Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] pytania o abs


Gość sejnowskikarol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sejnowskikarol

witam, mam almerke z 98r. ma abs, i tarczowe chamulce na wszystkich kołach, przód działa elegancko, a problem jest z tyłem, nie zacina kół, i mam pytanie czy na tylnej osi też jest abs, bo na ręcznym koła zatnie, nie są zapowietrzone ani nic,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abs działa na wszystkich kołach.

 

Na ręcznym nie działa ABS - zapoznaj się z budowa hamulca a sam dojdziesz do wniosku dlaczego tak jest - tu działa linka a nie hydraulika

 

Przednie koła zawsze lepiej hamują i często właśnie dlatego czujesz działanie abs tylko na przedniej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest wszystko ok. Przednie hamulce sa zawsze silniejsze niz tył i dlatego zauważasz działanie ABS na przednich kołach. Z tyłu praktycznie tego nie ma. Zauważ ze nawet na filmikach reklamujących ABS zawsze pokazują przednie koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest zgadzam się z powyższymi, proponuje też przeczyszczenie hamulców z tyłu u mnie był taki problem że w ogóle nie zaciskały a tarcze miałem zardzewiałe, wymienione klocki i tarcze coś tam przedmuchane te tłoczki i coś jeszcze i śmiga jak ta lala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że u mnie jest taki problem że widać jak tylne tarcze są nieużywane, są poprostu cały czas zardzewiałe, a przednie aż się świecą, a właśnie chyba tył wogule nie chamuje
tył ma to do siebie że jak jest trochę nie używany to bardzo szybko rdzewieje. proponuje ci iść do zakładu i przeczyścić tłoczki nie tłoczki, sprawdzić układ czy działa. rozłożenie siły hamowania z tego co pamiętam to przód 65% tył 35 lu 40 % jakoś tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że u mnie jest taki problem że widać jak tylne tarcze są nieużywane, są poprostu cały czas zardzewiałe, a przednie aż się świecą, a właśnie chyba tył wogule nie chamuje

 

A klocki w całości to Ty masz aby z tyłu w ogóle, bo wygląda na to, że możesz je mieć dokładnie starte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak ktoś pare postów wcześniej wspomniał, jest na tylnej osi regulator siły hamowania, na 98% on jest przyczyną że tylna oś ma hamulce takie jak ma, są dwie szkoły odnośnie tego regulatora usunąć dziada i mieć cały czas taką samą siłe hamowania na tylnej osi, bo własnie ten regulator reguluje siłe hamowania zależnie od obciążenia tyłu pojazdu, lecz odrazu uprzedzam że wtedy tył może zaskoczyć kierownika szczególnie na zakręcie i może auto się innaczej zachować niż normalnie przykładowo tyłek zaczenie wyprzedzać przód. Lub udanie się do warsztatu i oni zależnie co się stało z regulatorem albo go zregenrują lub wymienią na nowy. Tak czy siak jeżeli się nie ma samodzielnego zaplecza garażowo/warsztatowego z należnym pojęciem na ten temat to polecam udani sie do mechanika on już będzie wiedział co zrobić aby było cacy rolą klienta tylko będzie dostarczenie $$ a następnie radość z jazdy :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...