Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

dolanie shell Vpower do Pb95


Gość andriejewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andriejewicz

zastanawiam się jaki będzie efekt takiej dolewki. mam pół baku Pb 95 a wybieram się w trasę. w związku ze zniżką cen paliwa zastanawiam się czy nie dolać sobie VPower 100 oktanowego.

czy tak można?

 

Proszę o w miarę szybkie odpowiedzi.

 

pozdrawiam

andriejewicz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Czy mogę mieszać Shell V-Power z innymi rodzajami benzyny?





Shell V-Power może być mieszana z każdym rodzajem benzyny bezołowiowej, ale jej pełne działanie jest możliwe tylko wtedy, gdy jest używana stale.

Żródło: Shell.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze mozesz ;-) ale nie spodziewaj sie specjalnych roznic ;-) Te silniki sa obojetne na wysokooktanowe paliwo praktycznie. Roznice sa, ale symboliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można tego robić :!: zważy się na kisiel i po silniku ;) post miesiąca a może nawet roku

jak dobrze go wymieszasz (tzn. będziesz często hamował i przyspieszał) to się nie zważy ;) <ROTFL>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to masz szanse na nadpalenie gniazd zaworów..

 

A jak do starszego silnika bedziesz wlewać tylko i wyłacznie V-pover to licz się prędzej czy później z remontem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to masz szanse na nadpalenie gniazd zaworów..

 

A jak do starszego silnika bedziesz wlewać tylko i wyłacznie V-pover to licz się prędzej czy później z remontem

 

 

a dlaczego gniazda sie maja nadpalić ? Ja czasem leje to 100 oktanowe na rozpalke [LPG ] i czasem dla przechulania auta w celu przeczyszcznia wtryskow. A takto używam zazwyczaj Vervy ..od vervy też sie moga nadpalic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem za bardzo o co chodzi z tym nadpaleniem. Z tego co pamietam to im wyzsza liczba oktanowa tym mniejsze temperatury spalania - poprawcie mnie jesli sie myle.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mi się wydawało, że jest odwortnie.. Może ja się mylę..

Cytuję tu mechanika, który opowiadał mi o jakimś 15-to letnim aucie, które młody gniewny kierowca zalewał tylko i wyłacznie 99+ i przy rozbieraniu silnika wyszły wypalone gniazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei podpieram sie faktem ze gdy kupowalem nowy program do ECU to zaznaczone bylo wyraznie zeby jezdzic na min. 98 a to z racji wystrojonego bardziej na zylete wyprzedzenia zaplonu, gdzie wazne jest wlasnie obnizenie temp spalania.

W sumie wystarczyloby wrzucic to w wiki czy cus ale wlasnie z roboty wrocilem i nawet nie chce mi sie nowego okienka w przegladarce wlaczac :)

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke poszukać czasem ....bo jak czytam to mi ręce opadają

Benzyna - jeden z głównych rodzajów paliwa stosowanego do napędu samochodów, samolotów i niektórych innych urządzeń posiadających silnik spalinowy. Stosowana także jako rozpuszczalnik.

 

Benzyna dostarcza energii silnikowi poprzez spalanie się, czyli reakcję z tlenem pochodzącym z atmosfery. Ze względu na to, że benzyna jest w silnikach spalana w bardzo krótkich cyklach, proces ten musi przebiegać maksymalnie szybko i równomiernie w całej objętości cylindrów silnika. Osiąga się to poprzez mieszanie benzyny z powietrzem przed wstrzyknięciem jej do cylindrów, tworząc tzw. mieszaninę paliwowo-powietrzną, czyli zawiesinę (mgłę) bardzo drobnych kropelek benzyny w powietrzu. Bardzo istotny wpływ na przebieg tego spalania ma też skład chemiczny benzyny. Zdolność do dobrego spalania benzyny w warunkach panujących w silnikach określa się za pomocą liczby oktanowej.

 

Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe. Dokładna wartość liczby oktanowej jest równa procentom objętościowym zawartości izooktanu w takiej mieszaninie izooktanu i n-heptanu, która wywołuje identyczną liczbę stuków w silniku testowym jak analizowane paliwo

 

Praktyczne znaczenie liczby oktanowej [edytuj]

 

Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością.

 

Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli dla danego silnika liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki.

 

Stukanie może prowadzić do uszkodzenia silnika, szczególnie panewek na główce i stopie korbowodu i samego łożyskowania wału korbowego. W mniejszym stopniu niekorzystnie działa na zawory, tłoki, korbowód. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa.

