Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Pompa wody


Gość adam.k.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM JA CHYBA MAM TEN SAM PROBLEM Z LEWEJ STRONY MI BARDZO KAPIE I NIE WIEM CZY TO POMPA CZY COS INNEGO DORADZICIE

 

[ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 00:50 ]

A POMPA JEST Z ROZRZADEM CZY NIE PRIMERKA 2.0L 116KW 1993r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEWEJ STRONY MI BARDZO KAPIE I NIE WIEM CZY TO POMPA CZY COS INNEGO

Z lewej stojąc przed samochodem - tam jest pompa. Płynu ubywa? Są bąble w zbiorniczku wyrównawczym?

POMPA JEST Z ROZRZADEM CZY NIE PRIMERKA 2.0L 116KW 1993r

Pompa nie jest z rozrządem, ma swój pasek. Aby ją wymienić trzeba odkręcić lewą poduszkę silnika i trochę go podlewarować. Roboty trochę jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniałem w TD taką pompę. Zamówiłem na Allegro, coś koło 75 zł, choć łopatki z tworzywa, a nie jak w oryginale z metalu. Póki co działa. A co do wymiany:

- zrzucasz paski od pompy wspomagania, klimy i alternatora,

- odkręcasz koło pasowe od pompy wody,

- odkręcasz wąż od chłodnicy z okolic osłony paska rozrządu (wcześniej spuść płyn, ja odkręcałem wąż pod chłodnicą z prawej strony patrząc z przodu auta),

- przewód od zbiorniczka płynu wspomagania,

- może być konieczne odkręcenie nadkoli (nie pamiętam czy mi się przydało),

- podnosisz auto na podnośniku, podkładasz coś pod miskę olejową,

- odkręcasz łapę silnika i opuszczasz auto (inaczej ciężko dojść do pompy, chociaż i po tym jest niewesoło ;),

- odkręcasz osłonę paska rozrządu (górną połówkę, dolną w miarę potrzeby, ja się obszedłem bez, tylko musisz uważać, żeby ci śrubka nie wpadła, bo wtedy masakra - albo drucik z magnesem i jedziesz),

- odkręcasz mocowanie łapy silnika do bloku,

- odkręcasz pompę, chyba już wszystko ;)

Przyda się klucz nasadowy 10 z magnesem. Mi cała robota zajęła jakieś 7 h, ale też nie wiedziałem jak się do tego zabrać.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniałem w TD taką pompę. Zamówiłem na Allegro, coś koło 75 zł, choć łopatki z tworzywa, a nie jak w oryginale z metalu. Póki co działa. A co do wymiany:

- zrzucasz paski od pompy wspomagania, klimy i alternatora,

- odkręcasz koło pasowe od pompy wody,

- odkręcasz wąż od chłodnicy z okolic osłony paska rozrządu (wcześniej spuść płyn, ja odkręcałem wąż pod chłodnicą z prawej strony patrząc z przodu auta),

- przewód od zbiorniczka płynu wspomagania,

- może być konieczne odkręcenie nadkoli (nie pamiętam czy mi się przydało),

- podnosisz auto na podnośniku, podkładasz coś pod miskę olejową,

- odkręcasz łapę silnika i opuszczasz auto (inaczej ciężko dojść do pompy, chociaż i po tym jest niewesoło ;),

- odkręcasz osłonę paska rozrządu (górną połówkę, dolną w miarę potrzeby, ja się obszedłem bez, tylko musisz uważać, żeby ci śrubka nie wpadła, bo wtedy masakra - albo drucik z magnesem i jedziesz),

- odkręcasz mocowanie łapy silnika do bloku,

- odkręcasz pompę, chyba już wszystko ;)

Przyda się klucz nasadowy 10 z magnesem. Mi cała robota zajęła jakieś 7 h, ale też nie wiedziałem jak się do tego zabrać.

Pozdro.

Wszystko co opisałeś jest piękne ale zapomniałeś o najważniejszym czy turbo diesel P11 nie ma pompy napędzanej paskiem rozrządu ? W takim układzie to co opisałeś nie ma sensu...? W P 10 diesel odkręcasz rolke napinającom pasek rozrządu bo pod nią jest pompa inaczej nie wymienisz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tak jak jest. Mam TD i wiem, że pompa nie jest zasilana paskiem rozrządu, zresztą napisałem:

odkręcasz koło pasowe od pompy wody
Koło pasowe, więc zasilanie paskiem klinowym.

Do demontażu pompy nie potrzebujesz luzować napinacza paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam. jutro chcialem sie zabrac za sprawdzenie pompy wody i potrzebuje informacji od kogos, kto juz to sam robil - Loopezik napisal w miare czytelna instrukcje - chcialem tylko sie zapytac punkt sciagania paskow - bo poki co nie chce wymienic pompy, chce tylko sprawdzic, czy to ona tak halasuje. w tym celu wystarczy poprostu "zrzucic paski" i chcialem zapytac, czy

1. moge pozniej odpalic silnik, jesli pompa bedzie odlaczona i na jak dlugo - aby sprawdzic, czy szmery ustaly

2. czy trudno pozniej nalozyc pasek spowrotem? nie chce sie unieruchomic przez drobnostke a nigdy tego nie robilem

moze pytanie banalne, ale wole o wszytsko zapytac, zanim cos popsuje - zapytac nic nie kosztuje. dzieki za odp, mam nadzieje ze ktos pomoze

 

[ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 12:00 ]

http://dmx81.wrzuta.pl/audio/457FW10OcPJ/d1 co powiecie o tym?

 

[ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 12:01 ]

zwlaszcza od 12 sekundy bardzo wyraznie slychac - czy to lancuch, czy pompa wody... czy cos jeszcze? prooooooosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak zrobie - i dokladnie - wszedzie mnie pelno :) bo od paru dni chcialem sie dowiedziec, jak mam sobie z tym poradzic, ze wlasnie zwal paski... a ja nie wiedzialem jak, wiec w poscie o pompie wody pytam, jak sobie z pompa poradzic, w poscie z alternatorem o alternator...itd, najpierw byl post ogolny, gdzie mi powiedzieli gdzie mam szukac, dlatego rozbite pozniej bylo na wiele, nie chcialem ciagnac jednego, jesli gdzies o czyms jest mowa, mam nadzieje, ze admini beda wyrozumiali. bo nareszcie w prawie w kazdym z postow dostalem konkretna odpowiedz - oczywiscie kazdy na inny temat - ale wiazace sie dla mnie w jedno rozwiazanie.

 

dzieki wielkie dla wszytskich ktorzy pomagaja:) tak jak mowilem, almerka mniej wiecej oswoilem, a primery sie dopiero ucze i widze ze wiele do poprawiania po poprzednim wlascicielu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w opisie napisane ;) islandia - cos slabo z rozszyfrowaniem;)i maly OT sie robi;) no sciagnanie i zakladanie paskow nie przysporzylo wiekszych problemow, ale nie pomoglo w niczym, tzn ten sam dzwiek nawet bez paskow, pomoglo za to zmienienie filtra i oleju, nie wiem czy to sposob na ten problem, ale w wiekszej czesci odglosy ucichly - tylko czy dla wszelkiego spokoju nie sprawdzic stanu slizgaczy i napinaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...