Gość beny13 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Witam. Mam male i moze dziwne pytanko ale to moj pierwszy diesel i nie bardzo wiem w jaki sposob wykorzystac jego mozliwosci. Dodam ze motorek to 2.2dCI 136km.Moje pierwsze wrazenia super ale wydaje mi sie ze troche go za bardzo krece wiec pytam fachowcow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danio_2006 Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 troche dziwne pytanie ,postaraj sie uzywac obrotow najbardziej efektywnych dla silnika czyli te pomiedzy obrotami mocy maksymalnej i maksymalnego momentu obrotowego silnika. w dieslach to z reguly 2-4tys ,bo ponizej turbo sie nie rozkrecilo jeszcze a powyzej to nie ma sensu ,bo wtedy juz nie przyspiesza no powyzej 5 tys zaczyna puszczac czarne baki z racji niespalania calego paliwa;] ale nie znam tego silnika wiec moje slowa sie opieraja tylko i wylacznie na wiedzy ogolnej;] (poprawcie mnie jesli sie myle bo wiele jeszcze nie wiem ,a przynajmniej nie tyle ile bym chcial;p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Do jazdy na codzien w zupelnosci starcza obroty miedzy 2-3tys. Jesli wlasnie kogos nie wyprzedzasz to wyzej nie ma sensu krecic no chyba, ze lubisz bardzo agresywna jazde. Ponizej tez nie bardzo jest sens bo przyspieszenie jest bardzo slabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Witam. Mam male i moze dziwne pytanko ale to moj pierwszy diesel i nie bardzo wiem w jaki sposob wykorzystac jego mozliwosci. Dodam ze motorek to 2.2dCI 136km.Moje pierwsze wrazenia super ale wydaje mi sie ze troche go za bardzo krece wiec pytam fachowcow. Majac Diesla wcale nie musisz krecic wysokich obrotow jako ze duzy moment obrotowy juz sie czuje przy ok 2500-3000 obrotow, krecac wysoko spalasz paliwo a efektow nie masz. Rowniez dzieki momentowi mozesz szybko przyspieszac nie zmieniajac biegow na nizszy. Sprawdz - i nie krec wysoko bez potrzeby ! szerokosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Rzeczywiście w dieselku najbardziej efektywnie to 2000-3000obr./min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 No a z innej beczki jazda tak już od 1500-1600 ma sens, czy negatywnie wpływa na silnik i jego zachowanie. Czuję, że przy tych obrotach auto też ma przyspieszenie, nie dławi się itp. Pytam, bo to mój pierwszy diesel i już widzę, że autem śmiga się zupełnie inaczej. Nie mam mocnej nogi, lubię jazdę dość spokojną. Jak śmigam np. 90-100 na prostej wrzucam szóstkę i obroty mam wtedy w ok. 1900 obrotów. To dobrze czy lepiej jeszcze cisnąć na piątce przy obrotach rzędu ok.2500-2600. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 jazda tak już od 1500-1600 ma sens, czy negatywnie wpływa na silnik i jego zachowanie Jesli jedziesz za kims i nie potrzebujesz mocy to sa to raczej minimalne obroty z jakimi mozna jechac. Nizszymi nie ma juz co katowac silnika bo dostaje po tylku. Wiele osob mysli ze im nizsze obroty tym lepiej a to nie prawda. Jak śmigam np. 90-100 na prostej wrzucam szóstkę i obroty mam wtedy w ok. 1900 obrotów. Patrz co napisalem wyzej. Miedzy 2 a 3 tys trzyma sie diesla jak przyspieszasz. Wtedy jest ono efektywne i nie pozera wielkiej ilosci paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.