Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Zawieszenie


Misiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu walczę z przednim zawieszeniem mojej almerki. Obecnej kierowniczce, czyli mojej żonie to nie przeszkadza, ale jak ja tylko wsiąde aby umyć lub zatankować stukanie doprowadza mnie do szewskiej pasji. Prawy przód stuka na śpiących policjantach, studzienkach itd. Zawieszenie nie ma żadnego luzu - sprawdzane w ubiegłym tygodniu. Samochód był już w ASO, u dwóch znajomych mechaników i według nich jest wszystko w porządku. A wcale tak nie jest. Zastanawiam się czy może stukać sam amortyzator - ale znowu jest sprawny w 75%. Może ktoś miał podobny problem albo ma jakieś sugestie do sprawdzenia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

u mnie występuje identyczny problem. Stuka prawy przód... Zawieszenie było przeglądane dość szczegółowo już kilkukrotnie przy różnych okazjach i nic :/ Amortyzatory sprawne (robiłem badanie), elementy gumowe zawieszenia całe i nikt nie wie o co kaman. A zawieszenie stuka. Szczególnie na wybojach typu piaszczysta droga z dołkami lub leżący policjanci czyli takie "lekko bujające" zawieszeniem (przy ulicznych dziurach lub przejeżdżaniu przez torowisko tego odgłosu nie słychać).

 

Może ktoś już zwalczył taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

I ja mam taki sam problem. Tak samo w prawym przodzie cos mi stuka. Wszystko jest sprawne bo bylo sprawdzane. Na nierownych drogach slysze jak stuka. Rowniez chcialbym sie dowiedziec co moze byc tego przyczyna.

 

Tak zastanawiam sie Czy to moze sprezyna tak skrzeczy. Czy to jest prawdopodobne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie stary problem almery-wyrąbana przekładnia kierownicza.

Ale wtedy chyba stukałyby obydwie strony? Męczy mnie sprawa amortyzatora, może warto wszystko rozebrać i zobaczeć czy jest z nim wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stuka na drobnych nierównościach-0

- najczęściej stabilizator - końcówka.

- jak stuk pojawia się przy spadnięciu koła w dół - raczej gniazdo amortyzatora.

Końcówki stabilizatora bym wymienił - zwłaszcza , że idzie zima jak temperatury spadną stuki będą większe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie ma żadnego luzu - sprawdzane w ubiegłym tygodniu. Samochód był już w ASO, u dwóch znajomych mechaników i według nich jest wszystko w porządku
.

Jeżeli tylu mechaniorów sprawdzało podstawowe elementy zawieszenia które można sprawdzić bez rozbierania to należy szukać tam gdzie raczej nie sprawdzali ( łożysko amortyzatora,amortyzator ale po demontażu).Jeśli chodzi o przekładnie to może stukać jedna strona.Przerabiałem to w 2 Toykach.Wyrobione były tulejki teflonowe a w 1 dodatkowo sworzeń drążka kierowniczego(wewnętrzny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też coś stukało po prawej stronie i okazało sie, ze to ... dolny zawias drzwi. Łatwo sprawdzić - otwiera sie drzwi i nimi rusza góra-duł - jeżeli jest luz to zawiasy do wymiany lub regulacji. W ASO 170zł na allegro po 20zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...