pejta Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 ... ,tylko Mobile1 są majstersztykiem jakości i pakietu dodatków.... Tu już "lekko" przesadziłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Huzia na Józia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Huzia na Edzia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) A to do du.y olej, a to do d..y francuski silnik 1.2 ,a to do d..y zdławiony 1.6 ,a to do du.y żarówki ,a to do lampy bez wymiennych ledów(w zamyśle 2xdo du.y) A to do du.py wszystkie aktualne nissany zkundlone z renault ...... Wybacz,pracujesz na "na pewno się nie uda/do du.y z tym wszystkim Edytowane 12 Grudnia 2014 przez manix 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) Co do producentów i zalecania tego oleju to zaleca Porsche,Leksus,Mercedes ,Bmw,Bentley. Ale nie Nissan, zwłaszcza do QQ! Rowniez nie, Twój ulubiony producent MOBIL. A o tym tu dyskutujemy. Huzia na Józia Zastanów się dlaczego. Sam sobie nagrabiłeś swoimi wypowiedziami. Edytowane 12 Grudnia 2014 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 A to do du.y olej, a to do d..y francuski silnik 1.2 ,a to do d..y zdławiony 1.6 ,a to do du.y żarówki ,a to do lampy bez wymiennych ledów(w zamyśle 2xdo du.y) A to do du.py wszystkie aktualne nissany zkundlone z renault ...... Wybacz,pracujesz na "na pewno się nie uda/do du.y z tym wszystkim Ja nigdy nie napisałem to co napisałeś w tylu punktach że jest to do d*py Proszę przykład ONLINE Edek01 Napisano dziś, 12:07 Najciekawsza informacja dzisiejszego dnia sprawdzona prze zemnie bo dzwoniłem do części Nissan ASO. To jest taka że jeśli przepali się żarówka Ledowa świateł mijania w kloszu wersji Full led to nie ma do kupienia takiej żarówki!! Trzeba kupować całą lampe 1 sztuka 2085zł . To jest informacja techniczna ,nie mam zamiaru obrzydzać nikomu QQ J11. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 A co do tej kwestii to już producent wie najlepiej co padnie szybciej większość jest na licznik cykli Nie wiem jakie planowe postarzanie części zastosował producent w silniku i w lampach led. Dla przykładu Mercedes jest śpecem od takiego postarzania. Nawet mój telewizor z 2009r tak znanej firmy jak Panasonic- miał system cykli i miał się popsuć ale za sowitą opłatą znajomy elektronik obszedł system i wyłączył tykającą bombę dużo przed czasem Np samsunga nie obejdziesz teść próbował zatrzymać licznik ale i tak mu się popsuł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Nawet mój telewizor z 2009r tak znanej firmy jak Panasonic- miał system cykli i miał się popsuć ale za sowitą opłatą znajomy elektronik obszedł system i wyłączył tykającą bombę dużo przed czasem Myślałem, że nie dasz rady - ale przeszedłeś samego siebie. MUSISZ sobie robić jaja z nas - więc ja już w ten trolling nie dam się wciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) A miało być o olejach do Qashqaia ! Żyjesz w swoim swiecie kolego Edek 01 i niech tak zostanie. Każdy lekarz Ci to powie. Przyłączam się do kolegi KARMINADEL. Edytowane 12 Grudnia 2014 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Panowie , trzeba Edka wziąć w obronę , w pewnych kwestiach ma rację i jako Polak ja też jestem podszyty nieufnością do wszystkiego co nowe i innowacyjne , nie przyjmuję zapewnień producentów bezkrytycznie i nie stękam z zachwytu jak wielu ach i och , ale merytorycznie zagłębiał się nie będę bo nie o rozbiór logiczny charakteru Edzia tu idzie . Faktem jest że poprzez Jego sformułowania wywiązała się ciekawa dyskusja , wypływają istotne informacje i przyznam że mnie osobiście nieznane dotychczas lub na które nie zwracałem uwagi w swej ignorancji ! Ale chcę