Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] zmiana silnika z 1.0 na 1.2


Gość lukaszenko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koło podchodzi,są tam mimimalne różnice wagowe ale to drobiazg,pompa identyko,a w gaźniku są minimalnie inne dysze,ale też będzie latał,ewentualnie mała korekta regulacji i :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło podchodzi,są tam mimimalne różnice wagowe ale to drobiazg,pompa identyko,a w gaźniku są minimalnie inne dysze,ale też będzie latał,ewentualnie mała korekta regulacji i :one:

Alfa-w 1.0 jest lżejsze jak domniemywam - o ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfa-w 1.0 jest lżejsze jak domniemywam - o ile?

aBa, Miałem obydwa koła w reku i nie była ta różnica wyczuwalna,o ile w ogóle była.Wymiarowo było to samo,ale z jakiegoś powodu było opisane,jedno 1,0 a drugie 1,2 ,chyba że do wiadomości sprzedawcy na szrocie które koło jest od którego silnika.Próbowałem znaleźć jakieś bardziej szczegółowe dane na ten temat,ale nic nie znalazłem.Nie bawiłem się w kupno koła u tego gościa ,skoro miałem swoje od 1,0 dobre,a u niego tylko porównałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak myslicie jaki olej powinienem zalac do silnika1.2 z 91r przebieg 154tys.kilometrow

Nie wiem jak w 4-suwach ale wg. mnie jeśli nie chcesz ryzykować to mineralny,a jak wiesz że silnik jest w dobrej kondycji to półsyntetyk/syntetyk.

Co do lepkości to tu masz foto z instrukcji K10:

k10manual87ua9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszenko

a jak jest z ta srubka na plaski srubokret jak to ma byc ustawione czy tego lepiej nie ruszac bo jakos nie chce mi pracowac po odpaleniu po chwili gasnie mam juz silnik 1.2 w wigilie wlozylem i nie wiem troche co dalej

z tym zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chodzi o to

 

d2605511e479722bm.jpg

Jeśli tak to regulacja jest pod tym kapturkiem i trzeba użyć specjalnego wkrętaka,chyba że rozbebeszysz kapturek i poprawisz rowek w śrubie na płaski śrubokręt :D

 

622afbfc76801a42m.jpg

 

luzujemy około 2,5 obrotu od opory,ale nie powinien gasnąć przy nieodpowiedniej regulacji,musi być zawalona jakaś dysza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to ja to wkrecilem na maxa i wykrecilem do polowy. A do wolnych obrotow na benzynie przypiolem do takiego czarnego czegos z tylu gaznika jakis kabel co bys wypiety i jak reka odjac obroty sie pojawily. Drugie to wykrecilem z gaznika taka srube z kablem poruszalem i wkrecilem spowrtotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga będę tłumaczył ;)

takiego czarnego czegos z tylu gaznika jakis kabel co bys wypiety

15b3fd5248af7470m.jpg

Grzałka bimetalowego urządzenia rozruchowego i automatycznego ssania.Jeśli jest niepodłączone jest non stop ssanie włączone.

taka srube z kablem

9921fcf62fa15f4bm.jpg

 

Selenoid dyszy wolnych obrotów.Niedziałający nie otwiera lub nie zamyka dyszy biegu jałowego (jest drugi w podstawie podnoszący obroty przy załączeniu na przykład świateł )

 

[ Dodano: Sob 27 Gru, 2008 14:53 ]

a jka jest z tym ssaniem wiem ze temat byl wie;le razy juz poruszany u mnie jakos raz dzial a a raz nie bardzo

trzeba rozebrać urządzenie ssania(ale oznacz sobie położenie tej kopułki jak jest na pierwszym obrazku),wyczyścić nasmarować i złożyć

fc5a52f91bb96775m.jpg

Najlepiej rozebrać gaźnik (oznacz która dysza gdzie była) wyczyść wszystko,przedmuchaj sprężonym powietrzem ,ustaw poziom paliwa ee7307d62964446em.jpg i wtedy reguluj

3a232940e07fc4a6m.jpg

Co do zasady regulacji było już na forum :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic dodac nic ujac :) tylko w 1.0 na tym bimetalu nie ma takiej regulacji i tyle ;)alfabox caly czas szacun :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.borciuch1964, to spróbuj coś sensownego poradzić koledze lukaszenko,

 

tylko w 1.0 na tym bimetalu nie ma takiej regulacji

A jesteś tego pewien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszenko

u mnie to wszystko jest porobione bo ja znam sie troszke na tym ale nie wiem w tym przypadku akurat a moze to cos z przepustnica nie odbija czy jaki ch........

