pgeca Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Witam. Ponieważ wykonałem pewną pożyteczną rzecz przy mojej almerze, więc postanowiłem napisać Wam dziś wieczorem mały artykuł do poduszki ... a w zasadzie o tylnej poduszce pod silnikiem. Rzeczy niezbędne do wykonania tej operacji: swobodny dostęp do spodu samochodu - przynajmniej kanał najazdowy klucze 16, 13 (najlepiej nasadkowe + ewentualnie grzechotka), fajkowa13 podnośnik prasa lub dobre imadło (do wprasowania nowej gumy) młotek, przecinak, nóż (i inne rzeczy potrzebne do pozbycia się starego metalowo-gumowego wkładu). Podstawowa rzecz jaką musisz wykonać to delikatne uniesienie silnika. Osobiście do wykonania tej czynności użyłem podnośnika hydraulicznego którego ramie podstawiłem pod skrzynię biegów. W zasadzie to nawet nie tyle podniosłem silnik co oparłem i usztywniłem go ramieniem podnośnika. [center:9324e0742b][/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjecie1[/center:9324e0742b] Po wstępnych przygotowaniach można zabrać się do właściwej pracy. Odkręcamy śruby oznaczone kolorem zielonym i cyfrą 1 na zdjęciu 1. W tym momencie wzdłużna belka mocująca 2 poduszki (tylną i przednią) opadnie nieco. Kolejną czynnością będzie wykręcenie trzpienia mocującego poduszkę (zdjęcie 1, element 2, kolor czerwony). Po wykręceniu i wysunięciu trzpienia będzie możliwość większego opuszczenia belki (tak jak pokazano to na zdjęciu 2). [center:9324e0742b] [/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjęcie 2[/center:9324e0742b] Opuszczenie belki w znacznym stopniu ułatwia dostęp do śrub mocujących obejmę poduszki silnika, która jest mocowana od strony silnika, od Twojej strony znajdują się jedynie przyspawane do belki "kwadraty" z gwintem (wyróżnione na zdjęciu 2, oraz element 3 oznaczony kolorem niebieskim na zdjęciu 1). Kiedy już wykręcisz poduszką musisz zająć się usunięciem starego wkładu. Ja zacząłem od usunięcia metalowej tulei w którą wkładany jest mocujący trzpień. Z jednej strony guma była zupełnie zerwana więc pozostało mi jedynie przecięcie drugiej strony. Następnie w miejscu małego ząbka wyróżnionego kolorem czerwonym na zdjęciu 3 dokonałem nacięcia metalowego pierścienia w którym osadzona była guma. Teraz przyda się przecinak i młotek, wykorzystaj ząbek i uderz od zewnętrznej strony pierścienia tak aby załamał się on i wszedł do środka na całej szerokości pierścienia (tym sposobem skrócisz promień metalowego pierścienia i swobodnie wybijesz go z obejmy. [center:9324e0742b] [/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjęcie 3[/center:9324e0742b] Po pozbyciu się poprzedniego wkładu musisz umieścić na jego miejscu nowy. W moim przypadku kupiłem poniższy produkt: [center:9324e0742b]wkład [/center:9324e0742b] [center:9324e0742b] [/center:9324e0742b] Jeśli ktoś ma dojście do używanych części (w dobrym stanie) to może nabyć kompletna poduszkę (łącznie z metalową ramą mocowania) z rozbiórki innego samochodu. W tym momencie wymiana będzie łatwiejsza gdyż nie ma problemu z usuwaniem starego wkładu. Do wprasowania nowej poduszki użyłem imadła. Na zdjęciu 3 widać częściowo wprasowany wkład poduszki (mniej więcej w połowie), przy wciskaniu go zwracaj uwagę aby był on umieszczany w obejmie mocującej w miarę równomiernie. Jak uporasz się i z tym zadaniem zostanie Ci jedynie poskładanie wszystkiego do kupy: przykręcasz obejmę poduszki do belki > unosisz belkę (z zamocowanym wkładem) ku górze> mocujesz trzpień łączący silnik z poduszką > przykręcasz wzdłużną belkę do podłogi. Na zdjęciu 4 widać zamocowaną nową poduszkę - jeszcze przed uniesieniem belki. [center:9324e0742b][/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjęcie 4.[/center:9324e0742b] Zwalniasz podnośnik. Praca skończona. Podsumowanie kosztów prac: wkład poduszki silnika - 85 zł + ok. 1 godzina "leniwej" pracy Koszt naprawy w serwisie: poduszka (domyślam się że kompletna łącznie z obejmą) 380 zł + 100 zł robocizna. Ps. To mój pierwszy post na forum, proszę więc o wyrozumiałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Dobra robota :one: Możesz jeszcze wrzucić tutaj http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 20 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Jak znajdę chwilkę to dodam ten mały tutorial do tamtego działu. Pozdrawiam. PS. Jeszcze mała uwaga co do tego jak zdiagnozować że coś złego dzieje się z tą poduszką. Po pierwsze to wiadomo ... można sprawdzić, w moim przypadku zniszczenia były na tyle duże że od razu było widać zniszczoną gumę. Do