Gość sellow Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Czy mógłby mi ktoś napisać gdzie znajduje sie w tym modelu w/w zawór.Silnik 2.0 benz z 2001 roku. ...............Używałem opcji szukaj.!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 sellow, a w manualu patrzyłeś?? - masz go na górze w przyklejonych tematach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sellow Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Buli ja nie znam języka angielskieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Buli ja nie znam języka angielskieg Ale tam jest manual po Polsku! Wydawnictwo Haynes - "Poradnik obsługi i naprawy - NISSAN PRIMERA", M. Cooms, S. Rendle, WKŁ Warszawa 2002. Rozdział 4D Układ kontroli emisji - strona 186 A w dziale "Zrób to sam" masz jeszcze takie coś: http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Tunin...a53ebaf3686a27d Zwróć tylko uwagę na ważną adnotację na początku dokumentu: UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sellow Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Dziękuje pięknie za odpowiedz na moje pytanie ,szukaj tam albo szukaj tam pisałem przeciez że korzystałem z opcji szukaj.Mi chodzi o model P11.144 po lifcie z 2001r (czytaj tu||,a wy karzecie mi oglądać starsze modele.One są poprostu inne.Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 sellow, nie obrażaj się ale chyba te silniki 2.0 były i są takie same to chyba nie ma znaczenia w jakim modelu P11 czy P11.144. Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo.... jest to też rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Dziękuje pięknie za odpowiedz na moje pytanie ,szukaj tam albo szukaj tam pisałem przeciez że korzystałem z opcji szukaj.Mi chodzi o model P11.144 po lifcie z 2001r (czytaj tu||,a wy karzecie mi oglądać starsze modele.One są poprostu inne.Najlepiej poradzić szukaj w Google.......Dziękuje bardzo.... Kolego, jesteś nowy więc będę łagodny, ale nie pisz więcej takich rzeczy do ludzi którzy chcieli Ci pomóc i poświęcili swój cenny czas na poszukanie za Ciebie odpowiednich informacji. Powiedz mi co innego jest w silniku 2.0 w P11 i P11.144? Zaworu EGR raczej nie schowano do bagażnika ani do akumulatora, a przecież o niego pytasz. Wygląda też tak samo. BULI napisał Ci gdzie są manuale, ja napisałem Ci który jest po Polsku i dokładnie na której stronie szukać. Nie wiem - może nie umiesz czytać wcale - a nie tylko po angielsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rubinio Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Witam, W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR. Pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sellow Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Witam, W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR. Pozdrawiam Robert I co ty na to mądralo Jurgienik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 sellow Nikt tu nie jest na twoje rozkazy. Mi też wielokrotnie zamykano tematy i dobrze robili. Jest wyszukiwarka, są google . Niektórzy mają jeszcze mózgi. Nie pień się, no chyba że chcesz być odznaczony wstęgą jak ja Nie żuca się błotem, w kogoś kto chce cię gdzieś skierować. Jak będziesz postępował tak dalej nie licz na odpowiedzi w swoich wątkach JurgenikSR20DE nigdy nie miało EGRa, miały je SR20Di(jednopunkt) i SR20De(wielopunkt 8V). SR20De były montowane w fazie II od VI'93 do X'96. W fazie III X'96do IX'99 i 144 były SR20DE(wielopunkt 16V) Wersje bez kata też ich nie miały i z katem faza I VI'90 do VI'93 Polecam Poradnik Haynes str 186 dla umiących z niego korzystać i inne przydatne http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Dotyczy P11.144: Zastosowanie zaworu sterujacego zawirowaniem mieszanki jest jedna z czterech innowacji majacych na celu redukcje emisji weglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx). Uzycie pierscienia uszczelniajacego o nowym ksztalcie, równie istotnie wplynelo na ograniczenie emisji weglowodorów. W ukladzie wydechowym zastosowano specjalny, napedzany przez silnik krokowy, zawór sterujacy recyrkulacja spalin (EGR - Exhaust Gas Recirculation system), a takze nowy, lzejszy i niezwykle zwarty katalizator z powiekszona o 50% powierzchnia aktywna. Udana, 130-konna jednostka SR20DE równiez zostala poddana modernizacji, dostosowujacej ja do wymagan normy CED III. Oprócz systemu diagnostycznego, zastosowano nowy walek rozrzadu o zmienionym profilu krzywek oraz zmodyfikowany kolektor ssacy, co istotnie wplynelo na poprawe osiagów, podczas gdy zastosowanie elektronicznego zaworu recyrkulacji spalin (EGR) i wiekszego katalizatora istotnie poprawilo czystosc spalin. Żródło: http://www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/p11_144.html Rubinio napisał/a: Witam, W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR. Pozdrawiam Robert sellow napisał: I co ty na to mądralo Jurgienik Bez komentarza! p11.144 Gość napisał:Wysłany: Pią 28 Sty, 2005 09:54 ku przestrodze Niestety,zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją(SR20DE) i zapalił się check engine-co się okazuje-po zasięgnięciu opinii w zaprzyjażnionym