Gość Trout Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Ciekawostka - kupowałem trzy miesiące temu olej Shell Ultra Ekstra 5w-30 w cenie 210zł za 4 litry - teraz patrzę, w tym samym InterCars ten sam olej i też 4 litry - 170zł. Taki spadek ceny, że nie wiem o co chodzi. Zastanawiam się czy to ten sam olej (mam stary pojemnik i wygląda, że tak) albo czy nie wyprzedaja jakiejś wadliwej/starej partii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 baryłka ropy kosztowala 200 $ a teraz kosztuje 60$ samo przez sie mowi ze ceny olejow rowaniez spadna. Pewnie zamowili partie przy cenie 200$ i dlatego ci sprzedali po tyle. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozik Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Witam kupiłem ostatnio X'a 2,2 dci 2005r, przybieg około 60 tyś /wydaję się realny/ , też przymierzam sie do wymiany płynów, filtrów itd. Pytałem w Nissanie /na razie tylko w jedenj stacji/ co zalać i czy w tym modelu jest filtr DPF i mam takie informacje: 1. Filtr DPF w tych modelach prawdopodobnie jest ale taki prosty /nie ten co w nowych modelach/. Jak daję gazu to lekko dymi 2. Oni zalecaja i leją olej 10W40 półsyntetyczny /silnik podobno ciszej i lepiej pracuje na tym oleju/ - wymianę zalecaja co 20tys lub co rok. 3. zalecaja tez wymienić olej skrzyni biegów = 75W90 i tylniego mostu - wymiana co około 60 tyś. CO sądzicie o tym oleju ? czy lepiej wlać pełny syntetyk ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szlumik Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 W moim X-sie 2003 pierw. rej. II.2004 2,0 benz. (którego od niedawna jestem właścicielem) również lany był 10W40 półsyntetyk, więc i ja po zakupie dokonałem wymiany oleju zalewając w/w olejem. Chociaż również spodziewałem się, że silnik smaruje syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstomek Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych wg ACEA B1 - Kategoria energooszczędnych olejów silnikowych ze szczególnie niską lepkością HTHS (odpowiednio A1). B2 - Kategoria olejów silnikowych konwencjonalnych i lekkiego biegu. B3 - Kategoria olejów silnikowych konwencjonalnych i lekkiego biegu. Przewyższa ACEA B2 w odniesieniu do ścierania krzywek, czystości tłoka i stabilności lepkościowej przy zanieczyszczeniu sadzą. B4 - Nowa kategoria. Oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI). B5 - Odpowiada ACEA B4, jednakże z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40 musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%. C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford). C2 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 2,9 mPas (PEUGEOT). C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW). To co powyżej to oczywiście cytat A teraz kilka konkretnych produktów spełniających normę ACEA do silników z filtrem cząstek stałych Orlen - PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W-30 Mobil - Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Shell - Shell Helix Ultra Extra ELF - SOLARIS RNX 5W30 TOTAL - QUARTZ INEO ECS 5W30 Statoil - Statoil LazerWay LL 5W-30 Pozdrawiam [ Dodano: Wto 31 Mar, 2009 15:57 ] [ Dodano: Wto 31 Mar, 2009 15:59 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Telek Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Witam mam pytanie jaki najlepiej użyć olej do silnika posiadam almere n16 2004r 2.2 dci wcześniej był półsyntetyk, mam najechane 120000 i mam dylemat co wlać. Może mi ktoś doradzić. I jaki filtr dokupić do oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Ja leję valvoline max life desiel 10W40. Półsyntetyk w dobrej cenie i rewelacyjnymi parametrami - gdzieś na forum był link gdzie testowano różne oleje. Valvoline - bardzo wysoko by nie powiedzieć że najlepszy. Do tego cena równie miła. Ja kupuję w Gdyni. Tydzień temu za ten olej 5litrów zapłaciłem 126zł. ach - ten valvoline jest dedykowany do aut które mają przelatane ponad 100 000km. A co do filtra - ja kupuję pierwszy lepszy. Teraz mam chyba firmy Blue Point albo Blue Print - nie pamiętam. W moim aucie jest wkład, ale chyba w dci od 2004 jest filtr. Wedlug mnie wszystko ok. Niby man, knecht itp. to czołówka. Ktoś pisał że nie kupujcie filtrona a mój mechanik mówił, że dla mana robi też filtron. Ciekawe historie. Taki filtr to prymitywna konstrukcja. Nie dajmy się zwariować. