Gość pan_k Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Witam Szanownych Państwa! Od jakiegoś czasu mam przyjemność przemieszczać się Nissanem Micra 1.0 96' GX Zmieniłem w nim tarcze, klocki, świece, przegub od strony koła, teraz jeszcze czeka wachacz(sworzeń wybity) i wiem że to nie koniec. Rozrząd póki co nie szeleści, jedynie 2-3 sek po odpaleniu słychać chrobotanie ale ono ustępuje. Jako 1 objaw którego nie rozumiem do końca to fakt że po odpaleniu silnika przez chwilkę pali się lampka oleju( wiem że jest pęknięty chyba uszczelniacz wału od strony skrzyni bo obudowa skrzyni jest nieprzyzwoicie brudna) jak i fakt że rano po odpaleniu nie ma możliwości szybkiego ruszenia - czy wogóle 1.0 potrafi pisknąć? (biegi też nie wchodzą gładko z rana, szczególnie wsteczny), jako że wymieniłem objawy stawiam pytania: 1. Czy to wina domęczonego sprzęgła? ślizgi czy coś innego(ew. wymiana całego kompletu, jakich części nie brać lecz też nie chce inwestować w samochód bez sensu gotówki) 2. Gdzie na miłość do Ojczyzny kupić takowe uszczelniacze? bo na allegro nie mogę nic wynaleść. 3. Czy możliwe że oporna praca 1 i 2 biegu to zmęczenie łożysk i trybów tych oto biegów? Swoje pytania kieruje do was szanowni forumowicze bo przeglądając zasoby tego forum zauważyłem sporą wiedze w temacie, jak i tym że niebawem oddaje samochód do mechanika a nie widzi mi się kupować z miejsca wszystkich części - może nie wszystko jest skazane na zatracenie. Z góry dziękuje za konstruktywne odpowiedzi, jeżeli gdziekoliwiek naruszyłem regulamin forum - przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 a jak wskakuje wsteczny ?? jeśli zgrzyta to znaczy że sprzęgło nie wysprzęgla do końca i na innych biegach też będą kłopoty ale jeśli na wstecznym jest ok to masz zajechane synchronizatory na 1 i 2 :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gazelek Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 @pan_k: ja mam podobnie, po nocy 1 i 2 wskakuja dosc ciezko, ale po 5 minutach jazdy juz jest ok. Ja bym stawial na spisek dziejowy - czyli po prostu na to, ze to normalna przypadlosc Micry, albo na olej, ktory moze byc zuzyty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Moj kolejny post i kolejna prośba o pomoc. Właśnie odebrałem Micrę od mechanika, zmienione sprzęgło(komplet), kopułka, palec, termostat. Dodatkowo akumulator chyba jeszcze fabryczny miał być oczyszczony (biała zastygła pianka?) pod klemami i pośrodku na tym mocowaniu? zostały pokryte pastą wygląda jak miedziowa a może to wazelina techniczna nie wiem. Teraz stwierdzam następujące dolegliwości: 1. Radio z anteną na szybe szumi? gubi zasięg? podczas pracy na włączonym silniku, lepiej działa na zgaszonym. 2. Nie działa mi lewe światło drogowe i mijania (sprawdziłem bezpieczniki pod maską, żarówki i nic) - prawa strona działa bez zarzutu! 3. Nie działa mi tylne przeciwmgielne lewe (też żarówka jest ok działa na miejscu kierunku), ale jakie zdziwienie miałem dziś gdy podczas jazdy przypadkowo włączyłem je, zapaliła się kontrolka na desce, 10 minut później już nie załapywało. 4. Nie działa mi ale to od dawna światło wstecznego, pytanie czujnik czy też wina instalkacji? kostek? Jutro wezmę się z miernikiem podejdę do auta i właśnie gdzie mierzyć? na kostkach? wtyczkach przed żarówką? Jeśli ktoś ma jakiś pomysł prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 W reflektorach częsty problem - nadpalające się kostki z wsuwkami na żarówkę. Sprawdź przede wszystkim masę na pinie no i zasilanie 12V na krótkich i długich. Światło wstecznego, sprawdzenie zależy jakiego typu masz włącznik w skrzyni. Były 2-pinowe i 3pinowe. 2-pinowe - robisz zwarcie na kostce - światło powinno się zaświecić. Jeżeli nie - problem w instalacji, jeżeli tak - czujnik. