Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[S13] 200SX S13 CA18DET


Przemek07
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was, mam pytanie. Zamierzam kupić sobie Nissana'a S13 na silniku CA18DET ale od razu mam w planie tuning tego silnika, planuję moc gdzieś na minimum 300 ale nie więcej niż 350 km, tyle mi wystarczy... Czytałem w kilku czasopismach że samą sprężarką Garrett t28 można już osiągnąć ok 300km i to podobno bez kutych gratów? No i właśnie nie jestem pewny jak z tymi kutymi częściami, przyrost mocy o 100% i silnik ma wytrzymać? Oczywiście tak czy owak większość silnika za raz po kupnie idzie do wymiany bo już będzie tam miał zrobione z 200tys, tutaj planuję kute tłoki (około 1600zł) kute korbowody (około 2000zł) i wał korbowy ale on już (chyba, bo jeszcze nie podjąłem decyzji) nie będzie zakuty bo taka przyjemność do SR20DET to koszt około 6000zł więc do CA18DET pewnie podobnie a na to nie stać mnie tak od za raz... Czy ktoś może kiedyś grzebał przy CA18DET i wie jak tam wygląda sprawa tych 300km? Pytam bo chcę wiedzieć na jakie koszty muszę się liczyć ;)

 

Pozdrawiam i dziękuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was, mam pytanie. Zamierzam kupić sobie Nissana'a S13 na silniku CA18DET ale od razu mam w planie tuning tego silnika, planuję moc gdzieś na minimum 300 ale nie więcej niż 350 km, tyle mi wystarczy... Czytałem w kilku czasopismach że samą sprężarką Garrett t28 można już osiągnąć ok 300km i to podobno bez kutych gratów? No i właśnie nie jestem pewny jak z tymi kutymi częściami, przyrost mocy o 100% i silnik ma wytrzymać? Oczywiście tak czy owak większość silnika za raz po kupnie idzie do wymiany bo już będzie tam miał zrobione z 200tys, tutaj planuję kute tłoki (około 1600zł) kute korbowody (około 2000zł) i wał korbowy ale on już (chyba, bo jeszcze nie podjąłem decyzji) nie będzie zakuty bo taka przyjemność do SR20DET to koszt około 6000zł więc do CA18DET pewnie podobnie a na to nie stać mnie tak od za raz... Czy ktoś może kiedyś grzebał przy CA18DET i wie jak tam wygląda sprawa tych 300km? Pytam bo chcę wiedzieć na jakie koszty muszę się liczyć ;)

 

Pozdrawiam i dziękuję ;)

masz tu najtansza mozliwosc osiagniecia 0k. 300hp http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6326800

 

Wracajac do tego co napisales...jasne t28 mozesz rozkrecic na 1.2 bara i bez zadnych przerobek masz 300hp w SR...pojedziesz na hamownie, pochwalisz sie kolegom, zrobisz kilka wyscigow i czeka Cie remont silnika.

 

Z reszta skad te 300-350hp? Jezdziles kiedys SXem ktory ma zalozmy 250hp? Zapewniam Cie do jazdy na ulicach wiecej nie potrzeba...ja w swoim nie wykorzystuje nawet polowy mocy jak jade w normalny dzien, w trasie nawet nie zrzucam z V jak cos wyprzedzam.

 