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inter18 Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 tak jak napisałem wyżej. aby nie mieć problemu z zapchanym filtrem cząstek stałych MUSISZ mieć olej niskopopiołowy.... ... czyli 5W-30 lub 0W-30 Witam. Panowie czeka mnie wymiana oleju (po 45000) itd czym zalewać silnik w serwisie krzyknęli mi za oil 4l ok 400pln. Auto 2008 2.0//150KM no i na pewno jest filtr cząsteczek. Czy ktoś zalewał tym co kol Sygma napisał ? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 No witam! Koledzy a ile litrów tego oleju trzeba wlać do nissana T30 (2002rok)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcio_100 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Odświeżam temat z uwagi na zakup X'a . Nabyłem 2.2DCI z roku 2004 i proszę o odpowiedź: czy ma filtr cząstek stałych czy nie ma? Jaki olej wlać, nie pytam o markę tylko o rodzaj 5W30, 10W40 itd.? Obecnie jest wlany wg. mnie "dziwny" olej - Castrol EDGE 10W60 z tego co wyczytałem do silników mocno wysilonych, proszę o odpowiedż, jeśli wleję olej o innych parametrach np. 10W30 czy to nie będzie ze szkodą dla silnika? Czy potwierdzacie wymianę oleju co 15000 km? Jaki filtr powietrza założyć, aby nie było problemu z obrotami itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nbx Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 (edytowane) Wiitam, od paru miesięcy posiadam iXa T31 2,0 DCi 173KM i powoli przychodzi pora na wymianę oleju silnikowego. Zapewne niejeden użytkownik nowego iXa z silnikiiem diesla już to robił - dlatego prośba moja o informację i poradę : - jaki olej zastosować ? => w instrukcji jest wskazany olej NISSAN , ale widomo że Nissan nie jest producentem, w serwisie podali że stosouję Shell Helix 5W/30 , a w Shellu podali że nie ma w sprzedaży 5W/30 tylko jest 5W/40 - jaka jest pojemność miski olejowej ????? => w instrukcji nie znalazłem tych danych , a w serwisie powiedzieli że 7,3 litra - co wydaje mi się trochę przesadzone. Z góry dziękuję za info sk Cześć, Na ostatni przegląd T31 150KM (ten sam silnik) zabrałem własny olej Texaco Havoline Ultra S 5W40 8L - 226,00 PLN (w serwisie pod Bydgoszczą leją ten sam ten sam kosztuje ponad 400PLN). Kupić można w Alcor business partner Warszawa ul Szyszkowa 35/37 bud A. Inne oleje też tam można kupić w rozsądnych cenach - sprawdź na stronie www. W instrukcji jest napisane, że do tego silnika wchodzi 7,4 L. Tak więc w serwisie mają rację. Filtr oleju nabyłem w renault za 82 PLN, ale w ASO Nissana powiedzieli, że nie wiedzą, czy w Renaultach jest takie samo ciśnienie w instalacji olejowej, jak w Nissanach i w przypadku problemów z instalacją olejową, albo smarowaniem czegokolwiek po drodze (jak np. turbina ) to będzie problem z gwarancją. Biorąc pod uwagę, że naprawa turbiny kosztuje ponad 7k PLN dałem się przekonać . Podobno w silnikach 1.9 dCi, który jest również produkcji Renault i jest montowany w Primerach jest inne ciśnienie w instalacji olejowej i Nissan nie gwarantuje poprawności działania z użyciem części Renault. Ooooops... - nie zauważyłem, że ten post jest z lipca 2008, więc jakby niektualny i nijak się nie ma do ostatniego pytania. No ale może i tak się komuś przyda pzdr., M. Edytowane 15 Marca 2010 przez nbx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestrukton Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Odświeżam temat z uwagi na zakup X'a . Nabyłem 2.2DCI z roku 2004 i proszę o odpowiedź: czy ma filtr cząstek stałych czy nie ma? Jaki olej wlać, nie pytam o markę tylko o rodzaj 5W30, 10W40 itd.? Obecnie jest wlany wg. mnie "dziwny" olej - Castrol EDGE 10W60 z tego co wyczytałem do silników mocno wysilonych, proszę o odpowiedż, jeśli wleję olej o innych parametrach np. 10W30 czy to nie będzie