paba Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Ciekawe te wybieraki, ja patrzyłem Renault Kaleosa 2.0 dci(M9R) od 2008 i tam pokazuje XF Longlife C4 5w30 (Code 6231) Co do tego nowego,kusząca alternatywa.I masz babo placek i bąć tu mądry. nie brać ich za wyrocznię po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 nie biorę,ale tak renomowane firmy,mogły by to jakoś ogarnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajot04 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 taka luźna dygresja, ale to wręcz niebywałe, aby do samochodu który ma zaledwie kilka typów silnika, produkowanego już od pięciu lat nadal tak molestować sie nad wyporem oleju...W benzynie dwulitrowej eksperymentalnie jeździłem na "salonowym" Shelu 5W-30, ale jeździłem tez rok na Castrolu Sport 10W-60 (!!) i mrozy były po minus 28, bez garazu - zero problemów, teraz mam Motul 5W-40 X-cess 8100 - tez jest super - a silnik pracuje jak zegarek, nie bieże nawet łyzeczki oleju od wymiany do wymiany...Naprawde jest sens tak sobie tym spedzac sen z powiek ? wszystko co wlejecie będzie OK, reszta to tylko marketingowy bełkot działu PR producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 kajot04,wlać można i słonecznikowy olej. Co ważne? W grę wchodzi resurs silnika. Na przykład: resurs silnika 400-500kkm, można skrócić do 100kkm-200kmm stosując nie właściwego oleju przy przebiegu od wymiany do wymiany przez 15kkm (jak w instrukcji). Co czeka? Wcześniejsza kosztowna naprawa, ...i o to chodzi autoserwisu...Wlać można wszystko...i tyle, no musimy uważać na przebieg auta (nie więcej 5-7kkm na nie właściwym oleju.)na forum byl przypadek z przebiegiem 25kkm (silnik benzyniaka)i też jeździ, i będzie jeździł, no pytanie, ile? Pamiętajmy o resursie silnika. Ps. Olej Motul 5W-40 X-cess 8100 do QQ (benzyniaka), po klasie jakości i specyfikacje jak podane http://www.motul-ole...ndex-id-17.html -super. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 dobrze prawisz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 A ten 8100 X-Clean+ 5W30 gorszy ? Z mojego punktu widzenia lipa jest w tym, że Motul chyba nie robi opakowań 4 litrowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 A ten 8100 X-Clean+ 5W30 gorszy ? Z mojego punktu widzenia lipa jest w tym, że Motul chyba nie robi opakowań 4 litrowych . Do benzyny - gorszy, a ropy - tak. http://www.motul.com/pl/pl/products/55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 A niby czemu ? Oba do benzyny nadają się w takim samym stopniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Masz dopuszczenia producentów: BWM LL-04; MB 229.51; Porsche C30; VW 504 00 - 507 00 (prędzej do ropy). Do QQ benzyna, leprze specyfikacje:BMW LL-01; MB 229.5; Porsche A 40; VW 502.00/505.00. Dla dobra silnika można zaufać w.w. producencie samochodów , dodam – nie musisz. Wybór należy do Ciebie. Szkoda że nie odnalazłem w necie „specyfikacje typowej charakterystyki fizykochemicznej”(sprawdzić popiół siarczanowy, TBN...), prawdę mówiąc – bardzo nie starałem się. A jest taka potrzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 X-Cess nie spełnia ani ACEA C2, ani ACEA C3 i wg. książki nie powinien być lany 2.0 DPF Euro5 wyraźnie ma napisane w instrukcji, że zalecanym olejem jest 5w30 low SAPS z C4 więc taki jest najodpowiedniejszy to samo jeśli chodzi o jednostki Renault 1.5 i 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 To akurat zależy od daty książeczki.W starszych jest C3,w nowszych C4.Co do oleju,trzeba się trzymać tego co zaleca producent,chodźby ze względu na gwarancję. RN0710 oleje są odpowiednie dla: - Renault diesel engines without a DPF (diesel particulate filter) - Renault silniki Diesla bez DPF (filtr cząstek stałych) więc takich jak mój 1.5 dci bez DPF RN0700 oleje są dla samochodów benzynowych Renault bez turbosprężarki. RN0720 oleje są odpowiednie dla Renault silników wysokoprężnych wyposażonych w DPF (filtr cząstek stałych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 To akurat zależy od daty książeczki.W starszych jest C3,w nowszych C4.Co do oleju,trzeba się trzymać tego co zaleca producent,chodźby ze względu na gwarancję. RN0710 oleje są odpowiednie dla: - Renault diesel engines without a DPF (diesel particulate filter) - Renault silniki Diesla bez DPF (filtr cząstek stałych) więc takich jak mój 1.5 dci bez DPF RN0700 oleje są dla samochodów benzynowych Renault bez turbosprężarki. RN0720 oleje są odpowiednie dla Renault silników wysokoprężnych wyposażonych w DPF (filtr cząstek stałych). Coś chyba pomyliłeś, bo engines witjout a DPF to właśnie silniki bez DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 No a niby jak ja napisałem? wyraźnie 0710"Renault silniki Diesla bez DPF (filtr cząstek stałych) więc takich jak mój 1.5 dci bez DPF" Z DPF 0720 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 No a niby jak ja napisałem? wyraźnie 0710"Renault silniki Diesla bez DPF (filtr cząstek stałych) więc takich jak mój 1.5 dci bez DPF" Z DPF 0720 faktycznie. mea culpa. myślalem, że to 2 pozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 X-Cess nie spełnia ani ACEA C2, ani ACEA C3 i wg. książki nie powinien być lany Nie zrozumiałem, proszę wyjaśnić konkretnie, do jakich silników „nie powinien być lany”? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Nie zrozumiałem, proszę wyjaśnić konkretnie, do jakich silników „nie powinien być lany”? prościej nie potrafię napisać masz napisane ACEA C2 lub C3 przy symbolach silnika MR20DE i tego 1.6 kupiłem sobie tym razem totalnie budżetowego Totala 5W30 za niecałe 100zł za 5 litrów jestem ciekawy czy będę miał czego żałować po Motulu 190zł razem z filtrami i płynem hamulcowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 (edytowane) prościej nie potrafię napisać masz napisane ACEA C2 lub C3 przy symbolach silnika MR20DE i tego 1.6 Twój wątek X-Cess nie spełnia ani ACEA C2, ani ACEA C3 i wg. książki nie powinien być lany 2.0 DPF Euro5 wyraźnie ma napisane w instrukcji, że zalecanym olejem jest 5w30 low SAPS z C4 więc taki jest najodpowiedniejszy to samo jeśli chodzi o jednostki Renault 1.5 i 1.6 Sorry, nie widzę że pisałeś o silniku MR20DE, a 2.0 DPF zrozumiałem, że mowa o diesel. Po otworzeniu książeczki - wszystko wyjaśniłem. Edytowane 2 Marca 2013 przez wegit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 kupiłem sobie tym razem totalnie budżetowego Totala 5W30 za niecałe 100zł za 5 litrów jestem ciekawy czy będę miał czego żałować po Motulu Co Cię skłoniło Paba, żeby pójść tą drogą ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Co Cię skłoniło Paba, żeby pójść tą drogą ??? tylko ciekawość rok temu za tego Motula zapłaciłem 190zł u autoryzowanego przedstawiciela dzisiaj przyklepałem za te same 190zł: 1x Purflux filtr do oleju 1x Knecht do kabiny 1x1litr ATE SL6 DOT4 do ESP 1x INEO ECS 5w30 5 L z drugiej strony jest to w moim przypadku roczna oszczędność 90zł czyli prawie nic jest to bardzo tani hydrokrak, bardzo ubogie info w necie, brak informacji o TBN widziałem jednak tego trochę we flotach, znajomy mechanik zagląda pod klawiatury w takich autach i dramatu nie ma duża szansa, że to nasz rodzimy Lotos czy Orlen poprostu pod inną etykietą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Daj znać czy jest różnica w kulturze pracy silnika. Ktoś się zaśmieje, ale ja twierdzę, że czasem można odczuć różnicę w zależności od zastosowanego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 paba, dla czego Ty stwierdzasz, że olej wg. książki do silnika bęnzynowego, jesli nie podane ACEA: C2,C3, to „nie powinien być lany”. A co się stanie jak będzie zalany? Ejjj.... to jaki ten olej do Qashqai'a? Komu, to pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grpa1001 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Mam wersje 1,6 benzyna, w instrukcji pisze 5W30, dla rozbawienia ogółu powiem ze w serwisie w miescowosci Z----E nie umieli podać parametrów oleju, jedynie byli zgodni ze ELF, ale powiedzieli ze zaleją mi czym bede chciał. A koledzy czym zalewają? Mam ten sam problem jaki olejem zalać tylko że ja mam 1,5dci 110km dodatkowo proszę kogoś o podpowiedz jak sprawdzić czy mam dpf czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Jak wy możecie pisac o problemach z doborem oleju,w temacie który ma już ponad 600 postów i dogłębnie wszystko opisuje,łącznie z DETALAMI.Przecież wystarczy przejżeć kilka pierwszych stron i.........staje się jasność! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Behemot Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Jak wy możecie pisac o problemach z doborem oleju,w temacie który ma już ponad 600 postów i dogłębnie wszystko opisuje,łącznie z DETALAMI.Przecież wystarczy przejżeć kilka pierwszych stron i.........staje się jasność! Napisać jeden dodatkowy post jest (niestety) łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Mam ten sam problem jaki olejem zalać tylko że ja mam 1,5dci 110km dodatkowo proszę kogoś o podpowiedz jak sprawdzić czy mam dpf czy nie rok podaj jak nie masz z DPF to zalać 5w30 z ACEA A5/B5 lub A1/B1 jak masz DPF to zalać 5w30 z ACEA C4 lub C3 http://i.imgur.com/cYIPW.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.