Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] centralny zamek


Gość Mroziu_84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam klubowiczów piszę o swoim problemie bo coś jest nie tak otóż sprawa dotyczy centralnego zamka w 3 dzwiach posiadam kompler kluczyków z pilotami rano zimą przed jazdą do pracy zazwyczaj odpalałem auto i zamykałem z pilota tak żeby zię nagrzało oczywisćie inne autko bo w tym się tak nieda i pytanie dla czego co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czy dysponuje ktoś może schematem sterowania centralnym zamkiem w almerze n15? mam niby książkę "sam naprawiam", ale akurat ten rysunek jest niekompletny i nic z niego nie wynika. bardzo proszę o pomoc. z góry dziekuję. mój mail : register1@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robert1508

Do: Mroziu_84 - Ja w swojej 3-drzwiowej almerce posiadam fabryczny zamek centralny, do którego dostawiłem centralkę alarmu z pilotami. Teraz juz mam dwa komplety kluczyków (kupilem samochód tylko z jednym kluczykiem i sobie dorobiłem) i czasem tez tak robię, że odpalam samochód jednym kompletem a zamykam drugim. I działa to u mnie bez problemów to zamykanie porzez kluczyk (tradycyjnie) zamykam centaralnym zamkiem oboje drzwi, a jak zamykam pilotem od alarmu, to również zamykam tylko centaralny zamek, bez uzbrajania alarmu, ponieważ alarm ma sygnał, że samochód jest odpalony.

Ogólnie wszystko działa w jak najlepszym porządku.

 

Do: master_pw - Napisz mi co chcesz zrobić a postaram się Ci pomóc.

W takich ksiązkach nic nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Robert1508 : Posiadam również almerke n15 3 drzwiową z fabrycznym centralnym zamkiem... Chciałbym sobie podłączyć otwieranie na pilota. Mógłbyś napisać w prosty sposób co i jak poklei podłączyć... Chcę kupić jakiś sterownik w granicach 70zł, zastanawiam się nad sterownikiem MIKRO-STER LUX, tylko co potem... jak to podłączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podlaczam sie do tematu, jako iz chcialbym otrzymac odpowiedz na kilka nastepujacych pytan;

 

W Almerze ktora kupilem miesiac temu jest system NATS, niestety nie bylo wraz nim pilota.

W jaki sposob mozna sprawdzic czy centralka jest wciaz zaktywna (podejrzewam ze poprzedni wlasciciel ja odlaczyl), lub tez w jaki sposob mozna stwierdzic ze samochod posiadal odbiornik pilota?

 

Chcialbym dokupic pilota i zaprogramowac go, lecz na chwile obecna nie wiem jak sie do tego zabrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Almerze ktora kupilem miesiac temu jest system NATS, niestety nie bylo wraz nim pilota.

NATS to tylko immobiliser wbudowany w kluczyk. Nie ma do tego pilota

 

W Primerze ktora posiadalem wczesniej, kluczyk byl polaczony z pilotem takim jak na zdjeciu ponizej

6f2a_1.JPG

 

W Almerze kluczyk jest identyczny, oraz dodatkowo nalepka NATS raczej utrzymuje mnie w przekonaniu ze jednak samochod posiada immobilajzer. Dletego ponawiam pytanie - gdzie musze szukac centralki oraz jak to zdiagnozowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master_pw

Centralka od immo jest w miejscu, gdzie jest sterownik od centralnego zamka. Znajdziesz go odkręcając taki plastik pod kierownicą, który połączony jest z klapką od bezpieczników. Zdemontujesz go odkręcając 3 śrubki krzyżakowe na dole tego plastiku, na górze trzyma się na zatrzaskach. Jak już odkręcisz te śrubki to szarpnij niezbyt mocno, ale zdecydowanie i wyjdzie. Wtedy Twoim oczom ukaże się widok taki, że zaraz na pierwszym planie w białej puszce jest sterownik centralnego zamka, więc go omijasz i bardziej w prawą stronę za tym sterownikiem jest właśnie to czego szukasz. Dla ułatwienia podam, że jest tam jeszcze jedna płytka za sterownikiem centrlanego zamka po lewej stronie - jest to ten czujnik zapalonych swiateł przy otwartych drzwiach. Dodam, że do tych wszystkich trzech sterowników idą kable w jednym pęczku, tzn rozchodzą się z tego pęczka po kolei do odpowiednich urządzeń, ale to czego szukasz jest na końcu i to właściwie już w panelu środkowym prawie. Myślę, że jak odkręcisz, to będziesz wiedział gdzie szukać. W razie czego, jeśli masz książkę Sam naprawiam to na str. 213 jest rysunek, gdzie trzeba tego szukać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robert1508

Jestem na 99% pewny że system NATS w Almerach nie ma pilota, immobilizer jest wyłączany w momencie kiedy wkładasz kluczyk do stacyjki i przekręcasz, a włączany kiedy go wyjmujesz.Sensor od tego znajduje się przy kierownicy.

 

Może tam właśnie powinieneś zacząć szukać. Jeśli masz ten sensor to by znaczyło, że masz immobilizer w kluczyku. Poza tym zobacz, czy w kluczyku masz taki kawałeczek czerwonego plastiku, bo jeśli masz, to znaczy że na pewno masz immobilizer w kluczyku.

 

05666f5049bbbdb6.jpg

 

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

 

A w samej centralce od immobilizera nie radze grzebać chyba, że ma się za dużo kasy na transport lawetą lub na holu do dobrego elektryka w mieście. Bo jak się tam grzebie, to trzeba się liczyć z tym, że auto może się nie odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...