Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wersje 1,6 benzyna, w instrukcji pisze 5W30, dla rozbawienia ogółu powiem ze w serwisie w miescowosci Z----E nie umieli podać parametrów oleju, jedynie byli zgodni ze ELF, ale powiedzieli ze zaleją mi czym bede chciał.

 

A koledzy czym zalewają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nisaan zawsze lał dziwne oleje, jak mialem alemerke lali mi elf-a, po 100tyś od wymiany do wymiany schodziła mi cała miarka, myślałem ze zajechałem silnik i bierze mi olej. Po gwarancji trafiłem przypadkiem na wymiane do nie autoryzowanem stacji, i tak fachman mnie uswiadomił ze ELF tak właśnie się zachowuje, zalał mi mobil syntetyk (o ciut większej lepkości niz tamten elf) i doznałem szoku, robiłem 15tyś a na miarce schodziłem ledwo do połowy, zrobiłem w sumie prawei 200tys i nie zauwazylem roznicy.

 

Teraz w QQ 2.0B mam zalany Texaco i po przejechaniu kazdych 15tys obseruję spadek na miarce ok 1/4 zakresu, przy intensywnej exploatacji jest to wytłumaczalne. Nie wiem jak w 1.6 benzynie ale w 2.0 instrukcja mowi ze olej się wymienia co 30tyś, co jest dla mnie jakąś totalną bzdurą, po 20tyś olej jest czarny jak smoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie cos nie tak. W innym samochodzie benzynowym mialem zmiany oleju co 30 tys i olej zawsze byl zólty (byl to olej mineralny, nie wiem czy to ma znaczenie). W dieslach zawsze od razu robil mi sie czarny (i tu jest ok, tak ma byc). Ale skoro masz czarny w olej w benzynie to na twoim miejscu szybko bym go zmienil. W . 1.6 benzyna w Qashqaiu tez pisza o zmianie co 30 tys. albo co 1 rok w zaleznosci co nastapi wczesniej. A jaki symbol oleju lales?

 

 

Nisaan zawsze lał dziwne oleje, jak mialem alemerke lali mi elf-a, po 100tyś od wymiany do wymiany schodziła mi cała miarka, myślałem ze zajechałem silnik i bierze mi olej. Po gwarancji trafiłem przypadkiem na wymiane do nie autoryzowanem stacji, i tak fachman mnie uswiadomił ze ELF tak właśnie się zachowuje, zalał mi mobil syntetyk (o ciut większej lepkości niz tamten elf) i doznałem szoku, robiłem 15tyś a na miarce schodziłem ledwo do połowy, zrobiłem w sumie prawei 200tys i nie zauwazylem roznicy.

 

Teraz w QQ 2.0B mam zalany Texaco i po przejechaniu kazdych 15tys obseruję spadek na miarce ok 1/4 zakresu, przy intensywnej exploatacji jest to wytłumaczalne. Nie wiem jak w 1.6 benzynie ale w 2.0 instrukcja mowi ze olej się wymienia co 30tyś, co jest dla mnie jakąś totalną bzdurą, po 20tyś olej jest czarny jak smoła.

 

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 11:06 ]

na stronie http://www.castrol.com/castrol/castrolhome...categoryId=3175 mozna dobrac olej do konkretnego silnika Qashqaia i tak dla beznynówek z przednim napędem:

 

1.6i (HR16DE) i 2.0i (MR20DE) zalecany Edge 5W-30 (a)

 

i UWAGA producent oleju pisze, ze zmiana max co 20 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prośbę do założyciela postu i wszystkich -kiedys pisalem o tym. PODAWAJCIE JAKI TO SERWIS JEST hmmmm jakby tu delikatnie okreslic zeby mnie admin nie spunktował ?? może napisze niekompetentny. Kolega pisze Z______E a ja chcialbym wiedziec (pewnie inni tez) jakich serwisow unikac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy a co sądzicie o oleju Mobil1 5W50 -jezdzilem na takim w poprzednim aucie i bylem zadowolony. Mam zamiar stosować go w QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By dowiedzieć się jaki olej jest potrzebny Twojemu samochodowi, należy zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu. Tam podane są specyfikacje olejów które pasują do Twojego silnika. W przypadku samochodów używanych, ze sporymi przebiegami najważniejszym kryterium przy doborze odpowiedniego oleju jest to na jakim oleju silnik był eksploatowany. Zasada mówi iż klasę oleju zawsze można łatwo zmienić "w dół" (np. z pełnego syntetyka na półsyntetyczny), "w górę" nie zawsze jest to takie łatwe, dlatego powinno się dążyć do jak najdłuższego stosowania oleju wysokiej klasy (pełnego syntetyka lub półsyntetyka) :!:

 

Najważniejszym wymogiem stawianym olejom, które mogą być wykorzystywane w silnikach spełniających normę Euro 4 jest ograniczenie ich składu chemicznego, a zwłaszcza zawartości siarki, popiołu siarczanowego i fosforu - związki te bowiem w przyspieszonym tempie zatykają filtry cząstek stałych DPF i zanieczyszczają katalizator.

-> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> ->

 

ACEA od roku 2005:

W listopadzie 2004 ACEA ogłosiła nowe wymagania dla olejów silnikowych w przypadku silników przeznaczonych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych AxBx oraz odrębne wymagania dla silników wyposażonych w system wtórnej obróbki spalin (np. filtr cząstek stałych) oznaczone Cx

ACEA A/B - specyfikacje dla silników benzynowych i wysokoprężnych:

A1/B1 - oleje przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów

A3/B3 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, odpowiedni do silników doładowanych i turbodoładowanych

A3/B4 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, można ich używać także w silnikach wymagających oleju B3

A5/B5 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów

ACEA C - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi:

C1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, niskopopiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C2 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C3 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników.

 

:zdziw: :zdziw: :zdziw:

 

Nara Modest :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis. Ja mam silnik 2,0 w benzynce i z lektury instrukcji wiem ze będzie spko. Jest drogi ale raz na rok można silnikowi taki luksusuik zafundowac. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przeszedłem na Mobil 1 5w50

 

przy czym w QQ spokojnie wystarczy górny parametr w30

ten olej spełnia moje kryterium cena./jakość/ parametry

wiadomo że można zalać dobrego motula tylko po co :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym klimacie 5W/50 jest lepszy od 0W/30. Ten drugi jest świetny gdy eksploatujesz auto w bardzo niskich temperaturach - płynność do ponad -50stC. Ale zakres dobrych właściwości tego oleju kończy się przy temp. otoczenia ok 20-25stC (o tym mówi cyfra 30). 5W/50 ma odrobinę mniejszą płynność (nieodczuwalne ani dla kierowcy ani dla silnika) ale za to ma zdecydowanie lepsze właściwości w wysokich temperaturach.

Zdecydowanie ważniejszą sprawą od klasy oleju jest jego częstsza zmiana. Aktualnie w USA nowe toyoty mają okresy przeglądowe: 3500mil gdy eksploatujesz w ciężkich warunkach (czyli zdecydowanie miasto), 7500mil w normalnych. W europejskich wersjach są montowane dokładnie te same silniki a okresy przeglądowe są dłuższe. Pomyśl o tej kwestii, bo długoterminowo to przynosi efekty.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesli moglbys mi odpowiedziec na pare pytan bylbym bardzo wdzieczny.

1. Jak QQ wygląda z zabezpieczenim antykorozyjnym -jaki rodzaj ocynku i czy powinnem sie martwic?

2. Na co zwrócic uwage w trakcie ekspoloatacji? jakie sa najczestsze awarie?

3. Co ile wymieniac olej???

4. Jak odczytac numer VIN?

5. Byl tu kiedys post odnosnie roznych oznaczen lat na szybach- jak to jest czy w nissanie kazda szyba powinna byc z tego samego roku?

Mam wiele pytan i jesli mozesz odpowiedz bo np w porownaniu z Oplem nissan wypada blado wiec bede cie pytal a podejrzewam ze inni tez skoro sie przyznales :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie pracuję w ASO Nissana, więc na wiele szczegółowych pytań Wam nie odpowiem.

Mamy od wielu wielu lat serwis pogwarancyjny japończyków, więc Wasze autka to jeszcze nas nie odwiedzają zbyt powszechnie.

Tak na szybko:

1. nie wiem... :/ ale myślę, że problem korozji może tkwić nie w zabezpieczeniach blachy ale w samym rodzaju blachy. Kiedyś w czasie praktyk na studiach w jakiejś fabryce Fiata opowiadali, jak to blacha walcowana sprowadzana z Brazylii jest do d...y i jak pięknie koroduje. Może w tym tkwi problem?

2. W trakcie eksploatacji majac silnik benzynowy to jeszcze pół biedy, ale z francuskimi dieslami to różnie bywa... Najczęstsze awarie? Przy tym modelu jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie na takie stwierdzenia, większość aut ma małe przebiegi, wszystkie są młode itd. Musi upłynąć trochę czasu aby móc coś poważnie o tym modelu powiedzieć.

