Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej silnikowy


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Mam X-a 2005 dCi 136KM przebieg ok.100000 do tej pory serwisowany w ASO gdzie zalewany był olejem 10W40. Zbliża się wymiana i zastanawiam się czy nie zalać go olejem 5W30 tak jak mówi instrukcja. Nie zaszkodzę silnikowi? A swoją drogą dlaczego ASO zalewało go półsyntetykiem...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagam....było już tyle o olejach, gdzie moderator? to wątki zamawiane przez firmy olejowe czy co? Marka nie ma znaczenia. Są tylko 3 rodzaje: mineralne, półsyntetyki i full. Jaki weźmiesz z konkretnego rodzaju to nie ma znaczenia - to są te same oleje z tej samej beczki. Jedynie klasa może mieć znaczenie ale i tak wszystkie mają ją lepszą niż wymagana przez nissanowe motory. Dpf czy zrepef nie ma tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagam....było już tyle o olejach, gdzie moderator? to wątki zamawiane przez firmy olejowe czy co? Marka nie ma znaczenia. Są tylko 3 rodzaje: mineralne, półsyntetyki i full. Jaki weźmiesz z konkretnego rodzaju to nie ma znaczenia - to są te same oleje z tej samej beczki. Jedynie klasa może mieć znaczenie ale i tak wszystkie mają ją lepszą niż wymagana przez nissanowe motory. Dpf czy zrepef nie ma tu znaczenia.

Przejrzałem kilka wątków na ten temat i dalej mam wątpliwości stąd moje pytanie. Nie pytam o konkretny olej a o klasę lepkości. Czy warto zmieniać olej z półsyntetycznego na syntetyczny? Jeśli tak to dlaczego i czy niesie to za sobą jakieś ryzyko.

 

Pan z ASO (Yama Toruń), w którym zalewali mojego X-a poinformował mnie że zalewają 10W40 bo taki olej zaleca nissan na nasze warunki klimatyczne. Na pytanie jak to się ma do informacji z instrukcji obsługi (instrukcja do aut od 2005 r.) odpowiedział, że oni opierają sie na wytycznych serwisowych.

Edytowane przez casso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to szczęście, że nie posiadasz filtra DPF i możesz stosować szerszą gamę olejów silnikowych. W 2005 roku pojawił się filtr DPF, co znacząco zawęziło ilość dostępnych olejów. Tak naprawdę do DPF'a trudno znaleźć olej klasy 10W40, który jednocześnie spełnia normę ACEA C2 (dla X'a T30 z DPF) i dlatego większość leje oleje 5W30. Serwisowi (ASO) też pewnie, nie kalkuluje się trzymać dwóch beczek z różnymi oleja, więc trzymają ten lepszy (droższy) do DPF'a i takim zalewają nawet te silniki bez filtrów cząstek stałych (przynajmniej ja miałem taką sytuację w Warszawie). 

 

Ja mam przebieg 85 000, zalewam Shell Helix Ultra Extra 5W30 i nie narzekam. A ponieważ nie narzekam, to także nie zamierzam zmieniać oleju na inny.

 

Tu podałem przykłady właśnie z instrukcji serwisowej:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81982-t30-jaki-olej-do-nissana-x-trail-22-diesel/page-2?do=findComment&comment=928005 

 

 

Edytowane przez gkowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale inni już w ślad za Twoim wątkiem poruszają w kilku miejscach problem marek gmatwając problem, który można rozwiązać od 10 lat zakupem lotosa 5w30 dobrej klasy. Stąd ten wątek będzie poruszany jeszcze wiele razy. Czy macie filtry dpf czy diesle czy benzyny to są te same oleje. Liczy się tylko klasa i rodzaj. Przeczytajcie wątki poprzednie o olejach. Masz wątpliwości lejesz 5w30 i po problemie. Jeśli brzydzisz się kupować lotosa to kupujesz castrol. Ale zawsze będzie to ten sam olej w konkretnym rodzaju. EOT.