ze szkodą dla silnika? Czy potwierdzacie wymianę oleju co 15000 km? Jaki filtr powietrza założyć, aby nie było problemu z obrotami itd? Mam 2,2 dCi z 2005 roku wiec to samo. filtru castek stałych nie ma w tych modelach. Wymiana oleju jest nie co 15 tys a co 20 tys km albo co rok. Od poczatku stosowano (rozniez w serwisie) olej Shell Ultra Helix 5W40. Filtr kupowałem byle jaki zamiennik i nie ma zadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcio_100 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 (edytowane) Mam 2,2 dCi z 2005 roku wiec to samo. filtru castek stałych nie ma w tych modelach. Wymiana oleju jest nie co 15 tys a co 20 tys km albo co rok. Od poczatku stosowano (rozniez w serwisie) olej Shell Ultra Helix 5W40. Filtr kupowałem byle jaki zamiennik i nie ma zadnych problemów Dzięki za odpowiedź, w manualu przeczytałem: "SAE 5W-30 viscosity oil is preferred for all ambient temperatures. SAE 10W-30, 10W-40 viscosity oil may be used if the ambient temperature is above −18°C (0°F)." Czy w takim razie lepiej kupić 5W30 czy tak jak piszesz 5W40? Jakie to ma znaczenie? Edytowane 15 Marca 2010 przez Marcio_100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 (edytowane) Marka oleju nie jest tak wazna jak jego specyfikacja.Sa odpowiednie tabele wg ktorych mozna ocenic jakiej klasy jest dany olej. Do X-traili, moim zdaniem powinno sie lac oleje w pelni syntetyczne.Ja juz od lat kupuje oleje za granica-najcześciej we francji.tam sa przewaznie w bankach po 5 l,a to jest akurat tyle ile potrzeba do silnika 2,2 i w dodatku sa o wiele tansze niz w Polsce np.5 litrow oleju 5w40 za 16 euro albo 5w50 20euro.. Wiem z pewnego zrodla ,ze oleje ktore sa reklamowane bardzo agresywnie w wielu mediach ,te same mozna kupic w duzych marketach pod inna nazwa taniej o polowe.Jest tak dlatego,ze poszczegolne f+my takie jak Mobil 1 ,Castrol nawet do 40%ceny oleju pakuja koszty reklam i promocji.A ten sam olej mozna kupic w Auchan czy Leclerc o polowe taniej ale pod zupelnie inna nazwa. Edytowane 16 Marca 2010 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 (edytowane) W sobotę będę zmieniał olej. Wleję Valvoline MAx Life Diesel 10W40 Edytowane 19 Marca 2010 przez lotnik78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator x-triala Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Wreszcie zmieniłem olej w swoim x-sie - zalałem go MOBIL1 5w50. Do tego filtr oleju Manna. Z tego co czytałem na różnych forach to wszyscy zgodnie wychwalali ten olej, więc mam nadzieję, że sie na nim nie zawiodę. Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie ceny filtrów bo olejowy kosztuje ok. 30 zł , powietrza (też Manna) 33zł , a paliwa (Knechta -czekam na dostawę) 40 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator x-triala Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Masz wskaźnik cisnienia oleju albo temp. ? Jesli olej jest z pewnego zrodla to OK ... Gdzie w Krakowie kupowałeś ? Nasze x-ksy nie mają takich dokładnych wskaźników dotyczących oleju i powiem szczerze, że jakos mi akurat tego nie brakuje Co do oleju to kupował mi go mój mechanik w jakiejś hurtowni, z którą wspołpracuje. Olej był w oryginalnych opakowaniach (4 i 1 litr) więc nie podejrzewam , żeby to był jakas podróba. Co do filtrów to polecam sklep Bereźnicki w Krakowie na ul. Przybyszewskiego 71 , co prawda specjalizują sie w niemieckich samochodach, ale bez problemu mozna zamówić filtry do Nissana i to w dobrej cenie. Maja tam też oleje i np. MOBIL1 5W50 w opakowaniu 5L za niecałe 170 zł - ja zapłaciłem u mechanika niby cenę hurtową prawie 190 zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Witam, Niedawno też miałem dylemat dotyczący wymiany oleju. Ponieważ nogę mam raczej ciężką i lubię dynamiczną jazdę to na materiałach eksploatacyjnych nigdy nie oszczędzam (niewielkie oszczędności są nieproporcjonalne do szkód jakie można nimi wyrządzić). W końcu zalałem silnik olejem BP Visco 7000 z Cleanguard Engine Protection Technology, który wg zapewnień producenta jest "najwyższej klasy olejem