Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

paba , oczywiście że dyskusja jest merytoryczna , ale wkółko i wciąż musisz powtarzać że do Qq pb  5W30 C3 .

Napisałem w wielkim skrócie o płukance ,którą stosuję w innym japończyku mitsu.4G63  ma nalatane 250 k km wg licznika i nie jestem pewien czy to prawidłowy wynik , ale po zdjęciu pokrywy silnik czyściutki jak z fabryki .

natomiast co do zimnych startów bez chwilowego ciśnienia oleju ceramizer wytwarza powłokę ochronną na gładziach cylindrów i innych miejscach styku metalu z metalem ,

PODOBNO jeśli wierzyć materiałom prezentowanym w reklamie na YT . stąd mój znak zapytania .

 

generalnie właśnie nie 5W30 C3, a 5W30 z obniżonej lepkości wysokotemperaturowej w pierwszej kolejności, bo te silniki są przystosowane pod takie oleje i umożliwiają wykorzystanie takich olejów

 

co do dodatków do olejów to zdanie mam mieszane - a jest tego trochę, od molibdenu, przez wycofany teflon po oświadczeniach firmy Dupont, głównego producenta, że teflon się złuszcza i oddziaływuje negatywnie po ceramikę (nie dosłownie) i azotek boru obecnie

 

generalnie olej tylko oddziela powierzchnie trące, a takie dodatki mają silnie przywierać i wpływać na powierzchnie same w sobie - to zajmuje trybologów, czyli speców od zjawisk tarcia

 

mam obecnie zalane dwa takie dodatki - w Yarisie Xado Stage 1, a w Hondzie Accord Liqui-Moly Ceratec

odczucia pozytywne, choć szału nie ma :) z kalkulacji po tankowaniach pełnych baków wynika, że spalanie w Yarisie spadło o 0,2 litra po trasach gdzie jeżdżę, kultura pracy choć jest nie do zmierzenia wg. mnie na plus. Accorda nie użytkuję na co dzień, więc efektów nie znam

 

oba środki mają TUV, choć Xado ma ten TUV nieważny (do 2011) i nie chcą odpisać dlaczego

w TUV Xado nie ma dowodu na ochronne właściwości tego środka - zanotowano spadek zużycia paliwa, obniżony hałas i wzrost kompresji

oglądałem UOA (used oil analysis) po Ceratec i korzyść była taka, że np. w Megane z 250 tysięcy km przelotu znacznie spadła zawartość żelaza w oleju w stosunku do poprzedniej analizy, gdzie pracował olej bez dodatku, była wyższa zawartość korzystnych pierwiastków, bo oprócz azotku boru Ceratec ma np. molibden

 

przede wszystkim jeśli chodzi o Xado to nie wiadomo co jest substancją/substancjami, które nazywają rewitalizantem

 

Xado :

 

Liqui-Moly :

 

zastosowałem te preparaty, ale nie opracowano do nich żadnych norm klasyfikacyjnych ani jakościowych i raczej drugi raz ich nie użyję, chociaż nie jest to szaleństwem, bo takie dodatki do olejów są obecne w niektórych olejach np. Castrola, Fuchsa, Liqui-Moly

 

Honda wspomina o dodatku do oleju i paliwa na swojej japońskiej stronie

 

 

nie użyję Xado, bo Xado z TUV z 2011 roku, bez opisanego efektu ochronnego, odbudowującego powłoki jest dla mnie niewiarygodne

 

co do płukanek to większość bazuje na nafcie, oczywiście stosowałem i jeśli silnik jest brudny, rzadko się w nim wymieniało olej, czy ten olej był niewłaściwie dobrany, słaby jakościowo to warto to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xado wycofało się z Polski dlaczego nie wiem ale bajki to oni pisali o swoich produktach lepsze jak modyfikator plus za 180zł ruskie wynalazki .

Ja od lat stosuje do wszystkiego Militec1 i jego polecam .

