ranger Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Dzięki Manix za link. No i przy okazji wyszło, że podpierają się naszym logiem. Może coś z tego wyjdzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Dzięki Manix za link. No i przy okazji wyszło, że podpierają się naszym logiem. Może coś z tego wyjdzie . Kupując na hurtowni którą Ci wskazałem rok temu, masz jednak sporo taniej,a schel jest na 100% z Niemiec.Ale milersa chyba tam nie ma,choć niesprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 do siebie teraz na przegląd będę lał Neste City 5w30 z C2 najprawdopodobniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Kupując na hurtowni którą Ci wskazałem rok temu, masz jednak sporo taniej,a schel jest na 100% z Niemiec.Ale milersa chyba tam nie ma,choć niesprawdzałem. I ja tam wtedy kupiłem . Ale czy był z Niemec to nie wiem - miał polskie etykiety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 I ja tam wtedy kupiłem . Ale czy był z Niemec to nie wiem - miał polskie etykiety. Co masz na myśli mówiąc w przypadku shela "polskie etykiety" One są takie same i tam i tu. Wiem z autopsji.Gdzie byś nie kupił,jest też na nich info w PL,w tych samych miejscach.Można kupić za 29euro w Schwedt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 No właśnie chodziło mi o to, że miał info po polsku pod odklejką z tyłu . Kiedyś jak jechałem do Austrii, to na stacjach Shella widziałem nieco inaczej opisane butelki - dość drogie w stosunku do cen w Polsce. Ale na rynku niemeckim Shell chyba trochę inaczej oznacza swoje oleje. Ale z tego wynika, że akurat Ultra Extra 5W30 wyglada tak samo u nas i u nich . Z tego co pamiętam w Niemczech olej HX7 to 5W40 a u nas 10W40. Mają też HX8, którego u nas nie ma. HX6 u nich to 10W40 u nas 15W40. Ciekawostką jest to, że jak się wejdzie na niemiecką stronę Shella to do Note olejem pierwszego wyboru jest właśnie HX7 ale 5W40 (!!!) a do QQ zgodnie z oczekiwaniami Ultra 5W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 No właśnie chodziło mi o to, że miał info po polsku pod odklejką z tyłu . Kiedyś jak jechałem do Austrii, to na stacjach Shella widziałem nieco inaczej opisane butelki - dość drogie w stosunku do cen w Polsce. Ale na rynku niemeckim Shell chyba trochę inaczej oznacza swoje oleje. Ale z tego wynika, że akurat Ultra Extra 5W30 wyglada tak samo u nas i u nich . Z tego co pamiętam w Niemczech olej HX7 to 5W40 a u nas 10W40. Mają też HX8, którego u nas nie ma. HX6 u nich to 10W40 u nas 15W40. Ciekawostką jest to, że jak się wejdzie na niemiecką stronę Shella to do Note olejem pierwszego wyboru jest właśnie HX7 ale 5W40 (!!!) a do QQ zgodnie z oczekiwaniami Ultra 5W30. Do note 1.4 w germani leją 5w40.Mi w Polmotorze zalali na pierwszym przeglądzie HX7 5W30AV(bardziej do pompowtrysków niż dci)Dletego od tamtej pory sam kupuję olej.cO DO GAMY w PL,TO MASZ TUhttp://www.shellheli...ion=setcat&id=3 Ale i tak nie jest kompletna,ponieważ większość hurtowni kupuje na zachodzie,pomijając oficjalnego dystrybutora. Rangi zwracam honor,co do baniek robią i na wschód i na zachód opisy.Sprawdzilem.Oba są produkowane w de. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 A miał ktoś z Was styczność z olejami firmy FUCHS ? Oglądałem dziś program w tv i pokazali tam bardzo zacne labaratorium badawcze tej firmy. Podobno bardzo wielu producentów samochodów zalewa olejami tej firmy silniki na pierwszym montażu - tak przynajmniej twierdzili w tym programie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 A miał ktoś z Was styczność z olejami firmy FUCHS ? Oglądałem dziś program w tv i pokazali tam bardzo zacne labaratorium badawcze tej firmy. Podobno bardzo wielu producentów samochodów zalewa olejami tej firmy silniki na pierwszym montażu - tak przynajmniej twierdzili w tym programie. bezpośredniej styczności nie miałem, ale krążyłem po forach i ludzie jacyś super zadowoleni z tego oleju nie byli, a zdarzały się głosy, że na XTL bardziej im klepał, itd. generalnie to tam wiadomo, nigdy obiektywne nie będzie natomiast, że te oleje w Niemczech szału nie robią jest już bardziej miarodajne, o wiele bardziej cenią Liqui-Moly, Fusz głównie kojarzy im się ze smarowaniem maszyn rolniczych jak pytałem generalnie na pewno nie są to złe oleje. kiedyś lał je VW na pierwszy montaż, ale teraz nie wiem, mają pewnie kilku dostawców. Pentosin myślę, w Polkowicach stoi podobno oliwiarka Castrola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur07 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Mam zamiar zmienić olej SHELL Helix Ultra 5W-40 na MOTUL 8100 Eco-Clean 5W-30. Czy to dobry pomysł? Czy może zostać nadal przy Shellu? Przebieg 45 tyś km, olej wymieniany co 11 - 12 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Jak nie ma żadnych problemów to ja bym pozostał przy Shellu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 A jakie może mieć problemy,jeżdżąc na dobrym markowym produkcie po 11kkm?Motul,to PAO, grupa IV i estry grupa V,więc technicznie bardzo zaawansowany olej,który w maksymalnie krytycznych warunkach będzie się zachowywał lepiej,ale przy normalnej eksploatacji i tak niskich przebiegach shell też daje świetnie radę(autopsja od m/w 10lat)Do kaśki 5w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 zgoda, to ja nie widze powodu zmiany, jeżeli chodzi o mnie to zmieniłem jakis czas temu z Mobil 5W50 na Castrola 5W40 tylko ze względu na zmianę warsztatu gdzie robie wymianę (mają Castrola) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur07 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 A jakie może mieć problemy,jeżdżąc na dobrym markowym produkcie po 11kkm?Motul,to PAO, grupa IV i estry grupa V,więc technicznie bardzo zaawansowany olej,który w maksymalnie krytycznych warunkach będzie się zachowywał lepiej,ale przy normalnej eksploatacji i tak niskich przebiegach shell też daje świetnie radę(autopsja od m/w 10lat)Do kaśki 5w30. 5W30 w Shellu to tylko Helix Ultra Extra, a ten wydawał mi się bardziej odpowiedni dla diesla. Ale może mi się żle wydawało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 A jakie może mieć problemy,jeżdżąc na dobrym markowym produkcie po 11kkm?Motul,to PAO, grupa IV i estry grupa V,więc technicznie bardzo zaawansowany olej,który w maksymalnie krytycznych warunkach będzie się zachowywał lepiej,ale przy normalnej eksploatacji i tak niskich przebiegach shell też daje świetnie radę(autopsja od m/w 10lat)Do kaśki 5w30. i Motul i Shell to HC poczytaj karty co oczywiście nie znaczy, że HC ma olej dyskwalifikować olejów opartych głównie na PAO czy estrach w sklepach dla nas praktycznie prawie nie ma u mnie zbliża się przegląd i mam dwójkę kandydatów dla siebie: 1/ Amsoil 5w40 AFL 2/ Millers XF Longlife c2 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Sądziłem że cała seria MOTUL SPECYFIC i 8100 to tylko 100% syntetyki,zresztą z tąd to też wynika:"The 8100 Eco-Nergy line of oil is group IV PAO base" http://www.motul.com/pl/pl/products/46 http://motoroils.pl/dlaczego.