Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Witam Jesztem szczęśliwą posiadaczką Almery Jest to pierwszy diesel w moim życiu. Czy to że wcisnę gaz i silnik reaguje po mniej więcej 1 sekundzie to normalka? To opóźnienie nie jest duże, ale odczuwalne i boję się że trzeba będzie coś naprawiać. Drugim pytaniem jest to, czy poza filtrami i olejem (przejechane 120 tys km rok 2000) przydałoby się na czoś szczególnego zwrócić uwagę? Czy ja jakos narozrabialam ze nikt mi nie odpowiada? Moze glupie pytanie zadaje? Ale prosze o pomoc. Jak bede potrafila pomoc Wam to rowniez chetnie odpowiem. ALe to dopiero poczatek mojej drogi z Almera Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Nie mam dizelka wiec Ci w tej kwestii nie pomogę droga koleżanko, ale możesz być pewna, ze nikt tutaj Cie nie zlekcewazy i jak tylko ktoś bedzie wiedział cokolwiek to na pewno zaraz odpisze :wink: To opoźnienie jest w każdym zakresie obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Witam. Nissany to bardzo trwałe auteczka i przebieg 120 tyś. to niewiele. Proponuję udać się do jakiegoś serwisu nie koniecznie firmowego by dokładnie posprawdzali zawieszenie stan hamulców. Czy coś nie cieknie i czy coś nie jest odkręcone. Jak będzie wszystko OK to jeździć i jeździć . Niestety moja alma jeździ na benzynkę i nie wiem czy ten objaw opóźnionej reakcji na pedał gazu jest normalny :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Niektore diesle tak maja z tym gazem.Jest to calkowicie normalne. Co do wymiany i sprawdzenia to polecalbym: 1.Zmienic olej i filtr oleju 2.Zmienic filtr paliwa. 3.Jesli jeszcze nie byl zmieniany, to zmienic pasek rozrzadu i jesli odzielny jest dla pompy paliwa to takze go zmienic+napinacze i rolki prowadzace. 4.Sprawdzic stan klockow i tarcz hamulcowych. 5.Sprawdzic emperature zamarzania plynu chlodniczego. 6.Sprawdzic stan zawieszenia. To chyba wszystko.Życzę miłej i bezawaryjnej jazdy. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 A po jakim mieście koleżanka śmiga tą swoja almą :?: :D/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Obroty nie lapia na jalowym, od razu po wcisnieciu gazu. Potem jest ok... Jestem z Wawy.. Pozdrawiam i dziekuje za odzew... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 A czy jest ktos z Was uzytkownikiem tego modelu? Moze jakies ciekawe spostrzezenia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TWIN Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Witam nową koleżanke Jeśli twoja Almerka jest z 2000 (tak chyba wyczytałem) to mamy takie same motorki i w ramach sprostowania nie jest to silnik dCi tylko Di - silnik Nissana. Silniki dCi były montowane w nowszych Almerkach i Primerach tak nawiasem mówiąc to są podobno bardziej awaryjne niz te Nissanowskie te motorki pochodzą z Renault czy zostały zrobione ze współpracy z nimi :?: w każdym razie często w nich lecą sprężary(mowa o motorach 2.2) Co do obrotów na biegu jałowym to jest to spotykane w większości dieslów jeśli masz tę samą przypadłość na biegu to nie jest to juz takie normalne. Jedyny efekt na biegu jest taki że auto na początku mniej "ciągnie" wynika to z małych obrotów i nie włączonej jeszcze sprężarce. Ogólnie nasze silniczki Di są całkiem niezłe auto jest zrywne a na 3 i 4 przyspiesza wręcz rewelacyjnie. Spalanie u mnie to coś około 6 na 100 - trasa i coś lekko ponad 7 na mieście Jak na 2.2 to całkiem dobre wyniki. Więcej jak narazie nie powiem bo sam mam mojego diabełka :twisted: od miesiąca . Ogólnie polecam czestą wymiane filtra powietrza gdyż sprężarki w Dieslach są na to bardzo wrażliwe