Gość adam.k. Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 mam pytanie ? wymieniał ktos pompe wody w p11 2,0TD .jaki to jest przybliżony koszt ? słyszałem ze tylko nowe wchodza w gre używki odpadaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yello5 Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Tylko nowa a koszt to ok 100zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remwes Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 WITAM JA CHYBA MAM TEN SAM PROBLEM Z LEWEJ STRONY MI BARDZO KAPIE I NIE WIEM CZY TO POMPA CZY COS INNEGO DORADZICIE [ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 00:50 ] A POMPA JEST Z ROZRZADEM CZY NIE PRIMERKA 2.0L 116KW 1993r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 LEWEJ STRONY MI BARDZO KAPIE I NIE WIEM CZY TO POMPA CZY COS INNEGO Z lewej stojąc przed samochodem - tam jest pompa. Płynu ubywa? Są bąble w zbiorniczku wyrównawczym? POMPA JEST Z ROZRZADEM CZY NIE PRIMERKA 2.0L 116KW 1993r Pompa nie jest z rozrządem, ma swój pasek. Aby ją wymienić trzeba odkręcić lewą poduszkę silnika i trochę go podlewarować. Roboty trochę jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Niedawno wymieniałem w TD taką pompę. Zamówiłem na Allegro, coś koło 75 zł, choć łopatki z tworzywa, a nie jak w oryginale z metalu. Póki co działa. A co do wymiany: - zrzucasz paski od pompy wspomagania, klimy i alternatora, - odkręcasz koło pasowe od pompy wody, - odkręcasz wąż od chłodnicy z okolic osłony paska rozrządu (wcześniej spuść płyn, ja odkręcałem wąż pod chłodnicą z prawej strony patrząc z przodu auta), - przewód od zbiorniczka płynu wspomagania, - może być konieczne odkręcenie nadkoli (nie pamiętam czy mi się przydało), - podnosisz auto na podnośniku, podkładasz coś pod miskę olejową, - odkręcasz łapę silnika i opuszczasz auto (inaczej ciężko dojść do pompy, chociaż i po tym jest niewesoło , - odkręcasz osłonę paska rozrządu (górną połówkę, dolną w miarę potrzeby, ja się obszedłem bez, tylko musisz uważać, żeby ci śrubka nie wpadła, bo wtedy masakra - albo drucik z magnesem i jedziesz), - odkręcasz mocowanie łapy silnika do bloku, - odkręcasz pompę, chyba już wszystko Przyda się klucz nasadowy 10 z magnesem. Mi cała robota zajęła jakieś 7 h, ale też nie wiedziałem jak się do tego zabrać. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asaf Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Niedawno wymieniałem w TD taką pompę. Zamówiłem na Allegro, coś koło 75 zł, choć łopatki z tworzywa, a nie jak w oryginale z metalu. Póki co działa. A co do wymiany:- zrzucasz paski od pompy wspomagania, klimy i alternatora, - odkręcasz koło pasowe od pompy wody, - odkręcasz wąż od chłodnicy z okolic osłony paska rozrządu (wcześniej spuść płyn, ja odkręcałem wąż pod chłodnicą z prawej strony patrząc z przodu auta), - przewód od zbiorniczka płynu wspomagania, - może być konieczne odkręcenie nadkoli (nie pamiętam czy mi się przydało), - podnosisz auto na podnośniku, podkładasz coś pod miskę olejową, - odkręcasz łapę silnika i opuszczasz auto (inaczej ciężko dojść do pompy, chociaż i po tym jest niewesoło , - odkręcasz osłonę paska rozrządu (górną połówkę, dolną w miarę potrzeby, ja się obszedłem bez, tylko musisz uważać, żeby ci śrubka nie wpadła, bo wtedy masakra - albo drucik z magnesem i jedziesz), - odkręcasz mocowanie łapy silnika do bloku, - odkręcasz pompę, chyba już wszystko Przyda się klucz nasadowy 10 z magnesem. Mi cała robota zajęła jakieś 7 h, ale też nie wiedziałem jak się do tego zabrać. Pozdro. Wszystko co opisałeś jest piękne ale