Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PROBLEM Z SILNIKIEM W Y 61--POMOCY !!!


Gość anies

Rekomendowane odpowiedzi

mój patrol padł....2001 r. 3.0 diesel, przebieg 130 tyś.... na skrzyżowaniu ruszył, z rury poszedł potężny siwy dym, obroty wskoczyły na 3000 i nie chciały opaść, olej jest czarny, normalny,

po odpaleniu chodzi jak Jelcz, zadymia całą dzielnicę, pracuje nierówno,

 

może ktoś miał cos podobnego?

dajcie znać, bo zaprowadzić do serwisu to nie sztuka ;)

 

proszę o jakieś info

 

anies :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś miał cos podobnego?

dajcie znać, bo zaprowadzić do serwisu to nie sztuka ;)

 

proszę o jakieś info

 

anies :/

Zacznij od pompy i turbiny

Bardziej stawiałbym na pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Napewno padł 1 cylinder -( choc nie napisałeś czy silnik pomimo dymienia pracuje na wszystkie cylindry ) zaczyna się diagnostykę od rzeczy najmniej inwazyjnych czyli najpierw próbujesz po kolei luzować po 1 przewodzie wtryskowym na pracującym silniku wyłaczasz w ten sposób poszczególne cylindry - jeśli problem lezy po stronie apartury wtryskowej to w którejś chwili silnik zmniejszy kopcenie ( nie przestanie całkiem dymić bo masz już pełne tłumiki niespalonego palwa szadzy i czegoś tam jeszcze ) Jesli to ic nie da spuszcasz płyn z układu i na krótko zapalasz silnik bez wody ( jesli przyczyna jest głowica to często w tym moencie przestaje dymić bo nie zasysa juz wody do cylindra) jesli to nic nie dało to ściagasz głowice i w tym momencie powino byc wszystko jasne - głowic dajesz do spradzenia, narawy, spawaia ( najlepszy w polsce jest niejaki polak z gliwic, robi tez wysyłkowo - poszukaj w Google) czasem się zadarza że i na tym etapie nie widac jasnych przyczyn wtedy ustawiasz wszystkie tłoki na jednej wysoości i zalewasz aż do krawędzi tulei to wszystko naftą - najpóźniej po kilku godzinach widzisz który tłok puszcza na pierscieniach, ma połamane pierśienie itp. Bywaja też przypadki szczególie złośliwe czyli peknięcia tulei nie widoczne na zimnym silniku - żeby to wykluczyc trzeba bardzo dokładnie pooglądać goły blok często po uprzednim nagrzaniu go np w myjce parowej, ale ten etap to juz naprawde rzadkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...