Gość gora333 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Witam, almerka to 2.0 diesel z 1996 r. Mam ją od 1.5 miesiąca, mój pierwszy diesel. Na trasie pali ok. 5 l/100 km, natomiast po mieście spala ok. 10 l/100 km. Miasto Lublin, korki różne, często nie jeżdżę po centrum, więc tak dużo nie stoję. Silnik pracuje ładnie, przyspieszenie ok. Na zimnym pali po dotknięciu, ale i na ciepłym szybko też. Czasami, tylko na zimnym, szarpie po ruszeniu, na 2-ce głównie, po dodaniu gazu jest ok. Co sprawdzić na początek samemu, zanim do mechaników ewentualnie pojadę? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Wydaje mi się że sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego po prostu ruch miejski- faktycznie 10 litrów jak na diesla to BARDZOOOOOOO sporo ale może niech się wypowiedzą właściciele N15 w dielsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gora333 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 no właśnie, wiadomo, że po mieście sporo pali, ale z tego co czytałem to N15 po mieście 6-7 l/ 100 km, a nie 10. Nie cisnę gazu mocno, jeżdżę dosyć spokojnie i spodziewałem się podobnego spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Na początek pewnie należałoby pomyśleć o wymianie filtrów powietrza i paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gora333 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 powietrza niedawno zmieniony, ale to samo. Paliwa jak go znajdę to zobaczę, dzięki za sugestie. Na co jeszcze zwrócić uwagę w takim dieselku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 EEE tam 10L w mieście to nie tak dużo na ten silnik Oczywiście żartuję, To co napiszę sam nie zobaczysz. Zmień filtr paliwa, sprawdź wtryskiwacze może ci leją, dodatkowo zobacz czy nie masz zawalonego katalizatora (już nie pamiętam czy w almerze był) może się zawalił (wyciąć i dać rurę), ogólnie nawet zawalony ostatni tłumik powoduje wzrost ciśnienia w układzie wylotowym i zwiększenie zużycia paliwa (oraz osłabienie). Sprawdź dawkę paliwa (podczas rozpędzania nie powinno być za tobą czarnego obłoku jedynie niewielki czarny dymek z rury wydechowej), nie jeździj na wysokich obrotach bo zaraz ci uszczelka siądzie, pilnuj termostatu i czujnika wody i czujnika włączającego wentylator. Oczywiście pilnuj stanu płynu chłodniczego, daj silnikowi się rozgrzać (nie pałuj na zimnym silniku) , jeżeli zdarzy ci się trochę mocniej i szybciej pojeździć to podczas dojeżdżania do miejsca spoczynku daj mu trochę odpocząć i na wolnych pochodzić. Pamiętaj o rozrządzie,pasku do pompy paliwa, słuchaj czy nie stukają ci popychacze hydrauliczne. Nom chyba wsio ogólnie spoko silniczek w trasie nawet 4,5L przy 100km/h Mam nadzieję że nie przestraszyłem na co trzeba uważać i jak się obchodzić. Pamiętaj o odpowiednim oleju, broń cię abyś nie lał full syntetic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Dodam że mój kolega na takim silniczku prawie 400 tys zrobił po czym auto sprzedał i nadal je od czasu do czasu widuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Ogólnie nie są złe, lecz u mnie wyrobiło się na ich temat pewne zdanie, do póki silnik był seryjnie złożony ,eksploatowany i ktoś o niego należycie dbał to ten silnik jeździł i jeździ i będzie jeździć. A jak pałowany, a nie daj już robiony to za jakiś czas znów coś padnie. Osobiście mam u siebie 2gi silnik tego typu i 2raz po wakacjach robiłem głowicę :029: Obecnie jestem zadowolony i jak na razie jest tip top. spalanie w mieście w granicach 7-8L (takie porypane miasto). w trasie przy 100-120km/h około 5-5,5L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gora333 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Dzięki Jastrząb za tyle informacji popatrzę do tego filtra paliwa i wtryskiwaczy. Płyny w porządku się utrzymują, olej też. W razie czego będę pytał jeszcze, dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Dokładnie jak kolega wyżej pisze w mieście 7-8 litórw w ratsie najniżej udało mi się osiagnąc 5.1 ale też nie mam silniczka w stanie idealnym. Ostatnio mam za wysokie obroty na biegu jałowym i to tez nie zawsze - przeważnie na zimnym silniku ale na rozgrzanym też mu się zdaży. Co do dymienia to u mnie dymek jest biały - chmurka przy odpaleniu i przy przyśpieszaniu na zimnym silniku tez na biało. Na czarno dymi powyżej 3,5 tysiąca obrotów ale unikam takich wartości. Kata z tego co Ja wiem w tych autkach nie ma. W listopadzie planuje troche w nim porobić również w silniku więc zobaczymy jakie będa efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 w mieście 8 litrów to nie problem łatwo osiągnąć taki wynik ale 10l to już przesada, może jakieś błąd przy obliczaniu spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEWANDOP Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 WITAM, MOJA N15 Z '98 R. RACZEJ NIE SCHODZI PONIŻEJ 6L/100 NAWET W TRASIE ,MIMO,ŻE NIE PRZEKRACZAM RACZEJ 110KM/H Z RACJI HUKU NIE DO WY3MANIA ZA TO W W-WSKICH KORKACH SPALANIE NIE POWINNO PRZEKROCZYĆ 8L/100,WIĘC IMO DYSZKA TO TROCHE PRZYDUŻO DODAM,ŻE MOJA MA 130 000 PRZEBIEGU,PO WYMIANIE OLEJU I FILTRÓW. PyZDRy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 LEWANDOP, Huk nie do wytrzymania przy 110 ?? U mnie dopiero głośno się robi w zakresie 120-130. No chyba ze masz czulszy słuch po prostu U mnie 130 to dokładnie 3000rpm na 5 biegu więc huku wcześniej być nie powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEWANDOP Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 LEWANDOP, Huk nie do wytrzymania przy 110 ?? U mnie dopiero głośno się robi w zakresie 120-130. No chyba ze masz czulszy słuch po prostu U mnie 130 to dokładnie 3000rpm na 5 biegu więc huku wcześniej być nie powinno MOŻE TROCHE PRZESADZIŁEM,ALE DO ALMERY PRZESIADLEM SIE Z BENZYNOWEJ ASTRY,WIĘC RÓŻNICA W HAŁASIE JEST SPORA :643: CO DO OBROTÓW,TO JAK DLA MNIE POW. 2000 JEST JUŻ ZA GLOŚNO :/ A 2000 OBR. TO U MNIE DOKŁADNIE 90 KM/h,WIĘC NAPISAŁEM,ŻE RZADKO PRZEKRACZAM 110KM/h (CHYBA,ŻE PRZY WYPRZEDZANIU,ALBO JAK MI SIE ŚPIESZY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.