 

Ze względu na to, że tendencja do stukania wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im w silniku występuje narzucony konstrukcyjnie wyższy stopień sprężania tym potrzebne jest wyżej oktanowe, a zatem zwykle droższe paliwo do jego napędzania. Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.

 

Liczba oktanowa a skład paliwa [edytuj]

 

Paliwo składa się zasadniczo z węglowodorów alifatycznych o liczbie atomów węgla od 7 do 10-12. Analizując spalanie poszczególnych węglowodorów z tego zakresu odkryto, że najlepiej spala się tzw. izooktan (2,2,4-trimetylopentan), a najgorzej n-heptan. Mieszając tylko te dwa węglowodory można "symulować" zachowanie prawie wszystkich rodzajów benzyn.

 

Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu w paliwie, składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach.

 

W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego paliwa.

 

Ze względu na to, że surowa benzyna po rafinacji i krakingu ma zbyt niską liczbę oktanową dodaje się do niej niewielkie ilości związków chemicznych zwanych środkami przeciwstukowymi, podnoszące w sztuczny sposób tę liczbę.

 

RON, MON i DON [edytuj]

 

Na świecie istnieją dwie podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. W obu przypadkach test przeprowadza się na jednocylindrowych silnikach o regulowanym stopniu sprężania. W czasie testu utrzymuje się stałe obroty silnika stopniowo zwiększając stopień sprężania. W teście RON stosuje się 600 obrotów na minutę, a w MON 900. W związku z tym MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. Dla typowego paliwa pochodzącego z rafinacji ropy naftowej MON i RON różnią się nieznacznie (o ok 1-2 oktany), jednak dla poszczególnych węglowodorów obecnych w mieszance różnice dochodzą do kilkunastu oktanów, co powoduje, że możliwa jest produkcja paliw, które mają duże różnice między obydwoma metodami pomiaru liczby oktanowej. [2]

 

W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest wg normy DON (roaD Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2. Wg jednych źródeł wartości liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce różnią się nie więcej niż o wartość rzędu 1-2.[3], zaś wg innych wynoszą ok 4-5.[4].

 

Liczby oktanowe RON i MON dla różnych węglowodorów[2] [edytuj]

Węglowodór RON MON

n-heptan 0 0

n-heksan 25 26

pentan 62 67

2,2-dimetylopropan 85 80

2-metylobutan 92 90

2,2-dimetylopentan 93 96

izooktan 100 100

 

wsio z http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie.

Wczoraj wracałem z Wiednia do Wrocławia. W Austrii jest tylko V-Power Racing 100, nie ma V-Power 95, a że kosztowała tyle samo co u nas (w przeliczeniu 4,29 zł) to wziąłem tą Racing. Jazda 120-140 km/h. Spalanie rewelacyjne, bo na odcinku 450 km spalił 5,6 litra na silniku 1.4 75 KM. To już mój któryś z rzędu test pomiędzy zwykłą Pb 95 a V-Power i spalanie zawsze mam niższe przy podobnej jeździe, także w efekcie końcowym oszczędzam na paliwie. Odczuwam też niewielką poprawę w p[racy silnika, tzn trochę lepiej się zbiera. Zaznaczam, że to tylko moje testy i moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lejąc Bp Ultimate 98 na trasę mam spalanie niższe o ok. 0,5l na 100km. Opłaca się bo dobra zupka a w kosztach wychodzi to samo. W mieście nie zauważyłem mniejszego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie.

Wczoraj wracałem z Wiednia do Wrocławia. W Austrii jest tylko V-Power Racing 100, nie ma V-Power 95, a że kosztowała tyle samo co u nas (w przeliczeniu 4,29 zł) to wziąłem tą Racing. Jazda 120-140 km/h. Spalanie rewelacyjne, bo na odcinku 450 km spalił 5,6 litra na silniku 1.4 75 KM. To już mój któryś z rzędu test pomiędzy zwykłą Pb 95 a V-Power i spalanie zawsze mam niższe przy podobnej jeździe, także w efekcie końcowym oszczędzam na paliwie. Odczuwam też niewielką poprawę w p[racy silnika, tzn trochę lepiej się zbiera. Zaznaczam, że to tylko moje testy i moje zdanie.

 

Ponoć wyższooktanowce są z zasady rzadsze przez co mniejsze spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Ja od ok. 4 lat do moich Nysek zalewam bp Ultimate 98 i de facto troszkę lepiej się zbiera (choć może to moje subiektywne odczucie) i na pewno silniki pracują kulturalniej i łagodniej.

 

Z resztą, Primerą w większości śmigam na podtlenku LPG więc teraz tego tak nie obserwuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...