No dobra moze jestem emeryt i jednak taka moc sie przyda...Elmer ma u siebie w CA 260hp na seryjnym silniku zeby miec taka moc to...zakladasz FMIC zalozmy kupisz chinola za 1200zl), kupujesz t28(zalezy w jakim stanie, ale cos kolo 1400zl), smt6jesli ubogo u Ciebie z kasa+strojenie(smt6 z 500+strojenie), sprzeglo(tu zalezy jakie, w kazdym razie jak zaoszczedzisz to zaplacisz podwojnie), wydech(nie wiem ile najtansze zbudowanie wydechu kosztuje, ale mysle, ze 1500zl), pompa Walbro i inne pierdoly- oczywiscie jesli znajdziesz w jakims fajnym stanie silnik i wytrzyma podniesienie mocy, ale to tak samo prawdopodobne jak wygrac w totka)...to powinno Ci dac wlasnie kolo 260 hp(Emil jak czegos zapomnialem to napisz)....gdybys chcial wiecej to juz mysle, ze bez kucia i bezpieczniego uzytkowanie takiego silnika sie nie da. SR w podobnych modach powinien zniesc 280-300hp bez kucia(ale tutaj dorzucasz od razu z 7 tysi za silnik ze skrzynia(ktory moze i obsluchasz przy zakupie, ale nie wiesz ile przezyje i po ktorym szlifie jest wal)+do tego zrobienie wiazki+wrzucenie tego pod maske).

 

Ogolnie mowiac tanio sie da duza moc wyciagnac, ale zeby silnik dlugo z nia pozyl to juz nie jest takie proste...a jesli ma byc do driftu to szybko padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
(smt6 z 500+strojenie)

strojenie ze 400

ale możesz iść w chipa, wyjdzie taniej

z CA18DET idziesz do 300KM bez kucia - jak zakujesz możesz iść dalej

z SR20DET do 400KM idziesz bez kucia

jeśli chcesz mieć do 350KM to odpadają dwie skrajne opcje - nie zakute CA bo nie podoła i zakute SR bo nie potrzeba

ja bym szedł w niezakute SR - nowszy silnik a mocy Ci powinno starczyć z tego co mówisz (byleby dobrze ktoś zrobił przeszczep, no i oczywiście spoko silnik musisz znaleźć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno do 300KM seryjne wtrsyki w CA18DET nie wyrabiają, odrazu warto pójść w zamienniki z Sunnego GTI-R o wydajności 444ccm...

Do tego warto zmienić wałek ssący na taki występujący w CA16DE albo CA18DE i dodatkowo przyspieszyć go o ząb.

 

Tak wiec najprościej najszybciej i natjaniej to:

- Wydech przelot 2,5 w górę da ci ok 20-25KM

- T28 z S14 a jeszcze lepiej z Sunnego GTI-R i podniesienie doładowania z pomocą MBC do 0,8bara

 

Te dwie opcje dadzą ci okolice 240KM

 

dalsze zabawy to już konieczność wymiany seryjnego podgrzewacza powietrza i ingerencja w sterowanie silnika, ważne jest to że przed przystąpieniem do jakiego kolwiek tuningu tego silnika należy koniecznie wymienić pompę paliwa - nie ma to jak sprawdzone Wallbro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno do 300KM seryjne wtrsyki w CA18DET nie wyrabiają, odrazu warto pójść w zamienniki z Sunnego GTI-R o wydajności 444ccm...

a regulator ciśnienia paliwa nie załatwi sprawy? ja na takowym jeżdżę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No okej dzięki za porady, w sumie ja chyba zostanę przy CA ale kutym bo potem zabawy w SWAP'y itd to jest dużo roboty... a jak się coś zepsuje to potem od nowa trzeba dorabiać itd... A możecie mi tak na oko powiedzieć ile taka przyjemność wówczas pali :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to zakute CA to nie do jazdy na codzień, prawda ?

 

A jeśli tak to zweryfikuj swoje wyobrażenie ;) Zakuty sprzęt ci 100kkm nie zrobi, zakuty sprzęt nie powinien być jeżdżony bez rozgrzania silnika do temperatury. Kolejne pytanie kto ci tego zakutego CA złoży, ja znam jedną firmę która zrobi dobrze, może 2. Ale koszt takiego montażu to 3k, dolicz sobie, jak ci zrobi pan w stodole za 1000 zł to albo mu się uda albo nie, a chyba nie po to ładuje się forse w autko by grać z nim w lotto, nie ?

