Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Jakoś z tej tabelki na to nie wygląda,masz coś na poparcie swojej tezy? Czy tylko,a bo wiem? Poza tym,jakież niskie temperatury mamy w kraju,zeby 5W50 nie mógł sobie poradzić??? Żeby nie powtarzać odsyłam do postu #864 nieocenionego kolegi Paba; olej o wyższym HTHS (A3/B4) będzie miał wyższą odporność na ścinanie (HTHS=high temp. high shear), kosztem gorszej smarowalności hydrodynamicznej - przy wąskich kanalikach nowoczesnych silników zwłaszcza japońskich jest to ważne - trzeba zamienić tarcie suche na płynne w możliwie najkrótszym czasie i pokryć nierówności, oddzielić współpracujące elementy w pierwszej kolejności na smarowanie hydrodynamiczne wpływa wybór oleju o niskiej lepkości, a porównując olej o tym samym SAE możemy porównać te o różnym HTHS - czyli to co wyżej napisałem olej o niskiej lepkości ma wiele zalet, oprócz smarowania hydrodynamicznego np. szybsze krążenie w układzie smarowanie i odprowadzanie ciepła (widziałem złogi przegrzanego oleju 10W-60 w małym samochodzie, w którym mierzona pirometrem temperatura miski nigdy nie widziała 90 stopni pod obciążeniem), niższe zużycie paliwa Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 nie spełnia spełnia test silników dla normy ACEA C3 nie spełnia prawdopodobnie ze względu na niższy poziom popiołów od wymaganego - pytanie do Shella Ma napisane czy nie ACEA C3 ale producent informuje że normę spełnia: http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_ECT_5W-30_%28VW_504.00_507.00_BMW_LL-04_MB_Approval_229.51%29_%28en%29_TDS.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Ma napisane czy nie ACEA C3 ale producent informuje że normę spełnia: http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_ECT_5W-30_%28VW_504.00_507.00_BMW_LL-04_MB_Approval_229.51%29_%28en%29_TDS.pdf meets the engine performance requirements of ACEA C3, a to co innego gdyby było jak mówisz to norma byłaby wyszczególniona na butelce oraz wpisana we specifications, recommendations & approvals nie chodzi o to czy Mobil1 5W50 sobie nie poradzi chodzi o to czy jest to optymalny wybór, dla mnie nie jest, bo po olejach Genuine Nissan Motor Oil i wymaganej w książce lepkości 5W30 widać, że producent chce oleju o obniżonym HTHS, czyli niższej lepkości oleju poddanego ścinaniu w wysokiej temperaturze im wyższy HTHS tym degradacja takiego oleju jest niższa, czyli mogłoby się wydawać, że oleje o obniżonym HTHS nie mają racji bytu jednak te oleje o niższym HTHS osiągają niższe temperatury pracy (a największym wrogiem jest wysoka temperatura, która rozrzedza olej) i przy precyzyjnej konstrukcji japońskiego silnika z wąskimi kanalikami olejowymi degradacja, czy prawdopodobieństwo zerwania filmu tych olejów nie musi być większe, a jest wręcz przeciwnie dobre smarowanie hydrodynamiczne potrzebne jest zawsze, nie tylko gdy odpalamy silnik po tygodniu stania przy -30 stopniach, ale przy wyższych temperaturach zalety oleju lekkiego biegu są również niepodważalne Ty na ktorym jezdzisz? na Ultra? Gdzie kupowales? jeżdżę na Motul Eco-clean C2 5W30, czyli oleju A5+B5+C2 kupowałem w Olpol Wawrzyn w Gdańsku Shell nie ma takiego oleju w ofercie ma jeden bez normy ACEA drugi A3/B4 sugerowałbym wybrać sobie 5W30 A5/B5 lub 5W30 A5/B5 + C2 niezłym pomysłem jest Fuchs 5W30 GT1 PRO C2 CCS przy -30 ~4900 mPa*s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Dobrze 5w30 super pompowalność ale jaki cienki film oleju na metalowych częściach gówniana ochrona. Nie dość że 5W30 szybko odparowywuje ,szybko się zrywa cieniutki film oleju przy pałowaniu i po ochronie . Nie ma żadnych właściwości uszczelniających prędzej przeciekowe pokrywą zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Edek,skąd czerpiesz takie wyczerpujące informacje??? paba,, rozumiem ,działa w tym.A ty? Ciekawe jak by sie sprawował ten Motul w 1.2? Osobiście jedynie Motul stosuję w quadzie ,dostaje czasami wycisk,że nawet biegi nie chcą wchodzić A le daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Taki wlasnie Motul oferowal mi moj hurtownik ze Szczecina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Dobrze 5w30 super pompowalność ale jaki cienki film oleju na metalowych częściach gówniana ochrona. Nie