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 1. Nowe radio? Czy to samo co przed tem? Albo jest dziwnie podłączone, albo zbiera za dużo zakłóceń - to drugie łatwo sprawdzić podłączając radio pod osobny akumulator i odpalając silnik - jak nadal zbiera zakłócenia, to trzeba wymienić radio... ew. instalację antenową... 2-3 kostki - obejrzeć "organoleptycznie" czy nie są popalone etc, przepsikać czymś do styków, poruszać... miernikiem sprawdzaj osobno czy masz na kostce masę i osobna prąd (oba przy włączonym świetle). 4. Raczej czujnik, łatwo to sprawdzić odpinając i zwierając wtyczkę czujnika - jeśli światło zadziała to na pewno czujnik. Jeśli nie najpierw szukać gdzie indziej. [ Dodano: Sro 21 Sty, 2009 19:37 ] Kurcze za wolny jestem . Pozdro serwis, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Radio jest stare można napisać przedpotopowe, to samo co było. Zestaw antenowy to antena na szybę która przed czyszczeniem akumulatora działała poprawnie jak na swoje możliwości. Jutro postaram się napisać w czym tkwił problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 co do tylnych swiatel! warto sprawdzic przewody u znajomej zrobil sie problem ze swiatlami pozycyjnymi i ze stopen. diagnoza polamane przewody i w jednym momencie nagle wszystko padlo. auto juz kilka lat ma za soba wiec to raczej zrozumiale. warto w P mgielne wsadzic nowa zarowke, w mercedesie tez mi dzialalo i nagle pach, zarowka dobra (na taka wygladala) wsadzilem swieza i dzialalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Badanie napięcia na wtyczce działającej lampy ok 12V na niesprawnej ~8V. Wniosek coś nie zwiera. Metoda naprawcza przypier.... w bezpieczniki przy akumulatorze (jako w całość). Efekt obwody się ślicznie zamykają przednie światła jak i p. mgielne świecą, radio nie szumi. Alternatywne działanie podjechać do elektryka żeby to przywrócił do porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Alternatywne działanie podjechać do elektryka żeby to przywrócił do porządku.Kup w elektronicznym płyn do czyszczenia styków (w sprayu - jakby pytali powiedz, że do auta). Otwórz skrzynkę bezpieczników przy akumulatorze, wyciągnij bezpiecznik od świateł (albo po kolei wyciągaj wszystkie), przerysuj czymś styki bezpiecznika (np. małym płaskim śrubokrętem - bez zwierania obwodu - trudno jest zewrzeć), przepsikaj i powinno być lepiej . Jeśli "nóżki" bezpiecznika wyglądają na zaśniedziałe to to samo przed włożeniem go na miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ptero Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witam! Mam podobny problem nie działa mi lewe światło mijania i drogowe...Sprawdzałem żarówkę ale ona jest ok, a jeśli chodzi o mechanikę to raczej jestem zielony...Moje pytanie brzmi ile mechanik by wziął za naprawę?Chodzi mi cenę od-do. Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Ptero, to poszukaj o nie palacych zarowkach, albo wymien kostke zarowki od reflektora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ptero Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Zajrzałem pod maskę żeby sprawdzić bezpieczniki i jeden mam spalony sęk w tym że spalony to mało powiedziane bo połowa jest stopiona i nie mam jak teraz drugiego tam wsadzić... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 No najpierw musisz wyciągnąć to co zostało. Możesz pomóc sobie płaskim śrubokrętem lub nawet nożem, ale wtedy lepiej najpierw odłącz akumulator . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ptero Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 zrobilem najpierw skrobałem śrubokrętem a później igłą i jest gitara dzieki ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.