Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Chrobotanie przy skręconych kołach


Gość fragles13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jakąś chwilę temu pojawił się ten niepokojący objaw. Na pewno nie jest to chrobotanie z przegubu zewnętrznego, jest to nieco inny dźwięk. No i donosi się tylko kiedy mam wpięty bieg - czyli kiedy napęd na koła jest przekazywany. Ma ktoś jakieś pomysły? czy to np. wewnętrzny przegub napędowy, jakaś półośka, czy co to może być? Aha, słychać to tylko przy skręcie w prawo. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą to być łożysko koła albo łożyska zwrotnicy koała. Częsta przypadłość primer. Kupujesz zawsze komplet góra dół z uszczelniaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak mialem i w moim przypadku byl to przegub.Wymienilem i nic nie slychac.Wymienilem cale lozysko przy kole.

 

a mozecie mi nize odpowiedziec na zagadke z ktora borykam sie od 3 miesiecy?

 

hej przypadkiem znalazlem twoj nr gg czy masz cos przeciwko jesli zapytam sie Ciebie o przepustnice w primerze.A dokladniej chce Ci wyjasnic sytuacje w jakiej sie znajduje.

Mam dziwny objaw w primerze 144 2.0 16v z 2000roku.Gdy powoli przyciskam pedal gazy obroty sie zwiekszaja ale gdy dochodz do 1500 obrotow wskazowka zaczyna skakac tak pomiedzy 1500-2000 jak nacisne pedal gzu mocniej to przeskakuja na wyzsze obroty i wszystko dziala normalnie.Wszystko dziala normalie gdy od poczatku wcisne pedal gazu szybciej.

Obecnie nie moge przejsc przegladu przez to do osoba testujaca nie moze sprawdzic emisji co2 do admosfery i oblewam przeglad Pomocy co to moze byc.

Wspomne jeszcze ze czyscilek silniczek krokowy jakies 3 miesiace temu ale mimo tego wskazowka wciaz delikatnie sie porusza,wymienilem tez przepływomierz na nowy,jedyna rzecza jak mi teraz przychodzi do glowy to przepustnica.Ciekawostka jest ze odkrylem ze jak pouciskam takie cos co znajduje sie miedzy linka gzau a nezykiem ktory idzie od gory to przestaje na jakis czas i normalnie obroty sie nie blikuja .

Prosze o jakas opinie bo nie wiem co robic.mechanicy za bardzo nie wiedza co robic podlanczalem auto pod kompa juz 2 razy i tez w nissanie ustawienia sa poprawne,

 

Prosze o odpowiedz

 

Dzieki

 

[ Dodano: Sob 04 Paź, 2008 17:40 ]

znalazlem czujnik ustawienia przepustnicy byl przestawiony-wystarczylo poluzowac 2 srobki przytrzymujace i w zaleznosci przesunac w gore lub w dol i obroty jak n owe dzialaja:}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

relele my mamy diesle i nie za bardzo czaimy benzyniaki. dobrze, że sam rozwiązałeś "swego problema", Swoją drogą to zmień mechaników skoro na takiej pierdule się wykładają.

 

Ten numer gg to mój czy kolegi fraglesa znalazłeś, bo nie zprecyzowałeś i można dwojako myśleć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mogą to być łożysko koła albo łożyska zwrotnicy koała. Częsta przypadłość primer. Kupujesz zawsze komplet góra dół z uszczelniaczem.

 

Dzięki za odpowiedź. Łożysko koła chyba raczej możemy wykluczyć, bo słyszałbym go niezależnie od tego czy napęd ze skrzyni jest przekazywany. A jak jest ze zwrotnicą? Nigdy z tym nie miałem do czynienia więc nie wiem czy łożysko w zwrotnicy jest obciążone tylko podczas przekazywania napędu, czy też przy każdym skręcie kół niezależnie od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: Sro 15 Paź, 2008 17:04 ]

Łożysko zwrotnicy przy każdym skręcie jest obciążone .

No więc właśnie tak też i mi się wydawało. A w moim przypadku chrobotanie występuje tylko podczas przekazywania napędu na koła i skręcie kół w prawo. Jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fragles unieś cały przód do góry i poruszaj kołami na boki. Łożyska jak są walnięte to je wyczujesz. Jedyny inny pomysł to walnięty przegób, albo coś w skrzyni nie halo :/ na wejściu półośki. Może podjedż do jakiegoś zakładu z reguły za sprawdzenie to kasy mie biorą nigdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fragles unieś cały przód do góry i poruszaj kołami na boki. Łożyska jak są walnięte to je wyczujesz. Jedyny inny pomysł to walnięty przegób, albo coś w skrzyni nie halo :/ na wejściu półośki. Może podjedż do jakiegoś zakładu z reguły za sprawdzenie to kasy mie biorą nigdy

 

Ja nieśmiało podejrzewam wewnętrzny przegub napędowy i mam nadzieję, że to nie skrzynia. Okaże się w sobotę (w tygodniu nie mam jak podjechać do mechaników - praca nie pozwala). Dam znać jak coś się wyjaśni. Dzięki za rady.

 

[ Dodano: Pon 20 Paź, 2008 12:54 ]

Mechanik stwierdził, że to chrobotanie powoduje zużyty prawy przegub zewnętrzny (ten sam, co go słyszę przy skręcaniu w lewo). Trochę dziwny dźwięk jak na przegub ale zobaczymy jak go wymienię.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...