Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] spala bezpiecznik TAIL LAMP (RH) - PROSZE O PILNA POMO


Gość adek19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

słuchajcie w pimerach był podobny temat i nie uzyskałem tam odp, musiałem załozyc nowy temat bo samochod jest mi bardzo potrzebny!, musze to naprawic

 

ale do rzeczy, jak w temacie pali mi odrazu bezpiecznik TAIL LAMP (RH), czyli wkładam bezpiecznik przekrecam raz włacznikiam (na pozycje) i od razu po bezpieczniku, juz z 10 bezpiecznikow wykonczyłem, mierzyłem miernikiem co mogłem i nie moge do niczego dojsc

 

do tego bezpiecznika połaczone sa: przednie obie pozycje, tylna prawa pozycja, podswietlenie tablicy rejstracyjnej oraz podswietlenie zegarow.

 

zrobiłem cos takiego wyjałem kostke z oprawek tylnych lamp (z jednej podem z obydwu), odłaczyłem podswietlenie tablicy rejestracyjnej (rozłaczyłem kostke) wyjałem obydwie zarowki postojowe z przodu, dalej wywala bezpiecznik :(

 

a wiec na moj rozum to

-albo zwarcie jest w podswietlenu zegarow

-albo przekaznik swieteł padł (jesli tak to ktory jak go sprawdzic?)

-albo na instalacji przetarł sie jakis kabel i styka sie z masa

 

bardzo prosze o pomoc, moze mieliscie podobny problem, zalezy mi na kazdej wskazowce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna byc jedna pozycja z przodu i jedna z tyłu i jedna od tablicy rej. nie jest przypadkiem cos namieszane w instalacji? i moze kabelek sobie gdzies wisi i zwarcie robi Poszukaj schematu w necie instalacji i popatrz co moze byc uszkodzone. Czesto jakis pseudo elektryk pociagnie kabel z drugiej lampy zmierz miernikiem jaki jest przeplyw pradu przez bezpiecznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej będzie odepnij aku, nie wkładaj bezpiecznika, po odpinaj wtyczki od lamp a potem każdą wtyczkę po kolei miernikiem sprawdzić na zwarcie przy okazji obejżyj każdą czy nie jest nad topiona albo uszkodzona. Jeżeli nic nie znajdziesz będziesz musiał dobrać się do podświetlenia tablicy i przycisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna byc jedna pozycja z przodu i jedna z tyłu i jedna od tablicy rej. nie jest przypadkiem cos namieszane w instalacji? i moze kabelek sobie gdzies wisi i zwarcie robi Poszukaj schematu w necie instalacji i popatrz co moze byc uszkodzone. Czesto jakis pseudo elektryk pociagnie kabel z drugiej lampy zmierz miernikiem jaki jest przeplyw pradu przez bezpiecznik

 

no w instalacj jest cos chyba namieszane :/ ,

 

jak przepływ produ? na wyjetym bezpieczniku nastawic miernik na ampery i spawdzic??

 

Najprościej będzie odepnij aku, nie wkładaj bezpiecznika, po odpinaj wtyczki od lamp a potem każdą wtyczkę po kolei miernikiem sprawdzić na zwarcie przy okazji obejżyj każdą czy nie jest nad topiona albo uszkodzona. Jeżeli nic nie znajdziesz będziesz musiał dobrać się do podświetlenia tablicy i przycisków.

 

sprawdzałem oprawki zarowek postojowych je sie da wyjac całkiem, były OK

i spr cała lampe tylna jak wyciagnołem od niej kostke to nie było zwarcia jak spr z kostko to było zwarcie :/

 

no leci taki 1 podejzany kabel ale izolacje ma ok przynajmniej z wygladu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spr cała lampe tylna jak wyciagnołem od niej kostke to nie było zwarcia jak spr z kostko to było zwarcie

Pewnie dlatego że sprawdzałeś z żarówkami. Żarówka sama w sobie ma zwarcie jeżeli nie jest przepalona.

 

[ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 19:22 ]

A sprawdzałeś czy podświetlenie tablicy rejestracyjnej jest ok.?