3. Wymiana oleju.. Pewnie słyszeliście opinie o Renault, że ich silniki "leją drzwiami i oknami":) - może to m.in.wina ich wydłużonych okresów przeglądowych? Teraz poważnie: patrząc na najpopularniejsze modele jak almerka, primera w silnikach benzynowych wymiana oleju raz w roku lub max 15tys km. Jeżeli samochód "męczymy" tylko w mieście to warto okres ten skrócić do 12-13tys km. W dieslach zdecydowanie wg nas i nie tylko (polecam lekturkę forum mazdaspeed - wątek o olejach i eksploatacji diesla) wymiana oleju 10-15tys km. Pewnie niektórzy teraz mają uśmiech od ucha do ucha, ale prawda jest taka, ze 20tys km to zbyt duży przebieg. Silnika przez to na pewno nie zarżniecie, ale już od przebiegów 80-100tys km silniki leją olejem, są ogromne problemy z turbinami itp. Pamiętajcie też, nie zawsze najlepszy i najnowszy olej jest najlepszy do danego silnika. Lepiej lać tańszy (nie znaczy zły) ale częściej wymieniać. Jakich olejów unikać: Castrol, Texaco.

4. Wiem tylko info o pierwszej literce, ale to chyba wszyscy też wiedzą.

5. W Europie pod różnymi numerkami zwykle na końcu lub na ich dole jest osobno pojedyńcza cyfra, i tak: 5 - to 2005, 6 - 2006 itd.

Z Oplem blado?:) Nie tylko Ty masz takie zdanie. Od czasu mixu Nissana z Francuzami marka zeszła niziutko szczególnie w jakości.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie załamałeś tym,że Opel jako firma teraz lepiej stoi...... Co do złej sławy Castrola również się zgadzam.Dużo złego się naczytałem,zarzynał też silniki w Toyotach.

Odnośnie oleju w Renault też wiem coś niecoś.Kuzynka miała nowe Clio i dziwiła się ,że rocznie na dolewki wychodził jej prawie 1 litr!!! W serwisie wcale się nie dziwili..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznie 1l?:) Wierzcie mi, że 70-80% pięknych avensisów z silnikami vvti bierze olej w ilościach do 1l/1tys km. I to jest wg Toyoty norma.... Nie pytajcie po jakim oleju są takie efekty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego dzieki za odpowiedz na moje pytania.Na razie bede serwisowal auto ale po okresie gwarancji rozejrze sie za jakims NORMALNYM warsztatem. Jesli znasz takowy w łódzkim to daj znac.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SERWIS ja wiem po jakim oleju -na 100 % CASTROL..Wiem bo mam Toyote od nowości serwisowana w serwisie Toyoty w Katowicach /od 2 lat koniec z serwisowaniem/.Tam zawsze leją Castrol i jak już wspomniałem niektóre silniki tego nie wytrzymywały ale jak się dowiedziałem to niby Toyota ma jakąś umową z Castrolem i lały pomimo,że szkodził.

Ja uprzedziłem się do nich po wizycie w dziale blacharskim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o dziwo co jechałem na przegląd to prawie zawsze mi wlewali inny olej Castrola ale o innej specyfikacji..Obecnie mam 0w /40.. Mogę wpisac wszystkie rodzaje jakie mi wlewali jak ktos chce a tak chyba nie powinno być prawda ? No ale wracamy do naszych Nissanów...

 

[ Dodano: Sob 20 Gru, 2008 14:57 ]

a co powiecie na ten test? Wychodzi na to,że Shell jest przedstawiany jako jeden z gorszych...

 

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Medyk, pamiętaj że w reklamach Castrol przedstawiany jest jako "najszybszy" olej na świecie :) . Może powinni dodać, że najszybciej wykańcza? :P

A co do tych testów, myślę że nawet jeżeli są one uczciwe to w normalnej eksploatacji nikt w swoim silniku takich efektów nie zauważy. Są to tylko laboratoryjne testy itd. Zauważcie, że od 88 roku, gdy toyota ze swoimi dieslami zaczęła sprzedawać sie w naszym kraju nikt nie słyszał o syntetykach a nawet półsyntetykach. Sukcesem wtedy był zakup castrola 15W/40 w blaszanej bańce w pewexie. I te silniki robiły bez żadnych awarii 300-500tys km, a dostawcze np Hiace dziś mają 600-900tys km. Zresztą, serwisujemy camry 2.2 z 97 roku z przebiegiem 700tys km... regularne przeglądy co 15tys km, od ok 150tys km tylko mobil 10W/40 i zero remontów.

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...