 

Na przykład: możesz kupić ode mnie olej full synthetic, który jako jedyny pozwala jeździć sprawniej po górkach i wodzie. Kosztuje tylko 2x tyle co lotos i jest lany z beczki bo tylko tak zachowuje swoje właściwości. Nazywa się Hydraquad lub trochę droższy to Hillquad.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, że drążę temat, ale jestem bardzo dociekliwy. Jak do tej pory odebrałem mniej więcej 50% głosów za tym, że zmiana oleju z 10W-40 (na którym auto jeździło od początku przez ok.100kkm) na 5W-40 nie zaszkodzi silnikowi, a wręcz przeciwnie. Natomiast druga połowa głowów to raczej opnie w stylu "nie zmieniaj, bo rozszczelni się silnik". Ciekawy jestem co myślicie na temat tego artykułu 

http://www.fakt.pl/Czy-zmieniac-olej-Jesli-tak-to-na-jaki-,artykuly,165907,1.html? Mnie jeszcze bardziej "skołował".

Kolejny raz proszę o zrozumienie. Pytam bo nie ma jednogłośnej opinii w tym temacie.

Edytowane przez casso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, że drążę temat, ale jestem bardzo dociekliwy. Jak do tej pory odebrałem mniej więcej 50% głosów za tym, że zmiana oleju z 10W-40 (na którym auto jeździło od początku przez ok.100kkm) na 5W-40 nie zaszkodzi silnikowi, a wręcz przeciwnie. Natomiast druga połowa głowów to raczej opnie w stylu "nie zmieniaj, bo rozszczelni się silnik". Ciekawy jestem co myślicie na temat tego artykułu 

http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-wlac ? Mnie jeszcze bardziej "skołował".

Kolejny raz proszę o zrozumienie. Pytam bo nie ma jednogłośnej opinii w tym temacie.

Casso,

i nie będziesz miał "jednogłośnej odpowiedzi", nigdy, nie licz na to.

Poczytaj, podowiaduj się trochę i decyzję podejmij sam.

Mam podobny dylemat czy do świeżo kupionego Colta żony lać 5W-30 czy zostać na aktualnym 10W-40, mimo iż zalecanym olejem (tak samo jak w X-trailu) jest 5W-30!

Nie rozumię dlaczego artykuł z autoświatu tak cię "skołował". Chodzi o pierwszą część artykułu czyli o byłego szefa, który zwęszył teorię spiskową  i nie zaleca w ogóle wymiany oleju? Czy raczej o drugą część, gdzie za wszelką cenę starają się udowodnić jak ważna jednak jest jego wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumię dlaczego artykuł z autoświatu tak cię "skołował". Chodzi o pierwszą część artykułu czyli o byłego szefa, który zwęszył teorię spiskową  i nie zaleca w ogóle wymiany oleju? Czy raczej o drugą część, gdzie za wszelką cenę starają się udowodnić jak ważna jednak jest jego wymiana?

Przepraszam ale wkleiłem link do innego artukułu. Poprawiłem post powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zakupie swojego Xa miałem ten sam problem.Pierwszą wymianę zrobiłem na olej 10W/40,ale po kilku tysiącach go wymieniłem bo auto kopciło jak lokomotywa,silnik dziwnie pracował i wyraźnie ubywało oleju.Zarejestrowałem się na tym forum,poczytałem co i jak inni użytkownicy polecają i wymieniłem olej na Shell Helix Ultra Extra 5W/30.

Kopcenie znacznie się zmniejszyło,silnik chodzi jak zegarek a od wymiany do wymiany nie dolewam nawet kropli.(co 10 tyś)

Nie musisz kupić koniecznie Shella bo jest masa innych marek,ale zmiana z 10W na 0W czy 5W na pewno nie zaszkodzi silnikowi a pomoże.Parę osób jeździ na oleju Motul.Podobno świetny,ale nigdy go nie miałem to nie wiem

Wiadomo,że nie wszyscy będą  zgodni co do tego.Jedni powiedzą zrób tak a inni,że nie bo masz zrobić tak.Decyzja należy do ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zakupie swojego Xa miałem ten sam problem.Pierwszą wymianę zrobiłem na olej 10W/40,ale po kilku tysiącach go wymieniłem bo auto kopciło jak lokomotywa,silnik dziwnie pracował i wyraźnie ubywało oleju.Zarejestrowałem się na tym forum,poczytałem co i jak inni użytkownicy polecają i wymieniłem olej na Shell Helix Ultra Extra 5W/30.

