paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 (edytowane) w tak jeszcze młodym aucie taka zmiana jest bezbolesna, przeprowadziłem wiele takich zmian, w tym w japońskich silnikach - bezproblemowo problem może pojawić się w wiekowym, a przede wszystkim zaniedbanym aucie (stan uszczelnień, itd.) - tutaj nie ma o tym mowy kup dobry 5W30 i wymieniaj płukanka wskazana, ale niekonieczna Edytowane 22 Marca 2014 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miken127 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 A jaki dobry 5W30 polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 według uznania, jeśli chodzi o stosunek cena/jakość polecam te 2: Ravenol FO 5W30 http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnikowe/171-ravenol-5w-30-fo-.html Meguin Surface Protection 5W30 http://allegro.pl/meguin-surface-protection-5w30-a5-b5-08-i-inne-i4033715265.html lub na ebay bezpośrednio z Niemiec Meguin to spółka należąca do Liqui-Moly i ten olej to to samo co znacznie droższy Leichtlauf F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miken127 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 @paba dziękuję, a coś z tego: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid%281834%29/maxlife_fe_5w-30?category=cars http://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-eco-clean-5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 wolałbym Econergy 5W30 z Motula jak już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekCZN Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 ja swój silnik zalałem shell'em 5W 40 turbo diesel, polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 @paba dziękuję, a coś z tego: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid%281834%29/maxlife_fe_5w-30?category=cars http://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-eco-clean-5w30 Dlaczego chcesz zastosować MaxLife skoro Valvoline do tego silnika poleca SynPower FE http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1824)/synpower_fe_5w-30 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miken127 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 (edytowane) Dla silników z takim przebiegiem Valvoline zaleca: MaxLife FE SAE 5W-30 MaxLife 10W-40 DuraBlend 10W-40 Nextgen motor oil 10W-40 All Climate Motor Oil 10W-40 Edytowane 22 Marca 2014 przez miken127 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Synpower też dobry wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miken127 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 według uznania, jeśli chodzi o stosunek cena/jakość polecam te 2: Ravenol FO 5W30 http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnikowe/171-ravenol-5w-30-fo-.html Meguin Surface Protection 5W30 http://allegro.pl/meguin-surface-protection-5w30-a5-b5-08-i-inne-i4033715265.html lub na ebay bezpośrednio z Niemiec Meguin to spółka należąca do Liqui-Moly i ten olej to to samo co znacznie droższy Leichtlauf F Wśród zalecanych przez Ravenol nie ma tego, który podałeś: Ravenol 10W-40 LLO Ravenol 5W-30 FEL Ravenol 5W-30 HLS Ravenol 5W-30 HPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Wśród zalecanych przez Ravenol nie ma tego, który podałeś: Ravenol 10W-40 LLO Ravenol 5W-30 FEL Ravenol 5W-30 HLS Ravenol 5W-30 HPS tak jest nie tylko w przypadku Ravenola wyszukiwarka takich olejów to system , który jest kupowany przez większość producentów olejów i zdziwiłbyś się co potrafi być do jakiego samochodu polecane Strasznie kombinujecie z tymi olejami... a mimo to wątek ma 37 stron i wciąż pojawiają się pytania i odpowiedzi tak jest na każdym forum motoryzacyjnym, a odpowiedzi potrafi być 10 razy więcej niż tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 tak jest na każdym forum motoryzacyjnym, a odpowiedzi potrafi być 10 razy więcej niż tu N ooo ,dla przykładu gdyby komuś się chciało http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29825&postdays=0&postorder=asc&highlight=jaki+olej&start=05 A tu same