zapomniałeś o najważniejszym czy turbo diesel P11 nie ma pompy napędzanej paskiem rozrządu ? W takim układzie to co opisałeś nie ma sensu...? W P 10 diesel odkręcasz rolke napinającom pasek rozrządu bo pod nią jest pompa inaczej nie wymienisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Napisałem tak jak jest. Mam TD i wiem, że pompa nie jest zasilana paskiem rozrządu, zresztą napisałem: odkręcasz koło pasowe od pompy wody Koło pasowe, więc zasilanie paskiem klinowym. Do demontażu pompy nie potrzebujesz luzować napinacza paska rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 witam. jutro chcialem sie zabrac za sprawdzenie pompy wody i potrzebuje informacji od kogos, kto juz to sam robil - Loopezik napisal w miare czytelna instrukcje - chcialem tylko sie zapytac punkt sciagania paskow - bo poki co nie chce wymienic pompy, chce tylko sprawdzic, czy to ona tak halasuje. w tym celu wystarczy poprostu "zrzucic paski" i chcialem zapytac, czy 1. moge pozniej odpalic silnik, jesli pompa bedzie odlaczona i na jak dlugo - aby sprawdzic, czy szmery ustaly 2. czy trudno pozniej nalozyc pasek spowrotem? nie chce sie unieruchomic przez drobnostke a nigdy tego nie robilem moze pytanie banalne, ale wole o wszytsko zapytac, zanim cos popsuje - zapytac nic nie kosztuje. dzieki za odp, mam nadzieje ze ktos pomoze [ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 12:00 ] http://dmx81.wrzuta.pl/audio/457FW10OcPJ/d1 co powiecie o tym? [ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 12:01 ] zwlaszcza od 12 sekundy bardzo wyraznie slychac - czy to lancuch, czy pompa wody... czy cos jeszcze? prooooooosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 wszedzie cie pelno,szukasz garbatego na kajak? zwal paski uruchm i sluchaj,wylacz silnik i zakrec kolem alternatora moze lozysko glosne i zmien powietrze w kolach na letnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 dokladnie tak zrobie - i dokladnie - wszedzie mnie pelno bo od paru dni chcialem sie dowiedziec, jak mam sobie z tym poradzic, ze wlasnie zwal paski... a ja nie wiedzialem jak, wiec w poscie o pompie wody pytam, jak sobie z pompa poradzic, w poscie z alternatorem o alternator...itd, najpierw byl post ogolny, gdzie mi powiedzieli gdzie mam szukac, dlatego rozbite pozniej bylo na wiele, nie chcialem ciagnac jednego, jesli gdzies o czyms jest mowa, mam nadzieje, ze admini beda wyrozumiali. bo nareszcie w prawie w kazdym z postow dostalem konkretna odpowiedz - oczywiscie kazdy na inny temat - ale wiazace sie dla mnie w jedno rozwiazanie. dzieki wielkie dla wszytskich ktorzy pomagaja:) tak jak mowilem, almerka mniej wiecej oswoilem, a primery sie dopiero ucze i widze ze wiele do poprawiania po poprzednim wlascicielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 dmx81,a ty na zielonej mieszkasz? tak z ciekawosci pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 kiedys mowili podobno na nia zielona, teraz mowia lodowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 same tajemnice z toba,musisz seplenic Irlandia?czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 nawet w opisie napisane islandia - cos slabo z rozszyfrowaniem;)i maly OT sie robi;) no sciagnanie i zakladanie paskow nie przysporzylo wiekszych problemow, ale nie pomoglo w niczym, tzn ten sam dzwiek nawet bez paskow, pomoglo za to zmienienie filtra i oleju, nie wiem czy to sposob na ten problem, ale w wiekszej czesci odglosy ucichly - tylko czy dla wszelkiego spokoju nie sprawdzic stanu slizgaczy i napinaczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.