Kopcenie znacznie się zmniejszyło,silnik chodzi jak zegarek a od wymiany do wymiany nie dolewam nawet kropli.(co 10 tyś)

Nie musisz kupić koniecznie Shella bo jest masa innych marek,ale zmiana z 10W na 0W czy 5W na pewno nie zaszkodzi silnikowi a pomoże.Parę osób jeździ na oleju Motul.Podobno świetny,ale nigdy go nie miałem to nie wiem

Wiadomo,że nie wszyscy będą  zgodni co do tego.Jedni powiedzą zrób tak a inni,że nie bo masz zrobić tak.Decyzja należy do ciebie

 

Kol.Pumiak,Twój post nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością i wielu może tylko wprowadzić w bład.

Czy to olej mineralny,półsyntetyczny,czy pełny syntetyk,czy marki X lub Y -nie ma to prawie żadnego znaczenia czy auto kopci lub nie.

Jedynie przy silniku ,który nie trzyma już odpowiedniej kompresji na cylindrach ,nieco tylko  kopcenie można zmniejszyć poprzez wlanie oleju nie droższego(lepszego) a najtańszego oleju mineralnego np.Superol-u ,który poprzez swoja wiekszą gęstość wpłynie nieco na uszczelnienie powierzchni pomiędzy tłokiem a cylindrem w silniku.

P.S.

Rodzaj oleju -(nie markę) dobiera w zależności od stopnia wyeksploatowania silnika.Jak auto jest nowe ,w pełni trzyma wszystkie parametry wlewa się oleje w pełni systetyczne ,kiedy auto ma już najechane powyżej 200-300 tys.km ,można już przechodzić na oleje półsyntetyczne .

A kiedy sa już wyraźne objawy zużycia silnika,nie trzyma odpowiedniego ciśnienia ,można smiało lac już olej mineralny.

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Rodzaj oleju -(nie markę) dobiera w zależności od stopnia wyeksploatowania silnika.Jak auto jest nowe ,w pełni trzyma wszystkie parametry wlewa się oleje w pełni systetyczne ,kiedy auto ma już najechane powyżej 200-300 tys.km ,można już przechodzić na oleje półsyntetyczne .

A kiedy sa już wyraźne objawy zużycia silnika,nie trzyma odpowiedniego ciśnienia ,można smiało lac już olej mineralny.

 

 

Piotrek3 zgodzę się z tobą w 100% jeśli mówimy o gołym silniku bez osprzętu.

Ale problem się robi gdy olej ma spełniać dodatkowe specyfikacje związane właśnie z osprzętem, np filtrem DPF.

Jakoś trudno wskazać olej półsyntetyczny dedykowany do DPF'ów taki co spełnia normę ACEA C2, nie wspominając o nowszych normach RN720 (do T31). A mineralnego to nawet bym się nie podejmował szukać.

Tylko proszę nie pisz, że rozwiązaniem jest wycięcie DPF'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek3 zgodzę się z tobą w 100% jeśli mówimy o gołym silniku bez osprzętu.

Ale problem się robi gdy olej ma spełniać dodatkowe specyfikacje związane właśnie z osprzętem, np filtrem DPF.

Jakoś trudno wskazać olej półsyntetyczny dedykowany do DPF'ów taki co spełnia normę ACEA C2, nie wspominając o nowszych normach RN720 (do T31). A mineralnego to nawet bym się nie podejmował szukać.

Tylko proszę nie pisz, że rozwiązaniem jest wycięcie DPF'a.

Gkowal-masz racje- jedynym wyjątkiem jest posiadanie lub nie DPF-u.

Choc również nie końca zgodze się z opinia ,ze stosowany olej w aucie  z dpf ma jakies tam szczególnie duże znaczenie-bo rodzaj oleju-jeśli silnik jest w 100% sprawny, nie ma praktycznie zadnego znaczenia.

