Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] pomocy szarpie podczas jazdy


Gość WONSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowicze szukalem mojego problemu na forum ale nic takiego nie znalazlem. Chodzi o to ze szarpalo mi bardzo podczas jazdy i to tak jakbym stanal na chamulcu i nagle dal gaz w podloge. No i odwiedzilem mechanika ktory zaczal od komp. bledu w nim nie bylo wiec szukal dalej i wymienil swiece na NGK kable W.N. filtr paliwa i powietrza kopulke i palec :) no i jest duzo lepiej ale ja dalej czuje lekkie szarpania podczas jazdy zwlaszcza gdy jade na stalych obrotach stala predkoscia. A zle jest nadal rano jak auto jest zimne i chce go rozpedzic to wtedy jest mocne szarpniecie na 2 biegu a jak jest na 3 biegu to poprostu auto zostaje tak jakby przychamowane i szarpie i nie moge przekroczyc 3 tys. obrotow dopiero po nagrzaniu silnika to mija i wkreca sie na obroty dobrze. Jezdze na Castrolu i go jeszcze nie wymienialem bo do wymiany mam jakies 4 tys. POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wymieniać pół samochodu zacznij od restartu komputera. Dziwne metody mechanika - jak nie ma błędu to od ręki cały zapłon do wymiany. Postaw auto odpięte od aku na kilka godzin podłącz zapal silnik i niech pochodzi na jałowym do włączenia wentylatora chłodnicy - ponoć ładuje się wtedy prowidłowo ECU. Jak to nie pomoże to szukaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam klubowicze mialem odlaczony komp. od aku przez noc ale po podlaczeniu go nic sie nie poprawilo nadal szarpie podczas jazdy :/ mam problem i to chyba dosc duzy odstawie auto do mechanika ktory zna sie na rzeczy zeby doszedl do tego co mu dolega. ale termin moze uda mi sie dopiero na przyszly tydzien bo straszne kolejki do niego sa. Mam dosyc tej japonskiej technologi chyba wroce do niemieckiej sprawdzonej juz przeze mnie NA vw oplu i BMW :diabel: :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Barykam się z bardzo podobnym problemem:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=46253

 

Obecnie problem się nasila, nawet zdarza się, że obroty po wysprzęgleniu spadają tak do 300 obr/min i silnik ma tendencję do gaśnięcia.

 

Wczoraj miarka się przebrała i zaklepałem wizytę w ASO (Kraków Podgórze) celem diagnozy i prawdopodobnie naprawy. Jeżdżę z całą rodziną i nie chcę ryzykować nieprzewidzianych zachowań.

 

O efektach, cenach i spostrzeżeniach poinformuję niezwłocznie Szanowne Grono.

 

Pozdrawiam,

Alpin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miarka się przebrała i zaklepałem wizytę w ASO (Kraków Podgórze) celem diagnozy i prawdopodobnie naprawy.

 

O efektach, cenach i spostrzeżeniach poinformuję niezwłocznie Szanowne Grono.

 

Witam ponownie.

Byłem w ASO, przy przyjęciu została zaproponowana diagnostyka komputerowa.

Podczas diagnostyki stwierdzona została usterka zaworu IACV (elektrozawór wolnych obrotów) a dokładniej brak reakcji silnika na impulsy sterujące zaworu.

 

Dostałem wstępny kosztorys naprawy:

1600 zł w tym 1300 za nowy IACV.

 

Koszt diagnozy to odpowiednik 1 roboczogodziny czyli 199 zł.

 

Po takiej diagnozie postanowiłem wymontować i wyczyścić w domowych warunkach przepustnicę i nieszczęsny zawór.

Zawór faktycznie pozostawał w stanie zamkniętym pomimo dostarczana do jego styków napięcia 12V.

Wyczyściłem wszystko w benzynie, wyregulowałem naciąg sprężyny zaworu i po zmontowaniu wszystkiego do kupy i regulacji wolnych obrotów silnik zaczął chodzić jak w zegarku. Płynnie przyśpiesza, równo chodzi, wolne obroty książkowe.

Koszt ograniczył się do diagnozy i tubki uszczelniacza do misek olejowych (może to nieprofesjonalne rozwiązanie, ale nie wymieniałem uszczelek przepustnicy i zaworu IACV, silikon posłużył mi do pokrycia istniejących uszczelek) - 210zł.

Od naprawy przejechałem co prawda zaledwie 200km ale wróciła przyjemność z jazdy w pełni sprawnym samochodem.

 

Pozdrawiam,

Alpin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie reguluje naciąg sprężyny tego zaworu tzn. silniczka krokowego? i czy trzeba go regulować??

 

Miałem za mocno napiętą sprężynkę i zawór był przez cały czas zamknięty.

Prawdopodobnie sprężynka mi się rozciągnęła przy wyciąganiu, ponieważ było w zaworze trochę osadzonego nagaru i faktycznie nie chciała za bardzo wyjść.

 

Moja regulacja polegała na maksymalnym możliwym ściśnięciu i później dokładnej regulacji taką dużą plastikową śrubką widoczną na zdjęciu 2.: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=iacv.

Regulując osiągnąłem płynny ruch zaworu w pełnym zakresie pracy siłownika, oczywiście przy dołączaniu napięcia do styków elektrozaworu.

 

Zobaczymy na jak długo to wystarczy, ale efekt jest rewelacyjny.

 

Pozdrawiam,

Alpin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam klubowicze mialem samochod w serwisie sprawdzali co tam nie gra czemu szarpie przyspieszyli troche zaplon jest juz troche lepiej ale znowu padlo co innego po zapaleniu silnika obrotomierz wskakuje do konca skali albo czasami pracuje od tylu albo po calej skali i szarpanie wystepuje nadal :kosci: Ale po probach w warsztacie mechanicy doszli do wniosku ze to pada aparat zaplonowy i przypadkowa rozmowa ze znajomym ktory ma honde civic z tym samym silnikiem mial te same objawy i tez u niego bylo to samo i po wymianie aparatu jego honda jezdzi ok do tej pory. Juz wszystkiego probowalem i nie mam juz sil do tego i zabieram sie za szukanie i zakup aparatu do mojej almery.

 

[ Dodano: Sob 01 Lis, 2008 23:46 ]

a gdyby ktos slyszal o aparacie zaplonowym na sprzedarz prosze napisac i jesli jeszcze nie znajde to sie skontaktuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość mario113

witam mam problem z odpalaniem primery p 10 95 rok 2.0 benz.+lpg w tmp. ponizej zera gdy jest na plusie pali na dotyk bardzo dobrze prosze o pomoc czekam na odp na moj email mario1304@o2.pl lub gg 7348144

Edytowane przez mario113
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...