dość że 5W30 szybko odparowywuje ,szybko się zrywa cieniutki film oleju przy pałowaniu i po ochronie . Nie ma żadnych właściwości uszczelniających prędzej przeciekowe pokrywą zaworów. Przecież kolega Paba w poście #895 odniósł się do tych wątpliwości; albo teorie o zrywaniu filmu na oleju 5W30 - naprawdę myślisz, że to możliwe w Tiidzie 1.6 nawet na autostradzie? gdzie Nissan Japan zaleca 0W20 SN do 2 litrowej benzyny, która ma w Japonii 140 koni, to samo Honda do silnika K24? zmierz sobie pirometrem jaka jest ciepła miska po takiej trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 zalewam Hondę brata Neste 0W20 SN - jazda często autostradą i załadowany 4 osobami i bagażem (Tourer), silnik K20 155 koni - żadnych ubytków, samochód z 2 ręki, wcześniej jeździł na 5W30 w swoim yarisie (to to samo co Echo) miałem różnych marek SAE 0W20, 0W30, 0W40, 5W30, 5W40, 15W40, obecnie 5W30, nigdy nie było ubytków, jazda na czerwonym polu często, bo silnik to zaledwie 1SZFE o mocy 68 koni, samochód ma 16 lat 5W30 w Qashqaiu J10 MR20DE, ubytków brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Jeżdze kiedy potrzebuje a jak potrzebuje to trasa, autostrada nie jade na pewno 150 bo przy tulu to ja zasypiam. W mieście też nie zamulam silnika jak moge to cała na przód na 5W30 mój silnik pracował głośno a dokładnie klawiatura. Nie czaruje tylko pisze jaką ochrone przeciw zużyciową oferuje 5W30- mizerną Edytowane 4 Stycznia 2015 przez Edek01 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jeżdze kiedy potrzebuje a jak potrzebuje to trasa, autostrada nie jade na pewno 150 bo przy tulu to ja zasypiam. W mieście też nie zamulam silnika jak moge to cała na przód na 5W30 mój silnik pracował głośno a dokładnie klawiatura. Nie czaruje tylko pisze jaką ochrone przeciw zużyciową oferuje 5W30 mizerną no to sobie dalej stosuj i czekaj na złogi przegrzanego oleju, niedosmarowane elementy magistrali nie zawsze wszystko widać - przykład to znane problemy Toyoty z Avensisem i silnikiem 1ZZ-FE przed 2006 rokiem kiedy tłok miał mniej kanałów (nie zostało to dobrze przemyślane), a do tego ludzie stosowali większe SAE niż ludzie w Japonii gdzie o tej wadzie było ciszej poczytajcie http://www.boards.ie/vbulletin/attachment.php?attachmentid=157393&d=1304377051 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Złogi to ja miałem, ale po świętach, w wucecie. Natomiast Edka i tak nie przekonacie choć niejeden próbował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Złogi to ja miałem, ale po świętach, w wucecie. Natomiast Edka i tak nie przekonacie choć niejeden próbował. klawiatura mi szwankuje od pisania i nic to nie dało temat tarcia jest ciekawy, tutaj by się warto zagłębić porównując smarowanie hydrodynamiczne (smarowanie z wytworzeniem płynnej warstwy) i smarowalność w wysokich temperaturach, stabilność filmu olejowego generalnie przy rozruchu należy zamienić tarcie suche w płynne - taka jest idea jeśli się tego nie zrobi odpowiednio szybko to powierzchnie się nadmiernie zużywają natomiast ewentualna utrata tarcia płynnego przy mocno obciążonym silniku nie odbędzie się w jednym czasie (najczęściej jest chwilowa), więc jej skutki są mniejsze niż przy rozruchu, gdzie jest spora szansa, że olej w ogóle nie dotrze do najbardziej oddalonych węzłów tarcia nie wspominam już nawet, że oleje o wyższej lepkości wykazują większą skłonność do gromadzenia nagaru i innych zanieczyszczeń więc jeśli konstrukcja silnika jest pod takie oleje to na cholerę pakować tam coś grubego - szczególnie, że są same korzyści takie jak zużycie paliwa, lepsze chłodzenie, większa pompowalność, lepiej zapobieganie zanieczyszczeniom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 A nie prościej znaleźć odpowiedniego Elfa. Wiadomo praktycznie na 100%, że oleje Nissan Genuine robi Elf. Znaleźć odpawiadający z obecnej gamy, zobaczyć co tam ma i jakie normy spełnia i po problemie . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 też o tym pisałem (robi je Total, do którego należy Elf), z tym, że te oleje to nic ciekawego, niewiele drożej można znaleźć olej o lepszych parametrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 No tak , na złogi , węgle , szlamy i sadze , płukanka przed wymianą oliwy , a na suche starty , ceramizer przy wymianie oliwy .....