W takim przypadku przede wszystkim decyduje kto, jak i gdzie jeździ a nie na jakim oleju.

Mój wywód nt olejów był odniesieniem do postu Kol.Pumiaka ,który w opisie podaje ,ze ma X-traila 2.2 dci z 2004.A wtedy jeszcze w X-trailach nie było montowane DPF-y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf nie ma żadnego znaczenia dla oleju tyle tylko, że dostaje się do niego paliwo. Ale na to nie ma specjalnego oleju. To tylko marketing. Wybierasz tylko rodzaj i klasę. Olej Lotos może mieć wyższą klasę niż wiele zagranicznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kol.Pumiak,Twój post nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością i wielu może tylko wprowadzić w bład.

 

Co tam może wprowadzać w błąd?To są moje spostrzeżenia z mojego prywatnego auta a nie z Twojego.Olej ten ewidentnie nie pasował silnikowi dlatego go wymieniłem i widzę ogromną różnicę.Przecież Cię nie zmuszam do akceptowania takiego faktu to bardzo proszę abyś nie wmawiał mi,że nie mam racji i wprowadzam kogoś w błąd

Wiem,że nie mam DPFu,ale to nie znaczy,że nie mogę jeździć na takim oleju.Kilka osób polecało właśnie olej Shella to nim zalałem i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tam może wprowadzać w błąd?To są moje spostrzeżenia z mojego prywatnego auta a nie z Twojego.Olej ten ewidentnie nie pasował silnikowi dlatego go wymieniłem i widzę ogromną różnicę.Przecież Cię nie zmuszam do akceptowania takiego faktu to bardzo proszę abyś nie wmawiał mi,że nie mam racji i wprowadzam kogoś w błąd

Wiem,że nie mam DPFu,ale to nie znaczy,że nie mogę jeździć na takim oleju.Kilka osób polecało właśnie olej Shella to nim zalałem i jestem bardzo zadowolony.

Kolego,

Jaki lejesz olej to Twoja wyłącznie sprawa.

Ja tylko zwróciłem uwagę ,ze na opisywany przez Ciebie przypadek kopcenia czy brania oleju przez silnik Twojego auta -rodzaj czy marka wlewanego oleju nie ma kompletnie nic wspólnego-jak również nie ma znaczenia jak pracuje silnik.

Edytowane przez piotrek3
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

Jaki lejesz olej to Twoja wyłącznie sprawa.

Ja tylko zwróciłem uwagę ,ze na opisywany przez Ciebie przypadek kopcenia czy brania oleju przez silnik Twojego auta -rodzaj czy marka wlewanego oleju nie ma kompletnie nic wspólnego-jak również nie ma znaczenia jak pracuje silnik.

zgadza się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ma konca z tym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konca z tym olejem.

Hehehe..

To tak samo jak z paliwem z polskich stacji..Wszyscy niemal biorą z jednego źródła a niektórzy dadza się pokroić ,ze na stacji X jest lepsze niź na Y.

To samo jest z olejami.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe..

To tak samo jak z paliwem z polskich stacji..Wszyscy niemal biorą z jednego źródła a niektórzy dadza się pokroić ,ze na stacji X jest lepsze niź na Y.

To samo jest z olejami.

dobrze powiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Panowie, dajcie podpowiedz, mam X-a 2,2 dCi 2004 bez DPF auto wg licznika ma blisko 184 tys. w tej chwili zalany jest MOBIL SUPER2000 10W40 Diesel. Auto generalnie nie wykazuje zwiekszonego zużycia oleju, przy mocniejszym depnięciu puści dyma, przy odpalaniu nie kopci ani na niebiesko ani na czarno. Myślalem żeby go zalać motulem 5W40 ale nie wiem czy przy tym przebiegu o ile jest prawdziwy dobrze to wpłynie na silnik. Ewentualnie jeśli miałbym zostać przy 10W40 to myślalem o 6100 Synergie+ 10W40 Motul. Będę wdzięczny za dobrą radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...