 

[ Dodano: Sob 27 Gru, 2008 21:38 ]

a na jakim poziomie powinny byc te obroty ssania ile gdzies tak mniej wiecej 1500 czy wiecej niz 2000 czy jakas inna wartosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odłączać i włączać kostkę z dwoma przewodami z których jeden idzie do tej czarnej puszki a drugi do selenoidu poniżej.Przy włączonej stacyjce powinno być słyszalne cykanie selenoidu jeśli cykana nie ma to znaczy że nie działa elektrozawór biegu jałowego.

 

[ Dodano: Sob 27 Gru, 2008 21:44 ]

a na jakim poziomie powinny byc te obroty ssania ile gdzies tak mniej wiecej 1500 czy wiecej niz 2000 czy jakas inna wartosc

Około 900 obr/min

Sorki ssania około 1400-1500

 

[ Dodano: Sob 27 Gru, 2008 21:48 ]

Spójrz na dolną fotkę poprzedniego postu,jedną srubą ustawiasz obroty po nagrzaniu,a drugą na ssaniu przed przegazowaniem>Obracając delikatnie puszką ustawia się czas opóźnienie wyłączenia ssania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszenko

u mnie jest ze 2000 tys. na ssaniu i jakos nie zabardzo chce schodzic na wolne obroty selenoid wolnych dziala cyka i ten drugi rowniez ten od wiekszego zapotrezebowania na prad ale u mnie jakos obroty nie rosna jak sie wlaczy np.swiatla tylko spadaja

a wolne obroty tak z 900?

 

[ Dodano: Sob 27 Gru, 2008 22:06 ]

czyli ssanie 1400 -1500 i bimetalem ustawia sie czas wylaczenia ssania czy tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolne OK Możesz obroty ssania zmniejszyć tą śrubą po lewej na fotce3a232940e07fc4a6m.jpg.Obroty powinny trochę spadać po przegazowaniu a później stopniowo z biegiem czasu ( około 5-10minut).Właśnie to opóźnienie ustawia się położeniem puszki,jest w niej grzałka w ceramice i sprężyna bimetalowa która odkrztałca się po nagrzaniu i uwalnia stopniowo ssanie.

Jeśli chodzi o drugi selenoid może być zapchany kanalik w gaźniku,ale tym się nie przejmuj,po prostu ustaw wyźej minimalne bo i tak się jeździ cały czas na światłach,a do tego zawsze można zajrzeć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ssanie 1400 -1500 i bimetalem ustawia sie czas wylaczenia ssania czy tak??

Tak miałem u siebie chociaż w instrukcji piszą że nawet około 1800-1900

A z puszką obracając w prawo skracasz czas ssania,z tym że to są ruchy rzędu milimetrów.

 

[ Dodano: Sob 27 Gru, 2008 22:22 ]

a co jesli nie chce palic na ssaniu

Ale w jakim sensie nie chce palić,zalewa czy jak.Bimetal ustawiasz jak już wszystko chodzi jak powinno tylko czas działania ssania.Przy otwartym fiiltrze powinno być widać zamkniętą klapę ssania w pierwszej gardzieli,jeśli jest otwarta to coś nie tak z urządzeniem zapadkowym ssania.8be6bd2dd07b2094m.jpgchyba że kopułka jest za bardzo obrócona w prawo (wyjściowo przewór z kopułki bimetalu powinien wychodzić poziowo w stronę pasażera)

W k10kach jest zasada dwa razy pedał gazu do podłogi i odpalamy bez dotykania gazu,po odpaleniu i kilku sekundach można przegazować,wtedy otwiera się częściowo klapa ssania ,ale nadal obroty są podwyższone.W trakcie rozgrzewaniapowinny spadać.Ciepły odpalasz z lekkim gazem ale bez pompowania pedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszenko

alfabox0266 co masz na mysli jesli piszesz w ostatnim poscie w nawiasie o jakims przeworeze czy chodzi ci o ten przewod ktory wychodzi z tej puszki czarnej od ssania ma byc w poziomierowniutko tak? w strone pasarzera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...