Was zapytać , co dzieje się z olejami przepracowanym poddawanym recyclingowi , odświeżane trafiają znów do baniek Full Syntetic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Chyba zbyt daleko odchodzimy od tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 43 strony rozmawiamy który olej jest dobry do Qq , to ja pytam co dzieje się z tym dobrym olejem z Qq gdy trafi do przerobu ? Jaka jego część (%) jest w świeżym oleju , ma ktoś wiedzę na ten temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Jaka jego część (%) jest w świeżym oleju , ma ktoś wiedzę na ten temat ? Obawiam się, że żaden producent się do tego nie przyzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) http://www.wiatrak.nl/10532/wielka-samochodowa-tajemnica tak dla przypomnienia http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=1035805&wid=17098104 Edytowane 12 Grudnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Edek,znów złamię Twój tok myślenia. Mam dokładnie telewizor Panasonic. Ba,mam nawet 2, jedną plazmę, a drugi LCD. Oba z zeszłej dekady. I oba, uwierz mi, działają do dzisiaj. Bez ingerencji elektroników ani żadnych innych czarów. Edziu, ja wiem, że stosuje się celowe postarzanie produktów. Ale bez przesady - Ty masz jakąś paranoję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Colins ani mnie nie zamartwiasz za każdym razem ,ani załamujesz to nie takie proste ,nie jeden próbował. Co do nie pisania na temat i mojego niby tu trolingu. Colins mam dwa modele plazmowe Panasonic i Samsung W Panasonicu model xxxxxxx na forum były ostrzeżenia o przepalającym się panelu sterującym ,dokładnie za te usterkę odpowiadał element który został odlutowany a w jego miejsce przylutowany solidniejszy o większej odporności ,nie jestem elektronikiem ale człowiek który to robił to powiedział że nie tylko to robią dają też gówniane kondensatory aby szybciej się przepalały . W Samsungu model xxxxxx zabezpieczenia są większe tam całe moduły trzeba kupować a koszt jest nie mały. Widzisz Colins jednemu coś służy naście lat a drugiemu po gwarancji od razu pada ,ja zawsze dmuchałem na zimne. Sory że nie na temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Poszukałem poszperałem i znalazłem TEST FLAGOWYCH OLEJÓW REKOMENDOWANYCH PRZEZ American Petroleum Institute (API), SN i Międzynarodowy Komitet Normalizacji i zatwierdzeń Smarów Nie koniecznie jest proste przełożenie na EU ale ciekawy tekst. W pierwszej tabelce oleje biorące udział w badaniu, w drugiej wynik czym niższy tym lepiej. Badanie z 2013r , w trzeciej odwrotnie g3115.pdf Edytowane 19 Grudnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Czy macie moze sprawdzone z certyfikatami sklepy w necie sprzedajace Shella? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Czy macie moze sprawdzone z certyfikatami sklepy w necie sprzedajace Shella? A jakiego konkretnie oleju Shella szukasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 (edytowane) nie było mnie dawno, ale mam kilka takich luźnych przemyśleń stron jest dużo i będzie jeszcze więcej, bo w sieci są ci, którzy chcieliby (gdyby była taka możliwość) wprowadzić auto do mieszkania generalnie dla mnie rzeczą świętą są zalecenia producenta, ale w przypadku Qashqaia 1 generacji zalecenia te nie są spójne i nikt tego nie korygował, mimo, że to zgłaszałem. po prostu nikt nie ma w tym interesu tylko producent wie kto projektował, jak projektował - trzymałbym się zalecanych lepkości, w instrukcji jest jednoznacznie napisane, że preferowaną lepkością jest SAE 5W-30 temat syntetyczności jest śmieszny w tej chwili - w tej chwili wiele sprzedawanych 100% syntetyków to oleje z syntezy gazu ziemnego (Gas