Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Oleje i Plyny


Puchaczz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

 

mam takie 2 zagadnienia :

 

1. Mianowicie zapaliła mi sie kontrolka czujnika od hamulca ręcznego, okładziny z tyłu (mam bębny) były ostatniow wymieniane i z tego co sie orintuje to klocki hamulcowe też są w dobrym stanie czy mozliwe jest zeby przyczyną była zbyt mała ilość płynu whamulcowego w zbiorniczku ?? i czy mogłoby miec to zwiazek z tym że jak czasami hamuje to czuje po pedale hamulca tak jakby coś przerywało podczas gdy hamuje a czasami nawet potrafi sie zaoalić kontrolka ABS'u. Czy Może Mieć to jakiś zwiazek ?? z tego c osie orintuje do do primery p11 hatchback 97r 1.6 16v leje sie płyn hamulcowy DOT-4 czy jest jakis płyn który polecacie ? i czy trzeba go wymienić w calosci czy wystarczy dolać ??

 

2. Ostanio albo mam jakies urojenia albo lewarek od skrzyniu biegó zaczał dziwnie chodzi, a mianowicie gdy zmieniam biegi to czuje jakby jakis metal tarł o metal. coś w rodzaju braku samarowania, nie to ze jest jakoś ciezko tylko tyle ze zastanawia mnie to bo czasmi jest to dosyć dziwne bo lewarek chodzi jakby komus kości lamał, zamiast ładnie i płynnie przeskakiwac to chdzi jakby wogole nie było tam smaru. Czy może byc to spowodowane zuzytym juz olejem w skrzyni czy wystarczy tylko coś nasmarowac ? aha i chciałbym tez wymienic olej w skrzyni i tu pytanie jaki trzeba tam lać ?? prosiłbym o konkretne przykłady (marka i parametry) może byc tez cena :D

 

Chciałbym także zwrocic uwage na plyn od wspomagania. Jak sprawdzic czy jest on jeszce dobry czy nie ? w zasadzie kierownica chodzi lekko ale przy okazji moznaby było zrobic i to. a jesli tak to jaki to by musiłbyc płyn ??

 

za pomoc sczerze dziekuje i pozdrawiam gorąco !!

 

[ Dodano: Sob 08 Lis, 2008 12:35 ]

co jest ?? tyle wyswietlen tego postu inikt nie pomoze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego c osie orintuje do do primery p11 hatchback 97r 1.6 16v leje sie płyn hamulcowy DOT-4 czy jest jakis płyn który polecacie ? i czy trzeba go wymienić w calosci czy wystarczy dolać ??

Płyn należy co jakiś czas (2-3 lata) wymieniać na nowy bo "chłonie" wodę i przez to traci właściwości. Dolewać oczywiście można, ale taka potrzeba jest tylko jak jest jakaś nieszczelność w układzie lub jak szybko kończą się klocki.

Polecam płyn ATE TYP 200 DOT 4 ma troszkę lepsze parametry niż przewiduje norma DOT4.

 

Co do oleju przekładniowego to na forum polecany jest Valvoline SynPower 75w90 GL 4/5 syntetyk.

Teraz mam zalany o tych samych parametrach, ale półsyntetyczny i nie jestem zadowolony z pracy skrzyni "na zimno" i przed zimą będę przechodził na pełen syntetyk, cena tego valvo to ok. 60zł/l, potrzeba 4 literki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy wszystko sprawdzic a w pierwszej kolejności płyn w zbiorniczku.ze względu na cene i bezpieczeństwo to najlepiej wymienic cały płyn firma raczej mało ważna byle norma dot 4.

Co do płynu wspomagania to raczej cieżko sprawdzic stan lepkości,jeśli wiemy jak auto było serwisowane to gdzieś bedzie odnotowane wymiana a jeśli nie znamy przeszłości auta to sami wymieniamy i robimy zapiske.

jeśli my zadbamy o nasze zabawki to one nas nie zawiodą i dowiozą nas wszedzie gdzie chcemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam na forum. Sporo czytałem nt. olejów w skrzyniach biegów i muszę przyznać, że co jeden to inna rada. A więc o co chodzi? W10 ,rok 1995, przebieg 230kkm, automat, sam przejechałem 100kkm i chciałbym zmienić olej w skrzynce biegów. Jest już dosyć czarny. Oczywiście nie wiem co było wlane. W ksiązce pojazdu piszą o dexron II lub III. No i nie wiem co począć. Nie chciałbym przy okazji wywalić niepotrzebnie kasę. Proszę o jakąś podpowiedź. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym także zwrocic uwage na plyn od wspomagania. Jak sprawdzic czy jest on jeszce dobry czy nie ? w zasadzie kierownica chodzi lekko ale przy okazji moznaby było zrobic i to. a jesli tak to jaki to by musiłbyc płyn ??