 

Ja tam proponuje jakiś swap bo kucie to jest zarezerwowane dla sportowych maszyn, a seryjny nierozbierany silnik jest rewelacyjny do jazdy na codzień ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Nie chcę tworzyc nowego tematu , dlatego spytam w tym.

Otóz mój bliski kumpel zamierza kupić s13 i ma problem bo nie wie czy szukac niezajechanego CA czy poszukac ladna bude i zrobic swapa na SReke .

Silnik raczej bedzie tuningowal ale nie od razu .

Ja osobiscie dorazdzałem mu SR20 bo to i wyjsciowo mocniejsza jednostka , wiedza o jej tuningu i eksplatacji jest w Polsce na przyzwoitym poziomie no i dostepnosc czesci :)

Jak sadzicie

Dodam ze kumpel chce zmiescic sie w 12-15 tys

12 by bylo super :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Nie chcę tworzyc nowego tematu , dlatego spytam w tym.

Otóz mój bliski kumpel zamierza kupić s13 i ma problem bo nie wie czy szukac niezajechanego CA czy poszukac ladna bude i zrobic swapa na SReke .

Silnik raczej bedzie tuningowal ale nie od razu .

Ja osobiscie dorazdzałem mu SR20 bo to i wyjsciowo mocniejsza jednostka , wiedza o jej tuningu i eksplatacji jest w Polsce na przyzwoitym poziomie no i dostepnosc czesci :)

Jak sadzicie

Dodam ze kumpel chce zmiescic sie w 12-15 tys

12 by bylo super :)

pozdrawiam

ja bym sie skupil tylko na budzie...potem powoli skladac auto w takiej konfiguracji jakies sie chce miec SXa- do wyboru jest duzo jednostek CA, SR, RB-wszystko zalezy tylko od kasy. W okolichac 12 to chyba ciezko bedzie sie zmiescic...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z tymi 12 ze to na poczatek

jesli chodzi o blacharke i lakier to on sie martwic nie musi bo pracuje w agt i ten 200sx bedzie demówką firmy :)

ale oprocz wygladu chce miec cos sprawnego bo to zadna przyjemnosc chodzic po parkingu i tylko pucowac auto

mysle ze sie ze mna zgodzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
zgadzam sie z tymi 12 ze to na poczatek

jesli chodzi o blacharke i lakier to on sie martwic nie musi bo pracuje w agt i ten 200sx bedzie demówką firmy :)

ale oprocz wygladu chce miec cos sprawnego bo to zadna przyjemnosc chodzic po parkingu i tylko pucowac auto

mysle ze sie ze mna zgodzicie

najwazniejsze zeby podluznice byly cale, zeby tylne blotniki nie byly w szpachli(co akurat jest dostepne chyba tylko w Erze). Jesli auto bedzie uzywane w sporcie to i tak kilkanascie razy bedziecie wymieniac rozne czesci;). Do czego to ma byc? Tylko nie mow, ze jako dupowoz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie to kumpel ma doswiadczenie z tylnym napedem wczesniejsze auto to bmw 730 :)

teraz chcailby cos co jest szybkie , i za***iscie wyglada a taka niewatpliwie jest s13 .

Bedzie to jego jedyny samochod , wiec dupowozem bedzie :P , ale na pewno na tor tez bedzie zajezdzal - skuamal sie teraz z Łysym - gosciem ze swiatka driftingu :)

 

ale narazie jak kupi to chce auto doprowadzic do stanu uzytecznosci , pozniej pojdzie w moc :)

 

namowie go oczywiscie do wstapienia do naszego uroczego klubu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Dominik1992

WITAM wszystkich mam pytanie co do sr20

powie ktos mi czy przełożenie silnika sr20 do nissana sunny b12 cupe z fabrycznym silnikiem ca18 jest dużym wyzwaniem wie ktoś jak tam jest z poduszkami i tak dalej...

dziekuje i pozdrawiam.........

Tak wogole mam trochę czesci do primery p10 sr20 jeszcze przez kilka dni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...