Gość AdaSch Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam koledzy, niedawno kupiłem nstępną zabawkę czyli forestera i oczywiście zaliczyłem hamownię. nie wiem jak powinien wyglądać wykres silniczka turbo posiadającego dwa wałki rozrządu ze zmiennymi fazami ale mój wykres wygląda trochę nienormalnie. Dodakowo ten dziwny odczyt AFR. Czy to jest aby normale, że moment tak gwałtownie opada? pozdrawiam i dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 wykres z intecji pewno bo coś na góże nm szybko spadają a co do odczytu AFR to pewno sonda wypadła przy pomierze i sobie z powietrza odczyt wzięła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Dzięki, pojadę jeszcze raz zrobić pomiar. Czy ma duże znaczenie brak nawiewu na IC? test był robiony na zamkniętej masce a z tego co mi się wydaje, przy wyższych prędkościach tego powietrza przez IC sporo przelqatuje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 a jeśli sonda nie wypadła ?? to by oznaczało że masz jeszcze spory zapas powietrza i spore pole do zwiększania dawek czyż nie ?? no chyba że przepławka padła i ECU obcina maksymalną dawkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Powyżej AFR 16 AUTO z TURBO nie ciągnie jest mega stuk i brak generowania jakiejkolwiek mocy, poprostu stanie na stałych obr... Nawiew ma spore znaczenie, hamownie powinna go zapewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 chyba że przepławka padła i ECU obcina maksymalną dawkę Szczerze mówiąc, auto jeździ normalnie, no może poza tym, że czuć jak słabiej ciągnie przy wyższych rpm Powyżej AFR 16 AUTO z TURBO nie ciągnie jest mega stuk i brak generowania jakiejkolwiek mocy, po prostu stanie na stałych obr... Mega stuk, możesz bliżej? spalanie stukowe czy co? Koledzy, czy da się sprawdzić samemu przepływkę?? a może ktoś ma wykresik subarynki z 230 konnym silnikiem? imprezy wrx i forestery takie mają. pozdrawiam i dziękuję za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 a może ktoś ma wykresik subarynki z 230 konnym silnikiem? imprezy wrx i forestery takie mają. takich wykresów to szukaj na forum subaru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 nie chce oceniać forum subaru, ale tam słabiutko z wykresami. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmer Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Mega stuk, możesz bliżej? spalanie stukowe czy co? ta za dlugo bys nie pojezdzil na takim afr zrobiles drugi pomiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Cześć, zrobiłem ponowne testy i już wiem co jest nie tak. Przy bardzo niskim afr sonda się zawiesza i pokazuje takie bzdury. Tylko dalczego jest tak niski afr? czemu silnik zalewany jest taką masą paliwa. Przepływka jest ok. boost wygląda też ok. wykres afr i boost wykres duży pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmer Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Cześć, zrobiłem ponowne testy i już wiem co jest nie tak. Przy bardzo niskim afr sonda się zawiesza i pokazuje takie bzdury. Tylko dalczego jest tak niski afr? czemu silnik zalewany jest taką masą paliwa. Przepływka jest ok. boost wygląda też ok. wykres afr i boost pozdrawiam A skąd pewność że skok AFR spowodowany jest jego początkowo niskim poziomem? - 10 to chyba nie jest aż tak niski AFR by zakłócać działanie sondy. Dolna część wykresu nie świadczy o tym że auto jest jakoś giga zalewane, natomiast górna pokazuje że jest sucho jak cholera. Abstrahując może Ci zalewać jak masz nieszczelności i Ci lewe powietrze skądś bierdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 To że sonda pada sprawdzilismy na hamowni. Faktycnzie się wiesza i wsazuje poziom 20 (ra się zawiesiła i pokazywała idealnie 12 a jak wiemy nie ma czegoś takiego jak idealnie prosty przebieg). Potem czasami trzeba było ją zresetować aby znowu zaczeła działać. Inne wyresy są wporządku i gdyby afr faktycznie był taki wysoki to przebieg byłby inny. Co do afr czytałem opis Coobcia "afr jak to się je" i napisał o poziomie 11-12 a umne spada do 10. Auto niespala dużo więc nie martwie się specjalnie. Co do lewego powietrza to "chyba" gdyby była nieszczelność to ciśnienie nie było by ok. ale to już chyba musiał bys się wypowiedzeć ktoś doświadczony. pozdrawiam p.s. Jadąc codzienne do pracy 20 km przez 45 min w korkach auto, pali 12,6l więc spoko jak na 2.5l turbo. W trasie z bagażnikiem dachowym pali 10l/100 więc też ok. Maksymalana prędkość 240 ogrniczona elektronicznie też jest osiągalna więc mocowo też powinno być ok. Niestety tym autem nie można szybko jeździć ponieważ hamulce są za słabe a mój komplet 330mm brembo z sti nie wchodzi na seryjne 17" więc kicha. Musze kupić 18" ze starszego sti ale też d*pa bo już kupiłem 17" oponki potenza re050a więc narazie sobie nie poszaleję, no chyba, że ktoś się prosi na swiatalch by pogoniła go laodówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmer Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 To że sonda pada sprawdzilismy na hamowni. Faktycnzie się wiesza i wsazuje poziom 20 (ra się zawiesiła i pokazywała idealnie 12 a jak