syntetycznym odpowiednim dla silników benzynowych i diesla z turbiną i intercoolerem gdzie producenci rekomendują oleje o specyfikacjach API SM/CF ACEA A3/B3 : A3 /B4 : C2 i C3 oraz wcześniejszych. Visco 7000 0W-40 otrzymał aprobatę BMW, Porsche, VW, Mercedesa wyposażonych w filtry cząstek stałych." (oczywiście każdy producent zapewnia, że jego produkt jest najlepszy ). Najważniejsze w doborze oleju do silników diesla z DPF jest spełnianie normy ACEA C3 (powinno to zapobiec zatkaniu filtra popiołem, którego nie da się już wypalić). Zakres temperatur stosowania wynikający z parametru SAE jest drugorzędny - przy dobrych olejach zwykle jest to: 0W lub 5W (pierwszy parametr z literą W dot. warunków zimowych, 0W oznacza bezproblemową pracę silnika w temperaturach -30oC) oraz 30 lub 40 (teoretycznie ten drugi parametr oznacza max temperaturę otoczenia, w której olej daje się bezpiecznie używać). Polska instrukcja X-Traila jest tu dość mało klarowna i na dodatek wydaje mi się niezgodna z informacjami zawartymi w instrukcjach innych producentów. Nawet wg instrukcji do Nissana X-Traila np.: niemieckiej i kanadyjskiej olej 5W-30 jest olejem preferowanym dla wszystkich warunków otoczenia, a 10W-40 może być stosowany tylko gdy temperatury te przekraczają -18oC. Jeśli miałbym coś radzić to poza spełnianiem norm ACEA zgodnie z wymaganiami dla danego modelu to jak na polskie warunki i normalną jazdę dobrym rozwiązaniem jest olej 0W-40 lub 5W-40 (oczywiście zakładając w silnik o niewielkim zużyciu). Nasz klimat bywa bardzo zmienny, zimą bywają temperatury do -30oC, a latem do 35oC (a czasem jeszcze więcej). Nie ma sensu lanie oleju "Long Life" - np. cena BP Visco 7000 5W-30 LL oraz 0W-40 (oba do diesli z DPF) jest niemal identyczna (w hurtowniach i na Allegro to około 30-35zł/litr). Lepiej olej zmieniać częściej, a w tym czasie mieć lepsze parametry lepkościowe. Nie wiem jaki na dłuższą metę okaże się być olej BP, jak na razie po odkręceniu korka wlewu oleju silnik w środku wygląda wręcz sterylnie czysto (dobijam 60000km, a na nowym oleju przejechałem kilka tys. km). Z własnych doświadczeń: nie polecam Mobil 1 5W-50, którym zalewałem moją Skodę z silnikiem 1.6MPI - po 30000km (2 wymiany) silnik wewnątrz jest pokryty brązowym nalotem, co wcześniej nie miało miejsca gdy lany był 0W-40 tej samej firmy. Z wymianą oleju wiąże się jeszcze jedna ciekawostka - gdy kupiłem mojego X-Traila silnik był zalany olejem Castrol 10W-40 (poprzedni właściciel zrobił tak zgodnie z zaleceniami mechanika z jakiegoś taniego serwisu, najwyraźniej żaden z nich nie miał pojęcia co to DPF i olej nisko-popiołowy). Po zmianie oleju na BP Visco 7000 OW-40 "odkryłem", że mam turbinę. Nie wiem jak to możliwe, ale po zmianie oleju na lepszy moja turbina wydaje świst, którego wcześniej nie było. Dźwięk jest prawidłowy (kojarzy mi się z radiem na falach długich) i najwyraźniej świadczy o dobrym smarowaniu układu sprężającego. Używanie tanich olejów półsyntetycznych i mineralnych może zniszczyć turbinę przez brak odpowiedniego smarowania - ludzie nie ryzykujcie takimi oszczędnościami - za lepszy olej dopłaca się kilka zł/litrze a za naprawę turbiny kilka tysięcy! Edytowane 12 Października 2010 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzychuzzz Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Co do świstu turbiny to zawsze wydawało mi się ze to objaw patologiczny:-) Moim zdaniem sprawnej turbiny nie powinno być słychać, tak przynajmniej jest w silnikach TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 (edytowane) Nie, no jak na patologię, to jest to zdecydowanie za ciche (chyba ). Dźwięk przypomina cicho nastawione radio w którym ktoś szuka stacji na falach długich (zmieniająca się częstotliwość szumu, w zależności od zmian obrotów silnika i co za tym idzie turbiny). Ale fakt faktem, przed zmianą oleju na rzadszy nie było jej słychać w ogóle - a to też patologia, bo turbina jakiś dźwięk zawsze wydaje. Co prawda, o ile sobie przypominam Skodę Octavię TDi, którą miałem się przyjemność przejechać kilka