stary filtr = ryzyko przedostania sie jakiś syfów a to może spowodować smierć sprężarki lub nawet jeszcze gorsze akcje - wiem z rodzinnego doświadczenia z Dieslami. Filtry do Almerki nie są drogie. Radze tez dość często zmieniać olej. Aha a tak BTW Dżodżo z tego co się orientuje to w tych motorkach jest łańcuch rozrządu :idea: Pozdro Pozdrawiam i do usług chętnie odpowiem na każde pytanie (i pościków sobie nabije przy okazji ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 A moze wiesz cos ( TWIN ) o częso przepalających żarówkach?? bo non-stop muszę wymieniać !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 A jesli sie pomylilem i jest lancuch to bardzo przepraszam za wprowadzenie w blad.Choc zadko jest spotykany lancuch w dieslach.W kazdym mercedesie jest lancuch,ale ze d almerkach tesh i to w dieslach to nie wiedzialem. Jeszcze raz przepraszam. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 A jesli sie pomylilem i jest lancuch to bardzo przepraszam za wprowadzenie w blad.Choc zadko jest spotykany lancuch w dieslach.W kazdym mercedesie jest lancuch,ale ze d almerkach tesh i to w dieslach to nie wiedzialem. Jeszcze raz przepraszam. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 witam i ja :!: prosimy zdjęcie pod nickiem ew. na moje pw wracając do tematu to może dotykasz żarówki za szkło jak je wkładasz? .spróbuj odtłuścić je przed włożeniem i powinno być lepiej. co do dieselka to: nie możesz go pałować jak jest zimny to po 1. po 2 nie wciskaj gazu do podłigi gdy silnik ma prędkość obrotowa poniżej 1800obr. po 3 po ostrej jeździe nigdy nie gaś motorka od razu daj mu te 2-3min popracować na wolnych obrotach. jak bedziesz stosowała się do tego to bedziesz bezawaryjnie śmigać po polskich wąskich połatanych drogach!!(niedotyczy elementów zawieszenia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Jeżeli chodzi o żarówki to proponuję podjechać do serwisu lub jakiegoś elektryka niech sprawdzi ładowania alternatora. Jeżeli jest za duże to będą się przepalały żarówki. Nie pamiętam jakie żarówki są w tym autku, ale jeżeli H7 to one lubią się przepalać często (średnio wytrzymują około 3 miesięcy). Ewentualnie jeszcze może być luźne lustra w reflektorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Zdjecie niedługo będzie, musze je tylko umieścić w necie... moja Almerka jest srebrna i standardowa. Jeszcze nie przeprowadzałam żednych modyfikacji- no poza chromowaną gałką zmiany biegów bo poprzednia się rozpadła. Zarówki mam H7 i wkręcam w rekawiczkach , ale trafnie powiedziałeś( Zetek ) że mam luźne reflektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Ale pech !!!! Właśnie jestem w szkole i patrzę przez okno na Almerę .... powietrza nie mam w kole. Napompowalam, i... za godzine znów nie mam. Zapas jeszcze gorszy OMG zastrzelę się. Ile kosztują używane opony 195x60 R15 ?? Ma ktoś na zbyciu jakieś 2 stare? Może da sie jakos ja zregenerowac. Tylko ze ona jest delikatnie rozdarta, to nie jest gwóźdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Ile kosztują używane opony 195x60 R15 ?? Używane to kupisz już od jakichś 40zł za sztukę, ale jak mają starczyć choć na sezon to 60-80zł za sztukę. Zaraz pewnie poleci lawina tekstów w stylu " Nie kupuj używanych! Lepiej kupić polskie, tanie, ale nowe ! " itp, itd. Ja powiem tak. W całym swoim motoryzacyjnym życiu nigdy nie miałem nowych opon ( poza jedną parą zimówek ) i nie narzekam. Nie raz używki kupione za 50zł za sztukę posłużyły mi 2-3 sezony ( wyrzucałem bo miały 3-4 mm bieżnika, nigdy nie były łyse ). Jak kogoś nie stać na nówki, to uważam że używki to bardzo dobre rozwiązanie. Tylko trzeba trochę pojeździć, a nie kupować pierwsze, lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Popieram kolege, mam nawet do sprzedania dwie w bardzo dobrym stanie FURIO tylko, ze 185/65/15. Jest ktoś chętny??