Gość kamil-lublin Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Witam. Posiadam Nissana Primerę P11 SRI - 131 KM. Ostatnio udało mi się zmienić zwykłą instalację gazową na sekwencję. Problem polega na tym, że auto zaczyna "ciągnąć" dopiero powyżej ok. 2200 obrotów. Przyjrzałem się temu podczas jazdy na benzynie (rzadko jeżdżę na PB) i dokładnie jest to samo. Od tych 800 do 2200 obrotów samochód jest "zamulony" (na każdym biegu). Jakiś czas temu wymieniałem świece, kopułkę, palec, wszystkie filtry itp. Nie wymieniałem jedynie przewodów wysokiego napięcia. Czy wina może leżeć po ich stronie? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Dodam, że na starej instalacji gazowej (z komputerem) było wszystko ok. Czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 przepływomierz ( napięcie ) sonda lambda i katalizator Jakby przewody były nie halo to by szarpał albo nie palił na którymś garze. Możesz wjechać w nocy w ciemną jamę podnieść machę i zobaczyć czy nie ma choinki na przewodach ( czy nie świecą ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil-lublin Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 przepływomierz ( napięcie ) sonda lambda i katalizatorJakby przewody były nie halo to by szarpał albo nie palił na którymś garze. Możesz wjechać w nocy w ciemną jamę podnieść machę i zobaczyć czy nie ma choinki na przewodach ( czy nie świecą ) Jak popryskałem wodą to gdzieniegdzie widać delikatne iskierki. a jak sprawdzić przepływomierz? Przypomnę, że na poprzedniej instalacji gazowej wszystko było ok. Założyłem sekwencję i to się robi. Na PB wcześniej nie zwracałem uwagi bo rzadko jeździłem, ale z tego co widzę to na PB i sekwencyjnym LPG jest tak samo - źle. [ Dodano: Nie 19 Paź, 2008 21:56 ] aha i jeszcze jedno... to "zamulenie" objawia się tak, że autko jedzie "w miarę" płynnie, czasem jakieś szarpnięcie. Tylko do momentu aż nie osiągnie tych obrotów chodzi jak jakieś 1.4 a jak mam pod maską 2.0, hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Problem polega na tym, że auto zaczyna "ciągnąć" dopiero powyżej ok. 2200 obrotów. Przyjrzałem się temu podczas jazdy na benzynie (rzadko jeżdżę na PB) i dokładnie jest to samo. Od tych 800 do 2200 obrotów samochód jest "zamulony" Czego oczekujesz przy 800 obrotach? Jesli mu cisniesz a on nie jedzie, to znaczy ze sekwencja dziala . Wczesniej przy mikserze moze auto przy 800 bylo "zywsze" (kurde kto jezdzi przy 800rpm?), bylo to jednak okupione strata niespalonej mieszanki. Teraz masz sekwencje i komputer "wie" ile gazu uda mu sie efektywnie spalic, stad byc moze troche gorsze osiagi na tych niskich obrotach - kwestia pewnie ustawienia mapy wtrysku. Masz SR20 wiec powinienes juz wiedziec, ze ponizej 4krpm nie ma co sie porywac na wielkie przyspieszenia. A o przyspieszaniu od 800rpm radze zapomniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 kanil jestes dłużej na forum niż ja. Użyj szukajki a będzie Ci powiedziane, albo wpadnij na spota lubelskiego to sobie pogadasz z chłopakami co jeżdzą na gazie. Proponuję zajrzeć do kącika LPG na forum. 800 obr/min to zdaję się, że powinno być na jałowym, więc jak Ci auto ma ciągnąć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil-lublin Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 troszkę źle mnie zrozumieliście. chodziło mi o 800 obrotów na jałowym. przy każdej zmianie biegów obroty są oczywiście o wiele wyższe. np.: * luz - 800 rpm * na każdym kolejnym biegu "cisnę" do 2000 - 3000 rpm - czasem nawet więcej :-) te 800 rpm jest tylko wtedy gdy ruszam z "jedynki". samochód dobrze jedzie jedynie po ok 2300 rpm. Do 2300 rpm jest beznadziejnie. Więc, w czym tkwi problem? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 troszkę źle mnie zrozumieliście. chodziło mi o 800 obrotów na jałowym. przy każdej zmianie biegów obroty są oczywiście o wiele wyższe.np.: * luz - 800 rpm * na każdym kolejnym biegu "cisnę" do 2000 - 3000 rpm - czasem nawet więcej :-) te 800 rpm jest tylko wtedy gdy ruszam z "jedynki". samochód dobrze jedzie jedynie po ok 2300 rpm. Do 2300 rpm jest beznadziejnie. Więc, w czym tkwi problem? Pozdrawiam Kolego po pierwsze ustaw poprawnie mapę gazu. Po drugie sprawdź pompę paliwa, bo może straciła już na wydajności, jest przez ciebie rzadko używana, bo jeździsz głównie na lpg. Jeśli masz sprawna pompę, zrób nowa mape PB i lpg, oczywiscie na trasie i skoryguj tak aby mapy sie pokrywały. Gdyby nie było poprawy to te auta taka maja po prostu charakterystykę. Poza tym wazne parametry to średnica dysz wtryskiwaczy, ciśnienie lpg, wydajność reduktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.