manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 A słyszaleś o teorii ze nie powinno sie zmieniać zbyt często gatunku,a nawet firmy która robi olej?.0w20 piekna sprawa zimą i w trudnych warunkach,ale na upały jednak ni bardzo,choc toyota dopuszcza ten olej,więc czemu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Z tego moim zdaniem wniosek jest taki, że to wcale nie jest aż tak strasznie istotne olej o jakich parametrach się wleje (w zakresie dopuszczonym przez producenta oczywiście), ważne żeby był markowy, świeży, oryginalny i dość często wymieniany. tak, ale różnica w pracy między 15w40/10w40 a takim 0w20 duża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 ale pomiędzy 5W-30, a 5W-40 będzie całkowicie niewidoczna i pewnie różna w zależności od producenta. różnica niewidoczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 tak, ale różnica w pracy między 15w40/10w40 a takim 0w20 duża 15w40....0w20--->Powiedziałbym OGROMNA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_gdynia Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam, jestem po pierwszym przeglądzie QQ po 12 miesiącach bo przebieg jeszcze nie przekorczył 30tys. Oryginalnie serwis proponował olej Shell Helix 5W-30 jednak ja już wcześniej postanowiłem zmienić na inny, wybór padł na Motul Specyfic 0720. Jednym z kryteriów rezygnacji z oleju serwisowego oprócz jakości była jego cena, koszt oleju do 2,0 dci wg serwisu to 440zł. Ja wybrałem Motula za 260zł a opinie również były pozytywnwe. Uważam że przy normalnym użytkowaniu auta zarówno w zimie jak i lecie olej o parametrach 5W-30 jest wystarczający. Nie ma co kombinować ze zmianą parametrów, bo i tak tego nie wykorzystamy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Witam, jestem po pierwszym przeglądzie QQ po 12 miesiącach bo przebieg jeszcze nie przekorczył 30tys. Oryginalnie serwis proponował olej Shell Helix 5W-30 jednak ja już wcześniej postanowiłem zmienić na inny, wybór padł na Motul Specyfic 0720. Jednym z kryteriów rezygnacji z oleju serwisowego oprócz jakości była jego cena, koszt oleju do 2,0 dci wg serwisu to 440zł. Ja wybrałem Motula za 260zł a opinie również były pozytywnwe. Uważam że przy normalnym użytkowaniu auta zarówno w zimie jak i lecie olej o parametrach 5W-30 jest wystarczający. Nie ma co kombinować ze zmianą parametrów, bo i tak tego nie wykorzystamy. Pozdrawiam. z jaką zmianą parametrów kombinujemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_gdynia Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Chodziło mi o zmianę 5W-30 na inny, np. 15w40, 10w40 czy też inny, nawet 0w40. Każdy robi to co uważa, ja uważam że nie ma sensu zmieniać tych parametrów bo nie użytkuję samochodu w dużych mrozach tak aby płynność oleju aż tak bardzo się zmieniała no i nie jeżdzę rajdowo aby dawać ostro po garach aby mój olej "30" miał sobie nie poradzić przy wyższych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Chodziło mi o zmianę 5W-30 na inny, np. 15w40, 10w40 czy też inny, nawet 0w40. Każdy robi to co uważa, ja uważam że nie ma sensu zmieniać tych parametrów bo nie użytkuję samochodu w dużych mrozach tak aby płynność oleju aż tak bardzo się zmieniała no i nie jeżdzę rajdowo aby dawać ostro po garach aby mój olej "30" miał sobie nie poradzić przy wyższych temperaturach. nikt do tego tutaj nie namawiał co najwyżej niektóre serwisy nie stosują się do zaleceń z książki by stosować 5w30 w pierwszej kolejności, ew. 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 A komu by śię chciało?????????? Ten temat, to jak telenowela z Ryśkiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_gdynia Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Właśnie że czytałem, bo właśnie z tego wątku wyczytałem o oleju Motul, że niektórzy go używają i są zadowoleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 A komu by śię chciało?????????? Ten temat, to jak telenowela z Ryśkiem. brakuje jeszcze jednego znaku zapytania nie chcesz, nie czytaj i nie wypowiadaj się 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 brakuje jeszcze jednego znaku zapytania nie chcesz, nie czytaj i nie wypowiadaj się Zerkam czasami i poczytam, ale i tak mam swoje zdanie i wybrany swój olej. Pisząc swój post wyżej, sugerowałem się postami #503; #504-Twój i #506 ze str.26. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Koledze Mario chyba nie chciało się czytać 27 poprzednich stron... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: A komu by śię chciało?????????? Ten temat, to jak telenowela z Ryśkiem. I to jest to brakuje jeszcze jednego znaku zapytania nie chcesz, nie czytaj i nie wypowiadaj się I to też dobre! Właśnie że czytałem, bo właśnie z tego wątku wyczytałem o oleju Motul, że niektórzy go używają i są zadowoleni. Bo to świetny produkt,pod warunkiem że ....nie podrabiany.