ASO dowiedziałem się, że nowsze modele mają EGR a zaraz za nim czujnik temperatury spalin czy cuś-brak spalin,brak temperatury-błąd. Obawiam się,że tuning za 2 zł nie zawsze przynosi korzyści a nawet strate w postaci kosztów zakupu przeciętej rury-Zdecydowanie odradzam ten sposób tuningu. Coobcio Dr. Nismo Twórca NPT napisał: [...]Dzikuemuy za przestrogoe co do nowszych silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rubinio Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Dotyczy P11.144: Rubinio napisał/a: Witam' date=' W benzynowym silniku 2.0 z 2001 nie ma zaworu EGR. Pozdrawiam Robert [b']sellow napisał:[/b] I co ty na to mądralo Jurgienik Bez komentarza! Witam, Ja tylko napisałem co widzę pod własną maską i co jest napisane w dokumentacji serwisowej do modelu P11.144 z benzynowym silnikiem 2.0. Jeżeli ktoś uważa inaczej pewnie też ma rację. To co jest napisane na stronie autocentrum to jest tekst jakichś pismaków nie koniecznie zgodny z prawdą. W dokumentacji jest również napisane że EGR występuje w silniku CD i QG. Pazdrawiam. Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Jurgenik w Haynes też nie ma nic na temat EGRa w SR20DE. Ty z kolei cytujesz autocentrum. Myślę że Haynes nie mylił by się w przeciwieństwie do tamtych artykułów Może niech ktoś się wypowie co ma ten silnik, poza Robertem. Też uwarzam że go tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sellow Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Zadałem pytanie na tym forum z tego powodu,że ------- Zapaliła mi sie kontrolka silnika .Zaprzyjazniony elektryk z warszt.sam. podłączył auto pod komputer.Diagnoza wykazała dwie usterki.Czujnik temp.paliwa i recylkulator spalin.Akurat mój samochód nie posiada tego czujnika(na 100%)Komputer oszukalismy rezystorem 1kom miedzy styk 82 a mase.Drugi błąd jednak został-zawór egr,mechanicy i elektryk szukali go w moim samochodzie i nie znalezli.Przejrzałem forum i literature o której wspomina kolega Buli i Jurgienik i dopiero wtedy zadałem pytanie na tym forum,jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam.Tak samo jak nie ma u mnie w/w czujnika to może też nie być zaworu egr a winny może być moduł sterujący ECM który poprostu zaczyna się psuć. Posiadałem wersje Nissana N10,N12,P10,P11i obecnie P11.144,ztąd denerwuje sie jak ktoś traktuje mnie jako laika,ale mimo wszystko sory i dziękuje wszystkim którzy próbują mi pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Posiadałem wersje Nissana N10,N12,P10,P11i obecnie P11.144,ztąd denerwuje sie jak ktoś traktuje mnie jako laika,ale mimo wszystko sory i dziękuje wszystkim którzy próbują mi pomóc "sellow nie bić jestem nowy" Moze to dlatego. A na powaznie, kiedys tez przy jakiejs kontroli LPG komputer wyswietlil blad sensora EGR w mojej nysie. Nie szukalem go jednak, bo po skasowaniu bledu juz sie wiecej nie pojawil. Wyglada na to ze EGR jednak jest. Sprobuje zrobic fotki spod maski jak bedzie jasno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BossMan Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Tez mialem taka zagwozdke kiedys i mam podejrzenie, ze to co dawniej nazywalo sie EGR, w P11.144 nazywa sie PCV (Positive Crankcase Ventilation): Za manualem do P11.144, EC-SR20DE: "This system returns blow-by gas to the intake collector. The positive crankcase ventilation (PCV) valve is provided to conduct crankcase blow-by gas to the intake manifold." [EDIT - 15.01.2009] Wycofuje powyższe stwierdzenie Doszkoliłem się nieco i wygląda na to, że PCV to odma (LINK), nie EGR. Pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 to co dawniej nazywalo sie EGR, w P11.144 nazywa sie PCV (Positive Crankcase Ventilation) No i przyjrzalem sie kolektorowy wylotowemu u siebie - zawor po dawnym EGR jest zaslepiony zakretka. Wiec albo poprzedni wlasciciel juz sobie z tym poradzil, albo faktycznie w p11.144 nie ma EGR. Innej rurki wychodzacej z kolektora wylotowego nie zlokalizowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sellow Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 U mnie identycznie wygląda jak na wyżej zamieszczonym zdjęcu.Jednak diagnostyka pokazuje błąd - recylkulacja spalin,no i samochód podczas jazdy dusi się przy nagłym dodaniu gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beton Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Witam! serdecznie wszystkich auto-maniaków nissana primery wszelkiej masci. Właśnie wyszedłem z kanału i w moim nissanie P-11 2.0 benzyna (prawdopodobnie silnik SR20De) 99r. przed liftem również nie ma żadnej rurki wychodzącej z kolektora wydechowego(EGR), oprócz rurki(metalowo gumowej) po stronie sondy L, która się łączy z pokrywą zawrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Drużyński Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Panowie także potwierdzam w SR20DE 140km Primera WP11/144 2001r lift ,niema EGRa miejsce w kolektorze na rórke do niego jest fabrycznie zaślepione nyplem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Nie żebym był złośliwy ale należy Ci się nagroda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.