 

Tego w zasadzie się nie wymienia, nie uzupełnia, jeśli nie masz problemów z układem wspomagania to jest ok. Powinien mieć kolor ten płyn wiśniowy o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tolo74, Za http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_hamulcowy.html

Płyn hamulcowy jest cieczą higroskopijną, chłonącą wodę z powietrza. To naturalny proces, którego się nie uniknie. Około 3 procentowe stężenie wody w płynie powoduje utratę sprawności hamulców oraz korozję elementów układu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee, dalej sadze ze to przesada, a co ile powinno sie isc do kontroli samemu zeby zbadac krew oraz mocznik + USG i EKG, a uderzcie sie reka w piers -kto kiedy sie bada.

Dba sie przesadnie o auto a o wlasne zdrowie -nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dokładnie sergiej, Shell Racing 10W60

chodzi mi o to czy moge teraz zalac silnik olejem Shela ale 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam zamiar wymienic w Almerce olej wraz z filtrem. Poprzedni wlasciciel jeździł na Shell Hellix 5W30.

Czy teraz robiąc wymiane oleju wraz z filtrem mogę autko zalac Shell Hellix 5W40??

Zarówno 5W30 jak i 5W40 są olejami syntetycznymi? Prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirmike1, masz rację obydwa to oleje syntetyczne i nie powinno być problemu z zalaniem 5w40

 

A wg Ciebie warto zalać olejem 5W40? I dlaczego piszesz "nie powinno" ? Czyli teoretycznie jakis problem może wystapic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tolo74

syntetic -nie oznacza oleju w pelni sysntetycznego, dlatego tez niewielu jest na swiecie producentow oleju w pelni syntetycznego, chyba motul, mobil, liqui molly, a np. castrol chyba go nie robi, ich oleje sa niby syntetyczne ale pochodzenia mineralnego (szcegolowo tego nie umiem wyjasnic)

napisy napisami -na to nie ma reguly i przepisow co moze pisac a co nie na bance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość żyzny

sirmike1, Czytałem kiedyś na jakimś formum, że warto ale nie sprawdzałem. Co do stwierdzenia że "nie powinno być problemu" to o ile nie ma jakiś przeciwskazań producenta to mozna lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tolo74

Jaki proponujecie płyn do chłodnic?

Mam wymienić i większość pisze że naj;le[szym jest PRESTONE ?

Czy zgadzacie sie z tym?

Nawet w testach podobno on wyszedł najlepiej.

 

Włozyłem próbke swojego do zamrażarki na maxa -i przy 22oC zaczynała sie robic galaretka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam . Dziś wymieniłem olej w układzie wspomagania kierowniczego. Zalałem " Texaco Texamatic 7045E" Stary już miał zapach przepracowanego a i nie wiem czy wogóle był kiedyś wymieniany. Ogólnie to nie żałuje i bardzo polecam taką wymiane mimo że nie jest podawane kiedy wymieniać tylko kontrolować i ewentualnie uzupełniać. To tylko olej i ma prawo się starzeć i zużywać. Wyczytałem w pewnym poradniku że stary olej od wspomagania ma tendencje do pienienia i może się pompa wcześniej zużywać i ulec rozczczelnieniu a poza tym koszt wymiany jest nie duży , zpłaciłem 28 zeta za litr a i na dolewke zostało ok 100ml, i na kilka lat spokój , przy okazji wypłukałem zbiorniczek olejem napędowym. Po wymianie zauważyłem że układ stwarza teraz mniejsze opory bo przy skręcaniu silnik znacznie mniej odczuwa skręcanie a co za tym idzie spalanie w jakimś tam % będzie mniejsze. POLECAM :!: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Dziś wymieniłem olej w układzie wspomagania kierowniczego. Zalałem " Texaco Texamatic 7045E" Stary już miał zapach przepracowanego a i nie wiem czy wogóle był kiedyś wymieniany. Ogólnie to nie żałuje i bardzo polecam taką wymiane mimo że nie jest podawane kiedy wymieniać tylko kontrolować i ewentualnie uzupełniać. To tylko olej i ma prawo się starzeć i zużywać. Wyczytałem w pewnym poradniku że stary olej od wspomagania ma tendencje do pienienia i może się pompa wcześniej zużywać i ulec rozczczelnieniu a poza tym koszt wymiany jest nie duży , zpłaciłem 28 zeta za litr a i na dolewke zostało ok 100ml, i na kilka lat spokój , przy okazji wypłukałem zbiorniczek olejem napędowym. Po wymianie zauważyłem że układ stwarza teraz mniejsze opory bo przy skręcaniu silnik znacznie mniej odczuwa skręcanie a co za tym idzie spalanie w jakimś tam % będzie mniejsze. POLECAM :!: :D

 

A jak spuszcza sie ten olej? Nie przygladalem sie temu ustrojstwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo74, jeżdżę na prestonie nienarzekam a przy niskich temperaturach nie zauważyłem żadnych zmian w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo74, jeżdżę na prestonie nienarzekam a przy niskich temperaturach nie zauważyłem żadnych zmian w układzie

 

Pisałem ze ten który mam obecnie jest stary badz kiepski bo robila sie galareta w ukladzie przy -22oC.

W przyszlym tygodniu do chlodnicy zaleje Prestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...