Fergul11 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) Exterytorialny w poście powyżej wypisałem z instrukcji obsługi jakie oleje producent zaleca dla silnika 1.6 pb HR16DE i 2.0pb MR20DE Wklejam zdjęcie strony z instrukcji obsługi skąd pochodzą w/w dane (podkreśliłem na czerwono) Przeczytaj na bańce z olejem który zamierzasz wlać do silnika czy któryś z podanych symboli tam widnieje i będziesz pewien czy się nadaje . Edytowane 3 Października 2014 przez Fergul11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Chciałbym oleju bardziej chroniącego silnik niż wspomagającego niskie spalanie. Mam dobre doświadczenia z Motulem, ale jaki konkretnie wybrać co by w ASO się nie czepiali? Najlepiej chroniącym silnik który mogę ci polecić a ASO nie krzywi gęby na jego widok ,baa nawet sami zalewają czasami to... Mobil1 5W50 doskonała ochrona przy normalnej eksploatacji, TBN 11.8 wspaniałe czyszczenie silnika i spalanie nie wzrasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetfed Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Muszę stwierdzić, że po zmianie z ELF 5w40 na Mobil 1 5W30 zauważyłem że pojawiło się jakby klepanie zaworów w przedziale 2 - 3 tys. obrotów. Pojawia się to dopiero po rozgrzaniu silnika. Wiem, że regulacja zaworów w MR20DE jest ręczna więc to trochę dziwne. Może są jakiej inne układy regulacji hydraulicznej, napinacz, moduł zmiennych faz rozrządu ? W każdym razie czyżby wina leżała po stronie innej lepkości oleju, tym bardziej dziwne że 5w30 to zalecany olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exterytorialny Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Po analizie praktycznie wszystkich wątków o olejach silnikowych na tym forum oraz skorzystania z "dobieraczki" oleju na stronie producenta, ostatecznie wybór padł na Millers Oils XF Longlife C2 5W-30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picad Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Ja do mojego MR20DE leję od początku amerykański Valvoline Maxlife 5W30 i nie słychać żadnych zaworów. Silnik pracuje płynnie i cichutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Muszę stwierdzić, że po zmianie z ELF 5w40 na Mobil 1 5W30 zauważyłem że pojawiło się jakby klepanie zaworów w przedziale 2 - 3 tys. obrotów. Pojawia się to dopiero po rozgrzaniu silnika. Wiem, że regulacja zaworów w MR20DE jest ręczna więc to trochę dziwne. Może są jakiej inne układy regulacji hydraulicznej, napinacz, moduł zmiennych faz rozrządu ? W każdym razie czyżby wina leżała po stronie innej lepkości oleju, tym bardziej dziwne że 5w30 to zalecany olej. A jaki to dokładnie olej ? Mobil 1 5w30 ESP Formula czy może któryś z Mobil Super 5W30 ? To nie to samo... Ja do mojego MR20DE leję od początku amerykański Valvoline Maxlife 5W30 i nie słychać żadnych zaworów. Silnik pracuje płynnie i cichutko. A przy jakim przebiegu zaczołeś ? Linia Maxlife jest teroetycznie do silników z przebiegiem powyżej 100 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picad Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Powyżej 100tyś km. Zarówno w obecnym QQ jaki i poprzednim Nissanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 To jak najbardziej. Max Life to zdecydowanie bardzo dobry olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetfed Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 A jaki to dokładnie olej ? Mobil 1 5w30 ESP Formula czy może któryś z Mobil Super 5W30 ? To nie to samo... Cóż, wg informacji pana z warsztatu był to mobil 1, ale pewności nie mam. Na pewno miał być 5W30. Obawiam się, że wlał raczej ten tanszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Ja do mojego MR20DE leję od początku amerykański Valvoline Maxlife 5W30 i nie słychać żadnych zaworów. Silnik pracuje płynnie i cichutko. Byłem przekonany,że to holenderski olej.Też taki zalałem 5W30,ale Synpover,co prawda do Note,ale nie wiem czym się różnią,bo obydwa 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) ani holenderski, ani amerykański oleje dla Ashlanda produkuje bułgarska Prista, tak samo jak dla Texaco do kolegi, który nie może znaleźć specyfikacji : są dwie strony bodajże na tej z wykresem lepkości SAE i temperatur info o specyfikacjach nie znajdziesz natomiast przy końcu są wypisane specyfikacje, które przypomniał wyżej kolega Fergul11 jest tam jednak dla mnie nieścisłość, nie wiem czy wymaga się ACEA C2/C3 czy nie serwisy nie wiedzą, leją 5W-30 jak są kumaci i to wszystko w praktyce by się nie czepiali z Motula masz 8100 Econergy 5W-30 lub Eco-Clean C2 5W-30 Edytowane 18 Października 2014 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picad Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 (edytowane) ani holenderski, ani amerykański oleje dla Ashlanda produkuje bułgarska