej z rdzy jak i nieoczyszczonej (jak radzi producent środka) i tu i tu rdzewieje (ruda wyłazi od spodu). Ruda pojawiła się już po ok. pół roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.