Zawsze co wymianę oleju leje buteleczkę 250ml do silnika żaden z tego powodu się nie rozpadł 

18letnia kosiarka na japońskim silniku pracuje do dziś 11letnia maszynka do włosów też nie miała wymienianych ostrzy podczas cięcia ostrza są chłodne!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xado się nie wycofało z Polski i jest dla mnie o tyle wiarygodne, że podobnie jak Liqui-Moly robi dobre jakościowo oleje, choć oferta jest dość uboga

 

jeśli piszą czy pisali bajki to nie mniejsze, ani nie większe niż Militec1 (który też nie wiadomo czym jest, a przeczytałem http://www.militec1.pl/charakterystyka.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę poczytać trochę o opisywanych przez Was dodatkach , natomiast mogę się podzielić doświadczeniami i obserwacjami o ceramizerze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UOA tej Meganki po Ceratec

jak ktoś nie rozumie tabelki to jest komentarz z laboratorium 

 

Js2AlfK.jpg

 

stosowania takich dodatków jednak nie polecam, szczególnie w świeżych autach, bo nie wiadomo jak się zachowają te środki w stosunku do fabrycznego honowania cylindrów, bo to jest buteleczka z płynem czy żelem w przypadku Xado, a fabrycznie powłoki uzyskiwane są np. z wykorzystaniem natrysku detonacyjnego, a honowanie za pomocą obróbki ściernej

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Honowanie

http://www.hvof-technika.pl/detonacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramizer zastosowałem do silnika po przebiegu 200K km

Był , jest dobrze traktowany tylko 5W30 LM/Castrol/Motul/Valvoline na wszystkich było napisane full synt ,na valvo  blend (mieszanka)

Do silnika wlałem bo czytałem że pomaga na cykanie hydro popychaczy i faktycznie pomógł ,podobno jest to środek silnie zasadowy .

Po wlaniu pierwszy raz do silnika "na ucho" było już słychać gdy tylko przeleciał przez pompę oleju że zrobiło się lżej , gdybym nie słyszał to bym w życiu nie uwierzył !

 

Po aplikacji do układu wspomagania kiery. pompa płynu zaczęła ciszej pracować i ceramizer musiał mieć też wpływ na zawór (przy większej prędkości przymyka przepływ płynu i kier. stawia większy opór) bo pompa zaczęła wydajniej pracować i kręci się kółkiem z mniejszą siłą.

 

Do skrzyni biegów też dolałem przy wymianie oliwy , ale tu nie mogę obiektywnie stwierdzić czy coś pomogło czy nie , gdyż opinie innych użytkowników mówią iż wystarczy zmienić olej w skrzyni ,a będzie działać precyzyjniej . Więc zmiana na lepsze była ,ale w dużej mierze za sprawą świeżego oleju .

 

Wracając do silnika , ceramizer wlałem w sumie 4 razy za każdym razem przy wymianie oleju po 10K km ,Było to raczej w celu wyciszenia popychaczy które zaczynały klepać po 7-8 K km najpierw na zimnym , później już stale na zimnym i ciepłym , pomogła wymiana na nowe popychacze hydrauliczne .

 

Wielu twierdzi że używanie takich specyfików to pudrowanie syfa i bardziej działa na psychikę niż podzespoły , ja nie miałem nic do stracenia aby spróbować , najwyżej wymienię na nowy dany podzespół , ale nic takiego się nie stało , uważam nawet że pewne bolączki minęły 

Edytowane przez Fergul11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek01, tym mnie rozbawiłeś:

 

"Nie uwierzyłem w reklame tylko dotykam w plus 30 i bok opony jest twardy w -20 mięka elastyczna muszę dopopowywać.

Opony do sportu to nie jest technologia opon całorocznych,tam są miekkie,średnie i twarde pare okrążeń kosz!

Proszę 5w50 sobie radzi w każdej temeraturze nie tylko w upały."

 

a doczytałeś w instrukcji żeby nie sprawdzać ciśnienia w oponie po dłuższej jeździe, ponieważ rozgrzewa się ona?

 

Dlatego w +30 masz bok opony twardszy bo masz większe ciśnienie w niej panujące niż w temperaturze -20 i nie ma to nic wspólnego z materiałami stosowanymi do produkcji opony.

 

Z tego powodu zaleca się częstrze sprawdzanie ciśnienia w oponach w zimie aby utrzymać prawidłowe ciśnienie zalecane przez producenta.

