Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] czy to przewody wysokiego napięcia, czy coś inneg


Gość kamil-lublin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Nissana Primerę P11 SRI - 131 KM.

Ostatnio udało mi się zmienić zwykłą instalację gazową na sekwencję. Problem polega na tym, że auto zaczyna "ciągnąć" dopiero powyżej ok. 2200 obrotów. Przyjrzałem się temu podczas jazdy na benzynie (rzadko jeżdżę na PB) i dokładnie jest to samo. Od tych 800 do 2200 obrotów samochód jest "zamulony" (na każdym biegu). Jakiś czas temu wymieniałem świece, kopułkę, palec, wszystkie filtry itp. Nie wymieniałem jedynie przewodów wysokiego napięcia. Czy wina może leżeć po ich stronie? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Dodam, że na starej instalacji gazowej (z komputerem) było wszystko ok.

Czekam na podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz ( napięcie ) sonda lambda i katalizator

Jakby przewody były nie halo to by szarpał albo nie palił na którymś garze. Możesz wjechać w nocy w ciemną jamę podnieść machę i zobaczyć czy nie ma choinki na przewodach ( czy nie świecą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz ( napięcie ) sonda lambda i katalizator

Jakby przewody były nie halo to by szarpał albo nie palił na którymś garze. Możesz wjechać w nocy w ciemną jamę podnieść machę i zobaczyć czy nie ma choinki na przewodach ( czy nie świecą )

 

Jak popryskałem wodą to gdzieniegdzie widać delikatne iskierki. a jak sprawdzić przepływomierz?

Przypomnę, że na poprzedniej instalacji gazowej wszystko było ok. Założyłem sekwencję i to się robi. Na PB wcześniej nie zwracałem uwagi bo rzadko jeździłem, ale z tego co widzę to na PB i sekwencyjnym LPG jest tak samo - źle.

 

[ Dodano: Nie 19 Paź, 2008 21:56 ]

aha i jeszcze jedno...

to "zamulenie" objawia się tak, że autko jedzie "w miarę" płynnie, czasem jakieś szarpnięcie. Tylko do momentu aż nie osiągnie tych obrotów chodzi jak jakieś 1.4 a jak mam pod maską 2.0, hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że auto zaczyna "ciągnąć" dopiero powyżej ok. 2200 obrotów. Przyjrzałem się temu podczas jazdy na benzynie (rzadko jeżdżę na PB) i dokładnie jest to samo. Od tych 800 do 2200 obrotów samochód jest "zamulony"

Czego oczekujesz przy 800 obrotach? Jesli mu cisniesz a on nie jedzie, to znaczy ze sekwencja dziala :). Wczesniej przy mikserze moze auto przy 800 bylo "zywsze" (kurde kto jezdzi przy 800rpm?), bylo to jednak okupione strata niespalonej mieszanki.

Teraz masz sekwencje i komputer "wie" ile gazu uda mu sie efektywnie spalic, stad byc moze troche gorsze osiagi na tych niskich obrotach - kwestia pewnie ustawienia mapy wtrysku.

Masz SR20 wiec powinienes juz wiedziec, ze ponizej 4krpm nie ma co sie porywac na wielkie przyspieszenia. A o przyspieszaniu od 800rpm radze zapomniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanil jestes dłużej na forum niż ja. Użyj szukajki a będzie Ci powiedziane, albo wpadnij na spota lubelskiego to sobie pogadasz z chłopakami co jeżdzą na gazie.

Proponuję zajrzeć do kącika LPG na forum. 800 obr/min to zdaję się, że powinno być na jałowym, więc jak Ci auto ma ciągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę źle mnie zrozumieliście. chodziło mi o 800 obrotów na jałowym. przy każdej zmianie biegów obroty są oczywiście o wiele wyższe.

np.:

* luz - 800 rpm

* na każdym kolejnym biegu "cisnę" do 2000 - 3000 rpm - czasem nawet więcej :-)

 

te 800 rpm jest tylko wtedy gdy ruszam z "jedynki". samochód dobrze jedzie jedynie po ok 2300 rpm. Do 2300 rpm jest beznadziejnie.

Więc, w czym tkwi problem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę źle mnie zrozumieliście. chodziło mi o 800 obrotów na jałowym. przy każdej zmianie biegów obroty są oczywiście o wiele wyższe.

np.:

* luz - 800 rpm

* na każdym kolejnym biegu "cisnę" do 2000 - 3000 rpm - czasem nawet więcej :-)

 

te 800 rpm jest tylko wtedy gdy ruszam z "jedynki". samochód dobrze jedzie jedynie po ok 2300 rpm. Do 2300 rpm jest beznadziejnie.

Więc, w czym tkwi problem?

Pozdrawiam

Kolego po pierwsze ustaw poprawnie mapę gazu.

Po drugie sprawdź pompę paliwa, bo może straciła już na wydajności, jest przez ciebie rzadko używana, bo jeździsz głównie na lpg.

Jeśli masz sprawna pompę, zrób nowa mape PB i lpg, oczywiscie na trasie i skoryguj tak aby mapy sie pokrywały. Gdyby nie było poprawy to te auta taka maja po prostu charakterystykę. Poza tym wazne parametry to średnica dysz wtryskiwaczy, ciśnienie lpg, wydajność reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...