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Ja swoją przejechałem jak narazie 12 000 km więc silnik jak nowy ale żarówki to fak leca na potęgę (średnio co 8000 km podobno) masakra. Zwłaszcza jak się ma jeszcze o wzmocnionym świetle. Co do zachowania przy starcie to proponuję najpierw lekko dać gazu a potem puszczać sprzęgło. faktem jest, że poniżej 1000 obrotów to nie ciągnie ona wogóle dopiero przy 2000 zaczyna jeździć a potem to już fruwa. i fakt elastycznośc 2 i 3 biegu jest zastraszająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 A co do opon to właśnie miałem założyć taki temat. Niby tak. znam takich co kupuja używki ale jest jeden problem. Zawsze istnieje możliwość, ze opona wyglądaq ładnie, a jednak. Osobiście znam przypadek przejechania na oponie bez powietrza kilku kilometrów. Opona zewnętrznie wygląda dobrze i na używkach pewnie by poszła jak woda, ale czy byś sie odważył taką oponą pojechać w okolicach 200 km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 A macie jakieś miejsca w Warszawie z zaprzyjaźnionymi sprzedawcami takich używanych opon? Może jakieś zniżki dają Klubowiczom A i pytanie do qbasa: w podpisie masz że Twoja almerka ma dCi. Ja mam 2000 roczek mojej, i kolega ( TWIN ) powiedział że nie mam dCi tylko Diesla Nissana Di. Mozesz sie wypowiedzieć na ten temat, jaka jest różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Tak naprawdę to mam silnik YD22DDT więc jeszcze Nissanowski i TWIN ma rację a to jest mój błąd w opisie samochodu, ale jakoś nie przywiązuję do tego wagi po prostu. ważne jest żeby jeździła i paliła jak najmniej. ja trasę około 7 l/100 km ale przy bardzo ciężkiej nodze. Jak narazie to w swoim zmieniłem tylko olej i jeżdżę, ale jak będę miał 15 000 na liczniku to pojadę na wymianę filtrów powietrza i taki miniprzegląd. Wracają do silników to były one produkowane w 3 mocach czyli 90 KM 110 KM i taki mam Produkcja: 09/02/2001 NMUK Sunderland (GB) 136 KM wszystkie w pojemności 2.2 litra. Więc jeśli masz silnik z przed podanej daty to na pewno masz silnik Nissanowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Tak naprawdę to mam dilnik YD22DDT więc jeszcze Nissanowski To znaczy że późniejsze kto produkował?[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Nie no nadal Nissan Tyle, że potem zaczęli montować te silniki też w Renówkach. Nie wiem od kiedy współpracują razem. Co do śilników 2.2 to z tego co pamiętam był recall na wymianę bo coś tam nie było tak. gdzieś czytałem. Tyle, że nie pamiętam źródła. Ale jak twoja ma zrobione 120 000 to bym się raczej nie martwił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cytawa Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Witam , ja tylko w nawiązaniu do tego silnika DCi - to są te same silniki które od lat były montowane w RENAULT - np. Megan, Kango, Clio. I naprawdę są bardzo dobre , sam posiadam Almerkę z silnikiem 1,5 Dci oraz Peugota 2,0 HDi - porównując te dwa samochody jak się zachowują przy starcie - to jest naprawde rożnica oraz w osiągach . Są to dobre i sprawdzone silniki oraz co najważniejsze oszczędne - tylko że trzeba o nie dbać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 e..tam ja wolę i tak grupę tdi a co do oznaczeń to chodzi chyba ic jeden silnik ma a drugi chyba nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.