Gość lukasz79pulawy Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Podczas jazdy na niewielkiej prędkości (np.2gi bieg) i skręcie w prawo gdy przyhamuje w tym zakręcie słychać regularne do obrotu koła bicie - obcieranie. Nie dość, że jest to słyszalne to odczuwam to również lekko na pedale hamulca. Mechanik po podniesieniu auta o obejrzeniu sprawy nic nie zobaczył. Stwierdził że jest to pewnie rdza na tarczy hamulcowej. Występuje to rzadko (raz na dzień - dwa) lecz już ze trzy miesiące. Czy ma racje czy to może być coś innego? PS - Dzisiaj również odczułem ten efekt przy prostym podjeździe do garażu, który jest lekką górką, po przyhamowaniu na niej dało się to odczuć (co dziwne tym razem bez skrętu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danolek Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 musisz zmienic mechanika jak na moje oko laika,ale jednak poparte doswiadczeniem przyczyn moze byc kilka : 1)hamulce - np. abs,moze wariowac i sie sam zalaczac,przyczyn jest wiele - przewod abs ktory przy skrecie nie lączy, moze cos z tarczą - trzeba pojechac do (innego niz ten co nie zdiagnozowal usterki) mechanika,niech zdejmie kolo i popatrzy 2)bąbel na oponie? albo felga krzywa? trzeba pojechac do mechanika i najlepiej wziac go na jazde probną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 ja bym obstawił luzy w zawieszeniu. Koło sie przestawia w zależności od ułożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zecikk Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 ja bym byl za skrzywiona tarcza albo klocuszki sie koncza powowli.tez wtedy sie zdarza taki objaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz79pulawy Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Luzów w zawieszeniu nie ma bo było robione i powymieniałem niektóre kończące żywot jego części. Klocki hamulcowe też są nowe. ABS się nie świeci podczas tych drgań i nie sądzę, że to jego wina ponieważ jak przejadę kilka kilometrów to objaw znika. Byłem dzisiaj ponownie u mechanika i powiedział mi ze to na 99% wilgoć powoduje rdzewienie tarczy i te objawy - rzeczywiście w lecie tego nie było. Stwierdził, że mam się tym nie przejmować. Jednak wymienię chyba te tarcze. Co o tym sądzicie? Być może rzeczywiście podczas hamowania gdy jest nacisk masy auta na przednie koła i gdy w tym momencie przyhamuje klocek może złapać jakoś przyrdzewiałą część tarczy. Dodam, że zdarza się to rzadko - to tłumaczyło by również to zjawisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wlod61 Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Miałem coś takiego gdy jeździłem P10. Wyrobiona tarcza z lekkim rantem na obwodzie i kończące się klocki. Czasami klocki układały się podczas skrętu tak, że ocierały o wystający ponad płaszczyznę tarczy rant. Wymiana klocków pomogła. pozdrawiam wlod61 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Silas Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 luz w zawieszeniu?? końcówki drążków sprawdzałeś? ja miałem wysypany co prawda nie w nysce tylko mazdzie ale objaw podobny - wymiana dała pożądany skutek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.