Gość Shadow Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam wszystkich. Od 3 dni jestem właścicielem Primerki z 1995r, która przejechała 188tyś km i jeździ na benzynie + Lpg . Zajechałem do mechanika, aby wymienić sworznie zawieszenia i tuleje wahaczy a przy okazji wymieniłem świece w autku, bo zdarzało się ze lekko zaszarpał na gazie. Podjechałem wcześniej do gazoników, aby ustawili gaz i niby się cos polepszyło. Po wyjeździe od mechanika autko zaczęło coraz bardziej szarpacz aż w końcu zaczęło chodzić na 3 gary. Wróciłem do mechanika, który sprawdził iskrę (była) i wszystkie świece( wszystkie białe i suche), po czym sprawdził ciśnienie na tłokach. Wyszło ze na 2 pierwszych jest 12 atm., na 3 było 8 atm. natomiast na 4 były 3 atm., lecz po ponownym pomiarze 4 tłoka wyszło ze jest 8 atm. Mechanik stwierdził ze to wina zaworów. Dodam ze odpalając rano auto, dymi na niebiesko biało a na gazie na biało i nie ubywa żadnych płynów. Autko raz jedzie dobrze raz na 3 gary jest z tym różnie skacze sobie. Moje pytanie: Myślicie ze to może być jakieś mechaniczne uszkodzenie, czyli zawory? Czy raczej jakieś elektroniczne i niema sensu pakować się w koszta remontu silnika? Miał może ktoś z czymś takim problem? Pomocy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Mechanik stwierdził ze to wina zaworów wsumie najbardziej prawdopodobne ale 2ga opcja to pierścionki przy gazie mogło przepalić zawory zapytaj sie ile za zciągnięcie głowicy bo troszke zabawy jest ..potem szlif zaworów i smigasz dalej ... koszt to uszczelka pod głowice płyn chłodniczy dawniejszych silnikach robili tak że lali olej do garka i kręcili rozrusznikiem jak sie poprawiała kompresja to znaczyło że to pierścień.... a dopuszczalna granica na tłokach to + - 10 % róznicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Hej ! Temat jaki założyłeś wiele razy pojawiał sie na forum i warto poświecic chwilkę bo czasem rozwiązanie juz gdzieś jest... o np podobny : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...pali+++cylindry No ale dobra,wg mnie wyklucz na 1000% czy to nie wina układu zapłonowego. Świec,kabli.Nie sugeruj się tym że świeca sucha itp.To niewiele wymaga pracy,wymień lub podmień na inne,sprawdź.Jeśli nie podmień kable WN. Świece nowe nie zawsze oznaczają że bedzie ok.Miałem przypadek że wywaliłem dwa komplety świec bo przerywało a były nowe!. Co do róznic w sprężaniu, wg mnie na takich jakie ty podałes silnik bedzie pracował i napewno nie bedzie tracił zapłonu. To nie diesel że musi byc ideał. Co do dymienia,upewnij się czy to naprawdę jest niebieski dym.Jak palisz na PB rano jak silnik jest zimny dostaje bardzo bogato paliwa być może troszke go przylewa i podymia troszeczke na czarno a tu wydaje sie ze na niebiesko. Zwłaszcza że piszesz ze na LPg tego brak. Wyeliminuj wszystkie NAJPROSTSZE przyczyny a potem myśl o zaworach.W silniku grzebac jeszcze masz czas. No i przeszukaj jeszcze dobrze forum bo oprócz linka którego ja podałem jest pewnie wiele innych. Dla pocieszenia,chlopie przy 188 kkm to Primka nawet nie powinna myślec o piciu oliwy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 bo zdarzało się ze lekko zaszarpał na gazie. Warto sprawdzić kopułkę aparatu zapłonowego czy nie ma w środku wilgoci i czy styki nie są zaśniedziałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Jaki silnik? Podjedź do innego warsztu i sprawdź jeszcze raz kompresje, jak wyjdzie tak jak u mechanika nr 1 (może mieć rację z tymi zaworami), to czeka Cię remont silnika, jak będzie ok, to szukaj w układzie zapłonowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Jesli na dwoch cylindrach jest 8 a na dwoch 12 to tak moze byc ok, tu bym nie szukał przyczyny. Nie dawno miałem bardzo podobny przypadek u kumpla w nexii, głowilismy sie dlaczego raz działa na 3 raz na 4erech. Iskra była i było ok - prawie. Jak sie okazało na jednej swiecy pękł izolator i nie dawała takiej iskry jaką dawac powinna. - załóz stare swiecie - jesli to sie zdażyło po jakichś naprawach - czyli wymianie swiec u Ciebie to tu bym doszukiwał się problemu. Pęknięcia izolatora czasem są bardzo niewielkie i trudno je zauważyc. Tak czy inaczej u kumpla wymiana swiec pomogła, i było dokładnie tak jak u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Shadow Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Będąc u mechanika wymieniałem swiece ponieważ czasami chodził nierówno i myslalem ze to pomoże lecz tylko pogorszyło autko zaczeło całkiem jezdzic na 3 garach. Dzis jezdziłem autkiem i jak zimne to chodzi na 3 czasami na 4 garach lecz postanowiłem na wysokich obrotach troche pojezdzic zeby moze przepalic silnik i ku zaskoczeniu po dosc ostrej jazdzie autko ma 100% mocy i wszystkie tłoki chodza normalnie lecz jak tylko postawie autko na godzinke gdzies to wszystko wraca do tego co było. Dodam ze wystarczy postac chwile w korku na niskich obrotach i po chwili autko nadal zaczyna na 3 garach chodzic. Niewiem co sie dzieje z tym autke hmmm wina swiec raczej nie ponieważ mechanik przekładał i zakładał inne i nie było poprawy a iskra jest. Mam wrazenie jakby nmoze wtrysk był przypchany albo cos moze faktycznie z aparatem zapłonu ze za pozno lub za wczesnie daje na jeden tłok iskre. Ale w sumie niewiem. Niewiem czy jak mam Lpg BRC zamontowane w aucie z wtryskami to czy ma jakis wpływ gaz na wtryski? czy kozysta z nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Tak jak napisałem DOPUSZCZALNA RÓŻNICA na cylindrach to plus/minus 10% wartości ciśnienia nikt nie mówi że auto nie będzie jeździć na 8 atm na jednym garku zwłaszcza na wysokich obrotach I co ma świeca kabel do kompresji sprawdź czy prawidłowo siedzi palec w aparacie zapłonowym i czy jest przykręcony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.