Prista, tak samo jak dla Texaco do kolegi, który nie może znaleźć specyfikacji : są dwie strony bodajże na tej z wykresem lepkości SAE i temperatur info o specyfikacjach nie znajdziesz natomiast przy końcu są wypisane specyfikacje, które przypomniał wyżej kolega Fergul11 jest tam jednak dla mnie nieścisłość, nie wiem czy wymaga się ACEA C2/C3 czy nie serwisy nie wiedzą, leją 5W-30 jak są kumaci i to wszystko w praktyce by się nie czepiali z Motula masz 8100 Econergy 5W-30 lub Eco-Clean C2 5W-30 Jeśli coś jest produkowane w Bułgarii lub jakiś Chinach to nie znaczy, ze jest to chińskie. Edytowane 21 Października 2014 przez picad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 (edytowane) jeśli produkt jest wytwarzany przez zewnętrzną (kompletnie inną) firmę to dla mnie sprawa jest jasna nie będę pisał, że mam francuski płyn do spryskiwaczy wiedząc, że Totala na półce w Carrefour wyprodukowała G4 Garage, ta sama co robi płyn Prima sprzedawany w Tesco... jeśli masz inny punkt widzenia to w porządku, ja mam swój Edytowane 21 Października 2014 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 jeśli produkt jest wytwarzany przez zewnętrzną (kompletnie inną) firmę to dla mnie sprawa jest jasna nie będę pisał, że mam francuski płyn do spryskiwaczy wiedząc, że Totala na półce w Carrefour wyprodukowała G4 Garage, ta sama co robi płyn Prima sprzedawany w Tesco... jeśli masz inny punkt widzenia to w porządku, ja mam swój To znajdź mi w Polsce olej Valvoline prosto z USA.A te Elfy czy Mobile to niby skąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 różnie, ELFy bywają rozlewane we Francji, te które kupowałem i te w marketach (Carrefour, bo ten mam po sąsiedzku) są z Francji natomiast Mobil1 ten, który kupowałem to z UK (z etykietą fully synthetic), ew. raz brałem niemiecki (SHC synthese) Valvoline nie kupuję i nie wiem, wiem kto dla Ashlanda produkuje i tyle, są to dobre produkty, które polecam olej Valvoline z USA w Polsce to raczej tylko z prywatnego importu, na Europę robi Prista i kodu USA u nas nigdy nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Wg. Valvoline Polska "Wszystkie produkty importowane są do Polski z Holandii lub USA i rozprowadzane przez sieć dystrybutorów". Mam nadzieję, że z Prista to żart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 http://www.bloomberg.com/news/2011-11-23/bulgaria-s-prista-oil-buys-chevron-s-50-1-stake-in-uzbek-plant.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 No jestem w szoku super Valvoline z Bułgarii . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 w Polsce mimo wszystko niekoniecznie, zapewne idzie z Holandii jak Gulf, na Tectylu kiedyś miałem Holenderski kod kreskowy http://www.ashland.com/worldwide/netherlands We have a packaging and blending plant in Dordrecht for Valvoline lubricants, serving customers and distributors across the region. ale nasi sąsiedzi są zaopatrywani przez Pristę: 2009 – Distribution agreement with Ashland for distribution of Valvoline products in 13 countries from the CEE region Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Odpowiedź od certyfikowanego partnera Valvoline "wszystkie oleje Valvoline ... produkowane i konfekcjonowane są zawsze tylko i wyłącznie w Holandii". Ciśnienie wraca do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 A jak to tak naprawdę jest z Castrolem EDGE 5W30. Obiegowa opinia jest taka, że to słaby i szlamogenny olej. A swoją drogą, wielu ludzi na tym jeździ i bardzo sobie chwalą. Gdzie leży prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Złą opinię wyrobił magnatec,EDGE to zupełnie inna bajka.Ja tam wlewam go do K12 benzyna(5w30)już czwarty sezon.Tani dobry olej z średniej półki.Takie mam zdanie.edit:zero ubytków i szlamu. Edytowane 2 Listopada 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 A jak wygląda przed samą wymianą ? Czarny, czy raczej normalny jak na przebieg ? Choć są i tacy co mówią, że jak przed wyminą olej jest czarny to dobrze, bo znaczy to, że dobrze myje wnętrze silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Czarny olej to ja mam w dieslu i to już następnego dnia po wlaniu .Tu jest absolutnie "w normie".Szczerze mówiąc ,te silniczki nie mają ogromnych wymagań.Znam ludzi którzy oliwę wymieniają raz na 2 lata przy przedbiegach rocznych 10kkm i jakoś gra i buczy,a sąsiad w awensis(120kkm)oliwy w ciągu roku dolewa 5l !!! Auto od nowości dbane i chuchane ,ale ten model 1.8 miał na początku taką wtopę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 A czemu Castrol a nie np. Shell, którego lejesz/lałeś do TIIDy ? Też jeżdżę na Shell ale mam ochotę spróbować czegoś innego i porównać ale nie wiem na co się zdecydować . Do tego nie chcę wchodzić w oleje premium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.