dziarus Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 witam po operacji przedniego zawieszenia w postaci podniesienia przodu na drążkach kabik wrucił do pozycji wizualnie zadowalającej a my z kumplem zadowoleni z pracy odprężaliśmycię przy browarku i jak to w takich okolicznościach bywa wystąpił problem czy przód podnieśliśmy do orginału a czy tak to gdzie się można dowiedzieć jaka wysokość jest orginalna no i jak to się mierzy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Stary, fajnie by było, jakbyś wrzucił trochę więcej znaków interpunkcyjnych niż ten pytajnik na końcu. Fajniej by się czytało. Z racji tego, że przód siada prędzej jak tył to reguluje się zazwyczaj na poziom. No albo na lifta, do opon. Specjalnie się nie zastanawiałem jaka ma być wysokość. Wiem, że mój jest troszkę wyższy od innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 i tak go też wyruwnałem,tylko że w kabach mamy z tyłu piuro i gdy auto jest równe to po załadunku d*pa mu siada.Wnioskuję z tego że pikapy powinny być lekko wyższe na tyłku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Pierwszy wniosek to to, że masz walnięte resory, albo dużo ładujesz do niego. Drugi wniosek to jednak powinien być lekko wyżej tył, ale niedużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 ok dzięki,resory mam sprawne,dziadka nie przeciążam itp... itp... .Chę poprostu kaba doprowadzić do pożądku , a co za tym idzie orginału.Rużnica paru centymetrów wyżej lub niżej niby niema znaczenia dla kogoś ,dla mnie ma.Będę drążył temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Jak tak to ci naturalnie siadły przednie drążki. To tak jak ze starą sprężyną, tylko na płask Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azorek Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Na drążkach możesz wyrównać zawieszenie, ale nie powinno się podnosić na maksa, bo za chwile padną Ci łączniki stabilizatora, końcówki drążków, tuleje wahaczy itd. Ogólnie wszystko jest wtedy ponaciągane i szybko siada. Co nie znaczy że ludzie tego nie robią. Jak chcesz to jutro poszukam w manualu jaka powinna być fabryczna wysokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 12 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 o i to to by mi było przydatne,byłbym niezmiernie wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azorek Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 http://images33.fotosik.pl/404/eed09ae2e2110bbemed.jpg http://images50.fotosik.pl/30/41d7850038ac6584med.jpg To wszystko co znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gorg Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 No witam. Wlazłem tu szukając info o zmieniarce do Tyranka (a co - trochę luksusu sie mi należy )ale widzę że moge się na coś też przydać. Pozwolcie że uzupełnię info o podkręcaniu drążków. Na drugim zdjęciu jest rysunek jak mierzyć wysokość H. I tak zgodnie z manualem dla wersji hardtop i krótkiej ta warość ma być 32 mm. Dla wersji długiej 31mm. Różne sa opinie jak podkręcać drążki ale z moich doświadczeń wiem że najlepiej robić to z podniesionym przedem. Spuszczamy - przejechać się trochę - i sprawdzamy ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Podnoszę temat bo postanowiłem wypoziomować auto i mam wątpliwości. Z serwis manuala wynika, że należy mierzyć wysokość H między środkiem osi obrotu wahacza a spodem ogranicznika skrętu. Tylko czy w waszych Tyrankach ów ograniczniki kończą się ok 1.5cm wyżej niż spód dolnego wahacza (z rysunku wynika co innego) ? A może ja mam jakieś zamienniki wachaczy i nie mogę się tym sugerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 nie patrz na to, bo przy uklepanych sprężynach i tak nic z tego nie będzie stań na równej, płaskiej, poziomej powierzchni sprawdź ciśnienie w kołach zmierz wysokość od gruntu do ... przetłoczenia na drzwiach, plastików lub progów ... powiedzmy za przednim i przed tylnym nadkolem pewnie przód i strona kierowcy będą najniżej ... podkręć na drążkach przejedź się po nierównościach znowu na stanowisko i skoryguj ustawienia zawsze lepiej jest zostawić minimalnie tył uniesiony ... na wypadek jakiegoś cięższego bagażu drążki odpowiadają za windowanie przodu ... ale kuper też trochę się podniesie, tak że przy korekcie znowu musisz mierzyć tył i przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Dla ułatwienia przypominam (mnie też się o tym ostatnio zapomniało) o podlewarowaniu przodu na podnośniku przed kręceniem drążków. Okaże się że u Ciebie kolego tez się nie zapiekły śruby i łatwo pójdzie w górę :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Mhm, dzięki dzięki. Czyli w ogóle inaczej niż planowałem Zastanawiam