Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A słyszaleś o teorii ze nie powinno sie zmieniać zbyt często gatunku,a nawet firmy która robi olej?.0w20 piekna sprawa zimą i w trudnych warunkach,ale na upały jednak ni bardzo,choc toyota dopuszcza ten olej,więc czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego moim zdaniem wniosek jest taki, że to wcale nie jest aż tak strasznie istotne olej o jakich parametrach się wleje (w zakresie dopuszczonym przez producenta oczywiście), ważne żeby był markowy, świeży, oryginalny i dość często wymieniany.

tak, ale różnica w pracy między 15w40/10w40 a takim 0w20 duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pomiędzy 5W-30, a 5W-40 będzie całkowicie niewidoczna i pewnie różna w zależności od producenta.

różnica niewidoczna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale różnica w pracy między 15w40/10w40 a takim 0w20 duża

15w40....0w20--->Powiedziałbym OGROMNA! :wave:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po pierwszym przeglądzie QQ po 12 miesiącach bo przebieg jeszcze nie przekorczył 30tys. Oryginalnie serwis proponował olej Shell Helix 5W-30 jednak ja już wcześniej postanowiłem zmienić na inny, wybór padł na Motul Specyfic 0720. Jednym z kryteriów rezygnacji z oleju serwisowego oprócz jakości była jego cena, koszt oleju do 2,0 dci wg serwisu to 440zł. Ja wybrałem Motula za 260zł a opinie również były pozytywnwe. Uważam że przy normalnym użytkowaniu auta zarówno w zimie jak i lecie olej o parametrach 5W-30 jest wystarczający. Nie ma co kombinować ze zmianą parametrów, bo i tak tego nie wykorzystamy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po pierwszym przeglądzie QQ po 12 miesiącach bo przebieg jeszcze nie przekorczył 30tys. Oryginalnie serwis proponował olej Shell Helix 5W-30 jednak ja już wcześniej postanowiłem zmienić na inny, wybór padł na Motul Specyfic 0720. Jednym z kryteriów rezygnacji z oleju serwisowego oprócz jakości była jego cena, koszt oleju do 2,0 dci wg serwisu to 440zł. Ja wybrałem Motula za 260zł a opinie również były pozytywnwe. Uważam że przy normalnym użytkowaniu auta zarówno w zimie jak i lecie olej o parametrach 5W-30 jest wystarczający. Nie ma co kombinować ze zmianą parametrów, bo i tak tego nie wykorzystamy. Pozdrawiam.

z jaką zmianą parametrów kombinujemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o zmianę 5W-30 na inny, np. 15w40, 10w40 czy też inny, nawet 0w40. Każdy robi to co uważa, ja uważam że nie ma sensu zmieniać tych parametrów bo nie użytkuję samochodu w dużych mrozach tak aby płynność oleju aż tak bardzo się zmieniała no i nie jeżdzę rajdowo aby dawać ostro po garach aby mój olej "30" miał sobie nie poradzić przy wyższych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o zmianę 5W-30 na inny, np. 15w40, 10w40 czy też inny, nawet 0w40. Każdy robi to co uważa, ja uważam że nie ma sensu zmieniać tych parametrów bo nie użytkuję samochodu w dużych mrozach tak aby płynność oleju aż tak bardzo się zmieniała no i nie jeżdzę rajdowo aby dawać ostro po garach aby mój olej "30" miał sobie nie poradzić przy wyższych temperaturach.

nikt do tego tutaj nie namawiał :) co najwyżej niektóre serwisy nie stosują się do zaleceń z książki by stosować 5w30 w pierwszej kolejności, ew. 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że czytałem, bo właśnie z tego wątku wyczytałem o oleju Motul, że niektórzy go używają i są zadowoleni. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A komu by śię chciało?????????? Ten temat, to jak telenowela z Ryśkiem.

brakuje jeszcze jednego znaku zapytania

 

nie chcesz, nie czytaj i nie wypowiadaj się :D

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brakuje jeszcze jednego znaku zapytania

 

nie chcesz, nie czytaj i nie wypowiadaj się :D

 

Zerkam czasami i poczytam, ale i tak mam swoje zdanie i wybrany swój olej. Pisząc swój post wyżej, sugerowałem się postami #503; #504-Twój i #506 ze str.26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze Mario chyba nie chciało się czytać 27 poprzednich stron... :D

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

 

A komu by śię chciało?????????? Ten temat, to jak telenowela z Ryśkiem.

I to jest to :ball:

 

brakuje jeszcze jednego znaku zapytania

 

nie chcesz, nie czytaj i nie wypowiadaj się :D

I to też dobre! :devil:

 

Właśnie że czytałem, bo właśnie z tego wątku wyczytałem o oleju Motul, że niektórzy go używają i są zadowoleni. :)

Bo to świetny produkt,pod warunkiem że ....nie podrabiany.(niestety dość często)
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do benzynowego potrzebuję C2 lub C3 i to by było na tyle

kwestia tego czy decyduję się na lekki bieg czy nie

Jeśli chce się skrócić resurs silnika, tak trzymaj, nie musisz uważać na normy: MB, BMW, VW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chce się skrócić resurs silnika, tak trzymaj, nie musisz uważać na normy: MB, BMW, VW...

coś więcej?

trzeba mieć na względzie, że żeby spełnić dużo norm producenckich trzeba wydać dużo pieniążków :) a normy te nie zawsze gwarantują, że olej je spełniający będzie super

"wyśrubowane" normy Mercedesa czy innego producenta paradoksalnie często spełniają oleje np. firm niemieckich anonimowych na macierzystym rynku (pytanie wtedy od kogo kupują bazy i jak produkują olej) oraz wielcy marketingowcy typu Edge Castrola

 

Nissan nie potrzebuje ani norm MB, ani norm BMW, ani norm VW

bardzo dobrze, że o nich poczytałeś, ale nie wciskaj ich na siłę (to moje zdanie z którym nie musisz się zgadzać) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan nie potrzebuje ani norm MB, ani norm BMW, ani norm VW

bardzo dobrze, że o nich poczytałeś, ale nie wciskaj ich na siłę (to moje zdanie z którym nie musisz się zgadzać) :)

Nie tylko poczytałem, dzięki MB, BMW, VW wiem jaki olej można zalać do QQ benzynowego i ropy. Dodam jeszcze i dzięki Ford, Porsche, Renaut... itd. itp.