syntetyki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71549 I tak jeszcze w temacie wiedzy ogólnej http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Ten astatni art - bardzo fajnie zresztą napisany pochodzi z 2005 roku. 9 lat w olejach, to rok świetlny . Wszyscy producenci zmenili gamę conajmniej 2-3 krotnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 "same syntetyki" z forum mitsumaniaków też dawno zmieniły swą formulację na mineralną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Ten ostatni art - Wszyscy producenci zmenili gamę conajmniej 2-3 krotnie . Nie zaprzeczam , aczkolwiek chodziło mi o zawarte w nim podstawowe wiadomości. "same syntetyki" z forum mitsumaniaków też dawno zmieniły swą formulację na mineralną Tu bym ostrożnie wyrokował . Czytam tamto forum od dawna i są tam ludzie ,jak i tu o ogromnej wiedzy fachowej (chemia,mechanika itp) Tak w wielkim skrócie myślowym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 ale ja nie wyrokuję , ani się nie wymądrzam - stwierdzam fakt, że dużo olejów np. Mobil1 to oleje mineralne, a nie syntetyczne taki biznes, inwestuje się w tej chwili w zaawansowane obiekty do hydrokrakingu jak np. Total w Katarze oleje z wielką zawartością poliolefin to na chwilę obecną św. Graale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 ale ja nie wyrokuję , ani się nie wymądrzam Może źle odczytałem intencje , mea culpa . Co do hydrokraków ,to i Orlen traktuje wodorem mineralne smarowidła i sprzedaje Full Syntetyki Napisałem tu ,bo koledzy zapuszczają się w bardzo niszowe marki olejów silnikowych ,a na rynku są dostępne naprawdę dobre wyroby . I tak już kończąc ,w temacie Qashqai ,właściciele raczej mało co robią przy autach sami , raczej oddają do ASO,może z uwagi na gwarancję dla tego przytoczyłem tamten artykuł powyżej .Ja swoje mitsubishi znam "co do śrubki , Qashqaia jeszcze się uczę Ale powoli je rozkręcam ,i żeby mój post nie był zupełnie OT , mam LM 5W40 i niedługo wymiana ,zawsze 10k km i świeża oliwa ,myślę że autka odpłacają mi się zdrowym serduchem .Pozdrawiam gorąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Tz. chcesz powiedzieć, że np. kupując olej marki X z opisem 5W30 nie będzie olejem syntetycznym lub olej 10W40 - półsyntetycznym, tylko będą to oleje mineralne ???? Ja tam ekspertem nie jestem ale odpowiadając na pytanie z topiku bym powiedział krótko .... taki jaki zalecany jest w instrukcji aco do marki to taki jaki obecnie posiada mechanior zmieniający mi olej lub dostanę w sklepie zaopatrując się. A czy będzie to super Mobil1 czy inny Shell czy jeszcze coś to pewnie będzie różnica że silnik zamiast 20lat pracy polata 25lat albo zamiast 200tyś do pierwszego remontu polata 240tyś do pierwszego remontu. Jestem po 3 wymianie i w serwisie i za każdym razem miałem do wybory syntetyk lub semi (że niby salon zaleca). Powiedziałem że ma być syntetyk i mam syntetyk 5W30 Texaco i tyle - (a co faktycznie wlali to już tylko mechanik wie ) ja na węch nie potrafię sprawdzić A jak ktoś jedzie z własnym olejem to wie co mu wlewają ?? Owszem jak jest okno i stoi przyklejony do szyby to zobaczy co mu wleją ... Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 (edytowane) Tz. chcesz powiedzieć, że np. kupując olej marki X z opisem 5W30 nie będzie olejem syntetycznym lub olej 10W40 - półsyntetycznym, tylko będą to oleje mineralne ???? Pozdr tak , dokładnie przeanalizuj dokładnie wiele kart MSDS w pdfach to zobaczysz, że bazą są wysoko obrobione oleje mineralne w tej chwili olejami stricte syntetycznymi są egzotyczne wyroby wyczynowe głównie takie jak Redline czy Silkolene , choć są jeszcze "niedobitki" takie jak Statoil Lazerway V 0W30 (PAO 60%) czy Lazerway LL (PAO 30%) niejednoznaczna jest w tej chwili klasyfikacja olejów formuły GTL (Gas to Liquid) - np. Fuchsa do aut cywilnych wiele jest syntetycznych blendów, gdzie zawartość PAO/estrów to góra 10-15%, takimi olejami są np. Mobil1 z serii Fuel Economy, Advanced Fuel Economy i inne