to Liquid) - poczytajcie o syntezie Fisher-Tropscha, pod tym względem Shell jest bardzo mocny i w tej chwili wielu od niego kupuje http://www.shell.com/global/aboutshell/major-projects-2/pearl/largest-gtl-plant.html Mobil1 to również oleje GTL, w przypadku Mobila nazywane SHC Synthese ciężko to sklasyfikować w grupię, wg. mnie jest to coś pomiędzy III a IV na pewno dzisiaj ciężko znaleźć olej bazujący na polialfaoleinach, nikt takiego nie robi - mieszanki estrowe są stosowane głównie w przypadku olejów typu racing, ale oleje te ulegają szybszej degradacji i niekoniecznie się sprawdzają w codziennej eksploatacji parametry użytkowe olejów z nowoczesnych instalacji do hydrokrakingu są bardzo dobre w przypadku Nissana dla mnie największą niewiadomą jest wybór HTHS (lepkości dynamicznej) nie wiadomo czy iść w stronę niskiego HTHS <3.5 mPa*S jak w Hondach czy Toyotach, czy nie czyli tzw. wybór między klasyfikacjami A5/B5 , a A3/B4 organizacji ACEA olej o wyższym HTHS (A3/B4) będzie miał wyższą odporność na ścinanie (HTHS=high temp. high shear), kosztem gorszej smarowalności hydrodynamicznej - przy wąskich kanalikach nowoczesnych silników zwłaszcza japońskich jest to ważne - trzeba zamienić tarcie suche na płynne w możliwie najkrótszym czasie i pokryć nierówności, oddzielić współpracujące elementy w pierwszej kolejności na smarowanie hydrodynamiczne wpływa wybór oleju o niskiej lepkości, a porównując olej o tym samym SAE możemy porównać te o różnym HTHS - czyli to co wyżej napisałem olej o niskiej lepkości ma wiele zalet, oprócz smarowania hydrodynamicznego np. szybsze krążenie w układzie smarowanie i odprowadzanie ciepła (widziałem złogi przegrzanego oleju 10W-60 w małym samochodzie, w którym mierzona pirometrem temperatura miski nigdy nie widziała 90 stopni pod obciążeniem), niższe zużycie paliwa ale są też wady olejów o niskiej lepkości - trzeba być świadomym, że te oleje mają wyższą odparowalność (temp. wrzenia jest niższa), potrafią szybciej włazić do komory spalania przez pierścienie, no i gorsze właściwości uszczelniające np. między gładzią cylindra, a tłokiem (spaliny w misce) generalnie w przypadku benzynowych Qashqaiów wybierałbym za każdym razem 5W-30 1) albo A3/B4 2) albo A5/B5 przy czym można zastosować olej (A3/B4 + C3), (A5/B5 + C2), są to oleje przeznaczone głównie dla diesli z filtrem , aczkolwiek również można je zastosować w silniku benzynowym, przyczyniając się do dodatkowej ochrony trójdrożnego katalizatora TWC są to oleje o innej formulacji, o innej zawartości pierwiastków, co nie oznacza, że chronią tylko sam filtr DPF, zapominając o silniku wskazówką dla wyboru oleju może być Nissan Genuine Oil 5W-30 1 l: KE900-99933 lub KE900-99933R 5: KE900-99943 (KE900-99943R) 200 l: KE900-99973 (KE900-99973R) czyli jak wiemy ELF Evolution lub TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30 API SL / SF, ACEA A5 / B5, A1 / B1 FORD WSS-M2C-913-C, FORD WSS-M2C-913-B, VOLVO mamy jasność czego chce producent - czy tego chcemy, czy nie po nitce do kłębka, podobnie jest z Toyotą, gdzie w moim starym Yarisie nie uwzględniono wyboru ACEA zobaczcie jak wyglądają zalecenia Nissan Japan odnośnie MR20DE a co robią nasi? w wielkim poradniku Auto Świat, zalecanym olejem jest SAE 10W-40, gdzie jego CCS (pompowalność na Cold Crank Simulator) jest przeciętne >7000 cP i to przy -25 stopniach niższym parametrem CCS (MRV - mini rotary viscosity w przypadku Mobila) będzie się zawsze charakteryzował olej o niższym HTHS , a przede wszystkim mniej lepki parametrem bardzo ważnym jest CCS (MRV), bo to parametr o wiele bardziej wymowny od punktu krzepnięcia czy testów rosyjskich na youtube (olej nie płynie w