Edytowane przez Przemek_mil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając Note,wymieniłem w skrzyni olej (ponoć się nie wymieniało)Zalałem Elfem i o dziwo skrzynia zaczęła lepiej,miekko i swobodniej pracować.Dolałem również militeca.To samo zrobiłem z silnikowym,również poszedł militec i nie wiem czy to była sugestia czy fakt,wydawało mi się że silnik ciszej pracuje i spokojniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Gregson to chyba popłynoł w pław po tego swojego QQ 1.6"

laie_67.gifJeszcze raz taka wrzutka i pampersa mam do zmiany :) 

 

A ja zalałem Qq tego ceramizera do skrzyni b. i albo się poprawiło , albo ja się przyzwyczaiłem lalala.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Paba za porade zdecydowalem sie na Motula bowiem mam pewne zrodlo z certyfikatem w Szczecinie ten eco clean jest 70zl drozszy na bańce niz FE ktorego dobieraczka poleca.Jednak za twoja rada instrukcja to biblia a i twoje doradztwo pomoglo wiele.Widac ze masz na czym czapke nosic w kwestii oliwek samochodowych.

Napisal do mnie pan z ASO zaproponowal ichny Nissanowski olej(ciekawe kto dla nich robi?Elf??) roznica na calym przegladzie pierwszym nadmieniam wynosi ok 100zl.Tzn przy Motulu eco clean c2 mam stówke w garsci,zostalibyscie przy Motulu czy jednak stówe doplacic i zalac Nissanowskim?

Mozesz napisac gdzie w Szczecinie kupujesz motula? Ha do tej pory przez net zamawiałem z trojmiasta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz , choćby na Mieszka I 80 Moto-Tech

edit: chyba im mocno schodził bo mają pełna gamę ale z motulem coś braki :thumbsdown:


w takim razie zostaje Dystrybutor z Bezrzecza

MA-TA

PH MA-TA - Autoryzowany Dystrybutor MOTUL
woj. zachodnio-pomorskie, lubuskie

ul. Górna 5
71-220 Bezrzecze (Kierunek Dobra Szczecińska)
ma-ta@motulpolska.pl
tel. +48 91 439 20 23 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja nie reklamuje tylko piszę o sprawdzonym  oleju i uszlachetniaczu metalu  :D

Colins a gdzie Gregson bo wy zawsze razem jak flip i flap   :)

Gregson to chyba popłynoł w pław po tego swojego QQ 1.6   :)

 

 

Najgorsze jest to drogi Edwardzie, że Twój fanatyzm wydaje się być zaraźliwy, bo co niektórzy koledzy zaczynają zalewać swoje wehikuły równie dziwnymi specyfikami. Niektórzy nawet piszą, że owym specjałem - Militekiem, który rzekomo pomaga nawet na Twoją maszynkę do owłosienia. Rozumiem, że zalewasz w niej ostrza tnące, nie zaś silnik? Bo chyba elektrycznemu taki zabieg nie wyszedłby na zdrowie. No chyba, że to golarka spalinowa? Domniemam że jednak nie, a smarowaniu poddajesz jedynie ostrza. Czy w takim razie po strzyżeniu, kapelusz trzyma się w ogóle Twojej głowy, skoro ów specyjał poślizg taki daje?

Przyznam, że osobiście biję się z myślami dlaczego tak nachalnie polecasz tą cudowną miksturę.

Przecież most napędowy swojej ciężarówy, którą rzekomo pomykasz na codzień, możesz zasypać trocinami. Efekt wyciszenia dyferencjału po takim zabiegu gwarantowany. Zaś przepalonym olejem z tego potwora, wysmarować możesz zarówno podwozie Twoich osobówek jak i zalać ich progi. Co bez dwóch zdań da długotrwały efekt antykorozyjny.

Zresztą co ja będę Ciebie pouczał. Jako stary szofer znasz zapewne te wszystkie metody motoryzacyjnych wyjadaczy, którzy nie tylko tak jak Ty ciśnienie w oponach sprawdzają na dotyk (a także kopniakiem w oponę), ale również np.przepracowanie oleju na węch i smak.

No więc jak to jest Eduardo? Że Ty wiedząc o tych wszystkich fajnych, a tanich czarach, którymi można przedłużyć życie wynalazków mechanicznych, nadal z uporem maniaka reklamujesz ten cudowny, a jednak dość drogi Militec?