Texaco już w zasadzie nie ma, oleje tej marki są produkowane przez koncern Prista i biorąc pod uwagę cenę tych olejów za litr i inne dane wiadomo, że są to niedrogie hydrokraki, niemniej paniki nie ma i sprawdzą się na codzień 100 razy tu pisałem, że większy wpływ na to "czy przejedzie 200 czy 240 bez remontu" ma regularność w wymianie (większość ludzi nie wie , że po 10 kkm te parametry mocno lecą w dół i warto już wymienić, a wymiany co 30 kkm w miejskim/autostradowym ruchu to dla mnie gorsze niż AIDS) Edytowane 22 Marca 2014 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 100 razy tu pisałem, że większy wpływ na to "czy przejedzie 200 czy 240 bez remontu" ma regularność w wymianie (większość ludzi nie wie , że po 10 kkm te parametry mocno lecą w dół i warto już wymienić, a wymiany co 30 kkm w miejskim/autostradowym ruchu to dla mnie gorsze niż AIDS) Dokładnie o tym myślałem i sie podpisuję pod tym, a co do czytania kart to wkońcu komuś trzeba wierzyć albo przynajmniej starać się wierzyć. Bo jak bym miał za każdym razem czytać ile mięsa jest w kiełbasie to chodziłbym niedojedzony i chudy .... hahahahah Obecnie jestem na etapie zakupu Peugeota 207 z silnikiem 1,4 95KM i z racji tego że ma przebieg 20kkm (bynajmniej tak wygląda samochód) to zaleję syntetykiem 5W30 a jakiej firmy to już mechanik serwisujący dalej mój samochód mi powie - i taki kupię. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 czytam ile jest mięsa w kiełbasie i czy jest chlebek świętojański w śmietanie 18% (w Malucie nie ma) i po kupnie 4 letniej musztardy Kieleckiej w Carrefour też zwracam uwagę na datę ważności i wybieram z tyłu świeższy produkt niestety, proza życia ja zmieniam oleje co rok ,bo nie przejadę więcej jak te 10 kkm , natomiast współczuję 1.5dci i innym TSI interwałów 30 kkm nawet na najzajebistszym Long Lifie , potem sam gnój, panewki i inne historie przy bardziej wrażliwym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan_japan Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 (edytowane) Witajcie.Chciałem zapytać jak to jest mamy olej shell helix ultra i ultra extra pierwszy jest 5w40 a ten extra 5w30 czyli ten zdecydowanie rekomendowany przez nissana do mojego motoru 1.6. Przedzierać się przez te podstrony tego wątku natrafiłem na odpowiedzi żeby kupować ultra nie ultra extra. Dlaczego?Drugie moje pytanie jest taki przeglądać wątek postawiłem na olej http://www.motointegrator.pl/produkty/298074-olej-syntetyczny-valvoline-synpower-5w30-4-litry czy przy mojej codziennej spokojnej jeździe i sporadycznie autostrada do 140 max i to raczej nie stałe. To czy warto płacić 2 c tyle co za shella? Pozdrawiam Edytowane 6 Kwietnia 2014 przez fan_japan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jeszcze do niedawna , oba były dostępne jako 5w30.Możesz jak najbardziej lać ultra extra. Co do drugiego pytania , moim zdaniem , nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan_japan Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jeszcze do niedawna , oba były dostępne jako 5w30.Możesz jak najbardziej lać ultra extra. Co do drugiego pytania , moim zdaniem , nie warto.Tak Tak wlasnie myslalem, ze $ jest wieksza ale przy moim stylu jazdy i do tego ile robie rocznie nie jest to jakos potrzebne aby lac olej klasy premium. Choc zastanawia mnie ze taka KIA leje oleje LOTOS, i nie ma z nimi jakoś problemu, a kwestia SHELLa to postawie na 5w30 za 100zl -> http://www.feuvert.pl/sklep/oleje/shell-helix-ultra-extra-5w30_011776.html to jest ten olej o ktorym jest mowa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 100 razy tu pisałem, że większy wpływ na to "czy przejedzie 200 czy 240 bez remontu" ma regularność w wymianie (większość ludzi nie wie , że po 10 kkm te parametry mocno lecą w dół i warto już wymienić, a wymiany co 30 kkm w miejskim/autostradowym ruchu to dla mnie gorsze niż AIDS) To powinno być wyryte złotymi literami w tytule tego topicu !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.