aucie z góry w dół), w przypadku w/w symulowane są rzeczywiste warunki pracy silnika problem w tym, że rzadko który producent to poda w karcie kończąc, bo się robi przydługo i nie chce mi się tyle pisać, a wam czytać - cokolwiek by to nie było nie zmieniać rzadziej niż 15 tysięcy km, a gdy często odpalany, gaszony i niedogrzewany w mieście to i częściej - konsekwencje znają np. właściciele 1.5 dci, którzy jeździli między wymianami koło 30 tysięcy olej ulega degradacji mechanicznej i temperaturowej, obniża się jego lepkość i rezerwa alkaliczna mająca na celu neutralizowanie kwasów, które przyczyniają się do rozwoju korozji taki "rozrzedzony" olej ma gorszą smarowność i zwiększa zużycie, przyczynia się do przegrzewania olej zanieczyszcza się paliwem tak, że jego lepkość ulega obniżeniu, a punkt zapłonu obniża się zresztą zanieczyszczeń jest więcej i nie mówię tylko o jakiś opiłkach z remontu czy zużycia - ale np. woda w paliwie, para wodna z powietrza, pyłki, brudy - wynikają one z procesu utleniania, podobnie jak bezpośrednie produkty utleniania takie jak nagary, szlamy i laki Edytowane 2 Stycznia 2015 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 (edytowane) O i super ciekawie się czyta dlaczego tak mało Paba zapomniałem się zapytać . A co sądzisz o Mobil1 0W40 ??? Bo on do łańcucha rozrządu chyba nie za bardzo przy 0W ale lepkość 185??? Edytowane 2 Stycznia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 (edytowane) nie widzę przeciwwskazań dla oleju 0W w Qashqaiu (jeśli chodzi o lepkość może być zbliżona do 5W - np. porównując przeciętny 5W30 np. ze Statoilem Lazerway V 0W30) w d*pę łańcuchowi (i nie tylko, bo np. masz najbardziej obciążone łożyska w skrzyni) robisz najbardziej jeżdżąc na wysokim biegu przy niskich prędkościach, wtedy masz niskie ciśnienie natomiast nie sądzę, żeby był sens lać coś innego niż SAE 5W-30, możesz sobie nalać A3/B4 jedynie jak chcesz mieć w głowie lepszą ochronę 185 to on ma wskaźnik lepkości, czyli parametr pokazujący jak mocno olej zmienia lepkość (de facto skłonność do rozrzedzania) wraz ze wzrostem temperatury im olej jest chemicznie stabilniejszy tym parametr jest wyższy New Life 0W-40 dobry olej, ale do benzynowego Niemca bardziej, Mobil zdaje się dodaje nieco molibdenu, olej bogaty, tylko jeśli dobrze pamiętam na BITOG mu wychodziło zawsze sporo siarki chętnie też bym obśmiał ten test hostowany na BMW Journal coś tam - tam gdzie grzali te czasze z olejem i wypatrywali ciekawostek na szkle ciekawe co to ma pokazywać, bo nijak to się ma do warunków pracy oleju w samochodzie problemem Castrola jest smród jaki się za nim ciągnie po wpadce z SLX dla Toyoty (do dziś mam ślady po nim przy wlewie oleju), niektórzy robili z jego powodu remont obecnie dla mnie przeciwwskazaniem jest fakt, że Castrol do swoich produktów jedynie dokleja metki, sam nie produkuje, ale wartość marketingową ma ogromną (oddziaływanie też) Edytowane 2 Stycznia 2015 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Lesiu 5W30 ECT,na olejesmary.eu wysylka dosc droga i tylko poczta polska niestety,szukam gdzies indziej,w piatek mam pierwszy przeglad w Polmotorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 5W30 ECT zdaje się, że nie ma w ogóle aprobaty europejskiej ACEA, jego karcie jest napisane, że "meets the engine performance requirements of ACEA C3", a to nie jest tożsame dobre parametry na zimno, ale dość słaby indeks lepkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 W ASO powiedzieli mi,ze bedzie w porzadku poza tym jest taka tabela dobierania oleju do danego auta i wlasnie ten ECT mi system dobral do mojego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.