(niestety dość często) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 do benzynowego potrzebuję C2 lub C3 i to by było na tyle kwestia tego czy decyduję się na lekki bieg czy nie Jeśli chce się skrócić resurs silnika, tak trzymaj, nie musisz uważać na normy: MB, BMW, VW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Jeśli chce się skrócić resurs silnika, tak trzymaj, nie musisz uważać na normy: MB, BMW, VW... coś więcej? trzeba mieć na względzie, że żeby spełnić dużo norm producenckich trzeba wydać dużo pieniążków a normy te nie zawsze gwarantują, że olej je spełniający będzie super "wyśrubowane" normy Mercedesa czy innego producenta paradoksalnie często spełniają oleje np. firm niemieckich anonimowych na macierzystym rynku (pytanie wtedy od kogo kupują bazy i jak produkują olej) oraz wielcy marketingowcy typu Edge Castrola Nissan nie potrzebuje ani norm MB, ani norm BMW, ani norm VW bardzo dobrze, że o nich poczytałeś, ale nie wciskaj ich na siłę (to moje zdanie z którym nie musisz się zgadzać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Nissan nie potrzebuje ani norm MB, ani norm BMW, ani norm VW bardzo dobrze, że o nich poczytałeś, ale nie wciskaj ich na siłę (to moje zdanie z którym nie musisz się zgadzać) Nie tylko poczytałem, dzięki MB, BMW, VW wiem jaki olej można zalać do QQ benzynowego i ropy. Dodam jeszcze i dzięki Ford, Porsche, Renaut... itd. itp.Sorry, nic nie wciskam, nic na siłę, też wypowiedziałem własne zdanie nie musisz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylweq Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) Witam, Po przeczytaniu ( wyrywkowym) tej dyskusji o olejach poszerzyłem swoja wiedzę. Do kolegów którzy lepiej się orientują mam pytanie który z 3 wymienionych produktów będzie dobry do przeglądu po 120 000 km ( silnik był wymieniany na gwarancji przy 75 000 km ); QQ tekna 2.0 dci 150 ps 2008 rok 1 http://www.millersoi...49§or=Car��XF Longlife C3 5w30 (Code 6230) 2 http://www.millersoi...50§or=Car��Trident Longlife 5w30 (Code 5999) czy może 3 http://www.millersoi...nglife-c4-5w30/ Millers Oils XF Longlife C4 5w30 z góry dziękuje za pomoc do tej pory jeździłem na oryginalnym Nissan 5 w 30 DPF ( jak na zdjęciu) Edytowane 26 Lutego 2013 przez sylweq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 ja bym zalał nr. 3 czyli z typową normą pod dCi Renault z DPF, chociaż każdy z nich się sprawdzi i nie ma to większego znaczenia Trident pewnie będzie najtańszy, jest pozycjonowany nie jako produkt Premium, ale z gamy dla warsztatów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Tak,trójka to 0720. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 sylweq, radzę 1, bo olej diesla ACEA: C1,C2,C3 ma niski % popiołu siarczanego ze względu na DPF, tj. C3 ma wyższy % od C2, a C2 wyższy % od C1, w przykładzie 3 podają ACEA: C4, znaczy się będzie wyższy % od C3 (szkoda że nie podają % pozostałośći po spopieleniu) i to jest gorzej ze względu na DPF (myślę że % dopuszczalny, no wyższy). Dlaczego wybrałem 1, bo można samemu dobrać olej patrząc na tą tablice. http://bevo.mercedes....51= Do silnika diesla wystarcze wbić 229.31, lepiej 229.51 i wszystko Ci wskaże. Nie martw się QQ nie zatrujesz. Dodam, że 1 przykład podany Tobą odzyskasz w podanej tablice i to jest to. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Ale kolego,ten silnik(2.0dCi) wymaga HTHS wyższe niż 3.5Mpa,s więc C4 lub C3 Dlatego C1 I C2 nie mają aprobaty RENAULT/i nie mogą byc stosowane w Nissan 2.0dci. Podkreślilem aprobaty renault/nissan ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF oraz Ford gdzie wymagana jest norma M2C 943-B ACEA C2 (wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF) ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF oraz Volkswagena, Audi, Skoda i Seat z DPF gdzie wymagana jest norma VW 504.00 i VW 507.00 ================================== ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720 =========================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylweq Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Dziękuje za podpowiedzi, Dla silnika będzie każdy z nich dobry, ale ze względu na DPF zaleje 1. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Dziękuje za podpowiedzi, Dla silnika będzie każdy z nich dobry, ale ze względu na DPF zaleje 1. Pozdrawiam Trzeci jest niejako dedykowany do tego silnika,a i w papierach masz zapewne C4.Ale pierwszy to też dobry wybór,chodź ich wybierak mówi- trzeci lub drugihttp://www.millersoi...uk/whichoil.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylweq Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) Trzeci jest niejako dedykowany do tego silnika,a i w papierach masz zapewne C4.Ale pierwszy to też dobry wybór,chodź ich wybierak mówi trzeci lub drugi http://www.millersoi...uk/whichoil.asp Biorąc pod uwagę tabele Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf 1 zamiast 3, ze względu na silnik, Dla PDF lepsza pewnie 3. W instrukcji QQ zalecają ACEA C3 2004 5W30 Low saps. Moim zdaniem tabela fajnie interpretuje zależność pomiędzy ochrona silnika a ochrona DPF i ekologia ps. wybierak z millers podaje w kolejności 1 lub 2 no i jest 4 opcja, jak to w życiu dla niezdecydowanych i zbytnio drążących temat, info ze sklepu, pojawia się tajemnicze EE z nano cząsteczkami ( tak chyba magnatec był reklamowany) Najlepszym dostępnym u nas olejem do Pana auta jest Millers Oils XF C3 5w30. Dodatkowo w tym tygodniu będziemy mieli jego najnowszą odmianę - Millers Oils EE Longlife C3 5w30. Jest to światowa nowość ponieważ posiada on dodatki nanocząsteczek, które do tej pory były dostępne tylko w olejach przeznaczonych dla sportu. Tutaj może Pan poczytać o tym produkcie: http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2013/01/Katalog-Energy-Efficient.pdf Edytowane 26 Lutego 2013 przez sylweq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Ciekawe te wybieraki, ja patrzyłem Renault Kaleosa 2.0 dci(M9R) od 2008 i tam pokazuje XF Longlife C4 5w30 (Code 6231) Co do tego nowego,kusząca alternatywa.I masz babo placek i bądź tu mądry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.