Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Powyzej ~3000 obr. nie wkreca sie/nie jedzie? :(


Gość medal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim sunny. Na LPG jest wszystko OK. Na benzynie niestety pojawil sie niedawno problem. Samochod normalnie sie rozpedza do jakichs 2500-3000 obrotow i koniec..obroty sie nie zwiekszaja :( Ja gaz do dechy a ten jedzie ze stala predkoscia i stalymi obrotami silnika na kazdym biegu :| Czyzby padla pompa paliwa? Z gory dziekuje za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i kable dobrze żeby były dobre, ale na pewno nie są one w tym przypadku przyczyną problemu. Gdyby coś było nawet z nimi nie tak, nie objawiałoby się to w postaci nagłego załamania mocy silnika przy ściśle określonych obrotach.

Wygląda na to, że trzeba zrobić przegląd gaźnika. Rozebrać, wyczyścić, co trzeba nasmarować. Może też być pompa paliwa teoretycznie ALE gdyby to była pompa, mógłbyś zaobserwować następujący objaw: załóżmy że jedziesz na piątce przy tych 3 tys obr i auto już nie ciągnie. Wtedy odpuść gaz na np 5 sek i znowu do dechy. Jeśli po tym przez parę sekund będzie ciągnął dobrze, to by wskazywało na niewydolną pompę paliwa. A jeśli od razu kicha to przyczyna jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzic czy pali na wszystkie gary? No jezdzi jak jezdzil na LPG i jest OK ale na benzynie tak jak opisalem. Wiec jesli to kable albo swiece ktore sa czysciutkie (rok temu wymieniane) to problem powinien byc takze przy zasilaniu LPG a nie ma.

Moze to cos z gaznikiem rzeczywiscie, sam nie wiem bo w sumie wtedy na LPG tez powinno byc cos nie tak? Moze dolac do benzyny jakis preparat udraniajacy gazniki itp? Sam nie wiem co robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pracy na lpg cały gaźnik (oprócz oczywiście przepustnic) jest zupełnie bezczynny. Z preparatem czyszczącym możesz spróbować, choć ja nie bardzo wierzę w takie wynalazki. Palenia na gary nie sprawdzaj, w tym przypadku to nie ma nic do rzeczy, skoro chodzi dobrze na lpg to jak pisałem wcześniej tylko gaźnik (lub pompa pal.) może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze tez sonda jest wypalona i sie zaalewa przy 3k obr..

filtr paliwa moze byc mega zapchany i do 3 tys jakos daje rade ale powyzej juz paliwo nie nadaza przez niego przelatywac

 

ale to tylko takie bajery

najbardziej prawdopodobny jednak jest gaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis dolalem do benzyny preparat do czyszczenia gaznikow. Niestety niewiele to pomoglo. Samochod zbiera sie fajnie ale tak jak pisalem do konkretnej liczby obrotow na kazdym biegu (chodz im wyzszy bieg tym szybciej/tym mniejsze obroty/ ta dysfunkcja wystepuje). Zapewne pompa :/ Ale przedtem chcialbym wymienic filtr paliwa. Gdzie go mozna znalezc i czy trudno sie wymienia?

Dzieki za wszystkie opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod maską w okolicy serwera wspomagania kierownicy czy pompy hamulcowej. Zamontowany na ścianie pod szybą, zwykły baniaczek (zapewne aluminiowy)

 

[ Dodano: Czw 16 Paź, 2008 11:12 ]

BTW: Akurat cisnienie paliwa mozna sprawdzic odpowiednim manometrem - w lepszych warsztatach mają. takie sprawdzenie zajmuje chwilke, koszt ok 20-30zł (przynajmniej ja tyle płaciłem) Jak będzie dawac odpowiednie cisnienie to gdzie indziej problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filterek moze byc tez plastikowy i przyczepiony na uchwycie do prawego kielicha (patrzac od strony przednich swiatel) czyli wlasnie kolo pompy hamulcowej tyle ze troche ponizej

 

jak kupisz nowy to pewnie kupisz w metalowej obudowie

taki filtr jest dobry tyle ze mniejszy i troche ma inny ksztalt przez co trzewa wtedy zmienic wezyk od paliwa (filtr->silnik) bo pozniej nie siega ladnie i trzeba kombinowac i nie mozna zamocowac w oryginalnym mocowaniu tylko trzeba jakimis opaskami zaciskowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rady. Widze ze wymiana filtra paliwa nie jest taka prosta. A ja sie w ogole nie znam na samochodach od strony technicznej :/

Wczoraj przeprowadzilem maly test..a mianowicie: jesli silnik nie chce sie wkrecic na wyzsze obroty to zredukuje bieg i bedzie na wyzszych obrotach. Tak wiec przy 50km/h (na 3-ce max mozna jechac 60kmh :() wrzucilem 2gi bieg i efekt nastepujacy: ostre hamowanie silnikiem i po paru sek. jak juz osiagnal obroty maxymalne obecnie dla 2giego biegu slychac normalny tryb pracy silnika. Porazka :/ czeka mnie wizyta u mechanika :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana filrta to banalna sprawa

na wezykach doprowadzajacych paliwo od zbiornika do filtra i od filtra do silnika sa metalowe opaski zakrecane sruba krzyzakowa

odrecasz srube tak zebys mogl zsunac opaske

mocujesz sie chwile z wezykami i je zsuwasz

paliwo wylewa sie ale nie przejmujesz sie tym :)

idziesz ze starym filtrem do sklepu i prosisz o taki sam

jesli nei maja i dadza ci mniejszy metalowy to kupujesz do tego odpowiedni wezyk tak ze 10cm dluzszy niz ten stary idacy od silnika do filtra

 

starego wezyka najprawdopodobniej nie zsuniesz z krucca przy silniku wiec go musisz rozciac a pozniej kruciec wyszlifowac papierem sciernym

 

zakladasz wezyk zakrecasz opaske i gotowe

filtra nie musisz napelniac paliwe

rozruch potrwa chwile dluzej bo silnik bedzie musial zassac paliwo ale to nic

 

i gotowe :D

 

nie dziekuj

 

[ Dodano: Nie 19 Paź, 2008 14:13 ]

aha

cala operacja trwa moze z 15 mainut

ewentualnie chwilke dluzej jsli doliczy sie czas na wypicie cieplej herbaty i poprawianie bluzy ktora sie zsuwa z dolnej czesci plecow na srodkowa przez co ci wieje w plecy a przechodzacy spomsiedzi widza twoj rowek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jam: serdeczne dzieki za dokladny opis.

Znalazlem ten filtr, jest plastikowy i wyglada jak pojemnik na .... :D

Narazie nic nie bede grzebal gdyz nie mam kasy nawet na filtr (a jak go wymienie, to nie wiadomo czy cos to da :/). Narazie bede jezdzil na gazie, uzbieram kase to pojade do mechanika aby ustalic przyczyne. Oczywiscie napisze w tym watku co to za dziadostwo blokuje ze na 3cim biegu moge jechac max. cale 55kmh :D

Dzieki wszystkim za pomoc,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...