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 No tak , na złogi , węgle , szlamy i sadze , płukanka przed wymianą oliwy , a na suche starty , ceramizer przy wymianie oliwy .....? ? dyskutujmy, ale merytorycznie ja nikogo do niczego nie namawiam nie zajmuję się sprzedażą, nie faworyzuję żadnej firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 paba , oczywiście że dyskusja jest merytoryczna , ale wkółko i wciąż musisz powtarzać że do Qq pb 5W30 C3 . Napisałem w wielkim skrócie o płukance ,którą stosuję w innym japończyku mitsu.4G63 ma nalatane 250 k km wg licznika i nie jestem pewien czy to prawidłowy wynik , ale po zdjęciu pokrywy silnik czyściutki jak z fabryki . natomiast co do zimnych startów bez chwilowego ciśnienia oleju ceramizer wytwarza powłokę ochronną na gładziach cylindrów i innych miejscach styku metalu z metalem , PODOBNO jeśli wierzyć materiałom prezentowanym w reklamie na YT . stąd mój znak zapytania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Paba przekonales mnie bedzie Motul,dzieki za wszelakie porady Paba przekonales mnie bedzie Motul,dzieki za wszelakie porady I teraz mam prosbe o dobór Motula,malo mam czasu bo w piatek przeglad Motul 5W30 8100 eco clean C2 Motul 5W30 8100 X clean C2 Motul 5W30 x clean FE Ten ostatni to niby nowosc duzo tanszy. Prosze o porade zwlaszcza kolege Paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Polecam Motul 5W/30 8100 ecoclean C2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 No wlasnie tak mysle nad nim jest z tych trzech najdrozszy mimo ze dobieracz na stronie Motula proponuje FE.czekam jeszcze na wypowiedz innych Forumowiczów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Paba przekonales mnie bedzie Motul,dzieki za wszelakie porady I teraz mam prosbe o dobór Motula,malo mam czasu bo w piatek przeglad Motul 5W30 8100 eco clean C2 Motul 5W30 8100 X clean C2 Motul 5W30 x clean FE Ten ostatni to niby nowosc duzo tanszy. Prosze o porade zwlaszcza kolege Paba X clean jest C3 , a nie C2 z tych trzech zdecydowanie Eco-clean C2 i taki kup sam wyższy TBN niekoniecznie musi świadczyć, że olej ma lepsze właściwości czyszczące - to głównie zastosowane dodatki i detergenty o tym świadczą, np. oleje z japońskim/koreańskim rodowodem charakteryzuje niższy TBN od konkurencji, np. Eneosa, Idemitsu, ZIC i innych tak samo jest np. z lepkością wysokotemperaturową, o której pisałem wcześniej - w określonej konstrukcji silnika wyższa lepkość wysokotemperaturowa nie świadczy o lepszej ochronie TBN na poziomie 8 mgKOH/g w przypadku oleju, który nie ma full-SAPS jest dużą wartością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Czytałem ostatnio że Eneos Sustina 5w30 jest prawdziwym syntetykiem ale cena 280zł za 4l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 i popatrz jakie mają poziomy TBN (wszystkie przejrzyj) nie ma sensu płacić tyle za olej co jest prawdziwym syntetykiem nie sposób jest ustalić, bo każdy uważa co innego przede wszystkim z kart nie da się tego ustalić albo mamy tajemną wiedzę o % zawartości oleju i możemy je przyporządkować do grupy (np. III, IV, itp.), albo nazywajmy je tak jak nazywa producent, czyli generalnie wszystkie, o których rozmawiamy są syntetykami (bo nie rozmawiamy o W5 15W40 z Lidla) - sam długo wyszukiwałem niuansów w kartach, wzbraniałem się przed tym, ale zmieniłem zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Eneos ma dodatek ZP i nie ma dużego TBN. Ciekawe tylko co to ten ZP?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Dzieki Paba za porade zdecydowalem sie na Motula bowiem mam pewne zrodlo z certyfikatem w Szczecinie ten eco clean jest 70zl drozszy na bańce niz FE ktorego dobieraczka poleca.Jednak za twoja rada instrukcja to biblia a i twoje doradztwo pomoglo wiele.Widac ze masz na czym czapke nosic w kwestii oliwek samochodowych. Napisal do mnie pan z ASO zaproponowal ichny Nissanowski olej(ciekawe kto dla nich robi?Elf??) roznica na calym przegladzie pierwszym nadmieniam wynosi ok 100zl.Tzn przy Motulu eco clean c2 mam stówke w garsci,zostalibyscie przy Motulu czy jednak stówe doplacic i zalac Nissanowskim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.