się jak powinno być poprawnie, bo o ile mi wiadomo TerranoII oryginalnie nie były idealnie wypoziomowane. A jak jest auto pochlone na przód to ma strasznie mały zakres ruchu. przynajmniej u mnie, nie raz dostaną przednie odbje w terenie.Powiedzcie mi Panowie jeszcze, czy jeśli podkręce przód, z umiarem, to moje drążki (mam namyśli zmęczenie stali) mogą się zwyczjnie ukręcić na większych dziurach? czy ryzyko uszkodzeń dotyczy raczej innych elementów zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Ja to ustawiam mierząc od sprzęgiełka w piaście do błotnika (zakładając iż błotniki nie zdeformowane). Jeżeli ma być seria to luknij optycznie czy wahacz jest w osi symetrii pomiędzy odbojami. Nie chcę podawać ile jest w serii. Ja tam mam minimalnie dźwignięte ale te dane to sobie skrupulatnie odszukaj bo nikt we święta nie poleci do garażu. Po regulacji jak przeholjesz albo nie jesteś pewien jak tam się przód układa i co poprzednik wyrabiał mus na geometrii sprawdzić czy za bardzo koło nie pochylone \ lub /. A co do pęknięcia drążka? Nie sądzę żeby chrupnął skoro zmęczone się na wieloklinie przestawia i jeszcze jakoś latają. Choć...dla chcącego....i Patrola daje się zamęczyć jak się do tego "umiejętnie" zabierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Ją miałem podniesiony 2'. Nowe stabilizatory / drążki skretnych czy coś innego (nie jestem mechanikiem i nie pamiętam :'() wymieniłem dwa razy bo padały po pół roku każdy ,czyli 2x2 komplety, a były kupowane dobrej firmy, jakieś 150 pln za komplet ,dlatego opuściłem do normy :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 stabilizator się nie zużywa, drązki skrętne za 150pln to niebałdzo -brakuje zera na końcu... Natomiast analiza 'wiersza' sugeruje ,że autor może mieć na myśli łącznik stabilizatora(?) . W takich sytuacjach trzeba założyć dłuższe lub zlikwidować stabilizator... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 no jak 150 za komplet to na pewno nie skrętne. a co do samych drążków to myślałem nad jakimiś mocniejszymi pod jadę terenową, bo przyznam że oryginalne wydają mi się zdecydowanie za miękkie. Tylko wiadomo Wam coś, żeby do mojej wersji można było takie dostać? Znalazłem jakieś Lovells ale nie jestem pewien czy będą posować... Na forum posał ktoś że są do T1...Dżem, a z tą geometrią to nie tak że nawet po małym przekręceniu trzeba zrobić? bo się na logikę koła powinny przestawiać o tak: \ / . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Moim zdaniem na logike to jest tak: miałeś koła tak | | po czym siadły na drążkach i są / \ więc po podniesieniu znów będą | | no chyba, że przecholujesz. Ale mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 a w praktyce pochylenie zmienia się na takie /---\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Ją miałem podniesiony 2'. Nowe stabilizatory / drążki skretnych czy coś innego (nie jestem mechanikiem i nie pamiętam :'() wymieniłem dwa razy bo padały po pół roku każdy ,czyli 2x2 komplety, a były kupowane dobrej firmy, jakieś 150 pln za komplet ,dlatego opuściłem do normy :-). drążki skrętne nie pękają od podkręcenia o ile nie dokręcisz do odbojów, pękają ze starości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Zawsze z lewej strony daje się wyżej (odrobinę) ze względu na masę kierowcy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 witam po operacji przedniego zawieszenia w postaci podniesienia przodu na drążkach kabik wrucił do pozycji wizualnie zadowalającej a my z kumplem zadowoleni z pracy odprężaliśmycię przy browarku i jak to w takich okolicznościach bywa wystąpił problem czy przód podnieśliśmy do orginału a czy tak to gdzie się można dowiedzieć jaka wysokość jest orginalna no i jak to się mierzy ? Twoje błędy są porażające. A wracając do tematu. Mógłby ktoś podpowiedzieć jak się reguluje tę wysokość zawieszenia przedniego? Które śruby do tego służą? Czy to się jakoś przestawia na wieloklinie czy może są jakieś śruby mimośrodowe? Albo są jakieś owalne otwory? W moim Terrano też trochę przód siedzi i przydałoby się go lekko podnieść. Tym bardziej, że wymieniałem sworznie i czeka mnie ustawianie całej geometrii. Dlatego chciałbym spróbować najpierw podnieść trochę ten przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 http://www.autozone.com/autozone/repairguides/Nissan-Pick-ups-and-Pathfinder-1989-1995/FRONT-SUSPENSION/Torsion-Bars/_/P-0900c1528018d5cc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 no ładnie nieźle musisz ważyć :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: Ja niedużo jakieś 67kg . Ale zasadowo z lewej mam wyżej - żeby lepiej widzieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.