Jak miałem Y10 to na kabelkach idących z nadwozia w klapę do podświetlenia tablicy miałem przetarty jeden z kabelków i jak robiło się mokro to bezpiecznik pssst , trochę taśmy izolacyjnej i było po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przepływ produ? na wyjetym bezpieczniku nastawic miernik na ampery i spawdzic??

wez podlacz amperomierz szeregowo w miejsce bezpiecznika zacznij od najwyzszego zakresu

 

[ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 19:55 ]

albo odepnij akumulator i sprawdz opor za bezpiecznikiem :) jak opor zero to na 100% szukaj kabelka ktory zwiera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo odepnij akumulator i sprawdz opor za bezpiecznikiem :) jak opor zero to na 100% szukaj kabelka ktory zwiera :)

 

w ktorym miejscu za bezpiecznikiem??, i czy bezpiecznik włozyc czy nie??

 

[ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 20:04 ]

Czesto jakis pseudo elektryk pociagnie kabel z drugiej lampy zmierz miernikiem jaki jest przeplyw pradu przez bezpiecznik

 

kolego własnie chyba tak jest u mnie, pociagniete sa chyba kable z lewej lampy do prawej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego że sprawdzałeś z żarówkami. Żarówka sama w sobie ma zwarcie jeżeli nie jest przepalona.

 

[ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 19:22 ]

A sprawdzałeś czy podświetlenie tablicy rejestracyjnej jest ok.?

Jak miałem Y10 to na kabelkach idących z nadwozia w klapę do podświetlenia tablicy miałem przetarty jeden z kabelków i jak robiło się mokro to bezpiecznik pssst , trochę taśmy izolacyjnej i było po problemie.

 

no co ty kolego oczywiscie ze bez zarowek.

 

odpinałem cała kostke na kablach idacych do podswietlenia tablicy rej i dalej było zwarcie, chyba ze przed kostka:/

 

[ Dodano: Wto 30 Wrz, 2008 23:31 ]

teraz moge powiedziec cos wiecej

 

jesli mam popodłanczana cała instalacje i wsadzam miernik zamiast bezpiecznika (miernik cały czas ustawiony na piszczaka) to piszczy czyli jest styk (zwarcie)

 

znałazłem z tyłu nad lewym macphersonem kostke, ktora najprawdopodobniej odcina cała elektryke tyłu czyli lampy i podswietlenie rejstracji

 

no i odpinam ta kostke, wpinam znowu miernik i nie piszczy

zaczynam sie cieszyc i wsadzam bezpiecznic i oczywiscie pali :/

 

dlaczego pali go jak nie piszczy? czyli o co tam chodzi?

do elektryka moge odstawic dopiero koło soboty a do tej pory musze jezdzic autem bez swiateł oraz podswietlenia blacj :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś takiego przy zmianie radia -potem wyszło że nie ta masa była(były zamienione kabelki)

 

ja dzisiaj podlaczylem radio i ku mojemu zdziwieniu nagle wieczorem brak podswietlenia zegarow? co to moze byc? dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś takiego przy zmianie radia -potem wyszło że nie ta masa była(były zamienione kabelki)

 

ja dzisiaj podlaczylem radio i ku mojemu zdziwieniu nagle wieczorem brak podswietlenia zegarow? co to moze byc? dzieki za odp

 

mega peszek i wszystkei zaroweczki przepalily ci sie w tym samym czasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega peszek i wszystkei zaroweczki przepalily ci sie w tym samym czasie :)

 

tyko bezpiecznik wywalalo, juz doszedlem do tego, jakis amator elektromechanik tak zrobil kostke ze pobral chyba plus i mase od swiatel lub czegos innego i bezp nie wytrzymywal tego. jak radia odlaczylem od reki wszystko ok. teraz pytanie do was, gdzie najlepiej podpiac sie po plus i minus pod radyjko?? dzieki za odp (moze od akusa bezposrednio)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mam popodłanczana cała instalacje i wsadzam miernik zamiast bezpiecznika (miernik cały czas ustawiony na piszczaka) to piszczy czyli jest styk (zwarcie)

 

znałazłem z tyłu nad lewym macphersonem kostke, ktora najprawdopodobniej odcina cała elektryke tyłu czyli lampy i podswietlenie rejstracji

 

no i odpinam ta kostke, wpinam znowu miernik i nie piszczy

zaczynam sie cieszyc i wsadzam bezpiecznic i oczywiscie pali :/

 

dlaczego pali go jak nie piszczy? czyli o co tam chodzi?

