Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Exterytorialny w poście powyżej wypisałem z instrukcji obsługi jakie oleje producent zaleca dla silnika 1.6 pb  HR16DE i  2.0pb MR20DE 

Wklejam zdjęcie strony z instrukcji obsługi skąd pochodzą w/w dane (podkreśliłem na czerwono)

Przeczytaj na bańce z olejem który zamierzasz wlać do silnika czy któryś z podanych symboli tam widnieje i będziesz pewien czy się nadaje .

Edytowane przez Fergul11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym oleju bardziej chroniącego silnik niż wspomagającego niskie spalanie. Mam dobre doświadczenia z Motulem, ale jaki konkretnie wybrać co by w ASO się nie czepiali?

Najlepiej chroniącym silnik który mogę ci polecić a ASO nie krzywi gęby na jego widok ,baa nawet sami zalewają czasami to...

Mobil1  5W50 doskonała ochrona przy normalnej eksploatacji, TBN 11.8 wspaniałe czyszczenie silnika i spalanie nie wzrasta  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę stwierdzić, że po zmianie z ELF 5w40 na Mobil 1 5W30 zauważyłem   że pojawiło się jakby klepanie zaworów w przedziale 2 - 3 tys. obrotów. Pojawia się to dopiero po rozgrzaniu silnika. Wiem, że regulacja zaworów w MR20DE jest ręczna więc to trochę dziwne. Może są jakiej inne układy regulacji hydraulicznej, napinacz, moduł zmiennych faz rozrządu ? W każdym razie czyżby wina leżała po stronie innej lepkości oleju, tym bardziej dziwne że 5w30 to zalecany olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po analizie praktycznie wszystkich wątków o olejach silnikowych na tym forum oraz skorzystania z "dobieraczki" oleju na stronie producenta, ostatecznie wybór padł na Millers Oils XF Longlife C2 5W-30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę stwierdzić, że po zmianie z ELF 5w40 na Mobil 1 5W30 zauważyłem   że pojawiło się jakby klepanie zaworów w przedziale 2 - 3 tys. obrotów. Pojawia się to dopiero po rozgrzaniu silnika. Wiem, że regulacja zaworów w MR20DE jest ręczna więc to trochę dziwne. Może są jakiej inne układy regulacji hydraulicznej, napinacz, moduł zmiennych faz rozrządu ? W każdym razie czyżby wina leżała po stronie innej lepkości oleju, tym bardziej dziwne że 5w30 to zalecany olej.

 

A jaki to dokładnie olej ? Mobil 1 5w30 ESP Formula czy może któryś z Mobil Super 5W30 ? To nie to samo... ;)

Ja do mojego MR20DE leję od początku amerykański Valvoline Maxlife 5W30 i nie słychać żadnych zaworów. Silnik pracuje płynnie i cichutko.

 

A przy jakim przebiegu zaczołeś ? Linia Maxlife jest teroetycznie do silników z przebiegiem powyżej 100 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki to dokładnie olej ? Mobil 1 5w30 ESP Formula czy może któryś z Mobil Super 5W30 ? To nie to samo... ;)

 

Cóż, wg informacji pana z warsztatu był to mobil 1, ale pewności nie mam. Na pewno miał być 5W30. Obawiam się, że wlał raczej ten tanszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego MR20DE leję od początku amerykański Valvoline Maxlife 5W30 i nie słychać żadnych zaworów. Silnik pracuje płynnie i cichutko.

Byłem przekonany,że to holenderski olej.Też taki zalałem 5W30,ale Synpover,co prawda do Note,ale nie wiem czym się różnią,bo obydwa 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani holenderski, ani amerykański

 

oleje dla Ashlanda produkuje bułgarska Prista, tak samo jak dla Texaco

 

do kolegi, który nie może znaleźć specyfikacji : są dwie strony

bodajże na tej z wykresem lepkości SAE i temperatur info o specyfikacjach nie znajdziesz natomiast przy końcu są wypisane specyfikacje, które przypomniał wyżej kolega Fergul11

 

jest tam jednak dla mnie nieścisłość, nie wiem czy wymaga się ACEA C2/C3 czy nie 

serwisy nie wiedzą, leją 5W-30 jak są kumaci i to wszystko

 

w praktyce by się nie czepiali z Motula masz 8100 Econergy 5W-30 lub Eco-Clean C2 5W-30

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani holenderski, ani amerykański

