Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Nie pali P10 1992r 1.6 slx +gaz


Gość pejot2004
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:/ Witam Wszystkich. Z góry dziekóje za pomoc. Jestem fanem primerek, jednak z moja mam problem:

Kiedy postoi np. cała noc pali mi praktycznie na dotyk. Ale wystarczy ze przejade z 200 metrów i zgasze silnik to juz nie chce odpalic..... :zly: Dziwne to troche, nie wiem w czym może byc problem. Jeśli ktoś z państwa miał taki problem prosze o pomoc. Dodam jeszcze ze nie ma różnicy czy chce odpalic na gazie, czy na bezynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli po rozgrzaniu bedzie tak samo to praiwe na pewno zawory? Nie jestem mechanikiem wiec chyba sam zaworów nie sprawdze, a jak zaprowadze już do warsztatu to lepiej jak dam im konkretną podpowiedz co jest grane. Żeby mnie nie naciągali na koszty. :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie chce odpalić wcale czy musisz długo chełtać i w końcu zapala?

Czy po prostu zrobisz 200m i potem musisz czekac bardzo dlugo zeby odpalic wogóle.

 

 

Czy to jest tak, że gasisz i za minutke chełtasz żeby odpalić, czy nawet po 20 minutach jak przyjdziesz to nie odpali?

 

Moje teorie:

 

1. Zapłon - uszkodzona cewka po rozgrzaniu może sie tak zachowywać, jednak raczej po prostu po rozgrzaniu mocnym byś - tracił wolne obroty, lub zupełnie by zgasł.

- przejedz - i sprawdz czy jest iskra w czasie kiedy będą problemy.

 

2. Jeśli jest tak ze odpalasz po paru minutach, i odpala w końcu po chełtaniu - obstawił bym zawór w parowniku. Zakładam że masz instalke 1 lub 2 generacji.

Nie odcina gazu - jak odpalasz to zasysa gaz zamiast powietrza.

 

 

Musisz nam powiedziec troche więcej.

 

1. SIlnik GA16DS czy DE (gaźnik czy wtrysk)

2. Jaka instalacja

3. Co sprawdzałeś.

 

Jak bym nic w zaworach nie szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po chechłaniu czasem zapali, ale rzadko. Już prawie mam akumulator padnięty :/ .... Nie odpala po minucie i po 20- 30 minutach też... Jutro napisze cos wiecej o aucie.

 

[ Dodano: Nie 02 Lis, 2008 12:23 ]

Własne sprawdziłem kable zapłonowe: po wyciągnięciu pierwszego kabla od prawej strony zauważyłem że jest cały w tłusty (jakby w oleju). drugi i trzeci suchy ale był na nich nalot, tak jakby ktoś talkiem je posypał, kolor: jakby piaskowy. Czwarty był suchy i czysty.

 

Na razie nie wyciągałem świec bo nie mam klucza. Z drugiej strony kabli było ok. Odkręciłem 2 małe śrubki i otworzyłem ( to chyba aparat zapłonowy :oops: ) W środku wygląda ok.

:?: :?: :?:

Po za tym wyładował mi sie własnie akumulator. Trzeba będzie nowy kupic.

 

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to proszę o pomoc :551:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamilos210

Pejot2004 czy to Primerę masz na gaz???

 

[ Dodano: Sob 08 Lis, 2008 18:44 ]

Kiedyś miałem tez taki problem

Musiałem w nim siedzieć i go rozgrzać jak już był rozgrzany było dobrze>

Ja podjechałem do warsztatu i podkręcili mi coś w parowniku i jest dobrze. Radze ci podjechać do jakiegoś mechanika i sie dokładnie dopytać bo koszt takiej regulacji nie jest duży ja zapłaciłem 25 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
1. Zapłon - uszkodzona cewka po rozgrzaniu może sie tak zachowywać, jednak raczej po prostu po rozgrzaniu mocnym byś - tracił wolne obroty, lub zupełnie by zgasł.

- przejedz - i sprawdz czy jest iskra w czasie kiedy będą problemy.

U mnie też jest problem po przejechaniu kawałka i zgaszeniu później jest problem z odpaleniem. Obroty też spadają nawet do tego stopnia, że gaśnie.