Sorry, nic nie wciskam, nic na siłę, też wypowiedziałem własne zdanie nie musisz.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Po przeczytaniu ( wyrywkowym) tej dyskusji o olejach poszerzyłem swoja wiedzę. Do kolegów którzy lepiej się orientują mam pytanie który z 3 wymienionych produktów będzie dobry do przeglądu po 120 000 km ( silnik był wymieniany na gwarancji przy 75 000 km ); QQ tekna 2.0 dci 150 ps 2008 rok

 

1 http://www.millersoi...49&sector=Car��XF Longlife C3 5w30 (Code 6230)

2 http://www.millersoi...50&sector=Car��Trident Longlife 5w30 (Code 5999)

czy może

3 http://www.millersoi...nglife-c4-5w30/ Millers Oils XF Longlife C4 5w30

 

z góry dziękuje za pomoc

 

do tej pory jeździłem na oryginalnym Nissan 5 w 30 DPF ( jak na zdjęciu) post-24790-0-00974400-1361877073_thumb.jpg

Edytowane przez sylweq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zalał nr. 3 czyli z typową normą pod dCi Renault z DPF, chociaż każdy z nich się sprawdzi i nie ma to większego znaczenia

 

Trident pewnie będzie najtańszy, jest pozycjonowany nie jako produkt Premium, ale z gamy dla warsztatów

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sylweq, radzę 1, bo olej diesla ACEA: C1,C2,C3 ma niski % popiołu siarczanego ze względu na DPF, tj. C3 ma wyższy % od C2, a C2 wyższy % od C1, w przykładzie 3 podają ACEA: C4, znaczy się będzie wyższy % od C3 (szkoda że nie podają % pozostałośći po spopieleniu) i to jest gorzej ze względu na DPF (myślę że % dopuszczalny, no wyższy).

Dlaczego wybrałem 1, bo można samemu dobrać olej patrząc na tą tablice. http://bevo.mercedes....51= Do silnika diesla wystarcze wbić 229.31, lepiej 229.51 i wszystko Ci wskaże. Nie martw się QQ nie zatrujesz. Dodam, że 1 przykład podany Tobą odzyskasz w podanej tablice i to jest to. :thumbsup:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego,ten silnik(2.0dCi) wymaga HTHS wyższe niż 3.5Mpa,s więc C4 lub C3 Dlatego C1 I C2 nie mają aprobaty RENAULT/i nie mogą byc stosowane w Nissan 2.0dci. Podkreślilem aprobaty renault/nissan :nissan2:

SAPS-HTHS.jpg

ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF oraz Ford gdzie wymagana jest norma M2C 943-B

ACEA C2 (wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)

ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF oraz Volkswagena, Audi, Skoda i Seat z DPF gdzie wymagana jest norma VW 504.00 i VW 507.00

==================================

ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720

===========================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi, Dla silnika będzie każdy z nich dobry, ale ze względu na DPF zaleje 1. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi, Dla silnika będzie każdy z nich dobry, ale ze względu na DPF zaleje 1. Pozdrawiam

Trzeci jest niejako dedykowany do tego silnika,a i w papierach masz zapewne C4.Ale pierwszy to też dobry wybór,chodź ich wybierak mówi- trzeci lub drugi

http://www.millersoi...uk/whichoil.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci jest niejako dedykowany do tego silnika,a i w papierach masz zapewne C4.Ale pierwszy to też dobry wybór,chodź ich wybierak mówi trzeci lub drugi

http://www.millersoi...uk/whichoil.asp

 

Biorąc pod uwagę tabele Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf

 

1 zamiast 3, ze względu na silnik, Dla PDF lepsza pewnie 3. W instrukcji QQ zalecają ACEA C3 2004 5W30 Low saps. Moim zdaniem tabela fajnie interpretuje zależność pomiędzy ochrona silnika a ochrona DPF i ekologia

 

ps. wybierak z millers podaje w kolejności 1 lub 2

 

no i jest 4 opcja, jak to w życiu dla niezdecydowanych i zbytnio drążących temat, info ze sklepu, pojawia się tajemnicze EE z nano cząsteczkami ( tak chyba magnatec był reklamowany)

 

Najlepszym dostępnym u nas olejem do Pana auta jest Millers Oils XF C3 5w30. Dodatkowo w tym tygodniu będziemy mieli

jego najnowszą odmianę - Millers Oils EE Longlife C3 5w30. Jest to światowa nowość ponieważ posiada on dodatki nanocząsteczek,

które do tej pory były dostępne tylko w olejach przeznaczonych dla sportu.

Tutaj może Pan poczytać o tym produkcie:

http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2013/01/Katalog-Energy-Efficient.pdf

Edytowane przez sylweq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe te wybieraki, ja patrzyłem Renault Kaleosa 2.0 dci(M9R) od 2008 i tam pokazuje XF Longlife C4 5w30 (Code 6231) :jump:

 

Co do tego nowego,kusząca alternatywa.I masz babo placek i bądź tu mądry. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...