nestio_vip Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Hej. Moja Alma jest chyba jakas felerna..co chwile znajduje jakis nowy problem!! Sciaga mnie w rozne strony podczas jazdy:( Gdyby sciagalo w jedna to rozumiem, ale w obie?? Jak to mozliwe przy aucie ze wspomaganiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lego Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 albo jest źle ustawiona zbieżność i koła układają się tam gdzie im łatwiej ( w danej koleinie np) albo jest luz na listwie lub końcówkach,sworzniach. Trzeba poszarpać zawieszeniem i sprawdzić geometrię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 sprawdzales cisnienie w oponach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 albo jest źle ustawiona zbieżność i koła układają się tam gdzie im łatwiej ( w danej koleinie np) albo jest luz na listwie lub końcówkach,sworzniach. Trzeba poszarpać zawieszeniem i sprawdzić geometrię. Czyli sugerujesz szarpaki?? sprawdzales cisnienie w oponach? Cisnienie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Dolny sworzeń wahacza(y) Nie tnie oponek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Dolny sworzeń wahacza(y)Nie tnie oponek? Hmm..musze jutro sprawdzic bo nawet niewiem.. Sprawdze i dam znac. No i sprawdzilem i stwierdzam ze lekko mi scina z zewnatrz...Jest to mozliwe?? Albo ja niewiem co znaczy scina?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukal Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Na jakich oponach jeździsz? Ja mam 195/50 R15 i mnie też ściąga ale wiem że to wina niskiego profilu. Trafisz w koleinę której sam nie zauważysz a samochód ją poczuje i ściągnie na jedną lub drugą stronę (polskie drogi). Oczywiście nie wyklucza zużycia sworzni , końcówek drążka lub silentblocków wachacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sargoszyygy Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 dokładnie mam to samo na 205, na prostej pięknie ale jak jakaś koleinka to skacze na boki jak............................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 (edytowane) Witam mam podobny problem autko przy wyzszych predkościach 70-90 wydaje sie podsterowene normalnie po miescie jest ok ale na dziurach i nierównosciach mocno sciagna razem z kierownica i musze trzymac mocno i zastanawiam sie co to może byc cisnienie jest dobre koła tez Czy to tez od tuleji ? Edytowane 8 Października 2012 przez siwy82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Amortyzatory w porządku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 nie byłem na trzepakach wiec nie wiem a poza tym cos jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Na razie nic, to jest typowy objaw zużytych amortyzatorów - auto wtedy jest miękkie, ciężko się je prowadzi. Ewentualnie pęknięta sprężyna, ale wtedy samochód by krzywo stał, podczas jazdy mocne walenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Ja dodam od siebie dwa inne przypadki /w innym samochodzie,ale zawieszenie takie samo/. Pierwsze, to opony. Miałem Micheliny i po napompowaniu w/g parametrów, to opona wyglądała jakby brakowało połowę powietrza. Na koleinach tańczyłem. Po napompowaniu do ok. 2,6 atm. wszystko było ok. Drugie, wybite tuleje wachacza. Np. po zakończeniu manewru wyprzedzania i powrocie na swój pas, to samochód tańcował-pływał i musiałem dobrze kontrować kierownicą aby go ustabilizować. Natomias na zakrętach - łukach, samochód zachowywał się jakby go wyrzucału z drogi na zewnątrz łuku a w pewnym momencie mocne czucie w kierownicy że samochód jednak reaguje na kierownicę i gwałtowny "skręt" na swój pas. Jednym słowem bardzo duże pływanie po drodze. