Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] PROBLEM Z MOMENTEM OBROTOWYM


Gość teczowa_tomek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość teczowa_tomek

Na wstępie pozdrawiam wszystkich użytkowników forum , jestem nowym i jest to mój pierwszy post. Mam pytanko , czy wszystkie Primery tak się zachowują , czyli brak przyspieszeni np. z V biegu przy 120km/h auto rozpędza się jak totalny muł . Przed nissanem miałem BMW 325tds w porównaniu do Primery to samolot. Primera zachowuje się tak jak by miała bardzo niski moment obrotowy . Czy powinienem coś sprawdzić , a może wymienić ?

Pozdrawiam teczowa_tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa auta wysokoobrotowe i maja maks. moment obrotowy cos przy okolo 4800 obr/min, a moc maksymalna przy 5700obr/min z tego co pamietam, wiec ja w 80% przypadkow redukuje bieg przy wyprzedzaniu, czy probie "depniecia".

U mnie dodatkowo auto traci duzo na mocy przy wlaczonej klimie tak ze przy probie wyprzedzania juz ja odruchowo wylaczam.

 

PS. przy 120 km/h na V biegu jest ok 3000 obr/min i juz powinien sie w miare zbierac (chyba ze ma wlaczona klime)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość teczowa_tomek

Czyli jednym słowem , należe ją wysoko kręcić. Posiadam klimatronik , który mam ustawiony na automat więc teoretycznie jeżdzę przez cały czas na klimie. Zobacze jaka jest różnica jak ją wyłącze.

Dzięki za podpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja ci moge podac przyklad na maksymalnej predkosci jaka osiagnalem na jezdzie z klima i bez. Jazda z klima to 180 km/h, przy wylaczonej ok 220 km/h, oczywiscie nie po polskich drogach, wiec roznica jest spora i przy przyspieszaniu zawsze odczuwalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam P11 z silnikiem 2.0 benzyna i faktycznie (to czyjś cytat) "życie zaczyna się powyżej 4000 obr/min". Nie ma co porównywać doładowanego diesla z wolnossącym benzyniakiem pod względem momentu, ale zakres użytecznych obrotów i przyjemność wkręcania benzynki - bezcenne :D . Też przesiadłem się z diesla i uczyłem się jeździć moją primerką.

PS. Co do klimy mam dokładnie ten sam efekt tzn. odczuwam spadek mocy o jakieś -15 - 20% czego np. w służbowym Movano 2.5 CDTI zupełnie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed nissanem miałem BMW 325tds w porównaniu do Primery to samolot

Nie ma co porównywać elastyczności przy niskich obrotach w benzyniaku i dieslu. Jak jeździłeś tylko 325 to nie dziwie się, że Primera z V biegu nie jedzie.

Ale jest na to sposób

 

redukujesz na 3 i już jedzie :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... przy wlaczonej klimie tak ze przy probie wyprzedzania juz ja odruchowo wylaczam

 

WOW czyli na trasie robisz to co srednio 5minut :?: ;)

 

No ja na szczescie wiekszosc tras robie na drogach 4 pasmowych wiec ten problem zadko mnie dotyczy, nie mowiac ze nie jestem zwolennikiem klimatyzacji wiec uzywam jej tylko latem i to tez nie zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. z V biegu przy 120km/h auto rozpędza się jak totalny muł

Za to na trojeczce bardzo ladnie za***rdala :) Polecam przestawic sie na wyzsze obroty. Skok tloka jest mniejszy niz w 1.6 - SR20 sie po prostu lubi krecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moja p10 wydaje mi se że ładnie przyspiesza na 5tce tylko że jest za głośna a wł to brakuje 6 biegu by tak koło 100-120 km/h miec 1500 rpm i cisze ..

100 km/h na V biegu to ok 2800rpm a to już dużo

a do 2.5 l TDI to może i faktycznie musi być różnica ....

 

ale zato jak sie redukuje ma II bieg ,,,i jazda lewym pasem do 7000 rpm... bezcenne ,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moja p10 wydaje mi se że ładnie przyspiesza na 5tce tylko że jest za głośna a wł to brakuje 6 biegu by tak koło 100-120 km/h miec 1500 rpm i cisze ..

100 km/h na V biegu to ok 2800rpm a to już dużo

a do 2.5 l TDI to może i faktycznie musi być różnica ....

 

ale zato jak sie redukuje ma II bieg ,,,i jazda lewym pasem do 7000 rpm... bezcenne ,,,,

 

oj to byś chyba szybko autko zarżnął....ten silnik musi mieć minimum te 2000 z hakiem, żeby jako tako jechał ;-)

Benzynkę trzeba kręcić i tyle, utrzymując obroty pomiędzy 4-6 tyś to mu te 325 TDS nie podskoczy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można wyprzedzać i Wyprzedzać :-)

 

Jeżeli trzeba to zrobić dynamicznie to nie ma mocnych...4000 na obrotmierzu musi być.

Oczywiście przy 140 km/h to będzie coś koło 5 biegu :-)

 

Przy 200km/h jest względnie cicho...tylko wycieraczki coś ciężko chodzą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...