Ty chyba naprawdę masz profity od producenta owego leku na mechaniczne dolegliwości.  :lol:

Czy od Mobila też?  :wacko:

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo osób pyta o źródła do kupna, więc może wypisze tam gdzie kupowałem i się nie naciąłem nigdy

dodam może dla porządku, że nie mam z tymi firmami nic wspólnego, ot luźne adresy, które mam, z których korzystam

 

http://www.oilspa.pl(Konrad, w porządku chłopak)

http://galonoleje.pl/sklep/

http://olpol.com.pl/

http://www.kolegaberlin.pl/

http://sklep.ravenol.pl/

http://sklep-oleje.pl/(Robert, w porządku facet)

http://allegro.pl/sklep/12038671_pphu-filtry

http://zmienolej.pl

 

co do pytania o dopłacanie do Nissanowskiego to chciałbym spytać po co

jak chcesz kupić Nissanowski to lepiej za jednym zamachem zaoszczędzić i kupić to samo w opakowaniu ELF lub Total - było napisane jest to odpowiednio SXR 900 oraz Quartz 9000 Future NFC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Paba za porade zdecydowalem sie na Motula bowiem mam pewne zrodlo z certyfikatem w Szczecinie ten eco clean jest 70zl drozszy na bańce niz FE ktorego dobieraczka poleca.Jednak za twoja rada instrukcja to biblia a i twoje doradztwo pomoglo wiele.Widac ze masz na czym czapke nosic w kwestii oliwek samochodowych.

Napisal do mnie pan z ASO zaproponowal ichny Nissanowski olej(ciekawe kto dla nich robi?Elf??) roznica na calym przegladzie pierwszym nadmieniam wynosi ok 100zl.Tzn przy Motulu eco clean c2 mam stówke w garsci,zostalibyscie przy Motulu czy jednak stówe doplacic i zalac Nissanowskim?

Mozesz napisac gdzie w Szczecinie kupujesz motula? Ha do tej pory przez net zamawiałem z trojmiasta

pro-choice.pl ze Szczecina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins,tutaj muszę wziąć Edka w obronę.Sam zalałem Notka Militekiem i odczucia były bardzo pozytywne i do skrzyni był wlany i do silnika.Tak więc coś musi być w tym specyfiku.Poza tym nie zalewasz nim zamiast olejem tylko na silnik i skrzynię idzie po 125ml więc prawie nic a mogę stwierdzić że pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko do silnika idzie zawsze cała butelka 250ml a do skrzyni 180ml po 60ml na litr .

W silniku zawsze co wymianę chodź działa co drugą wymianę ,co widziałem zimą jak silnik dłużej się rozgrzewał  :)

Mikstura działa fest od tylu lat ,a co cieszy że sprowadzanie jej z USA w beczkach i rozlewanie w buteleczki Polskiej firmy obniżyło cenę i to dużo :)

Zapomniałem czy Mikstura jest oryginalna sprawdza się wlewając krople na butelkę wody kropla Mikstury musi opaść na dno.

Jeśli wlejemy do wody Miksturę i pływa na powierzchni to nie jest oryginał nie wlewamy !!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Dobrze wiedzieć o tej kropelce!

Miałem zamiar go użyć w qqłce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins.Poniekąd wydłużenie (nieznaczne) rozgrzewania sie silnika wynika ze specyfiki tego produktu.Temperatura silnika to jest składnia wielu czynników,między innymi i tarcia.Wyeliminowanie ,albo bardzo znaczne obniżenie tego współczynnika wpływa właśnie na nieznaczne wydłużenie rozgrzewania silnika.Aa zadaniem tego specyfiku jest właśnie zmniejszenie tarcia,a przez to również drgań silnikaTo rozgrzewanie nie będzie się odbywało kosztem zużycia trących o siebie elementów,a jedynie temperaturą uzyskaną ze spalania mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko jak to są takie super efekty (drgania, kultura pracy, ochrona silnika) i do tego grosze kosztuje, to czemu producenci samochodów tego nie robią/zalecają.

 

Przecież to by była sytuacja win-win :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NJacek producenci mają za zadanie konstruowanie tak aby szybciej się niszczyło -zużywało .

Abyś ty i ja kupowali częściej !!

Miedzy czasie serwis ma też zarobić nie małe kasiore.

Taki przykład -po co wsadzać metalowe łożyska Macphersona jak damy plastikowe i po co dali plastikowe???

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek grzejąc silnik na postoju przed ruszeniem dałeś przykład kolejnej niekompetencji i jakby nie było, łamania przepisów (przypominam, że postój z pracującym silnikiem dozwolony jest do 1 minuty). Zresztą co ja będę Ciebie przekonywał. Nikomu do tej pory się nie udało więc i ja nie zamierzam z Tobą "walczyć". Proszę tylko o jedno - nie mąć ludziom w głowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...