frezeer Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Da sie w dieslu przesunac odcinke powiedzmy z 4900obr na 5500 ? mowa o 2,2Di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 a znasz sie troche na samochodach i wiesz czemu odcinka ustawiona jest wlasnie tak a nie wyzej ? to nie benzyna ze moze sie krecic ile wlezie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 nikt nie mowi ze ma sie krecic jak benzyna. Ciekawi mnie fakt czy mozliwe jest przesuniecie odciecia w tym silniku. Skoro benzynie nie szkodzi przesuwanie odciecia to mysle ze i w dieslu jakis bezpieczny zakres istnieje :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 O ile się nie mylę, to ropa spala się wolniej niż benzyna i przenoszenie odcinki wyżej nie zda się na wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 osobiscie mialem przypadek ze cd20 sie rozbiegal ,wiec mozliwosc taka istnieje ,nie chodzi mi zeby przesuniecie dostarczylo mocy tylko wydluzylo v maks na danym biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 wszystko zależy od układu wtryskowego ale pewnie jest to do zrobienie byle by nie przekroczyć max obrotów pompy wtryskowej no i nie rozbiegać silnika a na marginesie fajnie wygląda rozbiegany dieselek z 7000 rpm na budziku sam byłem świadkiem gdy jeden opelek zrobił coś takiego po zassaniu oleju z turbiny wrażenie.... bezcenne za całą resztę zapłacisz kartą xxxxxxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 wiec tak tlumacze i objasniam diesle generalnie maja nadmiar powietrza i przepala tyle paliwa ile im podasz wiec rozkrecenie sie do 10 tys nie bylo by problemem problem jedynie w tym ze w dieslu masz ciezkie tloki, wykorbienia i to powoduje ze nie mozna za bardzo rozkrecac diesli bo urywaja sie glowki korbowodow i tloki wylatuja przez maske a w silniku robi sie regularny kibel tak wiec w przypadku tak starego auta jak twoje raczej bym nie proponowal takich zabaw niby duzo nie chcesz podniesc tych obrotow ale zawsze mzoe sie cos stac o! [ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 21:02 ] a nie.. bo tu mowa o lamerze to mzoe nie taka stara.. chociaz ja bym i tak sie nei klucil z wszechwiedza nissana a tak na marginesie to pewnie chiptuning by dal rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Ciekawe jaka będzie przyszłość diesli, narazie obroty 5000 są w normalnym zakresie (przynajmniej na obrotomierzu, pole czerwone zaczyna sie od 5800obr/min), juz trwają pracę nad zwiększeniem obrotów i zapalaniem mieszanki za pomocą iskry (tak tak zgadza się iskry). Napewno idzie w dobrym kierunku, szkoda tylko że żyjemy w takim kraju gdzie cena paliwa które jest łatwiej wyprodukować (olej napedowy) jest porównywalna do benzyny. A gaz to inna bajka,choć pewnie jakieś podatki w przyszłości się znajdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 szkoda tylko że żyjemy w takim kraju gdzie cena paliwa które jest łatwiej wyprodukować (olej napedowy) jest porównywalna do benzyny Spoko w UK jest ok 50gr roznicy, diesel jest drozszy. Za to w belgii na odwrot diesel sporo tanszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Ciekawe jaka będzie przyszłość diesli, narazie obroty 5000 są w normalnym zakresie (przynajmniej na obrotomierzu, pole czerwone zaczyna sie od 5800obr/min), juz trwają pracę nad zwiększeniem obrotów i zapalaniem mieszanki za pomocą iskry (tak tak zgadza się iskry). Napewno idzie w dobrym kierunku, szkoda tylko że żyjemy w takim kraju gdzie cena paliwa które jest łatwiej wyprodukować (olej napedowy) jest porównywalna do benzyny. A gaz to inna bajka,choć pewnie jakieś podatki w przyszłości się znajdą. tyle ze to chodzi raczej o to zeby silnik palil i olej i benzyne czyli niskie obroty dieselek a wyzsze juz benzyna a ogolnie to chodzi o to zeby zrobic nowe paliwo takie pomiedzy benzyna i dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Nie właśnie, chodzi o to aby podnieść sprawność silników diesla, wydłużyć zakres momentu obrotowego. teraz za pomocą bezpośredniego wtrysku oraz turbo ciuteczek się pozmieniało ale zawsze się mówiło o tym że diesle mają "długi" moment obrotowy, to w prawdzie była prawda, bo mniej więcej osiągały go już od 1500obr/min i ciagneły np. do 3000obr/min. Czyli przez 1500obr był maks moment, ale są i takie benzyniaki że maks moment zaczyna się od 2600obr/min i ciągnie do 4300obr/min czyli maks moment jest dostępny przez 1700obr/min. Dodatkowo dzisiaj chce się wyeliminować opory urządzeń silnika (pompa wtryskowa) aby więcek koników było przekazywane nie na napędzanie tych podzespołów a były przenoszone na koła. Nowością są elektromagnetyczne zawory, ale na to potrzeba napięcia minimum 24V co jest nie dopuszczalne w samochodach osobowych. A ich zastowanie w znaczny sposób wyeliminowało by opory wałków rozrządu i przeniesienia na niego napędu. Ostatnio mialem całą serię wykładów z facetem który pracuje przy sprzęcie wojskowym wiec co nie co nam zdradził informacji. Podobno prowadzone są testy nad wtryskiem bardzo rozpylonego paliwa (oleju napędowego) w ilościach bardzo małych dodatkowo wraz z dawką powietrza plus zastosowane zmienne fazy rorządu. Problem że iskra zapalająca musi być bardzo silna plus te rozpylenie, paliwo musi być bardzo czyste. Ale te testy są "podobno" prowadzone......ale jest taki rozwój techniki i technologi że kto wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Hej, mercedes ma prototyp takiego silnika, disel ale na benzynie. ma moc od dołu do bardzo wysokich rpm. zapłon zmienny w zalezności od rpm samozapłon i iskra. Pewnie da się gdześ o tym poczytac. Konkluzja była taka, że miał mnóstwo mocy i spalał minimlne ilości benzyny, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 11 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 czyli o ile dobrze rozumiem jak pojade na chiptuning (zmiana mapy paliwa) to oni moga przesunac odciecie przy okazji zmiany mapy paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.