Gość chmielo Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 :029: witam . mam pytanko - czy górny wahacz z p10(mam na części) pasuje do p11. a pytam gdyż podejrzewam jego uszkodzenie, coś skrypi a przy skręcaniu kół na maxa lewe ociera o nadkole-no i ściąga w prawo( na szarpakach nic nie wyszło-jest ok) a nie jest! pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majster51 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 tak wachacze te pasuja i po wymianie wachaczy na nowo bedziesz musiał ustwic zbierznosc koł u mnie po wymianie gornych wachaczy zbierznosc zmieniła sie bardzo mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 :029: witam . mam pytanko - czy górny wahacz z p10(mam na części) pasuje do p11. a pytam gdyż podejrzewam jego uszkodzenie, coś skrypi a przy skręcaniu kół na maxa lewe ociera o nadkole-no i ściąga w prawo( na szarpakach nic nie wyszło-jest ok) a nie jest! pomocy Witam. Może to wahacz górny , a może nie. Ja miałem podobnie podczas skręcania maksymalnie w lewo obcierało mi o nadkole, a podczas jazdy ściągało w prawo :zly2: (szczególnie przy przyspieszaniu). Zbieżność ok, na szarpakach ok. Dopiero taki stary szpenio podniósł autko do góry. I za pomocą łom-łapki sprawdził sworznie dolnego wahacza. Po prawej był nieźle wybity. Podkreślam jeszcze raz, że na szarpakach nic nie wyszło. Wymieniłem oba i jak ręką odjął. Górne wahacze też już dwa razy wymieniałem, ale one nie wpływały specjalnie na prowadzenie było słychać tylko wredne skrzypienie, a jak już były mocno wyrobione to stukały. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 chmielo, jesteś pewny, że koło obciera Ci o nadkole? Mnie też tak się wydawało, ale skręciłem na postoju na maxa i.... i w lewo i w prawo słychać charakterystyczny głos a to pompa wspomagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Wachacze pasuja i do p10 i do p11. U mnie po wymianie gornego wachacza nie zmieilo sie nic ze zbieznoscia. Gorny wachacz odpowiada za kat nachylenia kola, zbieznosci ustawia sie na koncowce dracka kierowniczego, mowie jak bylo u mnie, byc moze czasem trzeba zbiezosc po wymianie wahacza ustawic... A nie przysoliles gdzies w dziure? moze polecialo cos na dolnym wahaczu i dlatego sciaga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 witam- ociera na bank , z natkola nie wiele zostało i jest ślad obrysu opony, a sworzenie wymieniane ,jak szarpię za koło na postoju to słychac skrypienie A ekspert w dziedzinie szarpaków wyklucza dolny wahacz i sworznie a no i zauważyłem jak by łożysko głośniej pracowało co wiązało by się ze zmianą kąta nahylenia koła tu dzierz wahacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 chmielo obciera Ci bo jest coś krzywo, czy raczej, bo masz dobite sprężyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 sprężyny są ok. sprawdzę ponownie sworznie dolnego wahacza i wymieni górny wahacz- różne jak widzę są opinie i już głupieje więc zrobię jak wyżej napisałem albo wymienie całośc zawieszenia z p10 do p11 (ale sprawdzę oko w oko czy wszystko pasuje - mam taką możliwośc) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Zawieszenie przednie z P10 pasuje do P11, są małe różnice ale nie istotne, nie mają wpływu na kąty, zbieżność itp. Jak ociera Ci koło to coś musi być skrzywione albo potężnie wybite w zawieszeniu, inna opcja to niewłaściwy rozmiar opon, źle dobrane ET felgi, były jakieś zmiany przy kołach, felgi, opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 opony 195/65 a felgi to alu 15 nissanowskie lewa strona auta ociera, a prawe koło nie - górny wahacz skrypi ale podobno niema wpływu na ściąganie ,podejrzewam jednak w dolnym wah. sworznie i je wymienie na początek - jak nie pomoże to przeszczep z p10 całośc zawiesz.dodam iż szarpaki wykluczyły jakie kolwiek luzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł28 Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Jeżeli autko miało dzwoneczek to będzie obcierać, na pewno pomoże wykonanie pomiaru geometrii kół wraz z przesunięciami wzdłuż i w poprzek osi pojazdu, a rozmiar opon nie powinien być 195/60R15?? 5% wyższa opona to jakiś 10-15mm większa średnica koła??!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 opony 195/65 a felgi to alu 15 nissanowskie lewa strona auta ociera, a prawe koło nie - górny wahacz skrypi ale podobno niema wpływu na ściąganie ,podejrzewam jednak w dolnym wah. sworznie i je wymienie na początek - jak nie pomoże to przeszczep z p10 całośc zawiesz.dodam iż szarpaki wykluczyły jakie kolwiek luzy Obciera i obcierać będzie na takich oponach przy max skręconych kołach, bo na feldze 15'' powinieneś mieć 195/60. I nie teoretyzuję tylko wiem, bo na zimę też takie gumki zakładam i obciera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Władek Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 pytanko w jaki sposób mozna wybic te tulejki z wahacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Temat wielokrotnie poruszany , chyba najlepiej opisany post na temat górnych wahaczy. Są dwa rodzaje górnych wahaczy 1- na tulejce obrotowej 2- na tulejce gumowej Tu masz linka an inny post żeby zobaczyć jak to wyglada. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...c&start=105 Tam nie ma żadnych zabezpieczeń Ja rozbieram w ten sposób wahacz: Łapię kombinerkami za tulejkę i staram się wyciągnąć tuleje z uszczelniaczem do siebie ( to jest wciśnięte jak dekielek od farby w puszce) potem smar i skręcasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.