Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje mostu LSD w Terrano I (2.4i `88r) Ile oleju wlać?


Gość patryk863

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów.

Przeszukałem całe forum i nic konkretnego nie znalazłem więc piszę.

Wynieniłem olej w moście tylnym gdyż pojawiały się wibracje całego samochodu w o różnym nasileniu zależnie od dnia. Sprawdziłem poduszki silnika i skrzyni: są OK. Wyczytałem gdzieś, że to wibruje tylny dyfer a powodem wibracji mostów z LSD jest wlanie oleju bez modyfikatora lub oleju nieprzystosowanego do LSD. Olej w moim Terrano był już stary i nie wiadomo jaki, bo od niedawna jeźdżę tym autem. Wlałem zatem świeży olej 85W-90 LSD zakupiony po 24zł/l (z beczki) w ASO Toyota. Charakter wibracji się nieco zmienił ale nie ustąpiły.

 

Po drodze pojawiła się wątpliwość:

Dowiedziałem się że ninejszego forum i innych źródeł że do w/w mostu z LSD ma wejść 2,8l oleju. Zabrałem się za wymianę. Spuściłem stary olej. Zlazł dokładnie litr. Wlałem nowy poprzez korek znajdujący się z tyłu mostu, nieco poniżej połowy jego wysokości. Wlazło tylko 1,2l i zaczęło się przelewać. Czy mogłem wlać olej w zły sposób czy też więcej po prostu nie wejdzie?

 

Może wlałem zły olej? Może dolać modyfikator?

 

 

Nadmienię że w starym oleju (i na namagnesowanym korku) nie było opiłków metalu, a jedynie odrobina szarego szlamu. Zlany olej był koloru brązowo-stalowego i pachniał mocno przypaloną cebulą na oleju z Biedronki. Dosłownie!

Most nie "wyje", jedynie wibruje: czasem mocniej a czasem w ogóle. Blokada LSD działa, lecz dość słabo. Może nie 80% ale na oko połowę z tego przekazuje.

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wibracje mogą być odpowiedzialne krzyżaki na wale,co do LSD to właściwie to musiałbyś rozebrać most i wymyć wszystkie płytki i wtedy zalać właściwym do tego olejem.

W moim patrolu weszło 2 litry oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wał chyba jest w porządku bo gdyby padły krzyżaki to wibracje występowały by stale, z upływem czasu zwiększając się. Myślę że to można wykluczyć.

 

A z rozbiórką mechanizmu róźnicowego nigdy nie miałem do czynienia. Wiem tylko że instrukcja serwisowa do TII 2.7TD zakłada użycie wielu specjalistycznych i tylko do tego mostu dedykowanych narzędzi. W moim moze być podobnie. Czy się mylę?

 

Rozbierał ktoś most?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wał chyba jest w porządku bo gdyby padły krzyżaki to wibracje występowały by stale, z upływem czasu zwiększając się. Myślę że to można wykluczyć.

 

A z rozbiórką mechanizmu róźnicowego nigdy nie miałem do czynienia. Wiem tylko że instrukcja serwisowa do TII 2.7TD zakłada użycie wielu specjalistycznych i tylko do tego mostu dedykowanych narzędzi. W moim moze być podobnie. Czy się mylę?

 

Rozbierał ktoś most?

w moim terrano I 2.7 td do tylnego mostu weszlo dokladnie 3 l oleju 80 w/90 lsd Quker state i dopiero przy tej ilosci zaczelo sie przelewac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam . Co prawda problem nie dotyczy mostu ale postanowiłem pod temat się podpiąć .

Mam od pewnego czasu drgania na budzie i ostatnio znalazłem luz na wale przy wejściu do reduktora. Mogę nim poruszać do góry i na dół jakies 3 mm . Przy jeździe na 2H na biegach 1,2 i 3 sa tylko drgania ale na 4 i 5 już konkretne wibracje .

Czy ktos wie co mogło się tam rozsypać ? Krzyżaki OK . Ewidentnie coś w reduktorze lub na końcu wału w reduktorze.Auto to T1 Z24.

I jeszcze pytanie jaki olej powinien się tam znaleźć ??

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam . Co prawda problem nie dotyczy mostu ale postanowiłem pod temat się podpiąć .

Mam od pewnego czasu drgania na budzie i ostatnio znalazłem luz na wale przy wejściu do reduktora. Mogę nim poruszać do góry i na dół jakies 3 mm . Przy jeździe na 2H na biegach 1,2 i 3 sa tylko drgania ale na 4 i 5 już konkretne wibracje .

Czy ktos wie co mogło się tam rozsypać ? Krzyżaki OK . Ewidentnie coś w reduktorze lub na końcu wału w reduktorze.Auto to T1 Z24.

I jeszcze pytanie jaki olej powinien się tam znaleźć ??

Pozdrawiam .

 

 

Mam ten sam problem. Krzyżaki OK, lekki luz na końcówce wału i wibracje (drgania ) na 4 i 5 biegu.

Może jakieś łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...