Czy w takim przypadku jest 100% pewność, że to cewka?

I drugie pytanie jeśli to cewka. Czy cewka w Sunny N14 1.6 jest taka sama jak w P10 1.6? Pytam, bo mam okazję taką nabyć i sprzedawca twierdzi, że pasuje i do N14 i do P10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość NismoMan

Ja miałem już coś takiego i gdy przejechałem nieduży odcinek i zgasiłem nyskę nie chciała mi zapalić po długim poszukiwaniu okazało się ze walnol mi rozrusznik i zaczął się blokować wiec ja radził bym tez sprawdzić rozrusznik

Mam ten sam model p10 1.6 tez :diabel: gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mialam w P10 2,0 przez jakis czas rano mi odpalil po chwili w pracy juz nie chcial po zgaszeniu silnika... na stacji po zatankowaniu tez nie chcial dopiero za ktoryms tam razem zalapal... tez podejrzewalam rozusznik ale okazalo sie ze to kostka w stacyjce byla na wykonczeniu... teraz auto stoi u elektryka i czekamy na kostke wiec nawet nie wiem ile mi za to policzy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko,zagazowane samochodu lubia tak miec szczególnie na gazniku,dlatego gdy jest nowsza instalacja gazowa najpierw samochód odpala na benzynie a po osiagnieciu odpowiedniej temperatury przezuca na gaz,u mnie jest tak ale tylko zima ze jak mi zgasnie to ma gorzej odpalic ale odpali ,a tak wszystko w porzadku tylko czasem zatnie cos przy odpalaniu jesli odpalam na gazie,jedz do dobrego gazownika bo w sumie tak jak u ciebie niepowinno tak byc.a jescze jedno,kiedys jak miałem stara audi 80 jak mi zamarzł parownik to go poprostu wrzatkiem polałem hehe i odpalił normalnie .pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysS105

pierwsza ważna zasada i rada dla właścicieli aut z gazem jeśli jest oszroniony parownik to przewaznie na 100%jest wina płynu chłodzącego czyli jego mały stan wystarczy dolac i już po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysS105 dobrze mówi,to jest fakt,albo jak niektórzy jescze lubia poł na pól plyn z woda mieszcac to moze tak sie dziac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ernesto90

Witam serdecznie, rowniez posiadam primere 1.6 slx 1993r z gazem ( od 3 dni) i rowniez mam problem z odpalaniem ale tylko i wylacznie jak silnik jest zimny, odpalam go naturalnie na benzynie, przed wylaczeniem silnika "przezucam" z gazu na benzyne. Powiedzcie czego to moze byc przyczyna. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi jak mialem zaszroniony parownik znaczylo to ze jest on do wymiany membrana byla straszna ogolnie caly parownik po rozebraniu kfalifikowal sie do wymiany wymienilem na lemfordera z tego co pamietam i wszystko wrocilo do normy. Ja staralem sie zawsze odpalac na benzynie jak sie juz rozgrzal to przezucalem na gaz. No ale jak gaz i benzyna to cos nie idzie w parze przynajmniej tak to bylo w moim audi ale to moze dla tego ze to mechaniczny wtrysk a one sie za bardzo nie lubia z gazem. Tak jak mowie, wymienilem parownik i wszystko ustalo. Cieszylem sie nadal jazda. ;) Jak oszroniony to rownie dobrze moze byc nie szczelny i ogolnie pewnie smierdzi gazem w okol niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I drugie pytanie jeśli to cewka. Czy cewka w Sunny N14 1.6 jest taka sama jak w P10 1.6? Pytam' date=' bo mam okazję taką nabyć i sprzedawca twierdzi, że pasuje i do N14 i do P10[/quote']

 

nie koniecznie zależy od rocznika. Jeśli masz cewkę osobno i z sunny też jest osobno - to tak będzie pasowac - to jest taka sama dla gaznikowcow.

 

Jesli masz wtrysk to w Sunny i Primerce cewki są w aparatach zapłonowych a te są inne.

 

 

Co do marznięcia - pisałem o tym nie dawno. U mnie też tak było że marzł parownik, mimo że płynu było full.

Tez obroty spadały i sie cuda działy. Pomogła wymiana membran w parowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...