wiemy nie ma czegoś takiego jak idealnie prosty przebieg). Potem czasami trzeba było ją zresetować aby znowu zaczeła działać. Inne wyresy są wporządku i gdyby afr faktycznie był taki wysoki to przebieg byłby inny. Co do afr czytałem opis Coobcia "afr jak to się je" i napisał o poziomie 11-12 a umne spada do 10. Auto niespala dużo więc nie martwie się specjalnie. Co do lewego powietrza to "chyba" gdyby była nieszczelność to ciśnienie nie było by ok. ale to już chyba musiał bys się wypowiedzeć ktoś doświadczony. Ciesz się, że masz za bogato a nie za ubogo 10 to nie jest aż tak zalany, przynajmniej nie wydaje mi sie by bylo to na tyle duzo by były problemy z sondą. btw. Mierzyłeś to na różnych sondach? Skąd ta mapa paliwowa? O jakie ciśnienie Ci chodzi? Doładowanie? Ciśnienie może być ok a nieszczelność może być. Jak nie jest duża to w układzie Ci napompuje jak trzeba ale przez przepływkę pójdzie więcej powietrza i go solidniej podleje. PS zamieść te wykresy trochę większe bo malućkie strasznie są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Cześć, Mapa paliwowa jest fabryczna, Ciśnienie - tak miałem na myśli doładowanie. Da się jakoś normalnie sprawdzić szczelność? wykresy zaraz podmienię wykres duży Co do sondy Niestety nie było innej sondy ale ludzie z warsztatu nie mieli takich problemów z innymi autami turbo ale zaznaczyli tez że nikt nie miał az tak niskiego afr. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmer Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 No da się sprawdzić, zwróć uwagę czy na łączeniach nie jest oplute olejem. Możesz też zrobić se wody z mydłem i ufajdać na łączeniach, spawach etc i zobacz czy bańki nigdzie nie idą. 10 to na bank nie igła ale nie jest jakieś wyjątkowo niskie ARF - bez przesady jest bogato ale widywałem niższe. A na wykresie nawet nie dochodzi do 10 - powinieneś się raczej martwić górnymi wartościami. Nie wiem czemu warsztatowcy twierdzą że sonda głupieje bo jest tak zalany skoro wykres tego nie pokazuje. Jak dla mnie jedyny argument ku temu to to że silnik Ci jeszcze nie popłynął Prawdę mówiąc ja bym poszukał jeszcze kogoś z sondą. A czy to wszystko w ogóle ma jakieś przełożenie na jazdę? Coś się dzieje przy około 4k obrotów? Jakby go tak zalewał przy 4k że aż sonda by głupiała to zdecydowanie powinieneś to czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Cześć, Mapa paliwowa jest fabryczna, Ciśnienie - tak miałem na myśli doładowanie. Da się jakoś normalnie sprawdzić szczelność? wykresy zaraz podmienię wykres duży Co do sondy Niestety nie było innej sondy ale ludzie z warsztatu nie mieli takich problemów z innymi autami turbo ale zaznaczyli tez że nikt nie miał az tak niskiego afr. pozdrawiam tak da sie normalnie sprawdzic szczelnosc zdejmujesz rure od kolektora ssacego oraz z turbo. Jak Emil pisal polewasz woda z mydlem i pompujesz ok. 1.5 bara. (bez zdjecia orurowania raczej sie nie da sprawdzic, bo turbo na luzie nie napompuje Ci tyle przy ilu normalnie jezdzisz). Nie przygasa Ci przy hamowaniu auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmer Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 tak da sie normalnie sprawdzic szczelnosc zdejmujesz rure od kolektora ssacego oraz z turbo. Jak Emil pisal polewasz woda z mydlem i pompujesz ok. 1.5 bara. (bez zdjecia orurowania raczej sie nie da sprawdzic, bo turbo na luzie nie napompuje Ci tyle przy ilu normalnie jezdzisz). Nie przygasa Ci przy hamowaniu auto? ziom jak obsmaruje nalaczeniach i bedzie dawal w pinde i odpuszczal to powinno bombelkowac troche, najlepiej jest zdjac orurowanie ale jest to jakas robota i trzeba miec kompresor a i tak nie sprawdzi w ten sposob laczen na silikonach :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Nie przygasa Ci przy hamowaniu auto? to może być trop. Bardzo żadko, może raz dwa razy w tygodniu gasnie bez powodu ale zawsze przy zatrzymywaniu się auta. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmer Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 no to jest podlany, ale to nie znaczy jeszcze ze jest zalewany za bardzo, wystojone auta moga przy gadac po odpuszczenu jak je na luz wrzucisz czy to wszystko ma jakieś przełożenie na jazdę? Coś się dzieje przy około 4k obrotów? Dławi się? Traci moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Cześć, pobawiłem się i znalazłem. Jeden wężyk z głowicy łączący plastikowy okrągły trójnik nie zapewniał szczelności przy wysokich rpm. Założyłem opaski i od razu się to się czuje pod nogą. Przedtem szedł dziko no 4,5k-5k rpm a teraz do 6,7k rpm przy 7k rpm odcinka nie mam pojęcia co to za ustrojstwo ale wężyków tam jest co niemiara. Odłączasz jeden i od razu check engine i wizyra w aso na cleara. Dzięki koledzy za pomoc p.s. teraz to już mi żaden nissan nie pozostał Micra totalnie skasowana, gość zajechał mi drogę na skrzyżowaniu, przy prędkości 70km/h (licznikowo) przywaliłem przodem. Auto super, nam absolutnie nic się nie stało, ale micrunia do kasacji. Szukam następnej ale na rynku słabo z teknami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.