naocznego sprawdzenia wymagany jest jednak swobodny dostęp do podwozia. Po drugie poduszka ta ma wpływ na zachowanie się samochodu przy ruszaniu. W moim samochodzie przy zmianach biegów (szczególnie niższych) samochód wpadał w drgawki oraz dodatkowo lewarek miał tendencję do pływania góra dół, w zależności od tego jakie siły skręcające działały na silnik i skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ajac Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 pgeca zrobiłeś kawał dobrej roboty. Świetny opis i zdjęcia. Brawo :one: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykr1 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 szkoda ze wczesniej tego nie napisales :/ ja wlasnie jestem w trakcie wymiany i tak: nowa poduszka w serwisie to koszt 450zl, używana na allegro 100zl, orginal ale kupiony w sklepie a nie w servisie 280zl i taka ja kupilem bo nie wiedzialem ze mozna wklad kupic i mam 200zl w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Wcześniej napisać nie mogłem ... bo nie posiadałem almery ... świeży nabytek nowe doświadczenia . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ajac Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Tak naprawdę to Ci tego nie życzę, ale gdybyś jeszcze coś naprawiał w swoim autku, to opisz swoje działania z sobie właściwą starannością, a połowa tego forum będzie Cię hołubiła i spodziewaj się słów "pgeca na prezydenta". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 23 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Oby oby ... bo na razie almera i tak (bez napraw) generuje mi koszty a do tego wszystkiego szykuje się kupowanie zimowego obuwia do niej ... pocieszające jest to że w przypadku tego wydatku będzie on jednorazowy (na kilka lat). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarioLU Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Witam Jestem tu nowy, też z Lbn i mam identyczny problem w mojej 1,5 FL. Właśnie byłem u mojego mechanika i mam tą samą - tylną poduszkę do wymiany. Wydaje mnie się, że 1,8 i 1,5 maja tak samo. Możesz napisać gdzie kupiłeś, bo w zaprzyjaźnionej hurtowni nie mają :/ Pozdrawiam, Mario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 24 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Witam. Ja kupiłem w tym miejscu: http://www.tedgum.pl/ PODUSZKA-SILNIK-SKRZYNIA-TYLNA Z tym, że w tej chwili nie działa strona tego producenta więc nie mogę sprawdzić czy ta poduszka jest uniwersalna, o ile mnie pamięć nie myli to poduszka była określona jako poduszka do silnika QG18DE. Ewentualnie jeśli sytuacja się nie poprawi to skontaktuj się mailowo z tą osobą: marcinzebik@tedgum.pl Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek2711 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witam. Ponieważ wykonałem pewną pożyteczną rzecz przy mojej almerze, więc postanowiłem napisać Wam dziś wieczorem mały artykuł do poduszki ... a w zasadzie o tylnej poduszce pod silnikiem. Rzeczy niezbędne do wykonania tej operacji: swobodny dostęp do spodu samochodu - przynajmniej kanał najazdowy klucze 16, 13 (najlepiej nasadkowe + ewentualnie grzechotka), fajkowa13 podnośnik prasa lub dobre imadło (do wprasowania nowej gumy) młotek, przecinak, nóż (i inne rzeczy potrzebne do pozbycia się starego metalowo-gumowego wkładu). Podstawowa rzecz jaką musisz wykonać to delikatne uniesienie silnika. Osobiście do wykonania tej czynności użyłem podnośnika hydraulicznego którego ramie podstawiłem pod skrzynię biegów. W zasadzie to nawet nie tyle podniosłem silnik co oparłem i usztywniłem go ramieniem podnośnika. [center:9324e0742b][/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjecie1[/center:9324e0742b] Po wstępnych przygotowaniach można zabrać się do właściwej pracy. Odkręcamy śruby oznaczone kolorem zielonym i cyfrą 1 na zdjęciu 1. W tym momencie wzdłużna belka mocująca 2 poduszki (tylną i przednią) opadnie nieco. Kolejną czynnością będzie wykręcenie trzpienia mocującego poduszkę (zdjęcie 1, element 2, kolor czerwony). Po wykręceniu i wysunięciu trzpienia będzie możliwość większego opuszczenia belki (tak jak pokazano to na zdjęciu 2). [center:9324e0742b] [/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjęcie 2[/center:9324e0742b] Opuszczenie belki w znacznym stopniu ułatwia dostęp do śrub mocujących obejmę poduszki silnika, która jest mocowana od strony silnika, od Twojej strony znajdują się jedynie przyspawane do belki "kwadraty" z gwintem (wyróżnione na zdjęciu 2, oraz element 3 oznaczony kolorem