 

oleje dla Ashlanda produkuje bułgarska Prista, tak samo jak dla Texaco

 

do kolegi, który nie może znaleźć specyfikacji : są dwie strony

bodajże na tej z wykresem lepkości SAE i temperatur info o specyfikacjach nie znajdziesz natomiast przy końcu są wypisane specyfikacje, które przypomniał wyżej kolega Fergul11

 

jest tam jednak dla mnie nieścisłość, nie wiem czy wymaga się ACEA C2/C3 czy nie 

serwisy nie wiedzą, leją 5W-30 jak są kumaci i to wszystko

 

w praktyce by się nie czepiali z Motula masz 8100 Econergy 5W-30 lub Eco-Clean C2 5W-30

 

Jeśli coś jest produkowane w Bułgarii lub jakiś Chinach to nie znaczy, ze jest to chińskie.

post-16692-0-15508100-1413892759_thumb.jpg

Edytowane przez picad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli produkt jest wytwarzany przez zewnętrzną (kompletnie inną) firmę to dla mnie sprawa jest jasna

 

nie będę pisał, że mam francuski płyn do spryskiwaczy wiedząc, że Totala na półce w Carrefour wyprodukowała G4 Garage, ta sama co robi płyn Prima sprzedawany w Tesco...

 

jeśli masz inny punkt widzenia to w porządku, ja mam swój ;)

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli produkt jest wytwarzany przez zewnętrzną (kompletnie inną) firmę to dla mnie sprawa jest jasna

 

nie będę pisał, że mam francuski płyn do spryskiwaczy wiedząc, że Totala na półce w Carrefour wyprodukowała G4 Garage, ta sama co robi płyn Prima sprzedawany w Tesco...

 

jeśli masz inny punkt widzenia to w porządku, ja mam swój ;)

To znajdź mi w Polsce olej Valvoline prosto z USA.A te Elfy czy Mobile to niby skąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnie, ELFy bywają rozlewane we Francji, te które kupowałem i te w marketach (Carrefour, bo ten mam po sąsiedzku) są z Francji

natomiast Mobil1 ten, który kupowałem to z UK (z etykietą fully synthetic), ew. raz brałem niemiecki (SHC synthese) 

 

Valvoline nie kupuję i nie wiem, wiem kto dla Ashlanda produkuje i tyle, są to dobre produkty, które polecam

 

olej Valvoline z USA w Polsce to raczej tylko z prywatnego importu, na Europę robi Prista i kodu USA u nas nigdy nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce mimo wszystko niekoniecznie, zapewne idzie z Holandii jak Gulf, na Tectylu kiedyś miałem Holenderski kod kreskowy

http://www.ashland.com/worldwide/netherlands

 

 We have a packaging and blending plant in Dordrecht for Valvoline lubricants, serving customers and distributors across the region. 

 

ale nasi sąsiedzi są zaopatrywani przez Pristę:

map_2011.jpg

 

2009 – Distribution agreement with Ashland for distribution of Valvoline products in 13 countries from the CEE region

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak to tak naprawdę jest z Castrolem EDGE 5W30. Obiegowa opinia jest taka, że to słaby i szlamogenny olej. A swoją drogą, wielu ludzi na tym jeździ i bardzo sobie chwalą. Gdzie leży prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złą opinię wyrobił magnatec,EDGE to zupełnie inna bajka.Ja tam wlewam go do K12 benzyna(5w30)już czwarty sezon.Tani dobry olej z średniej półki.Takie mam zdanie.edit:zero ubytków i szlamu.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda przed samą wymianą ? Czarny, czy raczej normalny jak na przebieg ? Choć są i tacy co mówią, że jak przed wyminą olej jest czarny to dobrze, bo znaczy to, że dobrze myje wnętrze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny olej to ja mam w dieslu i to już następnego dnia po wlaniu ;) .Tu jest absolutnie "w normie".Szczerze mówiąc ,te silniczki nie mają ogromnych wymagań.Znam ludzi którzy oliwę wymieniają raz na 2 lata przy przedbiegach rocznych 10kkm i jakoś gra i buczy,a sąsiad w awensis(120kkm)oliwy w ciągu roku dolewa 5l !!! Auto od nowości dbane i chuchane ,ale ten model 1.8 miał na początku taką wtopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu Castrol a nie np. Shell, którego lejesz/lałeś do TIIDy ? Też jeżdżę na Shell ale mam ochotę spróbować czegoś innego i porównać ale nie wiem na co się zdecydować ;). Do tego nie chcę wchodzić w oleje premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...