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 dzieki za szybka odpowiedz patrzyłem pod samochód tuleje troche sparciale popekane wiec pewnie do wymiany a co do opon to tez mam takie wrazenie ze sa cigle niedopompowane jak patrze na nie ale cisnienie jest dobre- tzn zalecane jeszcze bede musiał te amory zobaczyc bo widze ze osłony to sa popekane wiec moze jedno i drugie a samochodzik mam od maja a tutaj takie wydatki sie szykuja ale coz zycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 (edytowane) To że gumy-osłony popękane, to nie znaczy że amory złe. Aby nie były tylko amory mokre od oleju. Sprubój jeszcze np. napompować więcej powietrza w opony i wtedy zobaczysz - porównasz. Weź "łychę" i sprawdź, czy po zastosowaniu dźwigni, wahacz rusza się wewnątrz tulei. Czasami tuleje lubią się też mało tego że wybić, to i rozwulkanizować. Edytowane 8 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 (edytowane) mokre to nie sa napewno bo dotykalem i suche ale oslony sa rozwalone jutro napompuje wiecej powietrza i jak sie uda to sprawdze wahacze dzieki za podpowiedz byłem dzis na sciezce i nic nie znalazł tuleje ok amory przod 78% jeden i drogi tyl 58 i 62 % geometria przod idealna tyl troche roznicy ale to ja kierownica trochę ruszyłem lozyska ok łozyska Macphersonów tez ok tylko troche lewe kolo ma opor na luzie ale mowi ze to taki toczenia który nie powinien miec wpływu na to co sie dzieje i z tylu brak lewego recznego a to pewnie cos zle zlozyłem bo wymienialem szczeki niedawno albo samoregulator padł bo reczny na maxa podciagniety i wysoko łapie jeszcze zostaje zbieżność ja nic nie wymieniałem ale moze poprzedni cos wymieniał i byle jak ustawili jutro zmienie opony na zimowe zobaczymy na nich jak bedzie bo u mnie juz czas a i zaplaciłem jak za zboże 20 zł :): chociaż tyle wiam ponownie zmienilem opony napompowałem wiecej i jest o wiele lepiej a hamulec na to wychodzi ze zapomnialem ustawic na samoregulatorze w lewym kole ale juz poprawilem i lapie dobrze niestety wysoko bo linka na maxa podciagnieta a co do sciagania to jest o wiele mniejsze ale jest minimalne mysle ze moze jednak ten zacisk jeden do ktorego napewno zajrzę niedlugo chociaż nie wiem ale wspomaganie jest bardzo czule w poprzednim aucie peugeot 206xs bylo tak jakby twardsze ale to moja pierwsza alma wiec nie mam porownania z innymi jak zrobie zacisk dam znac jak sie ma sytuacja Edytowane 9 Października 2012 przez siwy82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Czyli wychodzi na to, że tamte opony są bardzo miękkie i musisz je poprostu więcej napompować. Bo chyba nie było nadmiernie zużytego bieżnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 bieżnik maja dobry wiec mozliwe ze tak jak pisałeś oponki ale teraz już zima na kołach jest i dalem 2,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 bieżnik maja dobry wiec mozliwe ze tak jak pisałeś oponki ale teraz już zima na kołach jest i dalem 2,6 Ale spróbuj najpierw napompować tyle ile trzeba 2,2 -2,3, to będziesz już wiedział na 100%, czy samochód pływa, nawet na innych oponach. Jesli trzymał by zacisk, to ściągało by na jedna stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 witam nie mam kiedy tego zrobic bo zona na szkoleniu a ja zcorka chora w domu i jezdze moim drugim niezawodnym japoncem Swift 93 tez w gazie jak bede mial chwile i zrobie to dam znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Mi się wydaje, że w nissanach luz na układzie kierowniczym przenosi się na sterowalność na nierównych nawierzchniach. Po prostu maglownica ma luz i od tego auto tańczy szczególnie na koleinach. U mnie prawie całe zawieszenie jest bez luzów, a auto tańczy. Znalazłem niewielki luz na mocowaniu dolnym prawego przedniego koła - można to wyczuć dopiero po odkręceniu drążków - może z tego miejsca wynikać pływanie auta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 (edytowane) Witam ponownie u mnie tyle śniegu napadało ze nawet mi sie nie chce zabierać za szczeki bo brak garażu wiec nie będę na mrozie grzebał. O dziwo jazda po śniegu i oblodzonej jest super tym samochodem z czego sie bardzo ciesze :shifty: dobrze sie trzyma a z poślizgu łatwo go wyciągnąć Edytowane 29 Października 2012 przez siwy82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Chodził mi o dolne mocowanie amortyzatora - nie jest wymienialne teoretycznie a może się w nim wybić tuleja. U mnie tam jest luz, ale nie chce mi się tego robić jak na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.