razy, to z wnętrza auta było ten dźwięk bardzo trudno wyłowić - silniki TDi są zwykle głośniejsze niż CR, co w połączeniu z lepszą izolacją akustyczną i osiągniętym dzięki temu porównywalnym lub niższym poziomem hałasu wewnątrz kabiny objawia się niemal zupełnym brakiem dźwięku turbiny. Za to, lata temu Ford Escort RS 132KM miał całkiem wyraźny dźwięk rozkręcającego się turbo i też nie była to żadna patologia. Edytowane 13 Października 2010 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 a czy jeździ ktoś za Was na oleju Motul lub Liqui Moly. Zbliża się kolejna wymiana, ostatnio mechanik zalał mi Totalem Ineo mc-3 5W-30 i nie wiem czy zostawać przy tym oleju. Co tam teraz lejecie do waszych silników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jeju Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam a jaki olej do benzyny ? Czy ktoś ma doświadczenia z tytułu brania oleju przez silnik QR20 benzyna 140 km ? Wlałem 0-40 edge sport Castrola jest ok ale wydaje mi sie że przez to że "może jest za rzadki " wiecej go ubywa - wyparowało mi około 2 litrów po 4,5 tys km - muszę jeszcze sprawdzić teraz dokładnie bo wynik mnie trochę przestraszył - a silnik jest po remoncie - teraz zapiszę dane i podam dokładnie - przy czym - nic nie stuka nic nie fuka nic nie dymi wydaje się że wszystko jest ok......Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie - a i jeszcze odniose się do wypowiedzi MARK-75 - masz rację faktycznie i to nie tylko w tanich warsztatach leją 10w-40- lali też w ASO - - może to było dobre gdy 10 lat temu nie było innych olejów - przy obecnym wyborze syntetyków olej półsyntetyk 10W-40 powinien odejść w niepamięć. I całkowicie się zgadzam i również apeluję nie oszczędzać na olejach ! i wkładać oryginalne japońskie filtry ! Pozdrawiam . Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez Jeju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam U mnie brał olej jakiś litr na 1000 km ale to było spowodowane zrypanymi pierścieniami na tłokach po wymianie rok temu oleju już nie bierze. Ale Ty piszesz że silnik po remoncie wiec chyba nie powinien brać tyle.. ale ja nie mechanik.. Pozdrawiam Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez maaloxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jeju Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Witam- ok dzięki za odzew - silnik po remoncie ale czy były wymieniane pierścienie ???? dobre pytanie - zapytam -bo faktycznie tylko tędy może uciekać ten olej-- najgorsze, że zapłaciłem mnóstwo kasy i jeśli coś spie..rzył to porażka - - miał cały silnik wyjęty a teraz jakby się okazało że to pierścienie ......lepiej nie gdybam ...sprawadzę i będe wiedział za parę dni- i dam znać- najgorsze jest to że wszyscy mechanicy są najmądrzejsi na świecie i coś im zarzucić to stawiaja się okoniem. Pozdrawiam Witam - nie wymienił ! nie sprawdził chyba też uszczelniaczy zaworowych !!! porażka - teraz mam ciężką rozmowę - poowiedziałem, że reklamuję naprawę - i teraz czekam mam podjechać do niego ...i pogadamy...o czym ? ja widzę tylko jedno wyjście - jego robota moje części i jedziemy -dam znać jaki będzie finał Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GTCRD Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Wiitam, od paru miesięcy posiadam iXa T31 2,0 DCi 173KM i powoli przychodzi pora na wymianę oleju silnikowego. Zapewne niejeden użytkownik nowego iXa z silnikiiem diesla już to robił - dlatego prośba moja o informację i poradę : - jaki olej zastosować ? => w instrukcji jest wskazany olej NISSAN , ale widomo że Nissan nie jest producentem, w serwisie podali że stosouję Shell Helix 5W/30 , a w Shellu podali że nie ma w sprzedaży 5W/30 tylko jest 5W/40 - jaka jest pojemność miski olejowej ????? => w instrukcji nie znalazłem tych danych , a w serwisie powiedzieli że 7,3 litra - co wydaje mi się trochę przesadzone. Z góry dziękuję za info sk Kup 5 litrów kolego zalej do silnika i wtedy przekonasz się czy to przesada czy nie .............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.