Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N15 2.0 Diesel duże spalanie


Gość gora333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, almerka to 2.0 diesel z 1996 r. Mam ją od 1.5 miesiąca, mój pierwszy diesel. Na trasie pali ok. 5 l/100 km, natomiast po mieście spala ok. 10 l/100 km. Miasto Lublin, korki różne, często nie jeżdżę po centrum, więc tak dużo nie stoję. Silnik pracuje ładnie, przyspieszenie ok. Na zimnym pali po dotknięciu, ale i na ciepłym szybko też. Czasami, tylko na zimnym, szarpie po ruszeniu, na 2-ce głównie, po dodaniu gazu jest ok.

Co sprawdzić na początek samemu, zanim do mechaników ewentualnie pojadę?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EEE tam 10L w mieście to nie tak dużo na ten silnik :P Oczywiście żartuję,

To co napiszę sam nie zobaczysz. Zmień filtr paliwa, sprawdź wtryskiwacze może ci leją, dodatkowo zobacz czy nie masz zawalonego katalizatora (już nie pamiętam czy w almerze był) może się zawalił (wyciąć i dać rurę), ogólnie nawet zawalony ostatni tłumik powoduje wzrost ciśnienia w układzie wylotowym i zwiększenie zużycia paliwa (oraz osłabienie). Sprawdź dawkę paliwa (podczas rozpędzania nie powinno być za tobą czarnego obłoku jedynie niewielki czarny dymek z rury wydechowej), nie jeździj na wysokich obrotach bo zaraz ci uszczelka siądzie, pilnuj termostatu i czujnika wody i czujnika włączającego wentylator. Oczywiście pilnuj stanu płynu chłodniczego, daj silnikowi się rozgrzać (nie pałuj na zimnym silniku) , jeżeli zdarzy ci się trochę mocniej i szybciej pojeździć to podczas dojeżdżania do miejsca spoczynku daj mu trochę odpocząć i na wolnych pochodzić. Pamiętaj o rozrządzie,pasku do pompy paliwa, słuchaj czy nie stukają ci popychacze hydrauliczne.

Nom chyba wsio :D ogólnie spoko silniczek w trasie nawet 4,5L przy 100km/h

 

Mam nadzieję że nie przestraszyłem na co trzeba uważać i jak się obchodzić. Pamiętaj o odpowiednim oleju, broń cię abyś nie lał full syntetic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie są złe, lecz u mnie wyrobiło się na ich temat pewne zdanie, do póki silnik był seryjnie złożony ,eksploatowany i ktoś o niego należycie dbał to ten silnik jeździł i jeździ i będzie jeździć. A jak pałowany, a nie daj już robiony to za jakiś czas znów coś padnie.

Osobiście mam u siebie 2gi silnik tego typu i 2raz po wakacjach robiłem głowicę :029: Obecnie jestem zadowolony i jak na razie jest tip top. spalanie w mieście w granicach 7-8L (takie porypane miasto). w trasie przy 100-120km/h około 5-5,5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega wyżej pisze w mieście 7-8 litórw w ratsie najniżej udało mi się osiagnąc 5.1 ale też nie mam silniczka w stanie idealnym. Ostatnio mam za wysokie obroty na biegu jałowym i to tez nie zawsze - przeważnie na zimnym silniku ale na rozgrzanym też mu się zdaży.

Co do dymienia to u mnie dymek jest biały - chmurka przy odpaleniu i przy przyśpieszaniu na zimnym silniku tez na biało. Na czarno dymi powyżej 3,5 tysiąca obrotów ale unikam takich wartości.

Kata z tego co Ja wiem w tych autkach nie ma. W listopadzie planuje troche w nim porobić również w silniku więc zobaczymy jakie będa efekty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość LEWANDOP

WITAM,

MOJA N15 Z '98 R. RACZEJ NIE SCHODZI PONIŻEJ 6L/100 NAWET W TRASIE ,MIMO,ŻE NIE PRZEKRACZAM RACZEJ 110KM/H Z RACJI HUKU NIE DO WY3MANIA :D ZA TO W W-WSKICH KORKACH SPALANIE NIE POWINNO PRZEKROCZYĆ 8L/100,WIĘC IMO DYSZKA TO TROCHE PRZYDUŻO :|

DODAM,ŻE MOJA MA 130 000 PRZEBIEGU,PO WYMIANIE OLEJU I FILTRÓW.

PyZDRy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

LEWANDOP, Huk nie do wytrzymania przy 110 ?? U mnie dopiero głośno się robi w zakresie 120-130. No chyba ze masz czulszy słuch po prostu :D U mnie 130 to dokładnie 3000rpm na 5 biegu więc huku wcześniej być nie powinno :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LEWANDOP
LEWANDOP, Huk nie do wytrzymania przy 110 ?? U mnie dopiero głośno się robi w zakresie 120-130. No chyba ze masz czulszy słuch po prostu U mnie 130 to dokładnie 3000rpm na 5 biegu więc huku wcześniej być nie powinno

 

MOŻE TROCHE PRZESADZIŁEM,ALE DO ALMERY PRZESIADLEM SIE Z BENZYNOWEJ ASTRY,WIĘC RÓŻNICA W HAŁASIE JEST SPORA :643: CO DO OBROTÓW,TO JAK DLA MNIE POW. 2000 JEST JUŻ ZA GLOŚNO :/ A 2000 OBR. TO U MNIE DOKŁADNIE 90 KM/h,WIĘC NAPISAŁEM,ŻE RZADKO PRZEKRACZAM 110KM/h (CHYBA,ŻE PRZY WYPRZEDZANIU,ALBO JAK MI SIE ŚPIESZY :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...