Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

odcinka w dieslu


frezeer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nikt nie mowi ze ma sie krecic jak benzyna. Ciekawi mnie fakt czy mozliwe jest przesuniecie odciecia w tym silniku. Skoro benzynie nie szkodzi przesuwanie odciecia to mysle ze i w dieslu jakis bezpieczny zakres istnieje :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od układu wtryskowego :) ale pewnie jest to do zrobienie :) byle by nie przekroczyć max obrotów pompy wtryskowej no i nie rozbiegać silnika :) a na marginesie fajnie wygląda rozbiegany dieselek z 7000 rpm na budziku :D sam byłem świadkiem gdy jeden opelek zrobił coś takiego po zassaniu oleju z turbiny :D wrażenie.... bezcenne za całą resztę zapłacisz kartą xxxxxxxxx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak

tlumacze i objasniam

diesle generalnie maja nadmiar powietrza i przepala tyle paliwa ile im podasz

wiec rozkrecenie sie do 10 tys nie bylo by problemem

problem jedynie w tym ze w dieslu masz ciezkie tloki, wykorbienia i to powoduje ze nie mozna za bardzo rozkrecac diesli bo urywaja sie glowki korbowodow i tloki wylatuja przez maske a w silniku robi sie regularny kibel

 

tak wiec w przypadku tak starego auta jak twoje raczej bym nie proponowal takich zabaw

niby duzo nie chcesz podniesc tych obrotow ale zawsze mzoe sie cos stac o!

 

[ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 21:02 ]

a nie.. bo tu mowa o lamerze to mzoe nie taka stara..

chociaz ja bym i tak sie nei klucil z wszechwiedza nissana

 

a tak na marginesie to pewnie chiptuning by dal rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jaka będzie przyszłość diesli, narazie obroty 5000 są w normalnym zakresie (przynajmniej na obrotomierzu, pole czerwone zaczyna sie od 5800obr/min), juz trwają pracę nad zwiększeniem obrotów i zapalaniem mieszanki za pomocą iskry (tak tak zgadza się iskry). Napewno idzie w dobrym kierunku, szkoda tylko że żyjemy w takim kraju gdzie cena paliwa które jest łatwiej wyprodukować (olej napedowy) jest porównywalna do benzyny. A gaz to inna bajka,choć pewnie jakieś podatki w przyszłości się znajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko że żyjemy w takim kraju gdzie cena paliwa które jest łatwiej wyprodukować (olej napedowy) jest porównywalna do benzyny

Spoko w UK jest ok 50gr roznicy, diesel jest drozszy. Za to w belgii na odwrot diesel sporo tanszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jaka będzie przyszłość diesli, narazie obroty 5000 są w normalnym zakresie (przynajmniej na obrotomierzu, pole czerwone zaczyna sie od 5800obr/min), juz trwają pracę nad zwiększeniem obrotów i zapalaniem mieszanki za pomocą iskry (tak tak zgadza się iskry). Napewno idzie w dobrym kierunku, szkoda tylko że żyjemy w takim kraju gdzie cena paliwa które jest łatwiej wyprodukować (olej napedowy) jest porównywalna do benzyny. A gaz to inna bajka,choć pewnie jakieś podatki w przyszłości się znajdą.

 

tyle ze to chodzi raczej o to zeby silnik palil i olej i benzyne

czyli niskie obroty dieselek a wyzsze juz benzyna

 

a ogolnie to chodzi o to zeby zrobic nowe paliwo takie pomiedzy benzyna i dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie właśnie, chodzi o to aby podnieść sprawność silników diesla, wydłużyć zakres momentu obrotowego. teraz za pomocą bezpośredniego wtrysku oraz turbo ciuteczek się pozmieniało ale zawsze się mówiło o tym że diesle mają "długi" moment obrotowy, to w prawdzie była prawda, bo mniej więcej osiągały go już od 1500obr/min i ciagneły np. do 3000obr/min. Czyli przez 1500obr był maks moment, ale są i takie benzyniaki że maks moment zaczyna się od 2600obr/min i ciągnie do 4300obr/min czyli maks moment jest dostępny przez 1700obr/min. Dodatkowo dzisiaj chce się wyeliminować opory urządzeń silnika (pompa wtryskowa) aby więcek koników było przekazywane nie na napędzanie tych podzespołów a były przenoszone na koła. Nowością są elektromagnetyczne zawory, ale na to potrzeba napięcia minimum 24V co jest nie dopuszczalne w samochodach osobowych. A ich zastowanie w znaczny sposób wyeliminowało by opory wałków rozrządu i przeniesienia na niego napędu. Ostatnio mialem całą serię wykładów z facetem który pracuje przy sprzęcie wojskowym wiec co nie co nam zdradził informacji. Podobno prowadzone są testy nad wtryskiem bardzo rozpylonego paliwa (oleju napędowego) w ilościach bardzo małych dodatkowo wraz z dawką powietrza plus zastosowane zmienne fazy rorządu. Problem że iskra zapalająca musi być bardzo silna plus te rozpylenie, paliwo musi być bardzo czyste. Ale te testy są "podobno" prowadzone......ale jest taki rozwój techniki i technologi że kto wie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

mercedes ma prototyp takiego silnika, disel ale na benzynie. ma moc od dołu do bardzo wysokich rpm. zapłon zmienny w zalezności od rpm samozapłon i iskra. Pewnie da się gdześ o tym poczytac. Konkluzja była taka, że miał mnóstwo mocy i spalał minimlne ilości benzyny,

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...