Gość patryk863 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Witam szanownych kolegów. Przeszukałem całe forum i nic konkretnego nie znalazłem więc piszę. Wynieniłem olej w moście tylnym gdyż pojawiały się wibracje całego samochodu w o różnym nasileniu zależnie od dnia. Sprawdziłem poduszki silnika i skrzyni: są OK. Wyczytałem gdzieś, że to wibruje tylny dyfer a powodem wibracji mostów z LSD jest wlanie oleju bez modyfikatora lub oleju nieprzystosowanego do LSD. Olej w moim Terrano był już stary i nie wiadomo jaki, bo od niedawna jeźdżę tym autem. Wlałem zatem świeży olej 85W-90 LSD zakupiony po 24zł/l (z beczki) w ASO Toyota. Charakter wibracji się nieco zmienił ale nie ustąpiły. Po drodze pojawiła się wątpliwość: Dowiedziałem się że ninejszego forum i innych źródeł że do w/w mostu z LSD ma wejść 2,8l oleju. Zabrałem się za wymianę. Spuściłem stary olej. Zlazł dokładnie litr. Wlałem nowy poprzez korek znajdujący się z tyłu mostu, nieco poniżej połowy jego wysokości. Wlazło tylko 1,2l i zaczęło się przelewać. Czy mogłem wlać olej w zły sposób czy też więcej po prostu nie wejdzie? Może wlałem zły olej? Może dolać modyfikator? Nadmienię że w starym oleju (i na namagnesowanym korku) nie było opiłków metalu, a jedynie odrobina szarego szlamu. Zlany olej był koloru brązowo-stalowego i pachniał mocno przypaloną cebulą na oleju z Biedronki. Dosłownie! Most nie "wyje", jedynie wibruje: czasem mocniej a czasem w ogóle. Blokada LSD działa, lecz dość słabo. Może nie 80% ale na oko połowę z tego przekazuje. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Za wibracje mogą być odpowiedzialne krzyżaki na wale,co do LSD to właściwie to musiałbyś rozebrać most i wymyć wszystkie płytki i wtedy zalać właściwym do tego olejem. W moim patrolu weszło 2 litry oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patryk863 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Dzięki za odpowiedź. Wał chyba jest w porządku bo gdyby padły krzyżaki to wibracje występowały by stale, z upływem czasu zwiększając się. Myślę że to można wykluczyć. A z rozbiórką mechanizmu róźnicowego nigdy nie miałem do czynienia. Wiem tylko że instrukcja serwisowa do TII 2.7TD zakłada użycie wielu specjalistycznych i tylko do tego mostu dedykowanych narzędzi. W moim moze być podobnie. Czy się mylę? Rozbierał ktoś most? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abarth360 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Dzięki za odpowiedź. Wał chyba jest w porządku bo gdyby padły krzyżaki to wibracje występowały by stale, z upływem czasu zwiększając się. Myślę że to można wykluczyć. A z rozbiórką mechanizmu róźnicowego nigdy nie miałem do czynienia. Wiem tylko że instrukcja serwisowa do TII 2.7TD zakłada użycie wielu specjalistycznych i tylko do tego mostu dedykowanych narzędzi. W moim moze być podobnie. Czy się mylę? Rozbierał ktoś most? w moim terrano I 2.7 td do tylnego mostu weszlo dokladnie 3 l oleju 80 w/90 lsd Quker state i dopiero przy tej ilosci zaczelo sie przelewac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bambo80 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam . Co prawda problem nie dotyczy mostu ale postanowiłem pod temat się podpiąć . Mam od pewnego czasu drgania na budzie i ostatnio znalazłem luz na wale przy wejściu do reduktora. Mogę nim poruszać do góry i na dół jakies 3 mm . Przy jeździe na 2H na biegach 1,2 i 3 sa tylko drgania ale na 4 i 5 już konkretne wibracje . Czy ktos wie co mogło się tam rozsypać ? Krzyżaki OK . Ewidentnie coś w reduktorze lub na końcu wału w reduktorze.Auto to T1 Z24. I jeszcze pytanie jaki olej powinien się tam znaleźć ?? Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ant Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam . Co prawda problem nie dotyczy mostu ale postanowiłem pod temat się podpiąć . Mam od pewnego czasu drgania na budzie i ostatnio znalazłem luz na wale przy wejściu do reduktora. Mogę nim poruszać do góry i na dół jakies 3 mm . Przy jeździe na 2H na biegach 1,2 i 3 sa tylko drgania ale na 4 i 5 już konkretne wibracje . Czy ktos wie co mogło się tam rozsypać ? Krzyżaki OK . Ewidentnie coś w reduktorze lub na końcu wału w reduktorze.Auto to T1 Z24. I jeszcze pytanie jaki olej powinien się tam znaleźć ?? Pozdrawiam . Mam ten sam problem. Krzyżaki OK, lekki luz na końcówce wału i wibracje (drgania ) na 4 i 5 biegu. Może jakieś łożysko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Jakoś ten ten problem został rozwiązany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.