Może być tak że zamieniłeś kabelki miernika miejscami przytykając do miejsca gdzie powinien być bezpiecznik i dlatego mogło nie piszczeć. Przepływ prądów przez miernik jest kierunkowy z +do- przy mierzeniu oporności (jeżeli dobrze pamiętam)

Moja propozycja sprawdź czy za tą kostką nad Mcphersonem coś nie zwiera i potem w drugą stronę tylko ważna rzecz w tej kostce powinna być jedna masa najlepiej ją odszukać mierząc do nadwozia.

 

 

(moze od akusa bezposrednio)
Było by najlepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie zmieniałeś ostatnio zarówek w którejś z tylnych lamp?

nie

 

to jest jakas dziwno sprawa z tym, stawiałbym na przetarty kabel bo jek włozyłem nowy bezpiecznik ostatnio to pojechałem chwile i jak wjechałem w jakas nie rownosc to usłyszałem jak strzelił bezpiecznik :/ czyli pewnie gdzies sie kabel styka z masa tylko nie zawsze :/

 

juz brak mi sił na to, bede jechał do elektryka :/

 

zapytam sie was jeszcze co to jest za czarna kostka przy lampach przednich, ida do niej kable z pistojowek

 

[ Dodano: Pon 06 Paź, 2008 16:01 ]

no i rozwiazało sie, byłem u elektryka

okazało sie ze do radia ktos wczesniej kijowo poprowadził przewody do kostki iso i stykało tam sie gdzies cos, a radio jest połaczone jakos ze swiatłami pozycyjnymi

 

tak stwierdził elektryk, zrobił wzioł 100zł :/ moim zdaniem duzo za takie gowno :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało sie ze do radia ktos wczesniej kijowo poprowadził przewody do kostki iso i stykało tam sie gdzies cos, a radio jest połaczone jakos ze swiatłami pozycyjnymi

 

tak stwierdził elektryk, zrobił wzioł 100zł :/ moim zdaniem duzo za takie gowno :/

 

Ja z radiem mialem podobna przygode i zakupilem przejsciowke iso do kostki nissana. z poczatku nie wiedzialem ze masa jest w antenie wiec miernikiem poszukalem sygnalu +12V i myslalem ze znalazlem plus i mase skoro jest przeplyw. wlaczylem radio i strzelalo mi bezpiecznikiem od postojowek. wkoncu przeczytalem na forum ze masa jest w antenie i odrazu lepiej :)) . Takze walczylem z klaksonem i po 3 dniach znalazlem przyczyne. Wole sam zrobic i walczyc do upadlego bo mechanicy czesto za blachostke Ci wymysla czarny scenariusz czego oni nie zroblili i skasuje do cholery siana. pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam dość podobny problem dotyczy to tego samego bezpiecznika pod który podpiete jest pozycja przód obie żarówki, prawy tył, podświetlanie deski. problem jest taki że po ok miesiącu może krócej podtapia bezpiecznik i przestaje łączyć (15A - taki powinien być) spaliło mi diodowe żarówki z przodu pozycyjne, dziwne bo bezpiecznika nie pali. Obecnie wlożyłem 20A bo może jakieś kijowe te bezpieczniki były narazie jest ok ale jeszcze nie zaglądałem w jakim jest stanie. Chciałem założyć spowrotem diodowe żar. ale boje sie żeby znowu nie spaliło. Z radiem raczej nie jest podłączone bo pozycje załącza sie bez przekręcenia kluczyka a radio dopiero jak przekręce kluczyk. Ktoś wie czgo tak sie dzieje?

 

Dziś patrzyłem i 20A też jest już podtopiony jedna wsówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...