waszka Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 2 posty wyżej od swojego masz odpowiedź na pytanie. litości Komentarz litości , ani grzeczny , ani potrzebny . Ale cóż świat jest pełen , wszystko wiedzących "ekspertów " - filozofów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Komentarz litości , ani grzeczny , ani potrzebny . Ale cóż świat jest pełen , wszystko wiedzących "ekspertów " - filozofów . grzeczny, chodzi o netykietę nie bądź taki wrażliwy, nic takiego Ci nie napisałem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZibiW Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Witam wszystkich pierwszy raz. Mam małe pytanko, czy sensowne jest lanie do dci z DPF Motula x-clean 5W-40 dla lepszego smarowania a nie 5W-30. Ilość popiołu jest większa (o.8 zamiast 0,6) . Czy ktos ma orient-może Paba- czy ta większa ilość wpłynie na DPFa? Motul pisze, że ten 5W-40 tez jest do DPFa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Lepszego smarowania?czego mianowicie?Wedłóg mnie/w naszym klimacie 5w30 i tyle w temacie."Kluczowym elementem dla których w książkach i instrukcjach serwisowych jest konkretne zalecenie odnośnie lepkości wynika z jednego prozaicznego powodu... - Praca zimnego silnika i jego uruchamianie.Wg. SAE ok. 80% zużycia silnika to właśnie tzw. zimny rozruch, uruchomienie zimne silnika oraz pierwsze kilkanaście km jazdy na wychłodzonym silniku. Silnik zużywa się najwięcej własnie podczas zimnego rozruchu a nie pracy w warunkach optymalnych. Olej osiąga temperaturę optymalną dopiero po ok. 15km jazdy ! Często olej 5W30 po kilku kilometrach ma lepkość dużo wiekszą niż olej 15W40 na rozgrzanym silniku !" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Dobry i obrazowy argument ! . Jak ktoś robi sporo kilometrów po autostradach i drogach szybkiego ruchu, można rozważyć dobry 5W40. Ale na co dzień, tak jak pisze Manix - 5W30 i nie ma co kombinować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 mnóstwo razy podkreślaliśmy, że kluczową sprawą jest odpowiednie smarowanie kiedy jest zimno, żaden Qashqai nie robi 24h Le Mans na wysilonym silniku, nawet na regularną autostradę wystarczy olej z SAE 5W30 i tego bym się trzymał natomiast kwestia technologii. coraz więcej jest FAP/DPF (mokry/suchy), stawia się na eko, więc pojawia się więcej olejów z low SAPS, w sumie zgłębiłem nieco temat i nie ma się czego bać, nawet w przypadku silników benzynowych siarki, popioły zastąpiono bardziej borem, wapniem, inna jest po prostu technologia, inne dodatki od tych z konwencjonalnym SAPS skoro Nissan chce takich olejów również dla benzyn co wynika z korespondencji to znaczy, że wie co robi, chociaż wiadomo są pewne obawy, np. właśnie ta niska liczba zasadowa dla tych olejów (a nasze paliwo, LPG), z drugiej strony podobno oleje z low-SAPS wolniej wytracają TBN reasumując nie dowiemy się dokładnie jak jest, nie ma sensu z tego robić wielkich rozpraw, skoro producent chce oleju z C2 lub C3 do każdego Qashjqaia to taki trzeba kupić propozycji było dużo C3 to ACEA A3/B4, nieco lepsza ochrona C2 to A5/B5 i są to oleje bardziej lekkobieżne, fuel economy weź zatem 5W30 C3 lub 5W30 C2 dobrej firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zaraz padnę... Już 26 stron napisanych, a wniosek praktycznie ten sam, co pewnie na pierwszej stronie... w zasadzie temat jest do zamknięcia wyodrębić z tych 26 stron do 10 postów, uwzględnić propozycje, złożyć i podkleić tym bardziej, że prawie nikt nie zaleje nawet niczego poza specyfikacją świadomie (gwarancja QQ 90% wypowiadających się w tym temacie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Bo nikomu nie chce się poszukać w " wyszukiwarce " !!! - nie można przez 6-lat wałkować ciągle tego samego pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Bo nikomu nie chce się poszukać w " wyszukiwarce " !!! - nie można przez 6-lat wałkować ciągle tego samego pytania. się nie chce się, wystarczy cofnąć stronę - jak się zwróci grzecznie uwagę to zaczyna się drwienie w stylu ekspert, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabek6 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Serwis przy pierwszej wymianie po 25.000km zalał mi do autka olej CASTROL 5W30. Chyba wiedzą co można a czego nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Ciekawe czy chociaż EDGE,a nie MAGNATEC Ten drugi zrobił "furrorę"w aso toyoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Serwis przy pierwszej wymianie po 25.000km zalał mi do autka olej CASTROL 5W30. Chyba wiedzą co można a czego nie 25kkm interwału na olej to zbyt dużo nawet jakby tam nie wiadomo co nalali jeśli Edge to może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabek6 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 25kkm interwału na olej to zbyt dużo nawet jakby tam nie wiadomo co nalali jeśli Edge to może być Zalali Castrol Edge, 25000km to chyba nie tragedia przy normalnej jeździe w instrukcji jest do 30.000km lub 1 rok więc się zmieściłem, auta nie katuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Zalali Castrol Edge, 25000km to chyba nie tragedia przy normalnej jeździe w instrukcji jest do 30.000km lub 1 rok więc się zmieściłem, auta nie katuję tragedia właśnie, taki olej wytrzymuje ok. 10 tysięcy kilometrów w dobrym stanie, potem wypadałoby go zlać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 jeśli Edge to może być Paba, jak byś miał do wyboru tylko Shell Helix i Castrol EDGE, to na coś byś postawił ?? W kontekście zalania do Nissana oczywiście . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red1980 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Wymieniałem wczoraj olej. Mechanik wlał mi Castrol Edge 5W30. Chyba ok. Cena oleju z wymianą - 300 zł/8 litrów (weszło ok. 7,5) + filtr oleju BOSCH 50 zł + filtr powietrza KNECHT 22 zl + filtr kabinowy KNECHT 35 zł. Razem 410 zł - robocizna w cenie części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Paba, jak byś miał do wyboru tylko Shell Helix i Castrol EDGE, to na coś byś postawił ?? W kontekście zalania do Nissana oczywiście . Ranger,jak chcesz zobaczyć jak wygląda EDGE 5W30 po 15k,to możesz obświecić K12 mojej córki.Masakra/gęsta ciemna breja.Teraz zajrzyj na bagnet swój i masz porównanie.Wymieniła w ABC,oni tam jak nie zastrzeżesz,standardowo leją castrol.Niby ta sama klasa a różnicę widać i czuć.Jeśli chcesz to dam ci namiary na sklep profesjonalny gdzie kupisz np.milers'a,AMS itp.zresztą co mi,najwyżej zbanują:http://pro-choice.pl/ oni współpracują z NKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ranger,jak chcesz zobaczyć jak wygląda EDGE 5W30 po 15k,to możesz obświecić K12 mojej córki.Masakra/gęsta ciemna breja.Teraz zajrzyj na bagnet swój i masz porównanie.Wymieniła w ABC,oni tam jak nie zastrzeżesz,standardowo leją castrol.Niby ta sama klasa a różnicę widać i czuć.Jeśli chcesz to dam ci namiary na sklep profesjonalny gdzie kupisz np.milers'a,AMS itp.zresztą co mi,najwyżej zbanują: http://pro-choice.pl/ oni współpracują z NKP Jakoś nie kojarzę... no ale może coś mi umknęło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Paba, jak byś miał do wyboru tylko Shell Helix i Castrol EDGE, to na coś byś postawił ?? W kontekście zalania do Nissana oczywiście . myślę, że prędzej na Helixa, ale nie wybrałbym żadnego z nich słuchajcie, ja sobie obejrzałem nawet sporo takich analiz, jak się połazi po literaturze, poczyta trochę to widać, że obecnie te bazy olejowe są takie jak świat produktów konsumenckich obecnie - żeby sprzedać i gwarancję wytrzymało, nic ponadto te super świetne oleje o za***istych parametrach są też często za***iste przez baaardzo krótki okres używania, te np. typu Redline co krzepną przy -60'C natomiast widać ewidentnie konsekwencje jak się jeździ te 20-30 tysięcy na jednym widać też konsekwencję jak się nie dobierze parametrów takich jak chciał producent oraz gdy się np. stosuje te oleje racing tam gdzie się nie powinno (jak np. swego czasu kolega Kajot czy jakoś tak, przepraszam jak pokręciłem nick) niedługo znów będę wymieniał u siebie i zastanawiam się czy nie ściągać oleju z Niemiec Castrola po SLX bym nie kupił. ten olej w Toyotach niezłego bałaganu narobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 http://pro-choice.pl/ oni współpracują z NKP możesz to rozwinąć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Mają to na dole strony.Tyle wiem.Sam sprawdź. http://pro-choice.pl/ Logo nasze jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 włąsnie widziałem, hmmm, może ktoś coś wie, albo sobie tak poprostu wsadzili na stronę, przecież jak byśmy współpracowali, to widnieli by tez i u nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ranger,jak chcesz zobaczyć jak wygląda EDGE 5W30 po 15k,to możesz obświecić K12 mojej córki.Masakra/gęsta ciemna breja.Teraz zajrzyj na bagnet swój i masz porównanie.Wymieniła w ABC,oni tam jak nie zastrzeżesz,standardowo leją castrol.Niby ta sama klasa a różnicę widać i czuć.Jeśli chcesz to dam ci namiary na sklep profesjonalny gdzie kupisz np.milers'a,AMS itp.zresztą co mi,najwyżej zbanują: http://pro-choice.pl/ oni współpracują z NKP mój Yaris z 1999 roku ma wymieniany olej co 5 kkm / pół roku, najbardziej cenię sobie jazdę na 0w20 uważam, że niekoniecznie trzeba wybierać najdroższy produkt ze sklepu, a często wymieniać i stosować dobry filtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Dobry filtr to podstawa!Co do wymiany co 5kkm to chyba jesteś mooocno przewrażliwiony.Nie róbmy jaj,ale jak ktos chce i stać go na to ...W przypadku córki wymiana co prawda po 15 kkm ale po 18 miesiącach/jazda tylko po mieście i sporadycznie trasa.Wiem że to za długo,ale to jej niedopatrzenie.No i trochę moje.Ale tymi 5kkm/6 miesięcy przy syntetyku pobiłeś wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Potwierdzam, dobry filtr musi być, wymiana co 5kkm to lekka przesadam chyba, że jest to roczny przebieg i stosuje sie zasadę wymieniam co 12 miesięcy, ja wymieniam co 10 kkm ok. 2-3 razy w roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.