niebieskim na zdjęciu 1). Kiedy już wykręcisz poduszką musisz zająć się usunięciem starego wkładu. Ja zacząłem od usunięcia metalowej tulei w którą wkładany jest mocujący trzpień. Z jednej strony guma była zupełnie zerwana więc pozostało mi jedynie przecięcie drugiej strony. Następnie w miejscu małego ząbka wyróżnionego kolorem czerwonym na zdjęciu 3 dokonałem nacięcia metalowego pierścienia w którym osadzona była guma. Teraz przyda się przecinak i młotek, wykorzystaj ząbek i uderz od zewnętrznej strony pierścienia tak aby załamał się on i wszedł do środka na całej szerokości pierścienia (tym sposobem skrócisz promień metalowego pierścienia i swobodnie wybijesz go z obejmy. [center:9324e0742b] [/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjęcie 3[/center:9324e0742b] Po pozbyciu się poprzedniego wkładu musisz umieścić na jego miejscu nowy. W moim przypadku kupiłem poniższy produkt: [center:9324e0742b]wkład [/center:9324e0742b] [center:9324e0742b] [/center:9324e0742b] Jeśli ktoś ma dojście do używanych części (w dobrym stanie) to może nabyć kompletna poduszkę (łącznie z metalową ramą mocowania) z rozbiórki innego samochodu. W tym momencie wymiana będzie łatwiejsza gdyż nie ma problemu z usuwaniem starego wkładu. Do wprasowania nowej poduszki użyłem imadła. Na zdjęciu 3 widać częściowo wprasowany wkład poduszki (mniej więcej w połowie), przy wciskaniu go zwracaj uwagę aby był on umieszczany w obejmie mocującej w miarę równomiernie. Jak uporasz się i z tym zadaniem zostanie Ci jedynie poskładanie wszystkiego do kupy: przykręcasz obejmę poduszki do belki > unosisz belkę (z zamocowanym wkładem) ku górze> mocujesz trzpień łączący silnik z poduszką > przykręcasz wzdłużną belkę do podłogi. Na zdjęciu 4 widać zamocowaną nową poduszkę - jeszcze przed uniesieniem belki. Witam,mam ten sam problem.Właśnie mam zrobić to samo.Proszę powiedzieć czy w chwili obecnej auto sprawuje sie dobrze?Mówlili mi ,ze te poduszki a "Tedgumu" są bardzo twardze i wykonują małe przebiebi.Proszę o odpowiedź.Jarek2711 center:9324e0742b][/center:9324e0742b] [center:9324e0742b]Zdjęcie 4.[/center:9324e0742b] Zwalniasz podnośnik. Praca skończona. Podsumowanie kosztów prac: wkład poduszki silnika - 85 zł + ok. 1 godzina "leniwej" pracy Koszt naprawy w serwisie: poduszka (domyślam się że kompletna łącznie z obejmą) 380 zł + 100 zł robocizna. Ps. To mój pierwszy post na forum, proszę więc o wyrozumiałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pellee Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 pgeca w jakim modelu almery wymieniałes tą poduszke,mam podpbny problem trzęsie mi autem dosc bardzo jest to wina poduszki tylko jeszcze nie wiem jakiej może tej tylniej co ty wymieniałes,ja posiadam almerę 1.5 dci 2004 rok , ta częsc którą wymieniłes pasuje do mojego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Ja robiłem wymianę dla silnika 1.8. Do Twojego jest pewnie inne mocowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazdziochhh Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Moge potwierdzic na 100% ten wkład http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=33_686_2149_5469&products_id=2734 pasuje do naszych Almerek Tino. Dzisiaj wymieniłem wszystko ładnie sprawnie poszło już nie buja lewarkiem od zmiany biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Moge potwierdzic na 100% ten wkład http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=33_686_2149_5469&products_id=2734 pasuje do naszych Almerek Tino. Dzisiaj wymieniłem wszystko ładnie sprawnie poszło już nie buja lewarkiem od zmiany biegów Szkoda tylko, że to nie jest dział Tino. /a nie każdy szuka lub mu się nie chce wertować po całym forum/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Witam. Ja sobie właśnie szukam różnych opisów o poduszkach silnika i skrzyni bo mi coś narywa silnikiem nawet jak rozgrzany jest ale podczas jazdy jest znośnie.Patrzałem tak na szybko i te poduszki z przodu wyglądają na całe to może tylne w kiepskim stanie... I mam pytanie czy ktoś wymieniał takim amatorskim sposobem inne poduszki ? Czy duż pracy tam trzeba czy są jakieś poważne schody? Auto Nissan Almera Tino 2.2 Di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wns Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Ciekawe czy opis pasuje do silnika QG15? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Ciekawe czy opis pasuje do silnika QG15? Musisz położyć się pod swoim samochodem i porównać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.