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Sądziłem że cała seria MOTUL SPECYFIC i 8100 to tylko 100% syntetyki,zresztą z tąd to też wynika: http://www.motul.com/pl/pl/products/46 http://motoroils.pl/dlaczego.html "The 8100 Eco-Nergy line of oil is group IV PAO base" DESTYLATY CIEZKIE 50 <= x % < 100 PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA) OLEJ BAZOWY - 2.5 <= x % < 10 DESTYLATY CIEZKIE 0 <= x % < 1 PARAFINOWE Z EC: 265-169-7 ODPARAFINOWANIA NOTA: H L ROZPUSZCZALNIKOWEGO (ROPA NAFTOWA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 W Germani i Japoni ,jeśli olej nie jest 100%syntetykiem, to są oznaczane "SHC Technology" a nie "Fully synthetic" a tu proszę: ECO-CLEAN + SAE 5W-30, VOLLSYNTHETISCH---->(w pelni syntetyczny!!!) http://www.auto-und-...-5-liter-2.html to IV grupa nie V ,ale nie III 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 (edytowane) u mnie zbliża się przegląd i mam dwójkę kandydatów dla siebie: 1/ Amsoil 5w40 AFL 2/ Millers XF Longlife c2 5w30 Jeżeli w końcu zdecydował się na olej z ACEA: C3 (Amsoil AFL 5w40), to źle trafiłeś, bo ten olej nie spełnia norm BMW, MB do silnika benzynowego i to jest błąd, bo masz benzyniaka. Edytowane 22 Lutego 2013 przez wegit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Jeżeli w końcu zdecydował się na olej z ACEA: C3 (Amsoil AFL 5w30), to źle trafiłeś, bo ten olej nie spełnia norm BMW, MB do silnika benzynowego i to jest błąd, bo masz benzyniaka. Kolego,jeszcze nie ma,bo to nowość,ale już są złożone rekomendacjie:BMW LL-04 Mercedes Benz 229.31,229.51 Porsche A40 Saab Volvo VW 502.00 505.00 505.01 Daimler Chrysler MS-10725 GM Dexos 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Do benzyny lepsze normy: Mercedes Benz 229.3 ,229.5 BMW LL-01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Do benzyny lepsze normy: Mercedes Benz 229.3 ,229.5 BMW LL-01 Tak(ale to zależy od silnika),ten c3 to pasuje szczególnie do diesla,ale do pb też.Myślę że Paba nie będzie kombinował i kupi milersa.A ja,jestem wierny(od 10 lat)shell'owi,bo...nigdy mnie nie zawiódł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Jeżeli w końcu zdecydował się na olej z ACEA: C3 (Amsoil AFL 5w40), to źle trafiłeś, bo ten olej nie spełnia norm BMW, MB do silnika benzynowego i to jest błąd, bo masz benzyniaka. do benzynowego potrzebuję C2 lub C3 i to by było na tyle kwestia tego czy decyduję się na lekki bieg czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 do benzynowego potrzebuję C2 lub C3 i to by było na tyle kwestia tego czy decyduję się na lekki bieg czy nie Po co Ci w QQ olej C3,o HTHS>3.5? Aż tak mu dajesz w palnik?czy prewencyjnie chodzi o łańcuch?(co akurat ja,jestem w stanie zrozumieć)Optymalny jednak wydaje się być lekkobieżny C2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Po co Ci w QQ olej C3,o HTHS>3.5? Aż tak mu dajesz w palnik?czy prewencyjnie chodzi o łańcuch?(co akurat ja,jestem w stanie zrozumieć)Optymalny jednak wydaje się być lekkobieżny C2. z ciekawości, w palnik zdarza się dać, ale nie o to mi chodzi w yarisie miałem już 15w40, 10w40, 5w40, 5w30, 0w30, 0w20 sprawia mi przyjemność lać co chwilę coś innego ten samochód powinien już mieć dawno rozszczelniony silnik, itd. (jak mechanik starej daty rzekł gdy usłyszał co robiłem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.